Tuesday, October 7, 2008

Sudah Tiba Masanya Kerajaan Haramkan Hindraf


Perbuatan mereka bukan sahaja sudah melampau malah sudah `mencucuk mata'. Sebelum kejadian yang tidak diingini berlaku, banyak pihak berpendapat sudah tiba masanya kerajaan bertindak tegas mengharamkan Hindraf.

Perbuatan ratusan penyokong Hindu Right Action Force atau nama singkatannya Hindraf menyerbu Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Perdana Menteri dan Menteri-Menteri Kabinet pada 1 Syawal lalu bukan sahaja melampau malah biadap kerana bukan sahaja tidak menghormati pemimpin negara malah tidak menghormati majlis keraian agama lain.

Menurut Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, daripada ratusan ahli kumpulan berkenaan, hanya ada seorang yang sudi mengucapkan `Selamat Hari Raya' kepada beliau manakala selebihnya memekik `Hapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri', `Lepaskan Hindraf', `Hapuskan ISA', `Lepaskan Hindraf'.

Ini bukan kali pertama penyokong Hindraf bertindak kurang ajar, malah sebelum ini mereka telah menghantar memorandum kepada kerajaan British membuat fitnah kononnya berlaku penghapusan etnik kaum India di negara ini.

Malah lebih kurang ajar mereka membuat demontrasi menentang kerajaan dan berarak di jalan menimbulkan kekacauan sehingga menyebabkan kerajaan mengambil tindakan tegas menahan lima pemimpin mereka di bawah ISA.

Ramai pihak berpendapat sudah tiba masanya kerajaan mengambil tindakan tegas mengharamkan pertubuhan ini sebagaimana kerajaan lakukan dahulu kepada pertubuhan al-Arqam yang mengamalkan ajaran sesat.

Hindraf adalah sebuah pertubuhan haram yang tidak berdaftar dengan pendaftar pertubuhan. Kewujudan mereka ini adalah untuk menimbulkan kacau bilau dalam masyarakat dan mencetuskan ketegangan kaum di negara ini.

Tidak keterlaluan kalau dikatakan, perjuangan Hindraf sama seperti perjuangan Komunis yang menghasut rakyat supaya menentang kerajaan dan mahu mencetuskan suasana tidak selamat di dalam negara.

Ramai pihak berpendapat kalau kerajaan boleh mengharamkan al-Arqam atas nama keselamatan negara mengapa kerajaan tidak boleh mengharamkan Hindraf juga atas nama keselamatan negara?

Sudah tiba masanya kerajaan mengambil tindakan tegas mengunakan mandat yang diberikan rakyat negara ini dengan mengharamkan Hindraf sebelum orang Melayu bangkit `mengamuk' mengajar penyokong-penyokong Hindraf yang sudah `mencucuk mata' ini.

14 comments:

Nasionalis said...

Sejak bila Hindraf diluluskna sebagai satu organisasi untuk diharamkan?

ENforce saja cukup.

AnakWatan said...

hindraf adalah pertubuhan keling yg tak sadar diri...

awak berapa kerat sahaja dalam malaysia nie....

jgn nak tunjuk lagak lah....

jumlahkan org melayu dgn org cina dan keling....

sadarlah sikit wahai keling pariah....

AnakWatan said...

kalau dah pariah pariah jugak

AnakWatan said...

KUALA LUMPUR 7 Okt. - Beberapa ahli Parlimen hari ini membidas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana mempertahankan tindakan pertubuhan haram Hindraf pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri dan menteri-menteri Kabinet di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) baru-baru ini.

Mereka dalam masa yang sama turut melihat bahawa kenyataan Anwar itu bukan sesuatu yang mengejutkan memandangkan Hindraf diketahui umum sebagai penyokong kuat kepada Anwar. (petikan dari utusan hari ini 8 okt 2008)


sebenarnya ini adalah agenda BABI (Bro Anwar B Ibrahim) untuk menghuru harakan negara.,...


celakalah anwar dan pengikut2nya.....


mana yusof nie.. dah tak dapat duit dari BABI tu lagi ke dah tak bela siBABI tu lagi... baguslah yusof kau dah insaf...

Faizal Zakaria's Blog said...

INFO TERKINI:

FAIZAL ZAKARIA TANDING KETUA PEMUDA UMNO - MUKTAMAD

RUJUK >> http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

yusof said...

Kslau ada satu kaum yang bilangannya tak sampai 1000 orang tak boleh buah pertubuhan ke, inikan pula yang beratus-ribu? Bukankah ini namanya negara Malaysia berkaum-kaum. Tak siapa yang tahu berapa banyak pertubuhan untuk menjaga dan mempertahankan semangat perkauman di Malaysia. Tapi yang menjadi johan pertubuhan perkauman sedang hilang kekuatan dan akhirnya akan digantikan juga dengan pertubuhan bangsa Malaysia. Itulah sedang dinanti-nantikan, Malaysia Baru. Malaysia Perkaumnoan akan hanya menjadi kenangan.

AnakWatan said...

Sekurang-kurang dua penaja utama Anwar Ibrahim dalam membina karier politiknya di Malaysia. Kedua-dua itu adalah dari blok Amerika dan blok sekutu Amerika.

Penaja utama dari Amerika adalah NED (National Endowment for Democracy), IRI (International Republican Institut), NDI (National Democracy Institute)dan Asia Foundation.

Manakala blok sekutu Amerika pula terdiri daripada KAF (Konrad Adenauer Foundation), FNF (Friedrich Naumann Foundation), SPF (Sasakawa Peace Foundation) dan lain-lain lagi.

NED dikawal oleh Yahudi Amerika iaitu Vin Weber (Pengerusi) dan Carl Greshman (Presiden). Kedua-dua tokoh ini merupakan Yahudi beraliran Zionis atau Neo-Konservatif yang memegang prisip "Regime Change" (Perubahan kerajaan). Salah seorang ahli neo-konservatif adalah Paul Wolfowitz.

Mereka merupakan tulang belakang "Project for the New American Century" (PNAC) yang bercita-cita menjadi Amerika sebagai kuasa Tunggal di dunia.

Vin Weber, Carl Greshman dan Paul Wolfowitz merupakan kawan baik Anwar Ibrahim, sebab itu mereka telah melantik Anwar sebagai Panelist iaitu sebagai ahli jawatankuasa NED yang sering menjadi moderator dan penceramah anjuran badan itu.

Penaja NDI juga dikuasai oleh Yahudi iaitu Madeleine K. Albright (Pengerusi) dan Kenneth D. Wollack (Presiden). Lebih menarik lagi Kenneth Wollack merupakan pengarah undang-undang badan pelobi Israel terkemuka di Amerika iaitu AIPAC (American Israel Public Affairs Committee)

Penaja seterusnya adalah IRI. Di belakang IRI adalah calon pengganti Presiden Bush iaitu Senator John McCain sebagai Pengerusi dan Frank J. Fahrenkopf, Jr sebagai Presiden.

AnakWatan said...

Kesemua nama yang berada di belakang tabir penaja-penaja di atas adalah Yahudi beraliran Zionis. Manakala Anwar pula menerima bantuan-bantuan daripada Zionis Amerika itu untuk membantu karier politiknya di Malaysia. Jadi dalam konteks Islam, apakah hukumnya menerima bantuan dana daripada Zionis yang telah memusnahkan negara-negara Islam lain serta membunuh beribu-ribu umat Islam di dunia ?

Mr. said...

Najib calon BAPA PENGANGGURAN…

Najib punca >50,000 siswazah bumiputera menganggur

Salah satu Punca Utama Pengangguran di Malaysia adalah hasil dari kerja Najib semasa beliau menjadi menteri pendidikan. Tindakannya memperkenalkan banyak institut swasta yang tidak berkualiti dan men’sardin’kan universiti tempatan menjadi punca akan fenomena pengangguran siswazah bumiputera.

Kenapa hanya bumiputera, sukar difahami, namun kaum cina tidak menghadapi fenomena ini kerana mereka mempunyai sistem pendidikan yang tersendiri dan sokongan dari pelbagai pertubuhan cina.

Najib telah menyebabkan kualiti pendidikan di Universiti menurun dengan pertambahan pelajar yang mendadak demi menyokong agenda politiknya. Satu bilik di universiti yang hanya memiliki dua meja diisi sehingga 4 orang pelajar. Tidak termasuk nisbah pensyarah-pelajar yang membimbangkan dan pelbagai lagi telah menyebabkan penurunan kualiti akibat penambahan kuantiti.

Semasa beliau menjadi menteri pendidikan juga beliau memperbanyakkan Institut pengajian swasta hingga mengabaikan kualiti. Ada IPTS tersebut hanya mementingkan keuntungan semata-mata. UKM yang berkerjasama dengan IPTS untuk program matrikulasinya pada tahun tersebut telah mengakibatkan hampir 2 ribu pelajarnya gagal. Sesetengah IPTS tidak memiliki kemudahan yang mencukupi malah tenaga pengajar pun kurang.

Beliau memang seorang yang bagus tetapi tidak layak menjadi perdana menteri. Kita tidak mahu seorang yang mementingkan agenda politik jangka pendeknya hingga mengorbankan masa depan negara.

Lu pikir la sendiri….

AnakWatan said...

Anwar berpindah rumah dari Damansara ke Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur pada awal Januari 2007.

Rumah lama di Damansara hanya berharga RM 2 juta. Sebab itu rumah itu dijual dan dibeli rumah baru Bukit Segambut Dalam yang berharga RM 7 Juta. Ada yang mengatakan rumah baru itu seumpama 'mahligai', bertingkat-tingkat yang memang sesuai untuk seorang yang bakal bergelar bakal PM.

Lagipun 'mahligai' baru Anwar itu dikelilingi pagar, dipenuhi CCTV dan mempunyai pegawal keselamatan yang bertugas menjaga keselamatan 24 jam.

Namun begitu, di sebalik penonjolan gaya 'berstatuskan PM' itu, ada juga yang mempersoalkan dari mana Anwar mendapat sumber kewangan untuk membeli 'mahligai itu' sedangkan Anwar bukan lagi TPM atau Menteri Kewangan.

Ada berpendapat, kalau sekadar menjadi pensyarah pelawat di John Hopkins Universiti dan Georgetown Universiti, dua institusi pngajian di Amerika, Anwar belum layak mempamerkan gaya hidup semewah itu.

Nama lagi pensyarah pelawat yang hanya diikat kontrak secara tahunan, gaya seperti dipamerkan 'mahligainya' tidak sepadan dengan pendapatannya. Kecuali Anwar hanya bertopengkan 'pensyarah pelawat' tetapi mempunyai pendapatan sampingan lain yang lebih lumayan pendapatannya.

Di sinilah mula timbul persoalan, adakah benar Anwar hanya bekerja 'pensyarah pelawat' atau seorang missionary yang melaksanakan tugas-tugas yang diperintah oleh Presiden Amerika ?

mrf said...

anwar punca graduan menganggur dan rakyat bakal muflis jika dia ditabal menjadi PM.

negara alami inflasi yang teruk bermula tahun 1996 dan bertambah parah pada 1997..semua itu era anwar..

selepas anwar di tangkap, barulah ekonomi negara menampakkan sinarnya pada 1999..

anwar dan pembangkang menuduh kerajaan sekarang punca rakyat semakin tertekan..tapi tak seteruk jika dibandingkan tahun 1997 dimana anwar masih sebagai menteri kewangan..pada tahun itu producer nak buat drama pun tak laku..nak buat filem apatah lagi..artis banyak yang tak boleh carik makan sampai terpaksa bukak gerai celebriti corner.

sektor perhotelan banyak yang bungkus..kilang banyak yang tutup..businessman ramai yang muflis..

tapi keadaan itu tak berlaku pun pada masa sekarang..walaupun harga barang meningkat, tapi bukan bermakna kerajaan tak berbuat apa2..gaji kakitangan awam dinaikkan, rebet tunai untuk petrol diberikan, subsidi itu dan ini kepada golongan2 tertentu..

pembangkang menuduh kerajaan punca kenaikkan harga barang, cuba anda fikir apa kerajaan dah buat hingga harga barang boleh naik??kerajaan sorok barang??tidak!! kerajaan menjual barang pada harga yang mahal pada pemborong?? pun tidak!!
jadi peniaga sendiri yang terdiri majoritinya dari cina-cina tamak yang sesuka hati menaikkan harga barang..akhirnya kerajaan yang menanggung beban dengan memberi subsidi itu dan ini kepada rakyat.

berhubung soal hindraf...kenapa mereka semakin naik kepala?? yang paling menyedihkan mereka sesuka hati menuduh umno nak menghapuskan etnik lain apabila hishamudin menghunus keris semasa perhimpunan agong umno..apakah ada bukti menguhuns keris itu bermaksud nak menikam bangsa lain?? sepatutnya pihak yang mendakwa dakwaan sedemikian di sumbat ke ISA kerana menghasut.tapi UMNO tak berbuat apa2 kerana UMNOo cukup prihatin dan bertoleransi.

jika di youtube ada video hindu paria yang mendakwa dirinya ditetak oleh orang melayu semasa sembahyang dikuil, dan mendakwa ingin memulakan hidup baru di india kerana di malaysia sudah tak selamat untuk bangsa lain meneruskan kehidupan.. dah secara terang-terangan kaum hindu di malaysia ini cuba merosakkan reputasi malaysia pada peringkat antarabangsa kerana youtube boleh dilayari di seluruh dunia.

kalau benar hindu2 bangsat ini mahu balik ke india,aku dengan besar hati akan menderma duit aku untuk dijadikan tambang balik untuk mereka ke india.

Sahabat-Gunung said...

Akupun tak tahu nak cakap apa, Hindraf belum diluluskan, oleh itu tak payahlah nak diharamkan.

Yang pasti, kerajaan memang perlu ambil tindakan tegas terhadap Hindraf.

Kenapa bila Al-Arqam, cepat kerajaan ambil tindakan. Kenapa tidak dengan Hindraf?

mrf said...

jawapannya senang jer..kerana anwar al juburi dan melayu-melayu bangang yg lain termasuk nik aziz menyokong hindraf..dan hindraf naik minyak sebab mereka tahu melayu pun sokong mereka..jadi kerajaan masih mengkaji kesan-kesan yang berpotensi berlaku atas tindakkan yang bakal di ambil.
berbeza dengan al-arqam, anwar yang mengharamkan al-arqam..jika anwar dari dulu lagi di pihak pembangkang, pasti al-arqam pun anwar akan sokong.

AnakWatan said...

NED adalah dana Amerika yang dipegang oleh kumpulan Yahudi Neocon yang diketuai oleh Carl Gershman.

NED juga merupakan penaja utama program Anwar di luar negara. Malah NGO-NGO Malaysia iaitu Forum-Asia, Caram-Asia, CAW, Malaysiakini, SUARAM, ERA Consumer, CIJ, SEAPA dan ODC berkait dengan tajaan Amerika serta digerakkan oleh aktivis PKR.

Maka sudah tentu NGO ini menyokong Anwar, kerana mereka berpunca dari dana yang sama iaitu Amerika.