Wednesday, January 14, 2009

PAS Di Mata Anwar


13 tahun dulu (1996) ketika dalam UMNO dan Kerajaan BN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengecam pemimpin Pas suka memaki hamun orang lain dan menyarankan supaya Pas menukar nama yang lebih sesuai dengan sikap pemimpin mereka.

"Sesetengah pemimpin Pas jelas tidak mencerminkan cara berpakaian dan tawaduk mereka," kata Anwar pada Perhimpunan Pemimpin Bersama Rakyat di Kuala Kedah, Kedah pada 21 Januari 1996.

Tetapi itu dulu, kini (2009), Anwar `menjilat balik ludah' yang dibuatnya kepada pemimpin Pas manakala Pas yang dipimpin oleh Datuk Seri Hadi Awang boleh menerima Anwar dalam Pakatan Pembangkang walaupun partinya pernah dimaki hamun oleh Anwar sebelum ini.

Kerana sedikit kuasa Pas mudah lupa. Kerana mahu mengejar kuasa Pas boleh `berkompromi' dengan DAP dalam isu hudud dan undang-undang Islam. Mana dia perjuangan dan semangat Islam sejati Pas?

Apakah Pas hanya berperanan menjadi batu loncatan kepada Anwar yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri manakala Lim Kit Siang akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri?

Di manakah kedudukan Hadi apabila Pakatan pembangkang berjaya memerintah negara ini? Pas hanya akan menjadi `penonton' dan akan terus menjadi alat Anwar dan DAP.

12 comments:

mrf said...

memang anwar dan PKR dah melakukan kerja paling sial di muka bumi

AnakWatan said...

tapi masih ada lagi beruk beruk, ungka ungka, monyet monyet, siamang siamang, org utan, orang utan yg percaya pada anwar nie.....


kalau nak kan perubahan pilihan ulama pula jadi pemimpin bukan kaki jubur macam anwar......

Edie said...

ha ha..ini golongan yg 'susah' nak terima hakikat..sampai bila nak bertunggu bertangga kat umno ni..rasuah bersepah..ha ha..modal lama nak dibarukan..aduh..

yusof said...

Lagi banyak propanganda memburukan pergerakan pembangkang, tiada sehaluan, tidur sebantal berlainan mimpi, tiada ideologi bersama, Dap perkuda PKR dan PAS, PKR pekuda DAP dan PAS, PAS pekuda DAP dan PAS, PKR parti bersepai, parti kencing, tapi semakin jauh pengndi dari BN. Ini kah yang tidak mau diterima oleh Najib, dah kalah pun masih kata lanskap politik masih tidak berubah, terimalah rakyat sudah mendapat satu reinforcement dari tindakan mereka hasil dari cetusan Anwar dan apa yang mereka tahu peti undi telah memulangkan hak mereka untuk menagawal "the event", bukan segalan corong media BN yang semakin tumpul, dan rakyatlah yang telah berjaya mengawal proses,pembentukan dan pentadbiran negara. Tabik kepada rakyat Malaysia

Edie said...

hmm..terkedulah para pengampu..mengapa..mengapa..?Oh tidak..oh...semakin korang meracun mereka dgn momokan dongengan karut..semakin jinak mereka dengan PR..berhentilah dari mengampu parti rasuah ni..berhentilah..UMNO LAMBANG KEHANCURAN MELAYU.....!!!!!

kudeed said...

Banyak yang perlu kita pelajari untuk mengekalkan status quo khasnya perubahan sikap rakyat dewasa ini.
http://kudee.tblog.com/

WaZiRai said...

Nasib baik Pas menang, kalau Pas kalah maka berkumandanglah fitnah-fitnah mengecam Polis,SPR dan JPN kononnya bersubahat dengan BN.

Kalau BN yang menang, Pas akan memberi jawapan kehadiran ramai anggota Polis di Kuala Terengganu menyebabkan pengundi di Kuala Terengganu takut untuk keluar mengundi.

Kalau BN yang menang, Pas akan mendakwa sah pejabat SPR dan JPN yang dibuka sehingga jam 10 malam adalah untuk membuat kad pengenalan `pengundi hantu'.

Dakwaan ini semua karut kerana Pas yang menang. Kepada penyokong Pas dan Pakatan Rakyat, siapa yang sebenarnya `hantu' tidak takut dosa pahala membuat fitnah asalkan menang.

mrf said...

betul..BN takkan menyalak mcm anjing bila BN kalah..ni belum start pilihanraya pun PAS dah menyalak macam anjing..polis ramai nak takutkan pengundi la, nak ancam pengundi la..kan polis tu penjaga keamanan..kang apa2 hal pun diorang report polis jugak..mangkuk punya haiwan..

umno masih relevan..cuma sayangnya trend segelintir rakyat sekarang yang lebih suka percayakan fitnah, lebih suka gosip dan berita sensasi..so tak heran la kenapa fitnah2 parti pembangkang tu mudah sangat rakyat nak percaya..

bila sebut rasuah sana-sini, memang betul berlaku contohnya kat JPJ padang jawa klang ..sebilangan penguatkuasa dan kakitangan yang mengendalikan inspection kenderaan ..mereka tu semua makan suap..tapi yang syok nya aku ternampak mereka kat permatang pauh ada yang bawak bendera pas dan keadilan..diorang semua aku kenal,sbb aku tiap2 minggu berurusan dengan diorang..nak kata BN rasuah konon..piiiiraaah mabuk..

yusof said...

Dulu UMNO bertanding sentiasa menang, menang, tapi sekarang masa untuk menang sudah hampir tamat, UMNO hanya sedang bertanding di dalam masa kecederaan.

AnakWatan said...

yusof jilatlah jubor anwar tu...
termasuk sesapa yg suka anwar lebih dari Hadi Awang

yusof said...

Selepas Perak, nampaknya betul UMNO sedang bertanding dalam masa kecederaan yang singkat dan tak ada harapan untuk dapat masa tambahan.

bluehope said...

Kuasa menjadikan manusia lupa. Lupa asal usul, lupa diri, lupa janji, lupa segalanya. Saper2 pn yg memerintah akan 'khayal' dan terus menerus 'lupa'. BlueHope pn lupa nak minum kopi yg panas tadi...dah sejuk dah!!!!!