Tuesday, September 23, 2008

`Biadapnya Pemimpin DAP Yang Bernama Teresa Kok'


"Sarapan pagi (roti dengan krim), makan tengahari (nasi, telur goreng dan sup sayur), makan malam (nasi, daging ayam dan kuah). Menu ini lebih baik sedikit daripada makanan anjing?"

Begitulah betapa biadapnya pemimpin pembangkang DAP yang bernama Teresa Kok. Walau pun beliau menafikan pernah menyamakan makanan yang disediakan kepadanya ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) seperti `makanan anjing', kenyataannya yang tersiar di TV3 telah diikuti oleh jutaan rakyat Malaysia yang menonton siaran berita pada malam itu.

Teresa boleh menyalahkan akhbar Utusan Malaysia kononnya telah memutar belit kenyataan beliau tetapi beliau tidak boleh menafikan yang bercakap di TV3 itu bukan dirinya.

Jutaan rakyat Malaysia mendengar Teresa menyebut dalam siaran berita di TV3, sepanjang ditahan beliau hanya diberikan telur rebus, roti dan sup sayur serta menyifatkan makanan tersebut `slightly better than dog food'.

Tetapi apabila kenyataan itu menjadi isu Teresa menceritakan menu yang sebenarnya kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, T. Murugiah yang bertanggungjawab dalam Biro Pengaduan Awam Jabatan Perdana Menteri.

Memang begitulah perangai pemimpin pembangkang. Bila bercakap mereka berbohong, bila berjanji mereka tidak tepati dan apabila mereka berkata-kata mereka akan memfitnah dan menanam kebencian rakyat kepada kerajaan.

Survival politik mereka ialah apabila rakyat membenci kerajaan, rakyat akakn memilih pembangkang. Apabila menyedari tembelang pembohongannya telah pecah Teresa mencari `kambing hitam' untuk menutup perangai buruknya itu. Akhbar Utusan Malaysia dijadikan `kambing hitam'.

Pembohongan demi pembohongan adalah menu harian pemimpin pembangkang. Penasihat PKR Anwar Ibrahim berbohong kepada rakyat Malaysia kononnya 16 September adalah tarikh pakatan pembangkang menubuhkan kerajaan tetapi sehingga hari ini memberi pelbagai alasan.

Akibat terlalu banyak berbohong Anwar hari ini sudah dipersenda dengan berbagai gurauan, kononnya `Anwar telah mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri dihadapan potret Yang Di Pertuan Agung' dan `Anwar telah mendapat 30 kerusi daripada Courts Mammoth dan Ikea untuk menubuhkan kerajaan'.

Pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin DAP kali ini cukup menghiris hati rakyat Malaysia terutama rakyat miskin yang berada di luar bandar. Ada rakyat miskin di luar bandar empat hari tidak menjamah nasi kerana kemiskinan dan menunggu hari raya untuk menjamah daging dan ayam yang di sedekahkan di masjid-masjid.

Ada rakyat miskin di luar bandar berkongsi dua potong ikan dan sebiji telur untuk lima beradik bagi mengalas perut. Apakah Teresa tahu ada rakyat miskin di luar bandar berkongsi `kulit roti' bagi sarapan pagi.

Pemimpin DAP yang bernama Teresa Kok ini tidak tahu kemiskinan di luar bandar kerana beliau tinggal di bandar besar. Mana dia tahu makanan orang miskin di luar bandar.

Baginya, sarapan (roti dan krim), makan tengahari (nasi, telur goreng dan sup sayur) manakala makan malam (nasi, daging ayam dan kuah) lebih baik sedikit daripada makanan anjing `slightly better than dog food'.

44 comments:

yusof said...

Cuba saudara dan saudari rasakan sendiri kalau ditahan polis macam cara begitu tanpa sebarag bukti kesalahan, diperlakukan macam cara itu dan diberi makan macam cara itu walaupun hampir segala tuduhan adalah fitnah dari orang-orang tertentu. Tentulah saudara dan saudari bergembira teramat sangat agaknya. Saudara dan saudari akan berkata oh terima kasih kerana menahan saya,saya tak terasa apa-apa pun,berilah saya makan dengan cara beri makan anjing, sebab saya suka makan dengan anjing, saya tak rasa apa-apa pun, gembiranya.

AnakWatan said...

kepala hotak kau la yusof...

bagus si yusof ni di ISAkan jugak...

kau masih nak backing si tressa kurang hajar tu kenapa....

kalau dah hancing hancing jugak...

lain kali bercakap tu gunakan ILMU dan AKAL bukan guna PERASAAN kau yg bodoh tu...

AnakWatan said...

inilah kalau org BODOH berlagak pandai...

AnakWatan said...

konon dgn bersuara begitu kau boleh jadi hero...

hero tamil boleh lah... hahahah

agaknya kau ni pun keling pariah jugak kot..

Suara Rakyat Kedah said...

memang makanan anjing pon. klw dh zalim tu mmg zalim jgk.

Suara Rakyat Kedah said...

hehehe.... x sangka saya yusof, rupanya anak watan ni bercakap menggunakan perasaan. emosional jgk dia ni no. menyalak sana sini. hehehehe.....sabaq anakwatan. kita ni islam. x saling mengenali pon. jgn maki2. len kali calonkan la diri sebagai MP. leh gak tgk muka hang. masa tu hang siap la. mkn teloq busuk la. huahuahuahua.... anak watan. jgn jd mcm org kurang cerdek k. kami tau hang tu kaya. kami ni susah sebab tu la kami nk pembaharuan. bukan pembaruaan... hehehehe... maaf ya. kami bercakap ttg hak2 kami. klw BN pembangkang pon kami pon undi jika PR ni mcm BN skrg. mslhnya kami sedang mencari satu altenatif lain untukmeningkatkan taraf hidup kami. bukan nk repair keadaan. tp nk tukaq. hehehehe

mkw said...

1. Teresa Kok x bersalah? aku x rase Cina yg dok Puchong tu berani wat petisyen klau bukan si Teresa support dorang. Pembohong!!

2. Teresa kate die dia bantah tulisan jawi kat papan tanda jalan di KL sbb menbazir wang rakyat. Ooo...klau ganti dgn tulisan tamil ngan cina x membazirlah? Putar alam!!

3. Klau x buat salah knp nak takut ISA? Samalah, klau x wat salah knp nak takut Hudud? Sbb org2 DAP ni ajar rakyat Msia x hormati undang2!!Nnti geng2 ni la yg selalu kuar masuk lokap/jel.

4. Org kat Kedah mcm sama je taraf hidup walaupun dah tukar kerajaan. Tang mana yg PR leh naikkan taraf hidup klau byk benda nak bagi free? Nak didik rakyat jd pemalas? hilang daya saing? aku ni gaji ciput je tapi bersyukur dpt berusaha skit utk tambah duit poket. Pokok pangkal, de org lagi teruk dari kite dan klau ade org boleh senang dlm keadaan susah camni, knp kite x boleh?

yusof said...

Tak perlu jadi hero, atau otak yang bergeliga, orang dan rakyat biasa pun tahu tak baik inaya orang, inaya orang Melayu, inaya Orang Cina atau inaya Orang India dengan apa helah sekali pun, kecuali terang-terang terlibat dalam jenayah, penjenayah pun, termasuk pembunuh ada peluang pertahan diri dalam makamah. Menteri berkenaan sengaja mencari helah untuk mengambarkan yang takat keamanan dan keselamatan sudah barada pada keadaan genting, seolah-olah sudah hampir mencetuskan peperangan besar, dia cuba masukkkan ke dalam minda rakyat dia perlu selamtkan negara, ini satu pembohongan besar,rekod pembohongan besar ini akan jadi bahan ketawa pada masa hadapan. Menteri mahu menyamakan tindakan Tersa Kok sudah hampir pada tahap macam pada perhimpunan di Dewan Datuk Harun pada 13 Mei 1969 yang dihadiri oleh orang Melayu yang sudah bersiap dengan senjata-senjata tajam, ok aku rasa belum ada sejarah bertulis 100% benar tentang peristiwa ini selagi kuasa di bawah UMNO, tapi bila Najib menghimpunkan orang Melayu umno juga di Kg Baru pada satu malam tahun 1987 sambil menghunas keris dan berkata keris itu akan di basahkan dengan darah,takda pula orang yang mendengar seruan itu terus mengangkat senjata tajam dan Najib tidak pula ditahan di bawah ISA, sebab polis pun tahu semuanya itu adalah lakonan dari satu skrip dan kilang helah untuk menahan orang-orang yang tak besalah di bawah ISA dalam operasi lalang, untuk menarik perhatian orang Melayu supaya menjadi terpukau seolah-olah parti UMNO yang menjadi haram itu adalah hasil kerja orang bukan Melayu dan melayu mesti bersetuju dengan apa yang dibuat oleh pemimpin mereka yang sudah hilang parti tapi boleh merampas kuasa. Kalau nak ikut akta ISA ini ramai orang UMNO yang memainkan politik merbahaya yang boleh mengugat keselamatan negara. Ini semua sandiwara dengan skrip yang menjadi semakin hura hara. Rakyat dah tahu semua ni tapi umno masih tak faham-faham dengan isyarat yang rakyat berikan dalam PRU12 lalu. Sebab itu langkah anwar untuk mengambilalih kerajaan dengan cara civil ini anggaplah sebagai satu peluang keemasan untuk membetulkan keadaan.

Panglima Perang Cyber said...

Terpaksa makan guna tangan

Oleh TARMIZI ABDUL RAHIM



KOTA BHARU 22 Sept. - Punca utama Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok Suh Sim menyifatkan makanan yang diberikan kepadanya ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) seperti makanan anjing ialah kerana terpaksa makan menggunakan tangan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar (gambar) merumuskan demikian setelah dimaklumkan bahawa Ahli Parlimen itu terpaksa menggunakan tangannya selepas permintaannya untuk mendapatkan sudu, garpu dan penyepit tidak dibenarkan oleh pengurusan penjara.

Menurut beliau, pengurusan lokap dan penjara di negara ini mengikut standard yang menepati piawaian antarabangsa iaitu tahanan tidak akan diberikan alatan itu atas alasan keselamatan.

"Apabila kena makan dengan tangan, tidak menyamakan makanan itu dengan makanan anjing kerana anjing tidak makan telur dan roti. Orang Melayu pun makan dengan tangan, apa masalah dia ni.

"Kita melayan manusia sebagai manusia dan tidak pernah sebaliknya sebelum ini, dan ia adalah menepati prosedur standard operasi (SOP) antarabangsa," katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri majlis berbuka puasa dengan polis di Ibu Pejabat Kontinjen Polis Kelantan di sini.

Syed Hamid mengulas kenyataan Teresa yang mendakwa makanan yang diberikan kepadanya semasa berada dalam tahanan ISA adalah 'lebih baik sedikit daripada makanan anjing'.

Teresa hari ini dilaporkan menafikan pernah menyamakan makanan yang disediakan kepadanya ketika ditahan pada 12 hingga 19 September lalu 'seperti makanan anjing'.

Beliau menyalahkan Utusan Malaysia yang didakwanya memutarbelitkan kenyataannya berhubung perkara itu.

Utusan Malaysia sebelum ini hanya memetik kenyataan Teresa mengenai perkara tersebut daripada laman web Malaysiakini.

Syed Hamid berkata, jika Teresa mempertikaikan akhbar Utusan Malaysia maka beliau sepatutnya mencari maklumat mengenainya daripada akhbar itu.

"Saya fikir pihak akhbar jika dia melaporkan sesuatu mereka mempunyai sumbernya yang boleh dipercayai, lagi pun kenyataannya (makanan anjing) dulu telah keluar dalam televisyen dan semua orang telah mendengar dan menyaksikannya,'' katanya.

Beliau menyifatkan Teresa seperti manusia talam dua muka kerana semasa dibebaskan daripada ISA, dia telah memuji polis yang memberikan layanan baik terhadapnya.

"Satu hari dia cakap benda lain, hari lain pula cakap benda lain, apabila berjumpa dengan ketua dia cakap benda lain pula, apa yang penting polis telah jalankan tugas dengan betul dan sempurna.

"Usah memperbesarkan benda ini kerana dia dah cakap dalam televisyen, semua orang dengar dan boleh nilainya sendiri,'' katanya.

yusof said...

Mengapa Syed Hamid membuang air liur hanya untuk menerangkan isu makan, isu pokoknya ialah menahan Tresa KOk dengan ISA itu, satu undang-undang zaman darurat adalah satu tindakan terlanjur tanpa sebarang perkiraan yang waras dan mereka tidak dapat menerangkannya sampai bila-bila kecuali menggunakan helah-helah yang meleset.

AnakWatan said...

yusof dan suara rakyat kedah memang senada....

bodoh....

maklumlah ahli Parti Kencing Rakyatlah katakan.....

akai takdak.....

apa kedah dah maju ke sekarang sejak BABI (Brothe Anwar Bin Ibrahim) jadi ketua pembangkang...

kalau dah fnantik memang susah nak cakap.... jilatlat jubor anwar tu yusof dan suara rakyat kedah,,,,

bengong... kau seperti anjing menyalak bukit...

aku dah cakap propaganda kau tak akan berhasil....

masih tak malu lagi ke 9-16 dah berkubur.... jgn mimpilah....

sekarang BABI tu pun dah slow aku nampak... apa pasai taku ISA ke...

hahaha bengong... banjingan tengik...

AnakWatan said...

kau suara rakyat kedah dan yusof sama sahaja....

kerja tak ada lain mengumpat org lain aje....

jgn ckp ISLAM kalau kau tak paham...

suara rakyat kedah umuq baru 24... kau mesti mat rempit yg kaki ZINA dan ARAK

dah lah 9-16 tak jadi.... 9-23 pun tak jadi...
apa yg jadi ialah pkr akan berkubur tak lama lagi.... jgn jadi mcm melayu zaman jepun dulu...

masa jepun memerintah konon ingat jepun kuat lalu jadi barua jepun...

last2 jepun kalah ... hahahha

AnakWatan said...

Buat yusof dan suara rakyat kedah...

Anwar ..Dulu.. Kini...Dan Selamanya

Bunyi tajuk kali ini mungkin semacam slogan UMNO, tetapi tidak. Ia nya berkisar perihal saudara Anwar yang beliau sendiri canangkan akan menukar dan menumbangkan kerajaan sekarang menjadi kerajaan baru mengikut pintu belakang semalam. Tarikh yang dinantikan itu, bukan tarikh yang dicipta atau ditentukan oleh BN mahupun dari DAP dan juga PAS, tetapi ia nya ditentukan oleh Anwar sendiri.

Hari ini pada tanggal 17hb Sept, kerajaan masih belum ditumbangkan. Apa dah jadi? Dimanakah MP-MP yang dikatakan bakal melompat tersebut? Hairan. Namun begitu Anwar masih lagi bersandiwara dan beliau mengatakan beliau mempunyai bilangan yang cukup. Sandiwara terbaru?

Ini bukanlah kali pertama saudara Anwar membuat kenyataan yang boleh dikatakan "flip-flop". Jika kita singkap beberapa tahun dahulu, Anwar sungguh suka membuat kenyataan baru yang bertentangan dengan kenyataan lama beliau.

Knowing the way the institutions have been controlled by the executive, I don't think a release would have been possible unless the Prime Minister had made it clear he had no intention of interfering [with the judiciary].

- Anwar Ibrahim 6/9/2004

Ini yang dikatakan pada majalah time yang tidak ada kena mengena dengan parti-parti Malaysia(mungkin PKR). Apa yang dimaksudkan Anwar adalah, beliau beterima kasih kepada PakLah kerana tidak mencampuri urusan penghakiman(kes liwat-1). Namun begitu selepas empat tahun berlalu, beliau membuat kenyataan yang berbeza pula.

I have sufficient evidence to show that the decision (to charge) will not be done without the personal instruction from the prime minister, Their involvement further undermines the credibility of the case and proves that the entire conspiracy hatched against me is politically motivated

- Anwar Ibrahim 6/8/2008

Kali ini, beliau mengatakan PakLah secara langsung terlibat dengan aduan kes liwat pembantunya sendiri. Mengapa begitu marah pada PakLah? Tidak lama kemudian, beliau membuat kenyataan sanggup bersumpah dengan nama Allah bagi membersihkah nama baiknya.

Jika mahu saya bersumpah dengan nama Allah, insya-Allah saya akan lakukan

- Anwar Ibrahim 07/07/2008

Sebulan kemudian,

Saya tidak akan bersumpah berhubung tuduhan liwat terhadap saya

- Anwar Ibrahim 16/08/2008

Ini pula keterangan beliau tentang ingin bekerja sama dengan pihak polis bagi mempermudahkan siasatan terhadap aduan liwat Saiful.

Take my DNA, take my hair. My hair is everywhere, except this part

- Anwar Ibrahim 01/07/2008

Seperti biasa, selang beberapa hari, Anwar memutar belit dan enggan memberi sampel DNA dirinya.

Keengganan kami untuk menyerahkan sampel DNA terbukti benar dan tepat

- Anwar Ibrahim 29/07/2008

Ini merupakah beberapa contoh, bagaimana apabila beliau berhujah dan memberi keterangan, isi-isi yang dibentangkan hari ini tidak sejajar dengan apa yang dikatakan sebelum ini dan mungkin akan datang. Dan ini membawa kita kepada isi penting artikel kali ini, tanggal 16hb September. Tarikh yang begitu keramat kepada PR khususnya PKR lebih khusus kepada saudara Anwar sendiri.

Tapi apa yang dinantikan datang dan pergi, berikut merupakan lagi beberapa kenyataan Anwar sebelum dan semasa diambang 16 Sept,

Kita sudah ada jumlah (wakil BN yang akan melompat kepada Pakatan), dan kita telah bersedia. Hari ini 16 September, esok 17 September, kita bersedia membentuk kerajaan

- Anwar Ibrahim 15/09/2008

Begitu yakin sekali bukan? Tetapi apabila tiba tarikh 16 Sept? Apa pula alasan beliau?

Saya bukan mahu memberi alasan. Kita ada jumlah yang mencukupi. Kita boleh dan bersedia untuk melakukannya. Jika selepas beberapa hari, tidak ada respons, pemimpin Pakatan akan bertemu dan menentukan tindakan selanjutnya. Saya percaya beliau akan bertemu dan kita perlu menunggu hari ini atau esok.

- Anwar Ibrahim 16/09/2008

Nampaknya Anwar memberi peluang pula kepada PakLah supaya menyerahkan kuasa pula? Dilaporkan juga Anwar telah memberi senarai nama-nama mereka yang bakal lompat kepada PakLah. Apa yang saya hairan, jikalau benar beliau mempunyai jumlahnya, mengapa tidak siarkan sahaja kepada media? Bukankah selepas mengambil alih, nama tersebut akan dipaparkan juga? Lucu bukan? Nampaknya tertangguh lagilah pelan perangcangan impiannya menjadi PM ke-6.

Rasulullah SAW pernah bersabda

Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya

- HR Bukhari dan Muslim

Ciri-ciri Orang Munafik:

1. Apabila berkata maka dia akan berkata bohong/dusta.
2. Jika membuat suatu janji atau kesepakatan dia akan mengingkari janjinya.
3. Bila diberi kepercayaan/amanat maka dia akan mengkhianatinya.

Jika sesorang itu mempunyai ciri-ciri seperti yang disebut oleh Rasullullah, maka kita boleh memanggil orang itu seorang yang munafik! Persoalannya, sanggupkah kita berjuang untuk orang munafik? Sanggupkah kita bersekongkol dengan orang munafik? Sanggupkah kita angkat seorang munafik menjadi pemimpin kita? Fikirkanlah dengan masak-masak.

Dan janganlah mentaati orang-orang yang tidak percaya, dan orang-orang munafik

- al-Ahzab:48

semoga INSAF... hahahaha
petikan dari blog: http://wacanapascapru12.blogspot.com

Tank Carnage said...

pelik betul si penyokong tegar pkr nih, kenapa perlu menyokong bangsa lain kafir laknat sedangkan bangsa si kafir barua ni jugalah telah mula menekan orang melayu dari semua segi.

Mereka secara terang-terang menolak Islam, mempersendakan orang melayu dan macam-macam lagi. Tetapi yang paling menyedihkan dan menjelikkan adalah orang kita sendiri pula yang terhegeh-hegeh menyokong mereka.

Inilah dia makhluk bertopeng melayu tetapi busuk hati sanggup menjadi pembelot kepada bangsa sendiri.

Ini bukan masalah parti mana betul dan parti mana salah, makhluk kafir dalam pkr nih dah nampak dalam tempoh tak lama lagi mereka mahu merampas malaysia dari dipimpin oleh orang islam dan melayu. mereka menggunakan tiket DASAI untuk merampas malaysia. Berapa lamalah sangat Anwar boleh hidup, esok lusa mungkin boleh padam, tetapi selepas Anwar siapa akan memerintah pkr, bukankah bangsa kafir...nak harapkan pada wan azizah dan konco-konconya...tiada kepentingan pada mereka kerana si kafir nih hanya mengejar mereka yang berkepentingan untuk menjayakan rancangan mereka.

Lihat sahaja bagaimana DAP secara pantas menyokong menyertai PKR kerana mereka dah mampu baca apa yang mereka mahu boleh dikecapi melalui Anwar..cuma sayangnya orang melayu sendiri yang tuli tidak nampak semua ini...

Suara Rakyat Kedah said...

anakwatan...
tahniah anda telah berjaya memberi ana pahala yg x terhingga. hang pon bodoh jgk la xkan aku nk bg full detail kt hang. bangang...
anak watan ang ni dh mmg piang dh. ckp pon dh guna emosi mcm sabery cheek. p mampuih la. jgn sembang saja. mmg aku kencing dlm mulut ang ja. tduh aku x da bukti. nnt ang mkn la daging aku ms kiamat. prah mampuih

Suara Rakyat Kedah said...

PEMBOHONGAN YANG BERTERUSAN
Setiap tahun - pada bulan Ogos - rakyat negara ini telah di tipu dan di bohongi oleh United Malays National Organisation tentang MERDEKA. Melalui media yang mereka miliki mereka telah memekik melolong menjaja fakta bohong tentang apa yang mereka panggil sebagai merdeka.

Malaysia ditubuhkan BUKAN pada 31 Ogos. Jangan bohong. Pada 31 Ogos 1957 ialah hari British lari setelah di perangi oleh rakyat Persekutuan Tanah Melayu. 31 Ogos TIDAK ada sangkut paut dengan projek Malaysia.

Malaysia di tubuhkan pada 16 September 1963. Malaysia ialah projek British.

British menjajah Tanah Melayu ( termasuk Singapura ). Rakyat telah bangun melawan dengan mengangkat senjata. Adalah bohong apabila di tulis dalam buku sejarah dimana Untied Malays National Organisation telah mengatakan kita Merdeka tanpa tumpah darah.

Ini bohong besar. Ribuan nasionalis telah mati berjuang melawan British.

Rakyat Tanah Melayu telah melancarkan Perang Rakyat melawan British semenjak Jun 1948. Penjajah British memanggilnya Darurat. Ini bukan darurat. Tidak ada sesiapa pun dalam darurat. Rakyat tidak darurat sakit perut. Yang dalam darurat ialah British kerana mereka sedang di serang.

Kesatuan Melayu Muda ( KMM), Parti Komunis Malaya (PKM), Persatuan Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM), Angakatan Pemuda Insaf (API), Angkatan Wanita Sedar (AWAS ), Hisbul Muslimin adalah badan-badan politik yang lebih awal bagun berjuang untuk memerdekkan Persekutuan Tanah Melayu.

Ini sejarah bukan kelentong.

Di mana United Malays National Organisation waktu itu? Taraaak lagi.

Pada tahun 1941 ketika badan dan parti-parti politik ini bangun bergerila menentang Jepun , United Malays National Organisation belum wujud. Gerakan nasionalis ini telah mula menyususn gerakan untuk menghalau British sebelum Jepun sampai. Apabila Jepun datang ke Tanah Melayu pada tahun 1941 mereka berlajar bergerila dengan bergerila. Mereka belajar perang melaui perang menentang Jepun.

Ini sejarah bukan kelentong.

Dimana United Malays National waktu itu? Taraaaaak lagi.

Badan politik yang PERTAMA menuntut merdeka ialah KESATUAN MELAYU MUDA (KMM) yang di pimpin oleh Ibrahim Yacoob. Slogan parti yang ditubuhkan pada tahun 1938 ini ialah MERDEKA!

Apa slogan United Malays National Organisation …. Ciiis nak cakap pun malu. Parti hampeh ini di wujudkan oleh British pada tahun 1946 sesudah semua parti Nasionalis lain diharamkan atau pemimpin merek di penjara atau dibunuh. Slogan nya ….Hidup Melayu !

Ini sejarah bukan kelentong.

Apabila parti nasionalis lain angkat senjata bergerila, United Malays National Organisation pergi berunding dengan British. Hampeh ! Ini lah pembelotan namanya.

British kalah teruk. Untuk memastikan harta kekayaan British - lombong bijeh dan ladang getah - di jaga dengan baik British telah mengangkat United Malays National Organisation untuk ‘ jadi budak suruhan’.

Ini sejarah bukan kelentong.

Sesudah British lari dari Tanah Melayu timbul pula gerakan nasionalis di Borneo. Rakyat Sabah, Serawak dan Berunai ingin Merdeka. Mereka memanggil negara mereka Kalimanta Utara dengan gerakan gerila bernama – PARAKU – Pasokan Rakyat Kalimantan Utara.

British melihat ini bahaya. Harta mereka di Tanah Melayu telah dapat di selamatkan kerana ada barua mereka di sini. Lalu projek Malaysia di telurkan. Malaysia ialah sebuah projek British untuk memastikan harta kekayaan mereka dapat dijaga terutama minyak di Berunai.

Dalam masa yang sama Parti Rakyat Berunai yang anti British di bawah pimpinan Al Zahari menang dalam pilihanraya. Parti Rakyat di haramkan. Al Zahari di tangkap. Anak raja yang berumur 9 tahun ketika itu di nobatkan. Tentera British dan Ghurkha menjaga Berunai. Sultan Tua yang bersimpati terhadap nasionalis di ketepikan. Berunai menjadi tanah jajahan syarikat minyak Shell/BP. Berunai tidak masuk dalam gagasan Malaysia.

Singapura yang semenjak beribu-ribu tahun ialah sebahagian dari Tanah Melayu keluar dari Malaysia pada tahun 1964. Ini juga projek British berjangka panjang. Singapura diperlukan untuk memainkan peranan seperti Isreal dalam dunia Arab. Singapura kini adalah ‘Israel’ dalam dunia Melayu.

Dunia Melayu – Indonesia/Tanah Melayu/Selatan Siam - adalah sebahagian dari konsep Melayu Raya yang di bawa oleh KMM pada tahun 1938.

Ini sejarah bukan kelentong.

Jadi apa kena mengena 31 Ogos dengan Malaysia. Taraaaaaakkkkk!!

Ini kelentong. Rakyat Sabah dan Serawak di paksa masuk Malaysia oleh British. Kerana itu hingga ke hari ini majoriti rakyat Sabah dan Serawak ingin merdeka dan berkerajaan sendiri. Mereka tidak ambil pot tentang 31 Ogos.

Apabila United Malays National Organisation bungkus nanti – kita wajib menulis kembali sejarah perjuangan kaum agama, kaum nasionalis, kaum kiri, kaum buruh, kaum tani dan kaum komunis yang telah berjuang dan berkorban mati untuk memerdeka kan Persekutuan Tanah Melayu termasuk Singapura.

31 Ogos tidurlaaaa sampai meninggi hari. Tidak ada apa-apa yang hendak di sambut. 31 Ogos BUKAN hari Malaysia. Itu pesta kelentong United Malays National Organisation.

( Cuba fikirkan sejenak kenapa nama parti ini United Malays National Organisation - Ini nama Mat Salleh kan? Period.)

AnakWatan said...

suara rakyat kedah yg piang...
bau pun hancing mcm Parti Kencing Rakyat pujaan kau tu....

dah lah.... anjing menyalak bukit bukit tak runtuh.....

malulah sikit 9-16, 9-23 dah berkubur... jgn lah berangan2... jikalau... andaikata... umpama... misalnya.....

bangang bin bahlul @ tolol lah kau nie.... ingat senang ke nak tumbangkan BN...

sah lah propaganda kau , yusuf, atau BABI (Bro Anwar Bin Ibrahim) tak menjadi...

sekrg dah dok senyp dah... dulu bukan main berapi2....

hancing bau kau tu ... tau tak....

niat kalau JAHAT ... INSYAALLAH tak menjadi....

aku ucapkan selamat memalukan diri sendiri....

ibarat meludah kelangit... jatuh kemuka sendiri jugak....

kalau UMNO nak bukak pekong BABI tu pun banyak.... tak payah backing...

mkw said...

Sedara,

memangla Malaysia x ditubuhkan pada 31 Ogos...tetapi tarikh tersebut telah dipilih sebagai tarikh RASMI sambutan kemerdekaan. Benda kecik macam ni pon nak payah nak paham.

16 Sept adalah tarikh pembentukan Msia, dimana Sabah dan Sarawak bersatu dgn Tanah Melayu (termasuk Spura) membentuk 1 negara, Malaysia. xkan nak dua kali sambut merdeka sedara? produktiviti negara turun la camtu sbb byk cuti. Payah no.

Tidak dinafikan perjuangan dan sumbangan kesatuan dan parti-parti lain tetapi adakah dgn berperang spt itu membawa kpd British menurunkan bendera Union Jack? Adakah berlaku peristiwa penyerahan senjata oleh British disbbkan perang yg dilancarkan oleh pejuang2 ini? tidak bukan? Yg berlaku adalah PEKEMBAR dan komponen Parti Perikatan yg lain berunding..berbincang utk merdekakan Tanah Melayu dari British. Itu lebih baik bukan? Mohon secara elok. Budaya melayu kan tu...klau meminta sesuatu dgn cara yg baik walaupun kita terdesak. Klau la ada org nak kan sesuatu dari sedara tetapi dgn cara marah2 dan sorg lagi dgn lemah lembut bersopan mana sedara akan lebih terbuka hati nak bagi?? Jawab sendiri la eh...terbukti cara diplomasi tersebut telah membawa kpd pembebasan Tanah Melayu! Tang mana yg kelentong?? Manusia mana yg racun hang ni? tetapi spt yg telah dinyatakan lebih awal, perjuangan kesatuan, persatuan dan parti-parti lain tidak dinafikan sumbangan mereka. Cuma yg benar2 membawa kpd kemerdekaan Tanah Melayu adalah tandatangan Ratu Inggeris sbg bukti yg jelas Tanah Melayu diserahkan semula kpd rakyat Tanah Melayu. Itu jelas!!

Xpa..itu semua salah paham. Ckp2 nakal...saja ja nak sebar racun kat org muda. org muda ni dah ramai x minat sejarah. Tentang asal usul sendiri..klau org asing tanya, wat kena gelak ja rakyat Malaysia bergado pasal sejarah sendiri.

Hmm..pasal Melayu Raya ni bukan sekongkol dgn idea Sukarnoe ke sedara? Nasib baik x jadi Melayu Raya, klau x jadi cam Indon ngan selatan Thai...letup sana sini.
Dah duduk dan hidup dgn aman, boleh kutuk org secara bebas pon x bersyukur lagi. Nak Malaysia ni jadi macam mana? Dlm dunia ni biasalah kejap senang, kejap susah. Bumi ni pon kdg2 basah..kdg2 kering. Ndak gitu?

AnakWatan said...

suara rakyat kedah ...

nape padam profile.. hahahha takut ke...

geng Parti Kencing Rakyat nie.. habis kencing merata rata....

pi toilet la oii...

tu ahli PR yg kena tgkap pasai rasuah sex... apa kejadahnye...

nampak gaya PR bukan pakatan rakyat... pakatan ranjanglah gamaknya

AnakWatan said...

KEGILAAN apa lagi yang Anwar Ibrahim mahu cetuskan. Tidak cukup menjadikan Negara dan rakyat mangsa, telah berjaya menjadikan PAS kucar kacir sehingga turut terpedaya dengan segala janji-janji dustanya, kerana Anwar, PAS juga nampaknya mula belajar untuk jadi pendusta nombor wahid dan terbaru Anwar mahu mengheret DYMM Yang Dipertuan Agong bagi melaksanakan cita-cita gilanya itu. PAS pula turut mengiyakan cerita-cerita bohong Anwar ini dengan memperalatkan imej Islam parti itu. PAS dan Anwar sama sahaja. tidak berbeda.

Tidak cukup para penyokongnya, sebahagian rakyat, yang buta hati dan buta perut serta rakan-rakan pembangkang diperdaya ataupun ditipu bulat-bulat melalui janji 16 September, Anwar cuba pula mengalih perhatian untuk mengheret DYMM Yang Dipertuan Agong supaya turut terpedaya seperti beliau berjaya memperdayakan semua orang yang mempercayai bahawa beliau mampu menukar kerajaan walaupun dengan cara yang tidak demokratik.

Sikap Anwar ini tidak ubah seperti mahu menutup malu, mahu mengembalikan maruahnya yang telah sekian lama tercemar, mahu menutup siri-siri cerita bohong dan sandiwaranya, maka jalan terakhir adalah mengheret DYMM Yang Dipertuan Agong dalam gelanggang pembohongannya dengan harapan rakyat serta penyokongnya akan sekali lagi percaya dengan pembohongannya yang terbaru ini.

Ramai orang melihat dalam usaha beliau mahu menjadi Perdana Menteri, beliau akan berusaha dan sanggup untuk melakukan apa sahaja setelah pelan 16 Septembernya gagal dan plot rampasan kuasa beliau ini masuk ke fasa pembohongan terbaru serta canggih,mangsa seterusnya adalah DYMM Yang Dipertuan Agong.

Tindakan ini boleh dianggap sebagai satu lagi tindakan yang semakin hilang pertimbangan daripada Anwar Ibrahim malah ramai yang beranggapan tindakan Anwar mengheret Agong adalah tindakan biadab serta dilakukan oleh seseorang yang tidak ada maruah. Ini adalah usaha berterusan Anwar yang gagal merealisasikan bentuk rampasan kuasa tidak bermoral.

Agong mempunyai institusi dan maruah yang tersendiri. Mengheret Agong untuk mencampuri urusan politik adalah satu tindakan yang tidak bijak dan tidak bermoral, apatah lagi sekiranya Agung juga dituntut untuk menerima rampasan kuasa seperti ini.

Institusi Agung harus dihormati dan kuasa tiga badan juga harus dijunjung tinggi. Perlembagaan Persekutuan dan sistem demokrasi berparlimen harus dipertahankan sepanjang masa malah sebarang usaha untuk membabitkan kemuliaan Agung harus ditentang oleh semua pihak.

Kebejatan sikap serta moral Anwar ini membuktikan bahawa pemimpin yang bercita-cita besar ini sebagai seorang yang bersedia untuk menggunakan apa sahaja cara bagi menghalalkan matlamatnya walaupun tindakannya ini menghina DYMM Yang Dipertuan Agong.Sikap kemaruk Anwar ini boleh memberikan pelbagai tafsiran, apakah niat sebenar beliau.

Kegilaan Anwar ini harus dihentikan dari sekarang bagi menjamin pengukuhan ekonomi negara, bagi memberi peluang kepada kerajaan yang dipilih oleh rakyat melaksana agenda pembaharuan serta pembangunan ekonomi secara menyeluruh. Anwar tidak seharusnya dibenarkan menjadi Raja dalam sistem pentadbiran dan perundangan negara kita. Rakyat dan negara lebih mustahak untuk dibincangkan daripada membincangkan segala angan-angan kosong Anwar Ibrahim.

Anwar tidaklagi menghormati institusi parlimen dan nafsu buasnya begitu memuncak apabila memaksa parlimen bersidang segera hanya kerana beliau yakin, beliau akan mendapat mandat untuk jadi Perdana Menteri. Siapa Anwar Ibrahim ini? Penting sangatkan beliau? Dan kenapa semua orang harus tunduk kepada pendekatan yang tidak masuk dek akal ini?

Dan paling memalukan apabila beliau tidak lagi menghormati DYMM Yang Dipertuan Agung dan berkemungkinan besar senarai Ahli Parlimen yang ada dalam tangan Anwar adalah senarai palsu yang sengaja Anwar ada-adakan untuk mengaburi mata rakyat dan mungkin juga mata DYMM Tuanku. Senarai dan nama-nama itu perlu diwujudkan demi mengelaknya digelar sebagai penipu besar di abad ini.

Kenyataan Anwar ini merupakan satu penipuan terancang apatah lagi apabila semua ahli-ahli parlimen daripada BN telah mengesahkan bahawa mereka tidak akan sama sekali menyertai kerajaan palsu Anwar. Tapi ini pun ada rakyat yang percaya, diperbodohkan oleh pemimpin poliiik bernama Anwar Ibrahim.

Anwar telah menipu banyak kali dan tidak mustahil untuk Agung ataupun sesiapa sahaja Anwar akan sanggup menipu lagi dan kita faham kalau Anwar menipu kali ini pun, rakyat dan penyokongnya akan percaya tetapi mustahil Anwar berjaya menghina tahap pemikiran Tuanku seperti mana beliau menghina semua orang. Anwar juga semkain dilihat menjadi tidak beriman hanya kerana tergila-gilakan kerusi Perdana Menteri.

Walaupun ada yang mengatakan sesiapa sahaja yang berdepan dengan Anwar, maruah mereka akan jadi lebih rendah daripada maruah Anwar kerana Anwar mempunyai kelebihan untuk menyakinkan ramai tetapi kita yakin Tunku lebih arif untuk mengenali Anwar yang boleh di umpamakan seperti buluh, pepat di luar namun rancung di dalam.Tuanku ada penasihat yang lebih bijak untuk mentafsir siapa Anwar sebenarnya. Anwar adalah Cameleon baru dunia politik tempatan.

Implikasi kepada permintaan Anwar untuk menghadap Agong ini menunjukkan Anwar adalah seorang yang tidak menghormati institusi kerajaan Malaysia dan cuba mewujudkan konflik antara Agong dan badan eksekutif malah lebih kurang ajar lagi, Anwar cuba mengheret Agong dalam perkara yang tidak wujud ataupun sengaja diada-adakan. Inilah juga kelebihan Anwar, beliau seakan mampu menukar bintang menjadi bulan dan orang seperti Nik Aziz, Husam Musa, Kamaruddin Jaafar serta Hatta Ramli tetap yakin Anwar mampu berbuiat apa sahaja dan perlu disokong. Kaldai pun lebih berguna daripada ahli parlimen yang bermulut busuk.

Bagaimana agaknya tindakan Anwar sekiranya Tuanku titahkan Anwar dedahkan secara terbuka senarai nama 30 lebih Ahli Parlimen BN dan beliau mahu mendengar sendiri pengakuan daripada orang dikatakan Anwar telah setuju menyertai kabinet `belakangnya itu. Ketika itu apakah rekaan terbaru Anwar? Skrip mana pula yang beliau akan gunakan?

Ataupun mungkin Anwar mahu memerangkap Agong seperti apa yang berlaku di Thailand di mana sistem politik nya telah kucar kacir dengan berbagai-bagai peristiwa. Kalau ini lah agenda Anwar maka kita anggap Anwar adalah ahli politik yang berkelas Haiti dan Siera Leon.

Kita juga semakin keliru dan setelah sebahagian rakyat menjadi gila, tiba-tiba muncul pula Mujahid Yusof Rawa yang beria-ia benar menjadi jurucakap PR sehingga mendahului pimpinan lain melaporkan semuanya ini. Jika perbuatan Anwar ini menyebabkan kutukan dari rakyat maka dengan sendiri PAS turut terpalit dan akan dikutuk sanggup meninggalkan pegangan poitik Islam untuk bersekongkol dengan kelompok Anwar Ibrahim. Tidak sia-sialah Anwar serapkan Kamaruddin Jaffar ke dalam PAS.

Mujahid sudah jadi lebih kuah dari isudu dan nampaknya sudah terdapat semakin ramai pemimpin peringkat pertengahan PAS yang tidak menghormati protokol dan adab berjemaah mereka. Semua sudah jadi syok sendiri dan mungkin Mujahid juga mengharapkan jawatan Menteri daripada Anwar. Lihat saja kenyataan Mujahid di bawah :

"Pakatan bergantung kepada Seri Paduka untuk menasihatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya memanggil sidang khas Parlimen untuk berdepan dengan usul tidak percaya yang mahu dibentangkan oleh Pakatan. Sambil melahirkan keyakinannya bahawa Seri Paduka akan campur tangan untuk menangani krisis politik sekarang"

Mujahid juga berkata, "pihak pembangkang dirangsang oleh campur tangan istana dalam menyelesaikan isu pelantikan menteri besar di Perak, Perlis dan Terengganu selepas pilihan raya umum Mac lalu"..

Apakah tidak cukup semua pemimpin PAS kecuali Hadi Awang dan Mustaffa Ali menjadi gila sehinggakan anak bekas Presiden PAS ini juga turut terkena badi gila kuasa daripada pemimpin pembangkang yang semakin kemaruk menggilai kuasa.

Sampai bila pemimpin seperti Saifuddin Nasution, Johari Abdul dan beberapa orang lagi mahu membohongi rakyat. Berkata benarlah kerana anda dilahirkan dalam keluarga baik-baik. Tidak perlu lagi bersekongkol dengan kerja gila sehingga sanggup bersama untuk mempermainkan Agung dan menipu rakyat serta menghuru-harakan Negara sekali lagi. Berpijaklah di bumi nyata. Untuk kali ini, jadilah pembangkang yang baik daripada ingin menjadi kerajaan yang jahat serta boleh mencelakakan kepada semua orang.

Anwar tidak perlu jadi PM untuk tutup kes liwatnya dan Anwar tidak perlu malu untuk mengaku bahawa selama ini beliau berbohong dan hanya mahu kerajaan jadi kucar-kacir dan penyokong Anwar terutama Saifuddin, budak yang dulu baik kerana dididik dengan kesempurnaan agama, cukup-cukuplah jadi munafik. Kembalilah ke jalan benar dengan meninggalkan segala yang syirik, bertaubatlah kerana kita tidak boleh menipu Allah S.W.T.

sumber - Malaysia hariini

Panglima Perang Cyber said...

berita tv3 19 september 2008 di link bawah ni dedahkan Teressa Kok menipu rakyat Malaysia.

http://www.tv3.com.my/Shows/EpHighlight.aspx?MasterID=190&ShowID=231&MenuID=2&SubMenuID=1&TemplateID=1&EpID=20556&VoteValue=3&VideoID=18019#videovote

mrf said...

ibrahim ali kata dah 2 kali dia masuk isa..keluar isa siap dapat gaji lagi sebab bercucuk tanam kat isa tu..bila dah kluar isa, beliau endakwa semakin sihat,tak sakit..kalau tak sakit mana erti zalimnya isa itu?

isa tak zalim katanya..kalau zalim takkan la teresa kok bila dah dibebaskan oleh polis boleh tersengeh2, siap kutuk polis plak tu..

kepada melayu yang menyokong teresa, kat sini aku nak guna fatwa PAS..bermakna korang pun sama kafir mcm teresa sebab bersekongkol dengan dap.. teresa dan makhluk2 DAP umpama komunis yang tak habis2 menyentuh isu sensitif..so apa beza dap dan komunis?memang isa tempat komunis mcm dap.

teresa kok bukan kene tahan sebulan,atau 2 bulan..seminggu je..nak kecoh apahal!! dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung..bukan kerajaan yang zalim,tapi mereka yang menzalimi diri mereka sendiri..kenapa buat perkara yang membolehkan diri mereka ditahan dibawah akta isa..kan lagi elok berbakti kepada rakyat daripada tak sudah2 membangkitkan isu2 yang meresahkan majoriti rakyat malaysia.kene ingat, majoriti rakyat malaysia memilih BN untuk memerintah,maka majoriti rakyat berada dalam keresahan dengan tindak tanduk babi-babi DAP dan PKR..dan majoriti rakyat suka mereka ditahan dibawah akta isa agar dapat menginsafkan mereka dan dapat menenangkan sementara keadaan negara yang di kacau bilaukan oleh beruk2 pembangkang.

TEAM B.I.O.N.I.C said...

rupanya ada anjing teresa cock di sini... kalau PKR nak buat kerajaan napa perlukan MP BN dari Sabah & Sarawak utk lompat parti sampai ikut p taiwan hahahahahaha bukan ka si B.A.B.I (brader anuar bin ibrahim) kata pemimpin BN rasuah? jilat ludah sendiri ataupun jilat bontot? mmg dah kehabisan modal? PKR kekurangan pemimpin ka sampai nak curi dari parti lain.. utk pegetahuan kamu PKR takkan menang di Kepulauan Borneo!!!

yusof said...

ISA adalah undang-undang peningalan bukan zaman British, tapi zaman kuno, zaman belum ada undang-undang moden,maka pada umno yang yang memerintah negara dengan cara kuno sudah tentu sentiasa bergangga kerana dapat menggunakannya tanpa sebarang halangan, tanpa segan dan silu ke atas semua bentuk penentangan ke atasnya dengan menggunakan sebab-sebab yang sama dengan kaedah psi war. Kalau pembangkang guna psiwar hanya setakat untuk memenangi hati rakyat dalam pilihanraya dan mereka tidak berselindung dan terang-terang menyatakan tujuan untuk menjatuhkan kerajaan UMNO. Tapi psiwar kerajaan umno samada musim pilihanraya atau bila-bila pun selagi mereka berkuasa adalah untuk menakut-nakutkan rakyat dengan apa cara pun dengan media massa yang berada di bawah kawalan mereka, maka macam tak rasa apa-apa pun bila sudah menahan seseoarng itu samada betul atau tidak, ini adalah cara manusia yang tak mempunyai sebarang nilai hidup, manusia munafik dan sepanjang 50 tahun ini bilangan manusia munafik dalam umno tidak terkira ramainya. Tidak ada manusia yang merasa gembira ditanah tanpa sebab, walau satu hari pun, kecuali ada orang yang malas bekerja lebih suka makan percuma walaupun dalam penjara. Manusia yang berakal dan mempunyai visi untuk manusia-manusia lain sudah tentu akan memberi tentangan walau mereka ditahan beberapa kali, kerana ISA hanya boleh mengurung jasad mereka, tapi semangat mereka ada tetap dapat bebas dan dikongsi dengan manusia-manusia lain yang memerlukannya.

AnakWatan said...

yusof ... ikut profile kau umuq kau dah 59 tahun...

tu kubur kata mari .. rumah kata pergi....

berfikirlah secara rasional....

apa zalimnya ISA....

kalau tak buat salah kenapa nak takut..

demokrasi apa lagi yg kau nak....

demokrasi sampai sapa2 nak berjubor di khalayak ramai pun tak boleh tegur....

sampai ISLAM org hina pun tak boleh tegur...

hei... kau ada belajar sirah nabawiyah tak...

mcm mana Rasulullah memerintah .... mcm mana undang2 ISLAM dikuat kuasakan....

masa itu pun ada org kafir...

yusof dan suara rakyat kedah piang.... jgn terikut2 rentak DAP dan BABI (Bro Anwar B Ibrahim) tu...

kau jgn jadi melayu yg sanggup menghancurkan bangsa sendiri...

patut kau sayang bangsa kau sendiri....

kau tgk cina dan keling ada ke nak peduli bangsa melayu ....

ada nak bagi gaji tinggi pada melayu... sampai sekrg depa tak percaya melayu...

melayu yg bodoh terhegeh2 kat cina....

jgn menyesal kemudian hari...

parti kencing rakyat hari hari mengencing sana sini....

tak malu ke
...

jgnlah jadi muka tembok....

mkw said...

Salam..

Camni la sedara yusof. anta gi lawat blog sedara kita ni: http://notakhairi.blogspot.com/

dia ada ulas isu ISA secara ilmiah. saya respek ulasan macam ni. ISA ni zalim pada org-org yg zalim. Klau x wat salah atau mendatangkan masalah xkan kena tahan bawah ISA? Macam sedara...saya...selagi x wat perkara2 yg boleh mendatangkan kekacauan pada keamanan negara xkan tetiba ada polis dtg kata 'Encik kena ikut kami, encik di tahan di bawah ISA'...betul x sedara yusof?

Org2 macam Teresa dan PR yg lain mesti akan manipulasi undang2 agar mereka dpt elak dari ditahan. Tgk macam mana V.K Lingam kata 'Rupa macam saya, suara macam saya tapi bukan saya!!' Klau org2 camni buat salah x ngaku tapi kita tau dia mmg buat nak buat camna lagi??!

Mohd Faiz said...

teruk sangat ke hidangan tu?

aku dulu susah makan nasik ngan kicap

takder lauk pon, tahun 1995.lama dah tu

tak penah bising pon aku

tu kira untung ada lauk,

tak bersyukur nikmat.

kepada komen yg sokong teresa

aku tak tau background family korang mcm mana,

kalo kaya memang la korang backing sebab tak penah hidup susah.

kalo background susah, korang pon boleh nilai.

AnakWatan said...

manusia kalau terlebih pandai pun susah....

dah tak tahu mana betui mana salah....


yusof yusof....

si suara rakyat kedah piang pun sama....

kan sekarang BABI (Bro Anwar B Ibrahim) dah senyap....

tau takut... kena ISA

tu la hati busuk.... nak rampas kerajaan konon...

gila kuasa betui.. dah mcm gila talak...

INSYAALLAH niat jahat tak menjadi punya...

BABI nie sentiasa bermimpi.... jikalau.. andaikata.... umpama ... misalnya....

yusof said...

Aku sudah baca penulisan ilmiah usataz umno, beliau mencari bahan-bahan ilmiah semata-mata untuk membetulkan helah pemerintah umno untuk manahan musuh-musuhnya, katalah apa-apa sebab pun, semuanya berdasarkan imiginasi pihak pemerintah umno, tangkap pemberita akhbar, bila sudah silap cakap pula perkara lain. Pengarang Utusan Malaysia boleh tulis macam-macam perkara berbau perkauman, tapi takda apa pun tindakan kerana ISA berada di bawah kaki mereka. Lebih baik aku baca penulisan tentang ISA dari Tuan Guru Nik Aziz.

yusof said...

Aku sudah baca penulisan ilmiah usataz umno, beliau mencari bahan-bahan ilmiah semata-mata untuk membetulkan helah pemerintah umno untuk manahan musuh-musuhnya, katalah apa-apa sebab pun, semuanya berdasarkan imiginasi pihak pemerintah umno, tangkap pemberita akhbar, bila sudah silap cakap pula perkara lain. Pengarang Utusan Malaysia boleh tulis macam-macam perkara berbau perkauman, tapi takda apa pun tindakan kerana ISA berada di bawah kaki mereka. Lebih baik aku baca penulisan tentang ISA dari Tuan Guru Nik Aziz.

mkw said...

Salam,
Pelik la ngan ko ni yusof. Ko org melayu islam ke bukan? knp ko beriya-iya bela Teresa tu? Kan si Tan tu dah bebas...so knp bising2 lagi? Polis de wat tindakan fizikal kat die ke smpi ko meradang x tentu hala? Tan tu kuar siap leh senyum maksudnya dia OK je...mcm ko plak yg kena ISA. Apa masalah ko? Main tembak x tentu hala.
Rasional la sikit sedara..

Utusan berbau perkauman? Utusan sdg dlm usaha nk sedarkan org2 melayu mcm ko ni..yg sanggup biar org racun otak ko dgn pemikiran hak samarata. Klau hak samarata dilaksanakan silap2 haribulan anak cucu ko x masuk U!!! x dpt keje perkhidmatan awam!!! x dapat bantuan2 kerajaan. Masjid kat umah ko x terjaga sbb peruntukkan dah bagi kat kuil2 dan tokong2. ko x fikir ke sumer tu? ke ko mmg nak macam tu?? PAS adalah suara yg lemah dlm PR. PKR plak dah senada dgn DAP..so ape yg PAS leh wat nak bagi jaminan agar hak2 org melayu terpelihara?? Sbb tu aku kata rasional sikit. aku pon bukan sokong sgt UMNO tapi disbbkan kelemahan org melayu dlm PR, aku sangsi PR boleh menjamin sumer hak2 tu! Cakap main ikut perasaan je..

AnakWatan said...

yusof ni aku tak tau lah spesis apa...

kepala batu dan bebal.... betui...

hati dia pun dah keras....

tak boleh terima kebenaran....

yusof.... jgn terlalu taksub... aku sokong mkw...

aku dulu pun kata aku x sokong umno... tapi yg benar tetap benar yg salah tetap salah....

berfikirlah secara rasional.... jgn main ikut perasaan...

kau tak tau hujung pangkal main... redah semacam aje...

apa kau dah kena rasuk dgn BABI (Bro Anwar B Ibrahim) ke...

sampai dah laluk....

anwar skrg pun dah putar belit ckp lagi sbb dah tau tak boleh tumbangkan BN.....

ingat undang2 nie BAPAK dia punya ke... suka2 nak rampas MP BN kemudian tubuh kerajaan baru...

kepala HOTAK BABI tu la...

kau baca petikan ckp BABI nie... aku ambil dari WAKSAPU...

"Kini, Anwar berkata pihaknya akan "terus mengejar matlamat kami dengan berhati-hati" dan "tidak terpancing untuk bertindak tergesa-gesa" yang boleh membawa keadaan tidak stabil dan tidak menentu dalam negara."

apa kes beb .... dasar kaki kencing... inilah pemimpin Parti Kencing Rakyat...

mesti pusing2 sbb dah malu ngn org kampung....

niat jahat INSYAALLAH tak menjadi punya...

propaganda kau tak menjadi.... sebarlah ... ckplah ...

buang masa kau aje....

yusof said...

Jadi mkw, kau pun tahu umno yang malungkan slogan selamat bangsa dan agama hanya retorik semata-mata. Kalau fikir betul-betul, siapa pun menjadi parti pemerintah kerjaan persekutuan, jumlah wakil rakyat beragama Islam dalam parlimen masih majoriti, ini sebenarnya memberi satu ujian kepada wakil-wakil parlimen beragama Islam dari parti-parti yang berlainan. Tidak semestinya wakil-wakil Islam membentuk majoriti dalam satu parti saja, tidak ada jaminan mereka boleh mempertahankan Islam. Buktinya, di Johor tahun 1995 dewan perundangan negeri mempunyai majoriti wakil-wakil beragama Islam, tapi semua mereka ini juga mengundi untuk menukar cuti rehat hari Jumaat ke hari Ahad. Tak payah saya terangkan mengapa hari Jumaat itu lebih mulia dalam Islam. Ada orang kata banjir besar yang melanggar Johor tahun 2006 dulu adalah laknat Allah ke atas negeri itu. Saya tahu orang Kristian akan mempertahakan hari Ahad sebgai hari mulia mereka sampai bila-bila dan orang-orang umno di Johor telah memberikan satu kemengangan kepada mereka. Kita harus membuka satu lembaran baru untuk memberi peluang kepada proses penyatuan umah melalui suasana yang lebih mencabar.

AnakWatan said...

yusof masih pengikut BABI (Bro Anwar B Ibrahim) yg tegar....

masih juga barua parti kencing rakyat ...

hari hari mengncing sana sini...

muka tembok betul la ahli parti kencing rakyat semuanya...

sama macam BABI tu jugak...

AnakWatan said...

Thursday, September 25, 2008
Rakyat Perkara Kedua, Jawatan PM Keutamaan Anwar

In 2008 already over RM125 billion has been withdrawn from the country by investors weary of a government that has failed to implement a single reform to ensure judicial independence and that continues to use draconian laws such as the ISA to detain its citizens without due process of law." - Anwar Ibrahim



ISA telah wujud sejak berpuluh tahun. Namun mengapa baru hari ini pelabur bimbang dengan kerajaan. Apakah ia kerana ISA atau kerana Anwar Ibrahim?

Anwar sudah diketahui mempunyai hubungan rapat dengan US dan Barat. Ini menimbulkan tanda tanya di mana Anwar mendapat jumlah tersebut jika ia tidak terbabit dengan perancangan ini?

Kita juga tertanya-tanya apakah pengeluaran pelabur asing ini tidak ada kena mengena dengan membantu usaha Anwar menukar kerajaan?

Dalam sejarah politik, hanya ketika rakyat "lapar" sahaja maka pemerintahan akan berubah secara drastik dan luar biasa.Tidak mustahil inilah yang sedang direncanakan oleh Anwar dan para sahabatnya dari Barat.

Ini bukan kali pertama Anwar Ibrahim sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan beliau akan berjaya menjadi Perdana Menteri. Sejarah politik Anwar membuktikan beliau sanggup menipu, berbohong dan membiar rakyat terseksa jika itu dapat membantunya menjadi Perdana Menteri.

1970-an

Pada tahun 1970-an beliau mengaturkan satu tunjuk perasaan di Baling sehingga mencetuskan rusuhan. Rusuhan terscetus kerana Anwar mendakwa petani di Baling terlalu miskin sehingga ada yang mati kelaparan. Maka berbondong-bondonglah mahasiswa mengadakan tunjuk perasaan di Universiti Malaya dan mogok lapar di Baling.

Huru-hara negara dan kerajaan dibuatnya. Namun sehingga kini tiada seorang saksi atau satu bukti pun menunjukkan ada orang di Baling ketika itu mati kelaparan.

1997

Pada 1997 sekali lagi Anwar mengambil kesempatan atas masalah ekonomi bagi mencetuskan kemarahan rakyat terhadap kerajaan terutamanya Perdana Menteri, tun Dr. Mahathir.

Ketika dilanda krisis matawang, Anwar menyerang polisi kerajaan dari dalam dengan menuduh Dr. Mahathir antara punca masalah ekonomi negara ketika itu. Anwar sedar rakyat yang susah dan marah akan bangkit dijalanan bagi menjatuhkan Perdana Menteri.

Jadi sebagai Menteri Kewangan beliau memulakan langkah-langkah menjerut rakyat. Kadar pinjaman Asas (BLR) dan kadar faedah dinaikkan berkali ganda. Beliau juga mengguna pakai pelbagai saranan IMF yang menyusahkan rakyat kerana ia telah berkesan ketika itu menjatuhkan Perdana Menteri Thailand dan Presiden Indonesia.

Anwar menghalang usaha membantu syarikat-syarikat bermasalah ketika itu akibat kejatuhan matawang negara. Beliau menggunakan mantera-mantera barat seperti kronisme, nepotisme dan bail-out boleh meruntuhkan ekonomi negara bagi menghalang sebarang usaha pemulihan syarikat-syarikat besar ini.

Tujuan Anwar ketika itu ialah mahu melihat syarikat-syarikat ini jatuh dan menyebabkan puluhan ribu rakyat hilang mata pencarian. Jika ini berlaku sudah tentu lagi ramai yang marah kepada kerajaan dan ini akan mempercepatkan proses perubahan kuasa dari Dr. Mahathir kepada beliau.

Demikian bagi Anwar, rakyat yang menderita ialah satu kebaikan kepadanya, kerana ini akan mempercepatkan kejatuhan musuh politiknya.

Anwar sanggup meletakkan negara ini di bawah telunjuk IMF asalkan beliau berjaya menjadi Perdana Menteri. Nasib baik Dr. Mahathir ketika itu cepat sedar permainan licik Anwar.

Justeru jika hari ini pelaburan asing makin berkurangan dan ramai yang keluar, adalah tidak mustahil ini merupakan rancangan kali kedua US untuk menjadikan Anwar sebagai PM setelah gagal pada 1997.

Siapakah Anwar yang begitu istimewa kepada US dan Barat akan terus menjadi tanda tanya.

Cuma yang kita pasti, Anwar akan melakukan apa sahaja untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia hatta jika perlu "mengorbankan" sebahagian rakyat pun.

catatan dari http://anwarisme.blogspot.com/

bacalah yusof kerbau dan ahli parti kencing rakyat...

jgn asyik cari salah org lain aje... apa pasal salah anwar kau tutup

AnakWatan said...

Anwar pernah menjadi Pengerusi dan Presiden satu yayasan yang diragui matlamatnya. Yayasan itu dinamakan Foundation For The Future (FFF).

Anwar menafikan yayasan itu ditaja oleh Amerika Syarikat sebaliknya mendakwa mendapat kewangan dari Timur Tengah.

Tetapi apabila skandal hubungan Paul Wolfowitz dan Shaha Ali Riza terbongkar di media antarabangsa telah turut mengaitkan nama Anwar sebagai orang bertanggungjawab menulis surat memindahkan Shaha Ali Riza dari Bank Dunia ke yayasan yang dipengerusinya.

Apabila rahsia yayasan itu dibongkar sebagai alat Amerika untuk menguasai negara-negara Islam di Timur Tengah, Anwar segera meletakkan kedua-dua jawatan yang pernah disandangnya dalam yayasan itu.

yusof cuba ulas sikit

hafiz said...

umno nak bela melayu bela islam! hhahaha aku gelak 45 kali bro hahaha
ni lagi baru karang buat umno dengan melayu mereka! hahaha

semakin sial jadinya...
semakin busuk jadinya...
lebih busuk dari sebuah najis...
lebih haram dari haramjadah...
tak boleh lagi disamak...!!!!

(chorus)
politik atasan politik murahan...
politik duit wang ringgit....
politik nama, harta, projek...

arrrggghhhh gila! gila! mereka gila! sial!!!!
politik sial golongan songkok hitam keris mencanak...
guna nama, gila kuasa, haahaahaaa sial mereka...
songkok hitam...sial sundal....
dakinya tak nampak...sial...sundal...
baju melayu...keris mencanak... huh angkuh....

(chorus)
guna nama agama...mereka sundalkan agama!!!! sial!
guna nama bangsa....meeka sundalkan bangsa!!!! sial!
semua itu sial...sial...lalala...sial....lalala sial lalalala sial!
guna ISA....sial mereka...!lalalala...
guna ISA...mereka sial...! lalalala...
tangkap orang!....sial!!! lalalala....

ISA legasi penjajah sial mereka guna...mereka sial!!!!!!
songkok hitam pergi sembahyang....tuhan laknat! lalala
songkok hitam bagi zakat....tuhan laknat!lalala
hahahahaha sial mereka! hahahaa sial mereka!
kita berakkan-kita berakkan-kita berakkan...
kita berakkan-kita berakkan-kita berakkan mereka sial...!

yusof said...

Remember I wrote earlier, you can write a million times, cos it's your right but no one is obliged to bleieve you. Itu sekadar interpretasi anakwatan yang berorientasikan mode pemikiran yang jenis jadian, bukan semulajadi dan prasangka buruk yang dipungut dari dogma-dogma umno. Bila agaknya anwar mula berangan-angan nak jadi PM, sejak zaman penuntut? Bukankah mamak mahathir yang menjemput anwar masuk umno untuk menjadi barua mahathir bagi mendapatkan sokongan akar umbi. Jadi tak salahlah anwar bawa masuk berbagai jenis akar umbi, sebab itulah sifat semulajadi seorang pemimpin. Apabila anwar sudah tak tahan jadi barua umno, maka sudah sampai masanya ia meneruskan visinya sendiri. Amerika sebuah kuasa besar, ia akan menerima orang lain ke dalam kemnya samada sebagai orang bodoh atau sebagai kawan. Amerika dengan mudah boleh menguasai orang-orang lain yang bodoh-bodoh, kalau dapat bertemu denganya pun dia akan kata "look at this monkey", macam Pak Lah yang berjaya bertemu dengan Bush dulu berbeza dengan jika Bush bertemu dengan anwar. Orangf barat akan respect orang yang cerdik dan kita juga mesti cerdik untuk berkawan dengan orang barat seperti Amerika, berserti orang cerdik ini kalau perlu, terpaksa berpura-pura dan berlagak lebih dari mereka sendiri di dalam mengutarakan doktrin-doktrin barat. Ini pengelaman saya sendiri semasa tinggal di England. Tapi kalau jadi bodoh untuk bertemu dengan ketua orang barat, kita juga akan diperbodohkanya. Lihat tahun 2006, Malaysia ( Nijib menteri pertahanannya ) menjemput kapal selam nuklear Amerika berlabuh di Pelabuhan Klang, lepas dua tahun baru pihak Amerika beritahu Malaysia sudah berlaku kebocoran radioaktif semasa kapal itu berada di Malaysia, sedangkan negara jiran sudah pun tahu lebih awal. Kalau anakwatan menuduh anwar mahu manyusahkan rakyat, apa pula jadi pada keselmatan rakyat dari kejadian tumpahan radioaktif ini akibat dari kebodohan Menteri Pertahanan yang berbanga kerana berjaya menjemput sebuah kapal selam nuklear ke Malaysia. Itulah bezanya di anatara perhubungan di anrtara Amerika dengan kawan dan dengan monyet. Jadi tidaklah hairan jika anwar boleh mendapatkan maklumat lebih awal tentang jumlah dana yang dikeluarkan dari Malaysia. Dengan ini bererti anwar mampunyai kedudukan yang lebih baik untuk memulehkan eknonomi Malaysia yang sedang malap ini jika diberi peluang untuk meneraju negara.

AnakWatan said...

hafiz umuq baru 26 .. ipoh mali... ... mat rempit kaki zina kaki arak ..itu kau tahu.,,,


ISLAM jauh sekali...

yusof pun sama ... sudahlah yusof... kubur kata mari rumah kata pegi...

tak payah nak backing BABI (Bro Anwar B Ibrahim) tu ...

kau org parti kencing rakyat semua muka tembok...

masih tak tau malu lagi ke... 9-16, 9-23 dah berlalu...

jgn berangan mat jenin lah oii..

gerakan dan mic pun taku keluar BN ... hahaha depa taku hilang kuasa... hahah baru cina tu tau org kuasa ORG MELAYU ...

AnakWatan said...

Penaja Anwar dan PKR .

Antaranya yang paling popular Konrad Adenauer Foundation (KAF) dan Friedrich Naumann Foundation (FNF) yang kedua-duanya berasal dari Jerman.

Dalam bahasa Jerman, yayasan dipanggil 'Stiftung', sebab itu kadangkala, KAF turut dikenali sebagai 'Konrad Adenauer Stiftung' (KAS). Begitu juga dengan FNF dikenali sebagai 'Friedrich Naumann Stiftung'(FNS).

Sama ada Foundation atau Stiftung, kedua-dua yayasan ini merupakan think tank parti di Jerman menawarkan penajaan di seluruh dunia sebagai mematuhi perjanjian damai antara Israel dengan Jerman.

Kumpulan Israel paling berpengaruh berada di Amerika yang dikenali sebagai American Jewish Committee (AJC).

Dalam perjanjian itu, kerajaan Jerman bersetuju menubuhkan yayasan seperti KAF & FNF sebagai 'menebus dosa' pembunuhan beramai-ramai orang-orang Yahudi semasa pemerintahan Nazi,atau dikenali sebagai 'holocaust'.

Bermakna munculnya yayasan ini sebagai pampasan pembunuhan Yahudi yang sudah berkurun lamanya. Menurut yahudi dengan adanya yayasan-yayasan ini ke seluruh dunia, sekurang-kurang kematian 'holocaust'itu tertebus.

Di Malaysia, KAF sering menaja badan pemikir Anwar yang dikenali sebagai Institut kajian Dasar (IKD) dan Middle Eastern Graduate Center (MEGC).

Penajaannya dalam bentuk pembiayaan program dan penerbitan buku khususnya berkenaan mengembangkan usaha Pluralisme Agama (Persamaan antara agama) di Malaysia. Pluralisme ini adalah asas kepada Interfaith Council atau Interfaith Commission atau ringkasnya IFC yang menjadi ancaman kepada Islam di Malaysia.

Walaupun bekas Setiausaha Akhbar Anwar, Khalid Jaafar, yang juga pengarah IKD menamakan projek kerjasama antara IKD & KAF sebagai 'Islam Tanwiri', tetapi bau hamis 'pluralisme' dan 'IFC', masih belum dapat ditimbus.

AnakWatan said...

Manakala FNF pula menumpukan kepada bengkel dan penajaan penulis media internatif (khususnya internet) khususnya membantu karier Anwar. Yayasan itu memberi dana kepada Anwar Ibrahim Club (AIC) telah mengadakan bengkel melatih penulis-penulis muda di internet serta membayar elaun bulanan kepada penulis internet pro-Anwar seperti Faisal Mustaffa (blog merpati jingga), Jeff Ooi dan Raja Petra Raja Kamaruddin (Malaysia-today).

AnakWatan said...

Pengakuan Lokman Noor Adam (bekas penolong Setiausaha Pemuda Keadilan), beliau mendedahkan (dengan bukti slip bank) bahawa Keadilan menerima wang Amerika melalui akaun Citybank.

Dakwa Lokman, beliau tahu duit Amerika disalurkan kepada Keadilan pada PRU 1999 menggunakan syarikat Seloka Gelora, kepunyaan Khalid Jaafar melalui akaun Citybank.

Faizal Zakaria's Blog said...

Salam perkenalan :-)
Akar Umbi & Calon ‘Kuda Hitam’ Ada Kejutan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

AnakWatan said...

yusof tak nak bela anwar al juburi @BABI (Bro anwar b ibrahim) lagi ke....

bagilah lagi hujah hujah anda...

atau anda dah insaf...