Thursday, August 6, 2009

Dah Terang Lagi Bersuluh Tu....

Sudah diberitahu jangan bersekongkol dengan Dap tetapi korang tetap gak nak bersekongkol dengan diorang dek penangan ‘fatwa’ mursyidul am Pas bukan setakat dengan Dap, dengan syaitan pun boleh berkawan.

Dan akhirnya rakan sekutu, Zulkifli Noordin yang juga ahli parlimen Pkr (Kulim Bandar Bahar) mengakui bahawa Jeff Ooi, Ahli Parlimen Jelutong (Dap)merangkap Ketua Staf Ketua Menteri Pulau Pinang seorang yang ekstremis dan chauvinis.

Ini bermakna, secara tidak langsung dia bersetuju sememangnya Dap chauvinis.

Semua ini gara-gara Ooi mengkritik hebat Sdr. Mohd. Razali bin Abdullah, Ahli Majlis Kerajaan Tempatan Pulau Pinang daripada PKR sebagai "Muslim extremist" kerana menjadi ahli Jemaah Islah Malaysia (JIM) yang mempunyai misi "to develop Malaysia into a country which fully adopted Syariah law by 2020" (membentuk Malaysia sebagai negara yang menerimapakai undang-undang Syariah sepenuhnya menjelang tahun 2020).

“Saya mengambil pendirian mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan, tohmahan dan dakwaan yang dibuat oleh YB Ooi tersebut. Adalah jelas kenyataan tersebut dibuat samada sebagai seorang yang terlalu dangkal dan bodoh atau pun kerana kesombongan dan keangkuhan yang melampau.” Kata Zulkifli.

Sehubungan itu, minta Zulkifli tanya pula kepada dirinya sendiri dan puak-puak Pas, adakah akan terbina negara Islam sebagaimana yang diidamkan oleh mereka bila bersekongkol dengan Dap?

Baru dapat kuasa kat Pulau Pinang pun Dap dah tunjuk sikap sedemikian rupa, apatah lagi satu negara, pasti Pas akan dijadikan seperti boneka sahaja sebagaimana yang pernah berlaku di Perak dulu.

No comments: