Thursday, February 22, 2007

PM gagal tadbir ekonomi - Korporat Cina lebih yakini Anwar

Mohd Sabri Said

PERMATANG PAUH, 22 Februari (Hrkh) - Parti KeADILan Rakyat yakin golongan korporat khususnya dari kalangan kaum Cina lebih yakin dengan kemampuan Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk melonjakkan kembali ekonomi negara yang berada pada tahap lembap berbanding Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Komen: Apa? Tak puas hati? Yang Business times umumkan ahli perniagaan terkaya di Malaysia tu bukannya 99.9% tu terdiri daripada korporat Cina? Lembab-lembab pun dapat cari makan jugak!! OOOO dua tahun lepas ada dengar Anwar masuk Tokong Cina, makan malam dengan kaum Cina yang menentang kerjaan. Cari pengaruh le tu.

Naib Presidennya, Mohd Azmin Ali berkata Anwar sendiri sedang giat merancang dan berjaya mengadakan pertemuan dengan golongan korporat Cina khususnya, yang nyata tidak senang dengan kelembapan ekonomi negara yang diterajui Abdullah.

Komen: Demi niat jahat politik sanggup musnahkan satu-satunya kuasa yang ada pada Melayu, KUASA POLITIK!! Betapa sikap pentingkan diri yang ada pada manusia-manusia ini.

Menurutnya, rata-rata golongan pertengahan rakyat yang semakin sukar hidup di kota besar kerana kos hidup yang semakin tinggi turut kesal dengan kelemahan Abdullah.

Komen: Selalu pergi Indon pun masih tak dapat bersyukur lagi? Tak dapat bezakan lagi.Apa yang kerajaan tak Bantu rakyat selama ni? Kahwin subsidi, beranak pun subsidi dan membesarkan anak pun subsidi. Abdullah tak pernah menzalimi rakyatnya, kalau keadaan ekonomi menurun pun , bukan Abdullah seorang, satu dunia sedang bermasalah. Kecuali negara bapa angkat Azmin ….sendiri faham la.

"Bukan sahaja terdapat kebangkitan rakyat bawahan malahan golongan usahawan yang tidak terkecuali rasa tertekan apabila ekonomi negara makin menjunam tidak sepertimana yang didakwa oleh Perdana Menteri.

"Mereka rasa tergugat kerana pelaburan tidak mengembang sekaligus memberi kesan pada perniagaan mereka," ujarnya ketika berucap dalam satu majlis yang diadakan di Yayasan Aman, Penanti, dekat sini.

Menurut Azmin golongan tersebut lebih yakin dengan kepimpinan Anwar sewaktu menerajui Kementerian Kewangan apabila berjaya menawarkan berbagai pakej ketika ekonomi menyucup pada tahun 1997.

Komen: Malulah sikit , mengaku pakej pemulihan Anwar konon, dialah manusia yang mahu menjerat Malaysia dengan IMF, Si Nazri tali barut yang kebetulan Ketua Pengarang Berita Harian bermati-matian menghentam Tun M dalam segmen lidah pengarangnya kerana enggan membuat pinjaman IMF. Bertaubatlah ! Cukuplah memfitnah orang. Sesungguhnya memfitnah itu dosanya seperti membunuh seorang muslim yang lain.

"Bagi golongan tersebut dan rakyat amnya ketrampilan Anwar lebih diyakini untuk memimpin negara berbanding Abdullah yang dilihat lemah dan mengharapkan orang lain menguasai politik negara, " jelasnya.

Komen: Ketrampilan kemendenya? Dalam mahkamah pun kalah berselerak!! Nak kuasai politik negara? Mimpi di siang hari?

Beliau turut membidas kenyataan Perdana Menteri kononnya indeks komposit boleh mencecah 1,350 mata dan mencapai paras terbaik semenjak pasaran saham beroperasi pada tahun 1960 berikutan keyakinan pelabur terhadap pengurusan dan keadaan ekonomi negara, dan menyifatkannya sebagai khabar kosong sahaja.

Komen: Dia bukan tau apa-apa pun, tahu enjoy je.

Minggu lalu Abdullah dilaporkan sebagai berkata, pasaran saham mencatatkan paras yang paling tinggi iaitu 3.5 billion bernilai RM4.8 billion serta berjaya mengurangkan defisit dari 5.3 peratus kepada 3.5 peratus.

Berdasarkan sokongan rakyat dan kecenderungan golongan korporat terhadap parti KeADILan, Azmin menegaskan pihaknya semakin yakin melebarkan sayap dengan meletakkan fokus bagi menawan negeri Pulau Pinang dalam Pilihan Raya Umum ke 12 akan datang,
Azmin yang juga Pengarah Pilihanraya parti memberitahu, sebelum ini pihaknya telahpun mensasarkan negeri Sabah sebagai antara sasaran utama untuk mereka kuasai.

Komen: OOO patutla rebut jawatan Timbalan Presiden, nak rebut balak Sabah le tu. Dah nampak bayangan RM.

"Selepas sasarkan Pulau Pinang kini mood rakyat wujud pula di Sabah dan ini menandakan satu gelombang yang tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Kita akan mempergunakan kesempatan itu untuk melakarkan sejarah sekali lagi," katanya

Katanya, hasrat tersebut akan kenyataan jika wujudkan pengembelingan jitu antara PKR, PAS dan DAP. - mr

1 comment:

spongegoat said...

ada hati nak tawan sabah... apa cerita masa by election parlimen gaya thn 2002 dulu... sedar2 la diri tu sikit wahai azmin wehhh...