Wednesday, August 15, 2007

PAS MASUK PWTC, HEBOH SATU KAMPUNG

Dipetik daripada Ganu Lening..oleh Wak Long

BUKAN main lagi Pas bila mereka dapat masuk PWTC anjurkan majlis makan malam. Dalam akhbar SIASAH (Media pembohong bersiri selepas Harakah), ada siarkan kononnya mungkin disebabkan kealpaan pemimpin UMNO yang didakwa sering bergaduh sehingga mereka tidak sedar Pas berjaya menganjurkan majlis di bangunan milik UMNO itu. Maka, besar kepalalah Pas dengan mendakwa seolah-olah itu adalah kemenangan moral bagi mereka.

KOMENKU: Bukan kemenangan moral, tapi penghormatan kepada UMNO, perasaan bangga PAS tu menunjukkan mereka mengakui kehebatan UMNO. Asalkan dapat masuk bangunan UMNO pun jadilah. Dulu semasa dapat membeli bangunan Ibu pejabat PAS di jalan Raja Laut pun dah rasa gah sebab berjiran dengan Ibu pejabat UMNO.

Wak hanya tersenyum membaca laporan itu. Nampak sangat Pas semakin bodoh. Andaian tersebut wujud disebabkan Pas sentiasa berburuk sangka dengan UMNO dan menganggap UMNO itu jahat dan sebagainya. Sebenarnya, orang UMNO tidak kisah pun kalau Pas nak masuk PWTC anjur majlis. Lagi apa yang berlaku kat situ adalah perniagaan. Pas gembira kerana dapat anjur majlis di PWTC tetapi Pas tak sedar bahawa mereka masuk ke situ bukan percuma tetapi berbayar. Ia adalah perniagaan dan apabila Pas sanggup menjadi PELANGGAN Umno, maka perniagaan itu sudah baik.

KOMENKU: Nampak sangat tidak bijak. Patutlah gagal mentadbir Kelantan walaupun dah berpenggal memerintah. UMNO sepatutnya berbangga kerana lawan politiknya sanggup menganjurkan majlis di bangunan PWTC.

Pas tidak sedar bahawa UMNO tidak kisah dengan semua itu sebab Pas telah berikan duit kepada syarikat UMNO. Dalam perniagaan, setiap rezeki dan urus niaga, tak boleh ditolak. Maka Pas tidak sedar dia telah membantu UMNO. Malangnya nasib Pas. Dia dok fikir hal dia boleh masuk PWTC seolah-olah dia masuk percuma padahal dia kena bayar. Jadi, jangan dok ek sangatlah.

KOMENKU: Jelas kepada kita semua bahawa UMNO tidak pernah berburuk sangka kepada pihak lawan dan sentiasa memberi dan membuka peluang ke jalan perdamaian.

Lagi satu, UMNO ini baik, tak buruk sangka dengan Pas. Pas pun orang Melayu dan apa salahnya bagi UMNO jika mereka nak datang kat situ. Biarlah. Bila Pas tengok apa yang ada di PWTC, Pas pun kecut perut juga. Sekurang-kurangnya mereka tahu apakah yang sebenarnya ada di PWTC dan apabila pulang, pemimpin mereka yang hadir pasti bercerita mengenai kehebatan bangunan UMNO itu.

KOMENKU: Terima kasih kepada pemimpin PAS.

Yang berburuk sangka dengan orang Islam dan Melayu ini ialah Pas sahaja dan kerana itulah mereka gong (eksyen) sangat bila boleh masuk ke PWTC. Rakyat dah tahu Pas siapa dan mereka akan menerima padahnya pada pilihan raya umum akan datang. Tunggu sajalah nanti.
Dan yang paling Wak nak kewata dengan berita tersebut betapa Pas sendiri nampaknya TIDAK SANGGUP buat program di bangunan yang mereka beli di Chow Kit tu tapi memilih premis UMNO. Kalau mereka buat di pejabat Pas, pastinya percuma. Tak kena bayar apa-apa pun. Bagaimanapun mereka memilih untuk membayar kepada UMNO kerana nak buat majlis di PWTC. Pas tak sedar dia dah terkena.

KOMENKU: PWTC ni berprestige dan kos sewanya memang boleh tahan, ini menunjukkan PAS banyak duit. Duit daripada projek balak di Kelantan. Biarlah orang kampung terpaksa minum dan mandi air berlumpur dek kesan pembalakan asalkan mereka mencapai matlamat.

Mengapa Pas takut buat program di bangunan sendiri?. Berhantu ke? … ke bangunan tu dulu tempat dot…dot…dot... Mat Sabu pasti suka tempat macam gitu, kan. Wak pun beberapa kali melalui jalan di depan pejabat Pas itu. Tak ada apa pun. Tak bersedia. Kalau pelancong silap pandang, mereka pun dok fikir macam umah urut jugak. Entah-entah ada yang silap masuk tak ….

KOMENKU: Majlis besar, dewan mereka kecil.

Biarlah mereka. Pedulikan mereka. Mari kita pakat tolak Pas. Jangan dilayan sangat parti yang dipimpin oleh mereka yang bodoh …. Ingat tu!.

KOMENKU: Semoga pemimpin dan penyokong PAS diberi petunjuk olehNya ke jalan yang benar.

2 comments:

anisahmaisarah said...

UMNO tak pernah ambik tahu atau menyibuk ngan apa yang PAS lakukan...hanya PAS sahaja yang tak tahu malu...

spongegoat said...

bukti pembangunan yang umno buat, then kaum-kaum pas akhirnya mengakui semuanya itu berguna utk mereka jugak.... cth lain mcm putrajaya la, dulu canang nak jual, alih2 ramai org diorg yg sebuk ke sana... kelakar betul la...