Monday, August 4, 2008

Pas Pulau Pinang hendak boikot Pakatan Rakyat

Ini adalah berita baru yang diterima, Pas merasakan diri mereka terpinggir di Pulau Pinang kerana itu mereka merasakan tidak perlu bersusah payah membantu Anwar dalam pilihan raya berkenaan. Maka mereka bertindak untuk memboikot pilihan raya tersebut. Begitulah ceritanya!

Banyak sebab kenapa Pas Pulau Pinang merasakan diri mereka terpinggir. Pas tidak dibawa berbincang langsung mengenai beberapa perkara termasuk soal perlantikan dalam Majlis Daerah, ataupun tidak diberi tempat dalam agensi-agensi kerajan Pulau Pinang yang sesuai diduduki oleh Pas sebagai parti Islam.

Tetapi yang paling mengecewakan Pas adalah berhubung dengan hel ehwal Islam. Kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng katanya tidak mempedulikan Pas?

Komen:

Idea paling 'simple' yang boleh diberi pada PAS, keluarlah terus dari Pakatan Rakyat dan kembalilah bersama UMNO jika benar mereka mahu berjuang demi negara, rakyat dan Islam. Selagi mereka menjadi kambing yang ditebuk hidungnya oleh DAP dan PR, maka sampai bila-bila mereka akan tetap dijadikan hamba pecacai oleh malaun-malaun ini.

Masih ada ruang untuk PAS dan UMNO kembali bergabung menjadi satu kuasa yang kukuh dalam membela nasib rakyat dan agama tercinta, masih ada masa untuk memperbetulkan segala kekusutan yang timbul sebelum ini, jadi gunakanlah peluang yang ada ini untuk sama-sama membuka minda demi rakyat terutamanya Melayu dan Islam.

Tindakan memboikot ini jika benar terjadi merupakan satu langkah mudah tanpa kos tersembunyi untuk membuktikan pada mereka (DAP dan PKR) bahawa mereka masih lemah dan tidak relevan untuk memerintah dalam negara kerana dalam sesama pakatan pun masih wujud ketidak puasan dalam hati terutamanya orang Melayu-Islam.


Beberapa cadangan dikemukakan Pas untuk kepentingan Islam tidak dilayan sewajarnya oleh Ketua Menteri yang mengambil Umar Ibnu Aziz sebagai model pemerintahan itu.

Tidak pasti apa sebenarnya yang berlaku di pulau Mutiara itu. Tetapi kalau itulah alasannya ada logik kalau Pas Pulau Pinang memulaukan pilihan raya itu ataupun mengambil sikap hanya sebagai pemerhati saja.

17 comments:

Mr. said...

Umno buka keahlian kepada Monyet?

Setelah gagal mendapat sokongan orang Melayu walaupun mempertaruhkan seorang ‘Ustaz’ sebelum ini untuk melawan PKR di Permatang Pauh, akhir Umno beralih pula kepada monyet untuk mencuba nasib.

Apa yang pasti kenyataan Ketua Bahagian Umno Permatang Pauh, Abdul Jalil Abdul Majid bahawa BN hanya perlukan seekor monyet untuk kalahkan Harimau telah menjatuhkan maruah Umno.

Niatnya mungkin hendak menyindir Anwar yang dianggapnya sebagai Harimau, tapi akhirnya terperangkap sendiri bila mana Ahli dan pimpinan Umno disamakan dengan Monyet!

Tak sangka, akhirnya ada juga pemimpin Umno yang sanggup menyamakan ahli partinya sebagai monyet atau pun mungkin dia bercadang untuk buka keahlian pada Monyet yang berminat lawan Anwar.

Sesetengah orang mungkin boleh tangkap apa maksud beliau, tetapi sesetengah lagi geli hati melihat latah beliau yang begitu bodoh sekali.

Beliau seharusnya belajar membuat perumpamaan dan jangan sampai menghina diri sendiri sedemikian rupa.

Sesiapa pun yang bertanding menentang Anwar nanti pastinya akan diejek sebagai monyet selepas ini kerana itulah gelaran awal yang diumumkan oleh ketua bahagian berkenaan.

Rakyat kini boleh melihat, semakin lama duduk dalam Umno maka semakin bodohlah seseorang itu hingga tidak mampu untuk mengangkat martabat parti ke arah yang lebih membanggakan.

WaZiRai said...

Jangan salah faham maksud monyet, kerana ia merupakan satu maksud tersirat. Bagi sesorang yang dungu sahaja mendengar perkataan monyet sebagai sesuatu yang boleh dibawa sebagai jenaka, tetapi mereka lupa maksud tersirat lebih dalam maknanya dari yang tersurat, jadi jika isu monyet menjadi satu isu yang boleh dijenakakan, maka secara tidak langsung mereka yang berfikiran ala spastik inilah sebenarnya monyet. Tak begitu mr!

Apalah hebatnya pada si harimau jika hanya kuat mengaum di kampung sendiri. Apalah hebatnya harimau jika bontot menjadi permainannya. Apalah hebatnya si harimau jantan jika menagih simpati dan jasa baik kawasan harimau betina..

Mr. said...

Hi wazirai a.k.a monyet... kahkahkah...

monyet, monyettt...

AnakWatan said...

itulah dia harimau yang kaki liwat.... hahaha


kesian harimau nie... nak mengaum takut tempat lain binatang tak lari lintang pukang... kena la balik kg halaman... test power kuat lagi tak ngauman dia.... tapi terpaksa la dikorbankan pulak siharimau betina...

maklumla harimau betina dah tua dan uzur... tak segagah harimau jantan yang biasa menjubor... tentu otot otot masih kuat kerana selalu bersenam...

nanti kalau monyet menang bagila bunga pulak kat si harimau tu sebagai cenderahati kerana berjasa menghalau kawanan harimau dari singgah sana nya...

tapi kalau monyet kalah.... terpaksa la monyet tersebut menghadiahkan jubor dia kar harimau tua tu ......

hahaa...

kenapala melayu dari zaman hang tuah tak pernah nak bersatu hati...

ibarat kera dihutan disusukan anak dirumah mati kelaparan....

cuba la ubah sikit... letakkan busuk hati pada bangsa lain bukan dengan bangsa melayu sendiri...

tengokla bangsa lain ... ada ka sibuk sibuk nak pecah belahkan bangsa mereka....

yusof said...

UMNO selepas Mac 2008 sudah ibarat layang-layang putus tali, belum selesai lagi usaha mengembalikan kepercayaan rakyat sudah teruji lagi di dalam suasana yang lebih kurang menyendangkan walaupun mereka masih mempunyai kuasa keatas beberbagai sumber, termasuk media. Dulu sepanjang musim PRU12, UMNO menggunakan semua midia perdana, tapi tak jalan. Jadi apa lagi usaha yang boleh buat? Bila kalah nanti, mulalah cakap orang Melayu sudah berpecah belah. Ini konsep lama dah tak boleh pakai untuk kurun ke 21. Orang macam Mr ni sudah berada di kurn 21, sedangkan orang macam wazirai masih berangan-angan zaman dahulu kala.

mrf said...

anwar kata taknak gambar diambil untuk rekod hospital sebab nanti boleh bocor dalam you tube..

anwar kata ghani patail dan musa tak boleh terlibat dgn kes terbaru dia..pak lah kata ok..ikut kan je kata si tertuduh ni..

tapi anwar jgn lupa you tube la yang jd bahan penyebar utama untuk memfitnah dan memburukkan kerajaan..

bila musa hasan dan ghani patail tak terlibat dgn kes liwat terbaru anwar..anwar dan PKR kata mmg sah musa hasan dan ghani patail terlibat salah guna kuasa masa 1998..sbb tu kali ni mereka dikecualikan..
cuba bayangkan kalau musa dan ghani terlibat, anwar akan kata undang2 malaysia dan polis tak boleh dipercayai..

jadi monyet2 PKR jgn jadi monyet kat sini..sesungguhnya anda semua memang mahukan bapak monyet untuk menjadi perdana menteri yang tak habis2 dengan isu minyak..takde isu lain..kasihan..monyet2 PKR ni takde lain nak pikir, minyak je..benda lain yang lagi utama tak pikir..
ataupun anwar mengharapkan minyak johnson n johnson juga akan turun.supaya mudah untuk meliwat monyet2 lain mcm yusof dan mr.

AnakWatan said...

hai anwar dan monyet monyet nye.....

apa la kau nie yusof.... anwar tu keramat sangat ke samapai tak ada dosa.... tak ada kesalahan...

kalau lidah dah penuh najis anwar macam tu la...


yusof aku dengar anak perempuan anwar masuk disko...

aku nak jilat puki dia boleh...

nyuuuuuuuuuuuuuumm...

Mr. said...

Ahli-ahli Umno di Dataran Merdeka esok lapor rasuah PM
Mon | Aug 04, 08 | 7:33:50 pm MYT

KUALA LUMPUR, Veteran Umno, Dato' Mazlan Harun akan membuat laporan kepada Biro Pencegah Rasuah (BPR) esok ke atas Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi berikutan tuduhan Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Selatan, Kapten (Bersara) Dato' Zahar Hashim bahawa Perdana Menteri terlibat dengan rasuah politik "of the highest order".

Dalam surat bertarikh 11hb Julai 2008, Zahar mendedahkan salahguna kuasa dan rasuah yang berlaku dalam proses pemilihan Umno oleh Abdullah, yang juga Presiden Umno.

Laporan itu akan dibuat pada pukul 9.30 pagi dan ahli-ahli Umno serta rakyat Malaysia yang mahu bersama-sama membuat laporan polis itu diminta berkumpul di Dataran Merdeka pada pukul 9 pagi esok.

Menurut blogger Umno, A Voice (anotherbrickinwall.blogspot.com), beberapa orang veteran Umno yang juga ahli-ahli Majlis Bekas Wakil-wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) akan turut serta memberi sokongan moral kepada Mazlan.

Dalam suratnya, Zahar berkata, penawaran jawatan Presiden Umno dan Perdana Menteri oleh Abdullah kepada timbalannya, Dato' Seri Najib Tun Razak dan persetujuan Najib menerimanya dalam keadaan sekarang dan pada ketika ini merupakan rasuah politik "of the highest order," walau apa pun alasan yang diberi.

"Sudah pasti ia akan memberi kesan yang menguntungkan Abdullah, khususnya, dan sedikit sebanyak kepada Najib juga," katanya.

Terdahulu dari itu, kata Zahar, Abdullah telah terlibat dalam beberapa majlis ramah mesra dan penerangan dalam tempoh pemilihan seperti yang ditafsirkan dalam Tataetika Versi 2008.

"Ketua-ketua cawangan dari beberapa negeri diundang khas, disediakan penginapan di hotel dan diberikan buah tangan berupa sejadah atau kain pelikat serta duit belanja melalui jentera dan sumber kewangan kerajaan.

"Isu in telah menjadi buah mulut di kalangan ahli-ahli Umno," katanya.

Zahar memetik Tataetika Versi 2008 yang melarang calon yang ingin bertanding sebagai Ketua Bahagian atau Ahli Majlis Tertinggi menganjur jamuan atau memberi sedikit wang belanja kepada para perwakilan dan akan dikenakan

HAHAHAHA... BILA BERUK2/MONYET2 tak puashati dgn CHIEF BERUK/MONYET!

yusof said...

Wahai watan anak monyet, Aku, Mr, anakwatan, mrf, anwar, Pak Lah, Rafidah, Karpal singh, Mahathir, dan lain-lain semua berak tahi busuk, ada siapa yang berak tahi wangi. Kalau fikir jangan tongeng bontot ke langit.

AnakWatan said...

yusof... berak lagi busuk sebab dia jilat jubor anwar...

Mr. said...

Suatu pendedahan mengejut dibuat oleh akhbar the Star yang mendedahkan bahawa badan Pencegah Rasuah sedang menyiasat satu kerjasama antara Polis DiRaja Malaysia, Israel dan Singapura yang dibuat dengan menyalahi polisi asal Malaysia.

Kerjasama tersebut bertujuan membolehkan syarikat Singapura yang diketuai oleh rakyat-rakyat warga Israel membekalkan alat-alat komunikasi istimewa kepada PDRM.

Kerjasama PDRM dengan Isreal dan Singapura ini cukup menghampakan jika benar dan Badan Pencegah Rasuah perlu mengambil tindakan sewajarnya. Dalam keasyikan Israel membunuh warga Palestin dan dalam keasyikan Singapura mengambil Batu Putih dan Wilayah Pembangunan Iskandar, tindakan BN ini, jika benar merupakan satu pengkhianatan kepada Malaysia.

Ketua Polis Musa Hasan mengesahkan pihaknya maklum akan kerjasama tersebut.

Rakyat diharap turut memberi perhatian kepada isu ini disamping keasyikan pilihanraya kecil Permatang Pauh.


Berikut ialah artikel tersebut:
" The Star (Used by permission)by Lourdes Charles KUALA LUMPUR: The Anti-Corruption Agency (ACA) is investigating how a little-known IT company with little experience became the local partner in the RM1bil project to upgrade the Royal Malaysian Police's communication systems from analogue-based to digital. The project has since been scaled down.

According to sources, the ACA was also probing how a Singapore-based company, several of whose directors are Israeli nationals, was awarded a slice of the project when it was against the Government's directive to do so.

The Israelis are said to be former officers in the Israeli Air Force. The upgrading of the communications system would enable traffic policemen, those in mobile patrol vehicles and beat-duty policemen to communicate with each other and with their control centres.

The sources said the authorities had begun their preliminary inquiries into the companies to ascertain whether there was any irregularity in the awarding of the project and whether they could pose a security risk. They said the ACA would call up several people, including police officers and senior government officials to assist in investigations following allegations that the company does not possess the requisite expertise.

It is learnt the Home Ministry had first awarded the RM980mil upgrading project to a well-known multi-national company in February. However, in March, the company was informed that a local IT company had been appointed as local partner for the project, causing eyebrows to be raised. With the latest development, sources said the IT company’s involvement in the project has since been limited to enable further discussions on the matter. Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan said police were aware of the involvement of the Israelis in their communications systems upgrading project. “We informed the Home Ministry as soon as we learnt about it,” he said, declining to elaborate.

It is learnt that the Government has decided to scale down the project for the time being and had only approved its first phase, estimated to cost around RM42mil. The IGP had last October announced that the police planned to equip their personnel with hand-held computers, and micro-cameras fitted into walkie-talkies, as part of a massive plan to beef up the force's capability. He had said the police wanted to use such high-tech devices and set up a network of camera surveillance systems to fight crime more effectively. Musa said the force needed to have an e-solution system that would enable them to communicate with police helicopters, airplanes and marine police as well as with their mobile police vehicles.


“The Bukit Aman control centre will use the latest high-tech devices and communication systems to relay, monitor and coordinate operations throughout the country,” he said".


Cantik benor la tu. Sibuk-sibuk dakwa Anwar agen Yahudi lepas tu BN(Barang Naik or Barisan Najis or Beruk Nasional)sendiri yang jemput Yahudi.

yusof said...

Walau pun aku dah jadi ahli PKR sejak ditubuhkan, belum ada peluang untuk menghidu tahi Dato'Seri Anwar sebab tak tahu di mana dia berak, tapi baru dicabar sudah terperangkap, anakwatan ini terus cari jalan untuk menghidu tahi anwar, tahi Kapral Singh, tahi Mahathir, Tahi Pak Lah, Tahi Rafidah dan tahi orang-orang lain hanya untuk tahu betapa tahi aku lebih busuk dari tahi dia orang. Simpan bau tahi aku dalam otak kau dan pi hidu tahi-tahi Najib, Tahi Saiful, Tahi Musa Hassan dan Tahi Ghani Petai, lepas tu beri tahu kami tahu siapa yang paling busuk. PAS tak mudah terperangkap dengan pelawaan UMNO. Tapi penyokong UMNO macam anakwatan ni, tahi orang pun dia boleh hidu. Kalau Dato' Shanon Ahmad nak tulis edisi baru "shit", bolehlah masuk anakwatan sebagai watak simpanan.

AnakWatan said...

apa pasal aku pulak .. kan kau penjilat jubor anwar...

yusof yusof...

Mr. said...

10 PENYELEWENGAN BESAR PENDAKWAAN DALAM KES ANWAR

Penyiasatan dan pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim telah menimbulkan pelbagai persepsi dan spekulasi. Meskipun Anwar Ibrahim belum di dakwa secara rasmi di mahkamah, terdapat pelbagai kepincangan dalam siasatan dan dalam perjalanan kes ini. Berikut ialah 10 perkara misteri dan luar biasa yang timbul dalam kes Anwar.

1. Laporan Pengadu enggan diserahkan

Ini merupakan satu perkara yang luar biasa. Lazimnya, apabila seseorang yang dituduh dengan sesuatu kesalahan meminta laporan polis yang dibuat oleh pengadu, ianya akan dibekalkan dalam masa seminggu ke dua minggu oleh pihak polis. Tanpa laporan pengadu, orang yang tertuduh sukar membela diri kerana apa yang didakwa pun tentulah tidak jelas. Pengalaman penulis memohon laporan polis bagi membela anak guam membuatkan penulis hairan kerana penulis pernah beberapa kali mendapat laporan pengadu pada pagi yang sama penulis memohon. Kenyataan Hamid Albar bahawa laporan enggan diberi kerana pendakwaan belum dimulakan secara rasmi tidak masuk akal kerana masyarakat maklum Anwar telah ditahan oleh polis, keterangannya telah diambil dan beliau perlu membela diri dan reputasinya. Ini meyakinkan masyarakat bahawa laporan polis belum ada dan perbincangan sedang dibuat berhubung inti laporan tersebut untuk mendapatkan tarikh dakwaan yang paling sesuai.


2. Anwar ditangkap sebelum tempoh

Adalah sesuatu yang cukup memalukan apabila pihak polis memungkiri janji dan menangkap Anwar sebelum tempoh yang diberikan tamat. Tempoh diberi sehingga pukul 2 petang tetapi Anwar ditangkap sekitar pukul 1 petang. Mungkin polis terbawa-bawa sikap Pak Lah yang kerap membuat kenyataan palsu.


3. Anwar disabitkan bersalah sebelum dibicarakan

Apabila Pak lah diminta mengulas berhubung kes Anwar, Pak Lah dengan segera berkata bahawa memanglah penjenayah akan menafikan kesalahannya. Belum pun perbicaraan bermula, Anwar sudah disabitkan sebagai pesalah oleh Pak Lah. Pada masa yang sama, apabila Pak Lah diminta mengulas berhubung dakwaan ke atas najib dan Rosmah, Pak Lah dengan segera menyatakan bahawa Pak Lah berkeyakinan penuh bahawa Najib dan Rosmah tidak bersalah. Jika Mahathir dikaitkan dengan konspirasi perlantikan hakim, Pak Lah selangkah ke hadapan dengan melantik dirinya sebagai hakim tidak rasmi.


4. DNA baru Anwar diminta oleh Pak Lah dan Khairi.

DNA Anwar sudah lama dimiliki oleh pihak polis berikutan siasatan kes lamanya. Paten DNA tidak akan berubah. Justeru DNA baru tidak diperlukan melainkan jika hendak digunakan sebagai bukti palsu yang hendak dicalit dibadan pengadu. Tindakan Khairi dan Pak Lah yang berulangkali menuntut Anwar memberi DNA barunya menimbulkan tanda tanya berhubung tujuan mereka. Apabila Anwar mendedahkan perkara ini di dalam muka depan Suara Keadilan, Pak LAh dan Khairi diam membisu. Kalau anak dara yang diam, ini bermakna anak dara tersebut setuju dengan pinangan. Justeru, diamnya Pak LAh dan Khairi seakan mengiyakan persepsi masyarakat bahawa inilah tujuannya.


5. Laporan Pusrawi

Perlu diakui bahawa laporan Pusrawi sebelum ini bukanlah laporan rasmi bagi kes Anwar. Meskipun begitu, fakta bahawa seorang doktor, meskipun bukan doktor pakar kes liwat, telah melihat lubang punggung Saiful dan tiada sebarang kesan koyakan atau apa-apa tanda diliwat adalah relevan. Meminjam istilah yang selalu digunakan di dalam kes-kes berkaitan Puspakom, pemeriksaan yang dibuat adalah pemeriksaan mata kasar. Meskipun begitu, ianya tetap relevan dan keterangan sudah cukup untuk menimbulkan keraguan munasabah. Pejabat Peguam Negara selama ini tidak membuat pendakwaan melainkan yakin dengan tahap 90% bahawa tertuduh memang bersalah dan bukti-bukti yang ada benar-benar kuat.


6. Bukti alibi Anwar memadai

Kepincangan dalam kes ini semakin menjadi-jadi apabila pihak polis berkeras meminta DNA baru Anwar sedangkan bukti alibi Anwar tidak dikaji. Sepatutnya, polis menyerahkan laporan Saiful kepada Anwar supaya Anwar boleh membela diri dengan menjelaskan di mana Anwar berada pada tarikh yang didakwa Saiful berlaku liwat tersebut. Seterusnya, alibi Anwar perlu disiasat. Sebagai contoh, Antihusam (blogger UMNO) mendakwa punggungnya telah saya liwat pada pukul 11 malam , 20 Julai 2008 di Hotel Sunway. Saya akan memaklumkan bukti alibi saya pada waktu itu. Contohnya, saya menyatakan bahawa pada waktu tersebut, saya menghadiri ceramah Ustaz Hadi di markas Pas. Terdapat lebih 20 kawan saya yang boleh membuktikan kehadiran saya. Justeru, mustahil saya meliwat Antihusam. Apabila pihak polis selesai menyoal alibi-alibi saya dan berpuas hati bahawa saya mustahil meliwat Antihusam, siasatan patut ditamatkan. Begitulah juga dalam kes Anwar. Tindakan pihak polis yang beria-ia mahukan DNA baru Anwar kelihatan senada dengan Pak Lah dan Khairi.


7. Pendakwaan oleh Pejabat Peguam Negara

UMNO ke sana ke sini membuat kenyataan bahawa kes Anwar tidak akan diuruskan oleh Pejabat Peguam Negara kerana Peguam Negara sendiri sedang disiasat berhubung dakwaan rasuah dan penyelewengan kuasa yang dibuat oleh Anwar. Pendakwaan, jika jadi, akan dibuat oleh Peguam Cara Negara. Masyarakat sedia maklum bahawa pendakwaan masih akan diteruskan oleh Pejabat Peguam Negara sekalipun diketuai oleh Peguam Cara Negara. Adalah pelik bin ajaib untuk mendakwa Pejabat Peguam Negara tidak akan dipengaruhi oleh Peguam Negara. Nama pun Pejabat Peguam Negara.


8. Laporan HKL

Timbul isu terbaru bahawa laporan rasmi HKL turut bocor dan laporan tersebut menyatakan bahawa Saiful memang tiada tanda-tanda diliwat dan mustahil Saiful diliwat. Ini menunjukkan Saiful tidak ikhlas membantu BN. Sekiranya Saiful komited membantu BN, Saiful sepatutnya pergi ke Lorong Haji Taib dan menyuruh pondan-pondan di situ meliwatnya beberapa kali agar kesan liwat ketara. Ini menunjukkan perancangan lemah BN dan ketidak ikhlasan Saiful dalam membantu BN.


9. Isu motif dan tujuan

Kes ini menimbulkan keraguan yang cukup banyak apabila kepimpinan UMNO seperti Najib mengakui telah berjumpa dengan Saiful sebelum saiful membuat laporan polis. Adalah menjadi pengetahuan umum bahawa Anwar adalah musuh politik UMNO. Justeru, polis sepatutnya menyiasat kebarangkalian berlakunya konspirasi dikalangan UMNO untuk menganiayai Anwar seperti yang pernah dibuat sebelum ini. Sebelum ini, mahkamah telahpun membebaskan Anwar dari tuduhan liwat yang dijaja oleh UMNO berdasarkan sekeping surat layang.


10. Terlampau banyak percanggahan fakta kes oleh BN

Pada mulanya, Najib mendakwa tidak pernah berjumpa Saiful. Kemudian, Najib mendakwa pula bahawa Najib pernah berjumpa Saiful 2 bulan dulu di pejabat untuk membincangkan biasiswa. Kemudian, Najib berkata pula bahawa Najib telah berjumpa Saiful 2 hari sebelum laporan polis dibuat untuk membincangkan biasiswa. Tiba-tiba, Najib mendakwa pula Najib telah memegang tangan Saiful yang kesejukan 2 hari sebelum laporan polis dibuat di rumah Najib sendiri apabila Saiful yang kononnya ketakutan datang mengadu diliwat.
Saiful pula mulanya mendakwa diliwat pada 26 haribulan di sebuah kondo di Malaysia. Apabila Anwar kelihatan mempunyai bukti alibi yang kukuh, saiful menjadi terdesak. Kemudian, Saiful menyatakan pula bahawa dia telah 3 kali menemani rombongan Anwar ke luar negara dengan memberi “hint” bahawa dia kononnya telah diliwat-liwat di luar negara beberapa kali. Ini menimbulkan pelbagai tanda Tanya. Mengapa seorang lelaki yang kelihatan tinggi dan sihat seperti Saiful membiarkan dirinya diliwat-liwat beberapa kali dan terus menemani Anwar ke mana saja. Sebagai contoh, jika saya diliwat oleh sesiapa, saya akan trauma dan akan segera menjauhkan diri dari orang tersebut.
Selain itu, Saiful juga sentiasa kelihatan ceria.

Demi Allah, selama saya bekerja sebagai peguam, belum pernah saya menemui mangsa rogol atau mangsa liwat yang begitu ceria. Mangsa kes serangan seksual akan trauma, malu dengan masyarakat, rasa rendah diri dan biasanya mengalami kemurungan.
Saiful juga seorang lelaki. Tidak semudah itu hendak menembusi lubang punggung seorang lelaki. Asalkan saiful mengeraskan punggungnya, mustahil Anwar dapat meliwatnya. Sekiranya Saiful benar-benar hendak diliwat, dua atau tiga orang lelaki gagah diperlukan untuk memegang Saiful dan lubang punggung saiful perlu disapu minyak terlebih dahulu sebelum diliwat. Sekiranya ini yang berlaku, mustahil Saiful akan terus mengikut Anwar ke sana sini sehinggalah menemani rombongan Anwar ke luar negara sebanyak 3 kali.
Sebagai kesimpulan, kes Anwar Ibrahim ini tidak layak dibawa ke mahkamah untuk pendakwaan.

Sekiranya saya ialah hakim bagi kes tersebut, saya akan melempar fail pendakwaan ke lantai kerana terlalu banyak kepincangan.

Hanya MONYET/BERUK saja yang percaya dakwaan " Anwar Liwat Saiful"

mrf said...

yusof dan puisi taik nya...
kuat makan taik tu pasal otak macam taik..

yusof mungkin seorang punk rocker yang suka makan sampah dan taik..
berperangai mcm taik seperti kumpulan tunjuk bontot carburator dung..

bersyukur..seorang sahabat aku selamat melahirkan anak sulungnya di hospital sg buloh pada minggu lepas..
terima kasih doktor dan jururawat yang banyak membantu dikala sahabat aku itu ketiadaan suami yang outstation dan ibu bapanya tak sempat datang dari sabah..

si ibu bersalin awal melalui pembedahan..anak tak cukup bulan dan terpaksa dimasukkan ke inkubator..

dan semua kos bersalin tersebut hanya RM6 !!!
terima kasih kerajaan malaysia!!!
kerana di negara2 jiran kita,sebelum masuk hospital kene bayar dulu..tak bayar tak boleh daftar masuk..bersyukur aku menjadi rakyat malaysia!!

mrf said...

masa aku jadi pengawas di sekolah 10 tahun dulu..ada kes liwat melibatkan seorang junior dengan abang angkatnya..akibat rasa terganggu dan tak mahu diliwat lagi, mangsa terpaksa bercerita kepada kawan rapatnya yang akhirnya cerita tersebut tersebar..

bila kami soal siasat kenapa mangsa membenarkan dirinya diliwat, katanya dia terkedu dan tak sangka perkara itu terjadi padanya selain rasa terkejut dengan perbuatan abang angkatnya yang amat dihormatinya itu.
ditanya adakah dia rela ataupon kenapa tak melawan jika tak rela katanya dia sendiri kelu seribu bahasa dan tak tau nak menolak ajakan abang angkatnya kerana termakan pujuk rayu selain rasa hormatnya kepada abang angkatnya kerana perwatakan abang angkatnya itu berwatak baik dan ajk surau. mangsa juga merasakan perbuatan itu mungkin tak salah kerana berasakan abang angkatnya tentu lebih arif tentang hukum.hanya selepas dirinya rasa dipergunakan barulah dia cuba menceritakan masalah tersebut kepada rakannya yang akhirnya rahsia itu tersebar..

dan tak mustahil anwar ibrahim yang pandai berkata-kata dan manis kata-kata ketika berceramah, tentu manggunakan kata-kata manisnya untuk meliwat saiful..

mrf said...

aku bersumpah dengan nama Allah,cerita kat bawah ni benar!!!

seorang bekas kakitangan Majlis daerah kuala selangor yang merupakan ahli PAS tegar dan kini khabarnya menjadikan rumahnya sebagai pusat tahfiz,suatu ketika dulu suka melancapkan/mentocengkan/memasturbasikan dan mungkin melakukan seks oral terhadap beberapa pelajar lelaki sekolah menegah sains kuala selangor..modus operandi beliau adalah dengan berkenalan dan berbuat baik kepada pelajar2 yang semasa keluar bersembahyang jumaat, kemudian mempelawa singgah di rumah kedainya untuk mengoffer menonton video lucah. bila hubungan akrab semakin terjalin diantara mereka, malaun ni buat la perangai tak senonoh dia.

jika dilihat perwatakkan yang berjubah dan berserban sesiapa pun tak akan menyangka tabiat buruknya itu.