Wednesday, November 11, 2009

Pecah Tembelang, Siapa Penipu!


Salah satu tanda orang munafik adalah apabila berkata-kata akan berdusta.

Isu bai’ah telah didedahkan dengan meluas sejak hujung minggu lalu. Ia menjadi hangat apabila ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dari parti Pas mengakui wujudnya bai’ah talak tiga kepada mereka yang melanggari sumpah taat setia itu dan kemudiannya mengakui kesilapan beliau mengesahkan kewujudan amalan songsang itu tetapi enggan menarik balik kenyataan.

Memang benar salah satu tanda orang munafik juga apabila berjanji dia akan mengkhianatinya. Pokoknya sekarang tiada orang mempersoalkan akan keengkaran terhadap janji itu. Isu sekarang adalah berkaitan dengan mengapa menjadikan isteri sebagai barang taruhan.

Tetapi, seperti biasa pucuk pimpinan parti itu akan mencari jalan lepas tangan, seperti mana orang yang lantang mencerca pihak lain mengutamakan kroni walhal diri sendiri pengamal kronisme, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa isu bai'ah menceraikan isteri dengan talak tiga, segaja ditimbulkan oleh pihak yang dengki kepada mereka.

Selain Nik Aziz, setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali sebelum ini juga menafikan wujudnya bai'ah taklik tersebut dan beliau diberi tanggungjawab untuk menyiasat dakwaan terbaru itu.

Sebab itulah Nik Aziz cukup 'jaki' dengan Timbalan Presidennya sendiri, selebihnya di pautan ini...

http://aspirasi-bangsa.blogspot.com/2009/11/dalang-sebenar-pendedahan-baiah_11.html

3 comments:

AnakWatan said...

itulah padah suka mengata org.... suka mencari aib orang lain...

bila kena batang hidung dah tak keruan....


tgklah nik ajis... celaka punya orang

ni kata nik ajis pasal kes menantu dia....

"Kita sebagai manusia ada masa terganggu. Nabi Muhammad SAW lebih dari sebulan tak berjumpa dengan orang ramai bila timbul fitnah terhadap isterinya, Siti Aisyah. Peristiwa Al-Ifki itu begitu sekali mendukacitakan, mengecewakan sampai sebulan Nabi tak berhubung dengan orang ramai.

jgn samakan dgn Rasulullah S.A.W la beb....

celaka punya nik ajis... anak menantu kau dah terang tak betul...

Mr. Lhorat said...

TOKYO 8 Dis. - Muhyiddin Yassin berkata adalah agak terlampau untuk melabelkan bekas Mahathir Mohamad sebagai rasis.

Beliau berkata Mahathir sudah banyak berjasa kepada negara dan masih mampu menyumbangkan idea.

"Jadi hendak menyebut beliau sebagai rasis itu agak terlampau. Dia (Menteri di Jabatan Perdana Menteri i Mohamed Nazri Aziz) kawan saya juga tetapi tidak tahu kenapa perkara itu terkeluar.

"Dalam situasi politik negara hari ini macam-macam pihak boleh menyalahtafsir,” katanya kepada wartawan Malaysia di sini.

Muhyiddin yang dalam misi perdagangan dan pelaburan khas ke Jepun mengulas kenyataan Mohamed Nazri semalam yang melabelkan Dr. Mahathir sebagai rasis kerana mempertahankan modul kurikulum Biro Tata Negara (BTN).

KAH KAH KAH…

kah kah kah… MALIKUL HERIHITO KAKI BODEK MADEY… kah kah kah..



zaman dolah ada 3K – khairy – kamaluddin – kalimullah
zaman ini ada 3M – madey, muhyiddin – mukriz

semua bikin kacau
semua bikin susah
semuan bikin susah anak gajah mahu shopping kah kah kah

nazri : madey kamu rasis
madey: nazri kamu keluar umngok …. umngok parti rasis
nazri: madey kamu eee… kamu bukan melayu kah kah kah.... kamu paria...kah kah kah

Mr. Lhorat said...

“SEMASA era Tun Abdullah, semua benda tak kena, tetapi beliau (Tun Abdullah) seorang gentleman, dia tidak bertegang leher. Sekarang dengan Najib, ada benda yang tak kena. Adakah dia hendak menjadi Perdana Menteri (sekali lagi)?” itu soalan yang dilontarkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz ketika bercakap kepada pemberita di Parlimen hari ini.


Nazri berkata begitu semasa melepaskan satu lagi ‘serangan’ ke atas mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang kali ini disifatkannya sebagai ‘bapa segala racist’. Nazri sebelum ini menyifatkan Mahathir sebagai racist kerana bekas Perdana Menteri itu berkata modul kursus-kursus Biro Tindakan Negara (BTN) tidak perlu dirombak, berbeza dengan apa yang diputuskan oleh kabinet.

Mahathir memberi reaksi balas dengan berkata, Nazri sepatutnya meletakkan jawatan sebab beliau sendiri (Nazri) menganggotai UMNO, sebuah parti racist.

“Dia berkata saya di dalam parti racist, jadi secara langsung dia mengesahkan apa yang saya kata mengenai dirinya. Kalau dia kata saya dalam parti racist sebab saya ahli UMNO, dia pula tentulah bapa segala racist, dia presiden UMNO selama 22 tahun,” kata Nazri.

Nazri turut berkata, Mahathir ‘memberitahu kami, anda mesti menyokong kerajaan. Dia seorang PM yang ‘perfect’ dan saya tidak persoalkan itu. Hanya selepas bersara, dia menyerang kami. Apa yang dia buat sekarang? Kami semua menyokong dia dalam setiap keadaan dan selepas bersara, dia menyerang kami lebih teruk daripada pembangkang.”