Thursday, August 28, 2008

16 September Bentuk Kerajaan - Anwar Bermimpi Di Siang Hari!

Rakyat Malaysia yang cintakan negara tentu mengingati tarikh 16 September 1963 iaitu hari yang bersejarah penubuhan negara Malaysia di mana pada tarikh itu Sabah, Sarawak bersama dengan Singapura telah menyertai Tanah Melayu.

Barangkali bagi penyokong dan pendokong parti pembangkang terutama Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang masih lagi teruja dengan kemenangan di Permatang Pauh, ada tarikh yang lagi bersejarah pada 16 September ini, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri.

Hari ini (28 Ogos) selepas mengangkat sumpah di Dewan Rakyat, bakal Presiden Parti Keadilan Rakyat ini sekali lagi mengulangi `skrip boria' kononnya lanskap politik negara akan bertukar pada 16 September 2008.

Ini bermakna ada lagi 19 hari Anwar akan menjadi Perdana Menteri? Maka rakan rakan sekutu dan juak-juak dalam Pakatan Rakyat mulalah memasang angan-angan untuk dilantik di dalam kabinet.

Persoalan sekarang bagaimana Anwar hendak menjadi Perdana Menteri kerana kedudukan di dalam Parlimen hari ini ialah Pakatan Rakyat hanya mempunyai 81 kerusi dan satu kerusi bebas. Manakala Kerajaan Barisan Nasional (BN) ada 140 kerusi.

Ini bermakna perbezaan antara Pakatan Rakyat dengan kerajaan BN ialah 59 kerusi. Bagaimana hebatnya Anwar bermain silap matapun 140 - 81 jawapannya 59.

Perbezaan 59 kerusi bukanlah satu jumlah yang sedikit dan perlu diperolehi melalui saluran yang sah iaitu melalui pilihanraya umum atau pun pilihanraya kecil. Anwar memerlukan 30 Ahli Parlimen BN melompat parti bagi membolehkannya membentuk kerajaan dengan majoriti 2 kerusi termasuk bebas.

Jika mahu pun menjadi Perdana Menteri jadilah Perdana Menteri yang bermaruah. Bertandinglah secara `gentleman' tunggulah pilihanraya umum akan datang dan biar rakyat membuat keputusan.

Perbuatan memancing dan merasuah wakil daripada parti lawan semata-mata mahu mencapai cita-cita untuk menduduki kerusi empuk di Putrajaya adalah perbuatan rasuah yang haram di dalam Islam.

Bukankah Anwar melaungkan mahu menghapuskan rasuah, menentang kemungkaran dan penyelewengan tetapi mengapa apabila mahu mencapai cita-cita peribadi sudah tidak kenal halal dan haram?

Hakikatnya tidak ada seorang pun Ahli Parlimen daripada BN termasuk di Sabah dan Sarawak yang akan melompat parti. Ahli Parlimen daripada BN cukup bermaruah, berhemah tinggi dan setia kepada parti dan negara.

Ahli Parlimen BN walau pun kadangkala berbeza pendapat tetapi akan bersatu hati, berpadu tenaga seia sekata bagi mempertahankan BN menentang musuh yang mahu menganggu gugat.

Hakikatnya sekarang ini Anwar berada dalam keadaan resah dan gelisah kerana tempoh 16 September hanya ada 19 hari lagi.

Rakyat Malaysia di seluruh negara termasuklah penyokong dan pendokong PKR yang taksub kepada Anwar kini sedang menunggu tarikh 16 September untuk melihat idola mereka menjadi Perdana Menteri atau sebenarnya ini adalah `AUTA' Anwar yang sebenarnya hanya bermimpi di siang hari.

62 comments:

AnakWatan said...

anwar aljuburi memang tak layak memerintah MALAYSIA.....

penyokong fanatik PKR yg ada udang disebalik batu sahaja sibuk sibuk ....

Apa Hadi Awang dan Niz Aziz tak cukup bersih ke nak jadi PM....

kenapa masih anwar lagi yg dipilih...

takan pencacai PKR tak tahu sejarah lampau anwar...

apa dia lepas ini akan jadi begitu alim ke....

kata nak tukar corak pemerintahan untuk jadi lagi bagus...

kenapa tak sebut Hadi Awang dan Nik Aziz yg tinggi ilmu UGAMAnya....

sah pencacai anwar ini buta mata... buta hati...
dah tak tahu beza mana intan mana kaca.....

AnakWatan said...

kalau nak pilih ,... pilihlah yg betul betul bersih...

baru kabinet nanti tak ada rasuah... tak ada korupsi....

ini anwar.... cehhh (jgn sebut lagi la pasal org lain ... )

mari kita pikir secara logik akal sahaja lah...

bukankah Hadi Awang dan Nik Aziz lagi baik...

AnakWatan said...

ini konon nak jadi pm dah siap rasuah ahli parlimen BN pulak...

piraaahh anwar... cakap tak serupa bikin... penyokong pkr kau kena terima yg bos kau tu kaki rasuah...

macam mana nak ubah pemerintahan cara baru.... aku rasa lagi teruk adalah...

pencacai anwar nie bingai .... tak sekolah ke apa... main jadi pak turut sahaja....

dah tak tahu mana lagi bagus...

sekarang fikir masak masak.... Hadi Awang atau Nik Aziz ....

fikir dengan iman bukan dengan perasaan....

mrf said...

angkat sumpah di parlimen dia sanggup..

bersumpah yang dia tak pernah liwat saiful kenapa dia tak sanggup..

mrf said...

nik aziz dan hadi awang pon tak bagus..malah jumud dan bongap.

dah tau anwar kaki main bontot masih diorang nak sokong..

aku tak nampak langsung ketinggian ilmu hadi awe dan nik aziz..

hanya tinggi kesombongannya dan memutar belit agama untuk memburukkan orang lain

Anselmo said...

Ada masanya iblis akan berada di laluan yang benar, tetapi memesongkan iman secara amat licik. Solat kerana nak tunjuk kepada manusia, sedekah nak elak dituduh bakhil, haji dan umrah kerana nak tunjuk sempurna Islam, buat baik dan tunjuk alim biar manusia pandang tinggi dan hormat.Ambik hukum Allah kerana hendak undi, hukum sesama manusia kerana nak tunjuk adil. Allah dan Rasulnya tiada dalam hati. Kadang-kadang kita perlu hati-hati dengan tuan-tuan Guru dan ahli ugama yang berpura-pura ini. Anwar,Hadi Awang,Nik Aziz, Badrul Amin, Hasan Ali dll eloklah dijauhi. Nampak seperti Iman dan Islam tetapi dusta dan dunia semata. Lihatlah doa yang mereka pohonkan dari Allah, doa mohon dijatuhkan laknat kepada sesama saudara. Jika Allah tidak perkenan, ALLAH JUGA BERKONSPIRASI TERHADAP ANWAR.Mashaallah.

TAIPINGMALI said...

Riuh nak jadi PM. hanya nak memikat MP Bn yang tak jadi menteri agar ikut dia, Macam dajal lah,,,Kalau berjaya jadi PM dia akan guna kuasa untuk membatalkan tuduhan jenayah yg sedang berjalan. Lepas tu siaplah..kita semua untuk menerima sistem pemerintahan baru,,,,,macam-macam ada.....PASti Pas akan seronok

yusof said...

Ingat 19 September 1963, UMNO dengan apa helah pun berjaya meluaskan kuasanya ke Singapura, Sabah dan Sarawak. Bayangkan kalau rakyat di wilayah-wilayah ini enggan memberi persetujuan untuk masuk Malaysia, bermakna wilayah-wilayah ini tetap akan dibangunkan walaupun di bawah jajahan British, tenguk contoh Singapura saja telah menjadi sebuah negara maju. 19 September ini walau pun jam tidak boleh diputar kembali, perubahan di dalam kerajaan persekutuan adalah satu harapan baru bagi Sabah dan Sarawak untuk mengembalikan semula maruah mereka sebagai sebahagian daripada persekutuan Malaysia.

AnakWatan said...

yusof kau masih tak paham mesej yang aku cuba sampaikan.......

mari kita pikir dengan akal yg waras....

kenapa kau masih pilih anwar.....

aku dah kata kan dalam PKR tu ada lagi pemimpin yg lebih baik perangainya daripada anwar....

kan kau kata anwar nakkan sebuah negara yg bebas rasuah... negara yg bebas korupsi....

tapi cuba kau lihat semula...
kenapa anwar beriya iya nak merasuah ahli parlimen BN ...?

sebab dia nak jdi PM bukan....?

tapi adakah ini selari dengan prinsip yg dia laung laungkan?

tentu tidak bukan?

jadi jelaslah anwar nie sebenarnya ...

1- tamak kuasa...
2- perjuangan dia ada motif tersendiri

3- dia berjaya menggunakan cara psikologi untuk meraih simpati dari kamu semua semat mata untuk membolehkan dia jadi PM...
4- dia akan balas dendam pada sapa yg buat dia dulu....

kalau dia perjuangkan seperti apa yg dia cakap pada kamu semua....

adakah dia sanggup melobi dan merasuah ahli parlimen BN... ?

kenapa masa dia nak melobi ahli parlimen BN dia tak ajak PAS?

sebab dia tahu pas tak suka rasuah bukan?

jadi kenapa kau masih pilih anwar...?

kenapa kau masih backing anwar?

adakah kau perasaan boleh jadi ini adalah pembalasan dia dari ALLAH... dan pembalasan UMNO juga dari ALLAH...

dua dua ada salah laku bukan?

kenapa kamu semua masih tak sedar sedar lagi.....

dua dua sama seri sebenarnya.....


kenapa kaum PKR tak nak pilih Hadi Awang atau Nik Aziz....

bukan kah mereka tak ada salah laku lagi... setuju?

cubalah pikir dengan akal yg waras... jgn lah jadi seperti lalang....

ditiup kekanan dia kekanan...
ditiup kekiri dia kekiri....

biarlah ada pendirian....

kau mahu ke kalau anwar buat perangai lama lagi ... kau nak guling kan dia dengan buat demonstrasi jalanan lagi...

kau larat ke... mungkin nanti anwar hadiahkan kau gas pemedih mata pulak?

kali ini kalau nak kan pembaharuan pilihlah yg betul betul bersih....

kalau ini yg kau pilih aku yakin malaysia lebih selamat daripada anwar dan umno... INSYAALAH....

dulu kau atau edie ada cakap kalau anwar tak baik kenapa org permatang pauh pilih anwar bukan?

mari kita pikir secara akal yg waras lagi...

pemilihan calon lebih kepada sudut psikologi jugak...

ada org suka anwar ... maksud aku suka mcm mana kau suka pada kawan kau...

tentu kau pilih dia... org melayu kira "oklah" itu sahaja...

najib yg ada skandal pun kenapa boleh dapat majoriti jugak kat tempat dia....

jadi jawapan kat sini ialah bukan kerana dia atau najib tu bagus ke tidak tapi lebih pada sudu psikologi....

jadi jgnlah kau buat keputusan semata mata org permatang pauh pilih anwar maka memang anwar itu betul... dia tak salah....

dulu dalam kerajaan masa dia korup jugak dia menang kerusi permatang pauh bukan?

fikirlah dgn akal yg waras...

kecuali memang kamu semua otak dah beku... kerana dihumbankan oleh anwar kesalahan org lain hinggakan kau tak nampak kesalahan anwar sendiri...

ibarat kata org gajah depan mata tak nampak nyamuk seberang laut nampak....

fikir lah dgn akal yg waras jgn terikut cara anwar asyik hentam org sana sini....

memang betul kata kau UMNO banyak salah laku tapi kali ini kalau nak ubah biarlah betul betul berubah...

bukan stereo taip...

tangan aku ini masih suci dari memangkah mana mana pemimpin politik ....

aku tak pernah pergi mengundi walaupun aku layak....

sebab itu aku tak backing pemimpin UMNO....

tapi aku juga tak suka cara anwar....

gaban said...

pd pandangan org2 bn & umno, anwar x layak jd pm tp pd pandangan penykong2 parti pembangkang xpclly pkr dan dap, anwar memang layak jd pm.

kelemahan pemimpin bn sekarang yg menimbulkan segala-galanya..

maka, pakatan rakyat hanya perlukan 30 lagi mp sama ada lompat parti, mahupun next general election.

zaman politik perkauman telah ditelan dek zaman sekarang ni, hanya yg benar2 berlandaskan agama sahaja masih relevan..

yusof said...

Dah banyak kali cubaan memperlekehkan anwar dan pakatan rakyat untuk merubah kerajaan persekutuan dengan kaedah diluar kotak, mulai lepas 8 Mac, laporan polis Saiful dan sumpahnya serta banyak real time show angkat sumpah orang umno lain dan penyokongnya seperti najib, tajul rosli dan duta malaysia ke mongolia, la ni pula semakin banyak real time show angkat sumpah wakil rakyat BN selepas kalah di Permatang Pauh. Semakin banyak real time show angkat sumpah wakil rakyat BN menunjukkan semakin bertambah kebimbangan mereka yang Putrtajaya semakin terlepas dari tangan mereka. Aku rasa akan banyak showtime macam ini dalam beberapa hari lagi selepas anwar duduk dekat mereka di parlimen. Siapa sangka Anwar boleh berada di parlimen sekarang disebabkan oleh fikiran orang yang meleset. Siapa sangka anwar akan duduk di Putrajaya tak lama lagi, hanya orang yang berfikiran meleset menafikannya.

AnakWatan said...

nampaknya yusof bukan mencari kebenaran sebaliknya..

hanyalah pencacai anwar...

kau masih tetap sokong anwar walaupun masih ada lagi pemimpin yg lebih bagus daripada dia....

jadi aku buat kesimpulan kau nie dah termakan banyak airmani anwar... dah penuh kat kepala hotak kau nie...

jadi tak boleh pusing balik dah...

sapa sangka nanti anwar akan kembali kedalam penjara macam dulu...

sapa sangka Hadi Awang yg jadi PM....

kebarangkalian seperti ini kau tak boleh nak buang begitu sahaja yusof dan edie.....

jgn asyik sebut anwar aljuburi sahaja....

takdir ALLAH tiada sapa yg tahu....

sapa sangka anwar mati mengejut malam ini.....

jgn main sangka sangka...

itulah pasal kau dan pencacai PKR masih bingai.... berjalan dalam kegelapan... dan anwar tu macam darthvader.....

sesumpah@pokka.com said...

sepesel buat tatapan juak2 umno korup…

PRU yg lepas UMNO dah kalah,
UMNO yg lemah tetap berhelah,
Di P44 UMNO terus berdakyah,
Hasilnya UMNO semakin rebah…

Jika hendak seribu daya,
Jika x hendak seribu dalih,
Sedihnya ada melayu yg dok percaya,
MeLAYU ni lah yg UMNO hendak sembelih…

Nasi lemak buah bidara,
Sayang selasih saya lurutkan,
Kerana kuasa kerana harta,
Inilah yg sebenarnya UMNO perjuangkan…

Pulau jerjak jauh ke tengah,
Gunung daik bercabang tiga,
Cakap dollah kami tak caya dah,
Gila..!lidah dia pun bercabang tiga…

Indahnya kata Dato’ Laksamana,
“Takkan Melayu hilang didunia”,
Kata Tokdet “melayu mudah lupa”,
Dollah plak cakap,”pi lah tanya menantu saya”…

Buah cempedak diluar pagar,
Panggil paklah tolong jolokkan,
Org no.2 UMNO dah makin ketar,
Impian menjadi PM jadi angan tak kesampaian…

Burung merpati terbang beribu,
Hinggap seekor diatas dahan,
TOKDET dah nyanyuk cakap pun merapu,
Jadi lawak jenaka tak berkesudahan…

Dagang pak albab dagang bertempat,
Dagang dr khir musafir lalu,
Dagang UMNO hanya bertempat,
Dah semesti untuk kaum kerabat,kroni dan Menantu@anak hantu…

Buah langsat kuning mencelah,
Senduduk tidak berbunga lagi,
UMNO nak hidup pun tak lama dah,
Bersamalah kita talkinkan nanti…

Limau purut lebat di pangkal,
Sayang selasih condong uratnya,
Didunia ni tiada yang kekal,
Ke liang lahad jua UMNO akhirnya…

Raja adil Raja disembah,
Raja zalim Raja disanggah,
Sedarlah melayu,sudah2lah,
UMNO dok mohong hangpa berabad dah…

Tuai padi antara masak,
Besok jangan layu-layuan,
UMNO yg KORUP kian terdesak,
Sampaikan sibontot saiFOOL diwayangkan…

Dua tiga MP berlari,
Manakan sama si MP seberang,
Dah tiga orang yg pencen Perdana Menteri,
Tinggalkan UMNO si kaki temberang…

Kalau padi katakan padi,
Tidaklah saya tertampi-tampi,
Perjuangan untuk bangsa atau untuk diri sendiri,
Woi!! Org2 UMNO jawablah sendiri…

Kota Pahang dimakan api,
Antara Jati dengan Bentan,
UMNO terus-terusanlah dibuai mimpi,
Tunggu korang kami kapankan…

Menantu paklah memasang lukah,
Lukah dipasang diTanjung Jati,
Ayuhlah Melayu kita berhijrah,
Dalam PAKATAN RAKYAT kita bersatu hati...

yusof said...

Aku ada pantut 2 kerat untuk umno kuno:

Bravo sesumpah hari ini,
Akhirnya umno mengigit jari

yusof said...

Takdir Allah siapa akan tahu, mungkin Kit Siang bin Abdullah terpilih sebagai PM dan Karpal Singh bin Abdullah terpilih sebagai TPM, aku rasa anakwatak pun tiada lagi helah untuk menolaknya.

AnakWatan said...

nampak gaya kau dengan anwar 2 X 5 patut la boleh berjubur bersama....

siapa sangka PAS akan bergabung dengan UMNO ... menjadi pakatan baru...

apalagi... anwar hanya berupaya mengigit bontot aje la nampaknye....

siapa sangka....
siapa sangka.... hahahah yusof keldai dan juak juak pencacai pkr yg lemah akal selalu bersangka sangka....

umpat org sana caci org sini....

kau tahu org yg buat dosa tu dah dekat nak kering dosa dia kau ambil....

bodoh kalau ckp dgn org akal pendek... UGAMA jauh sekali....

yusof said...

Yang bukan lagi prasangka, setiap kali wakil sabah dan sarawak menunjukkan pendirian menyokong kerajaan cuma orang yang sama dalam 20 orang, mana yang lain?

yusof said...

Kalau PAS bergabong dengan UMNO bermaksud orang UMNO melompat masuk ke dalam PAS supaya PAS mempunyai bilangan wakil rakyat yang tertinggi dalam parlimen dan bermakna Hadi Awang akan menjadi PM, yang tinggal dalam UMNO tu tetap mengigit jari.

yusof said...

Maksud aku Hadi Awang sebagai PM dalam pakatan PR meninggalkan UMNO dalam kandang pembangkang.

AnakWatan said...

UMNO gigit jari anwar jugak gigit jari ....

itulah hakikatnya yusof....

jgn terlalu angkuh dan yakin.... kelak malu sendiri....

kalau anwar merasuah ahli parlimen BN....

maknanya anwar sama busuk dgn UMNO....

jadi jgnlah kau kata UMNO sorang sahaja yg busuk....

kenapa kau tak sebut aljuburi juga....

kan dia nak merasuah tu... apa rasuah dibolehkan khas untuk anwar aljuburi sahaja....

dapat fatwa dari ulama mana tu yusof.. keldai...

AnakWatan said...

kau sebut takdir ALLAH... tapi kau dah confirm anwar boleh jadi PM...

apa kau nie keling pariah ker... kau paham tak maknanye takdir itu...

yusof yusof.... kembalilah jgnlah angan angan mat jenin....

AnakWatan said...

yusuf sebenarnya tak dapat nak menagkis hujah hujah aku sebab iut asyik merapu sana sini ajer...

siap ajak pelakon tambahan lagi ... pantun lah yusof....

AnakWatan said...

aku bercakap mengikut akal yg waras bukan ikut perasaan macam kau tu yusof...

kalau tak masakan kau asyik membacking si anwar aljuburi sahaja...

AnakWatan said...

yusof jgn permainkan takdir....

kalau kau yg mengconfirmkan anwar akan jadi pm ... kau dah melawan takdir....

kau dah bertuhan dalam diri...

Surah Al-Ikhlas ayat terakhir "Walam yakul lahu ku fuan ahad" tiada satupun yg setara denganNYA

hanya ALLAH yg berhak menentukan... kita manusia hanya mampu merancang.....

jgn melawan takdir... kau atau anwar sendiri pun tak boleh kata dia confirm boleh jadi pm....

kalau ditakdirkan sehari sebelum jadi pm ALLAH cabut nyawa dia....

baik kau duduk atas pagar .. tunggu dan lihat sahaja.... PAS yg baik kau tak nak ikut...

glokal said...

apapun, aku tak sanggup berPMkan anwar si aljubori (gelaran yg diberi oleh mat sabu), si sayfool tu pun berani bersumpah dgn nama Allah yg dia diliwat oleh anwar, tp si anwar lak tak mahu sumpah nafikan, di situ pun bg org yg waras akal fikirannya tahu, sape benar dan sapa takut..

sesumpah@pokka.com said...

Open Latter to Paklah From Ghombau..(yang diterima melalui email)

kepado pak lah...
PM paling sey sayang...


I lap u namo sey ni KARIM...pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN ROMBAU...alaaaa tompek si KERY yg abah'eh JAMALUDIN tuuu...tak kona'???? menantu PAK LAH tu laaaaa...suko bona' sey ngan dio tu...ghaso nk buek menantu lak...

sey nulih surat ni bukan apo...sajo yor nk ucap'an timo kasih kek pak lah sobab naik'an hargo minyak ari tu.. lopeh ini bilo hargo minyak naik..hargo barang lain pun naik gak laaaa...banggo boto' sey ghaso...mcm duduk kek LAS VEGAS lak...HIDUP PAK LAH!!!!!!!

sey janji ngan pak lah yg sey akan ubah tebiat sey dari makan ikan kombung yg dah merah menyalo mato'eh & pocah bedorai porut ikan tu pado ikan koring yor... sey sanggup bekoban untuk UMNO dan bn.. anak sey yg 7 org tu yg dh buleh buek team futsal tu boleh la bekojo lopeh sekolah buek bantu mak ayah diorang ni haaa...kok tk bekojo pun buleh la jadi mat rompit kek SENAWANG tu...dapek gak la duit sesikit...buleh gak la menoruskan tradisi keluargo sey ni yg nyokong UMNO dan bn ghaso2 sey ni nk ubahsuai bilik bilik yg ado kek ghumah sey...nk buek tompek bolo ikan & tanam sayur cagho hidroponik (apo binchek'eh ni???) sey tepakso tanam kek dalam bilik sobab sey tingga' kek umah flat... rebet yg pak lah bagi kek sey memang melampuh2 lobeh'eh dari keperluan sey.. bilo sey congak2.. sey cumo guno 20 sen yor duit minyak moto sehari.. ado la untung 21 sen...bak kato si SAIDA AF6 'ok la tuuuu' sey tak pakai pon keto... sobab bilo minyak naik hargo.. sey kono jual datsun kotak mancis sey tu.. dapek gak la duit...tokih2 pun ado la hasil'eh.. team futsal sey tu, sey nak suruh eksesais hari2 berjalan kaki tak pun naik beska' poie sekolah...ado la 5 km...dokek yor tuuuuu...

walaupon gaji sey ni rm 1000..sbona'eh terlobih cukup untuk keluargo sey... buek permulaan nk ngubah kehidupan sey.. sey tak akan guno'an gulo bilo buek kopi... tak akan guno'an topung untuk buek kodok sey nak ganti'an bogheh ngan ubi... tiap hari sey ngan keluargo akan berposo (kecuali pado hari hari yg dilarang beposo) sey akan buek minyak masak sendiri itu antaro caro sey ngubah caro hidup.. ade banyak laie caro semuo kerano UMNO dan bn... dan sey mintak bona' pak lah naik'an laie hargo minyak yg ado.. bukan tu yorrr.. sey mintak bona' naik'an laie hargo tol sobab org sbolah rumah sey nih org pembangkang...dio slalu guno highway, biar padan muko dio...tu la...suko bona' nyokong pembangkang...PAKATAN RAKYAT konon...palo hayah dio tu... nnt pak lah buleh la melawat sey dan sedokah pado sey solai kain pelikat bilo dh nak dokek2 pilihanraya nanti... insyaallah kain pelikat tu sey nk bubuh dlm frame dahtu gantung kek rumah.. tapi jangan lupo lak.. pak lah sain otogeraf yor kek kain tu.... jgn lupo pak lah.. naik'an laie hargo minyak.. jgn la diturun'an gaji mentori2 tuuu..siannn diorang...kang apo lak anak bini'eh nk mentodarah... sey totap nyokong pak lah.. akhir kato biar pak lah sonang, janji kami papo kedano.. hidup UMNO, hidup bn..

sekian timo kasih.. ps/ sampai'an salam sey kek si KERY samo PATRICK BADAWI tu yor..tak lupo gak tuan punyo syarikat SCOMI...sapo tah namo'eh...lupo lak...


pocah kaco,

pocah golas,

sudah baco,

harap baleh.

yusof said...

Bagos cadangan oreng Negeri Sembilan. Saya nak tambah, kalau nak korban apa saja untuk BN dan UMNO cari jalan supaya hitung panjang umur lelaki dan pempuan dipendekkan sikit, dari 70'n ke 60'an,cara hidup sehat, sebab 10 tahun yang lebih jadi beban kepada kerajaan BN dan UMNO untuk menanggung rawatan kesihatan di hospital dan klinik kerajaan, ni pun satu cara hidup yang baik untuk menjimatkan duit kearjaan. Duit lebih tu boleh guna untuk banyak projek mega, bena banyak jalan 5 lapis untuk tingkatkan pengangkutan awam, dan banyaklah kontrak untuk bumiputera dan kroni umno. Ini cadangan untuk PM dalam buget 2009.

TooLBoX said...

Syapaleh!.. boto-boto ta'at setio tak bebolah bagi sesumpah@pokka.com & keluargo kepado Pak Lah, Umno dan jugak BN. Den raso tawun dopan time maulud nabi memang osah kau dapek anugerah bapak mithali.

Den raso tontu meromang segalo bulu2 yg ado kek badan Pak Lah baco surat terbuko kau tu. Meleleh segalo air yg ado dek kerano suko amek2 ado rakyat yg ta'at lagi setio dan sanggup berkorban apo sajo utk mengubah gayo idop.

Kalu UMNO takdo kek bumi Malaysia ni abih kito semuo mati tak makan, telanjang bogel tak berbaju, merempat takdo kojo. Apo yg ado tu semuo UMNO lah yg buek guno duit hayah dio. Tak usik seduit pun duit rakyat. To sobab eh kito kono sokong UMNO. Takpolah kalu ketuo2 UMNO kayo2, tipu2 kito, sobab UMNO mak-bapak dio yg punyo. Kito numpang yo

Faizal Zakaria's Blog said...

Jangan bermimpi di siang hari.

Hanya ulit mimpi di malam hari.


Merdeka!! Bersatulah Bangsaku!!
Hihihi.. :-)


Erm...Ada cerita menarik ;-)

http://pro-faizal.blogspot.com
http://teampemudaumno.blogspot.com

edie said...

anak watan osah boto..kok boto kau nak pertahankan umno dan bukan pemimpin umno cubo sobut sapo yang buleh diharap nak ubah umno?sapo?kobalah kek den.kok ai tuh kigho ee bughok kek mato kau..dah hilang dah semuo jaso-jaso ai maso jd menteri dan tpm?Kigho ee dio masuk umno nak boto kan pemimpin umno yg sosek tu salah? apo..x do jaso langsung ai tu?apo kau x melalak kek mca apo soi lek buek cd blue tu?contoh x baik tu..bukan ajo kek bangso dio tempieh ee sampai kek bangso melayu..apo ko buto?balik2 ai yo yg ko nampak bughok ee..ko poi lah melalak kek blog kj tuh..kalu buleh la..tanyo dio saham libra 9 juta tuh..sapo bagi?kek ghombau banyak lai yg susah..dio mudo2 dah bojuta duit ee..poilah bising kek kj..ko memokak pasal ai yo konapo? kes liwat ai taun 98 pun fitnah yg toghang menyalo..ni datang pulak kes liwat versi suwei fool..bukti entah ado entah tidak..ko pulak main pecayo..yo,pendek akal ko ni..ha..baghu ni..ado malaun mano yg koba ai sokong salman rushdi..bilo den mintak bukti salinan asal majalah times 1993 tu..haram..sampai sekaghang..abih camno..den dah koba nak watan..jgn buek cito bohong..ko ni kono hasut kek oghang yo..lopeh tuh main pecayo pulak..banyak makan julap ko ni..ai rasuah? rasuah apo? duit ko? mano duit ee? ado? alahai anakwatan budak hingusan..yusof aku rasa x usah dilayan anakwatan dan konconya..sakit sendi..cakap berhabuk..bukti dan fakta x do..

yusof said...

Anwar bukan bermimpi di siang hari. Dalam PRU lepas, anwar tak perlu bertanding pun dah cukup nafikan umno 2/3, katakanlah apa istilah pun, tsunami politik ke, anwar tetap macam suis lampu, di siang hari pun bila dia petik suis, umno dan bn kalah teruk. Anwar tak mimpi siang hari, dia mahu ubah kerajaan supaya tidak ada lagi rompakan harta rakyat di siang hari. 16 September 2008 ke, 2009 ke, 2010 ke 2011 ke, wakil-wakil bn ni tetap macam duduk di atas kerusi berduri di parlimen. Masa tetap berada di tangan anwar sekarang untuk menukar kerajaan.

Monsieur Sob said...

Jika Anwar jd PM. Lagilah banyak dia rompak harta rakyat. Sekarang ni pun, kerajaan pro-anwar dah kebas habis hak2 rakyat di Perak, Selangor dan P.Pinang terutamanya hak MELAYU, tanah dan sbagainya. Tu kira bangsa Anwar sendiri tu. Orang mcm ni, ada hati nak jd pejuang Melayu konon..

PKR pun dan rojak. semua ada dlm tu, melayu, cina, india, lain2. Mana la adanya perjuangan Melayu seperti yg Anwar war2 kan. Anwar hanya perjuang kroni cina dan india dia je dengan bertopengkan slogan propaganda untuk rakyat. agar rakyat terpengaruh dan kesian kat dia. ni semua mainan politik anwar.

Nasi kalau dah dicampur semua kuah, lauk dan sayur. maka jadilah "bolok" (org klate kata). nak makan bleh, tp cepat muak. last sekali nasi x abis la..

Fikir-fikirlah. peace :p

mrf said...

usah di layan makhluk unsound mind macam edie dan yusof ni..biarkan dia bersajak puisi kat sini..

semua dah tau anwar ibrahim aljuburi tu tak boleh pakai punya orang...yang boleh pakai cuma zakarnye sahaja..itu pon digunakan kepada jalan yang sesat lagi menyesatkan..

selamat menyambut merdeka..
merdekakan lah lubang jubur anda wahai yusof dan edie dari di jajah anwar ibrahim aljuburi..

yusof said...

Kalau orang nak rompak bank, mesti ada duit untuk dirompak. Kerajaan UMNO dan BN sudah memerintah selama 50 tahun untuk merompak harta rakyat, sampai dah takda langsung untuk orang lain nak merompak. Kerajaan UMNO dan BN ini akan meningglakan segala masalah kepada sebuah kerajaan baru yang akan menggantikannya. Takanlah baru memerintah 6 bulan di Perak sama masa dengan 50 tahun. Sungguh tak disangka dalam masa 10 tahun ni selepas zaman reformasi, BPR di bawah kuasa eksekutif BN boleh menjadi cekap, terutama bila melibatkan kerajaan pembangkang. Kalau zaman BN menguasai 2/3 dulu, bos-bos dalam UMNO dan kroninya bebas melakukan apa saja, tak ada apa BPR boleh buat. Maka dengan sebab itulah bila kerajaan PR ambil alih nanti, tidaklah mudah nak memulihkan semula keadaan heruk pekuk yang akan ditinggalkan oleh UMNO dan BN selama 50 tahun memerintah. Aku yakin majoriti rakyat sedang menunggu dengan penuh debaran bila mereka akan diselamtakan oleh sebuah kerajaan baru dan dari situlah mereka boleh menikmati erti sebenar kemerdekaan.

mrf said...

woi badigol yusof..apa bukti umno merompak rakyat..ko ni cakap mcm babi yang paling bangsat la..main tuduh2..mcm orang munafik..ko ni patutnya mengucap banyak2 daripada fitnah orang tak tentu pasal.dah la bukti pon takde..babi punya yusof..kalau aku jumpa ko kat tepi jalan memang aku langgar ko dengan basikal..

yusof babi,
yusof bangsat,
yusof anak haram anwar dengan mak dia,
yusof anjing anwar,
yusof pukimak,
yusof lancau,
yusof kaki liwat mcm anwar,
yusof jilat batang anwar,
yusof jilat burit azizah...

sesungguhnya maki hamun itu dibenarkan oleh allah kerana allah pun mencarut - tuan guru nik aziz..

yusof said...

Aku tahu mrf belajar dari prasekolah sampai ke peringkat tinggi semua ikut modul BTN, jadi dalam kamus dia takda perkataan lain dari mencarut, apa lagi bahasa yang ada dalam kamus kau, keluarkan sekarang. Semua orang boleh tahu siapa kau. Kalau dia dah guna bahasa ni, semua guru dan mak bapak dia pun guna bahasa ni.

AnakWatan said...

yusof... kau tu yg buta mata... buta hati....

kepala batu...

kenapa anwar tu terlalu bagus buat kau....

si lembik's said...

blog celaka ni kau baca..buang karen je la....mamat ni pun sama spesis ngan TV3 suku.....

sesumpah@pokka.com said...

'Kebodohan disempurnakan'
Zulkifli Yahaya
Sun | Aug 31, 08 | 2:17:47 pm MYT

23 Ogos 2008. Sewaktu mengetuk keyboard ini, saya baru balik dari Permatang Pauh. Tiga hari berkampung di sana. Lagi dua hari nasib Dato' Seri Anwar Ibrahim akan ditentukan 58,459 ribu pengundi.
Iklan




Media arus perdana, khususnya media elektronik, membelasah Anwar dan keadaan yang amat luarbiasa. Ramai yang tidak mengikuti perkembangan di Permatang Pauh secara langsung, yakni mereka tidak hadir ke sana menjadi panik.

"Camna Anwar, ada peluang lagi ke nak menang?" Itu antara SMS yang sering diterima.

Saya menjelaskan, persoalannya bukan Anwar menang atau kalah. Tapi isunya ialah majoriti Anwar bertambah atau berkurang?

Dua hari sebelum mengundi, saya mengetuk mata keyboard ini untuk merakamkan ayat, insya-Allah Anwar akan menang dengan majoriti lebih besar. Saya amat yakin! Selepas keputusan diumumkan nanti saya akan menyambung tulisan ini.

27 Ogos 2008. Kajian yang hampir tepat berhubung kecenderungan memilih ialah melakukankaji selidik terhadap sasaran sendiri. Saya meneliti kajian yang dibuat beberapa pihak sebelum hari mengundi. Sampel dipilih secara rawak.

Keputusan yang paling rendah terhadap peratusan pemilih memilih Anwar ialah 65 peratus dan yang paling tinggi ialah 80 peratus.

Kaji selidik itu dilakukan beberapa kumpulan berbeza. Dengan mengambil angka sokongan paling rendah (65 peratus), jumlah itu tetap meletakkan margin kemenangan Anwar lebih baik daripada majoriti perolehan Dato' Seri Wan Azizah dahulu. Itu sahaja rahsianya mengapa saya amat yakin Anwar akan meningkatkan majoriti.

Melihat sejenak keputusan pilihan raya kecil Permatang Pauh, jelas menampakkan BN tidak pernah belajar dari pengalaman.

Isu liwat adalah konspirasi yang pernah digunakan di zaman Tun Dr Mahathir untuk menjatuhkan Anwar. Terbukti isu tersebut bukan setakat tidak berkesan kerana majoriti rakyat terutama orang Melayu tidak mempercayainya, malahan ia menjadi isu yang menikam diri BN sendiri.

Rakyat marah, mengamuk dan menjatuhkan hukuman yang sangat berat kepada BN dalam pilihan raya umum 1999.

Apabila isu liwat hendak digunakan buat kali kedua untuk menjatuhkan Anwar, bagi BN ia cuma mengulangi kebodohan yang sama. Rakyat makin menyampah.

"Tak dak isu lain dah ka, liwat, liwat, liwat. Kami bukan nak dengag cerita liwat, kami nak tau apa kebajikan depa boleh bagi dekat rakyat," ujar seorang penduduk spontan sewaktu seorang penceramah BN sedang ghairah membelasah Anwar.

Menyusuri akar umbi di kampung-kampung, rata-rata yang ditemui tidak senang dengan isu liwat yang dijadikan modal utama BN untuk meraih undi.

Betul kajian Merdeka Center bahawa 53 peratus orang Melayu tidak percaya Anwar terbabit. Itu kajian sebelum Saiful Bukhari bersumpah.

Selepas bersumpah lain pula jadinya. Peratus orang Melayu yang tidak percaya Anwar terbabit meningkat, iaitu 57 peratus! Maknanya rakyat bertambah jijik melihat permainan BN.

Cara berfikir masyarakat kini sudah jauh berubah berbanding 20 tahun lalu. Mereka dapatmembezakan antara kebetulan atau perancangan. Takkan kebetulan namanya apabila Saiful Bukhari bersumpah sehari sebelum penamaan calon.

Di mana kebetulannya apabila dua exco kerajaan negeri Perak ditangkap dan didakwa BPR (dalam masa singkat) dalam tempoh pilihan raya berlangsung, sedangkan isu rasuah Musa Hassan dan Ghani Patail hingga kini belum selesai siasatannya.

Siapa mahu percaya cakap Pak Lah bahawa penurunan hanya minyak tiada kena mengena dengan pilihan raya kecil Permatang Pauh. Begitu juga kehadiran Konsulat Mongolia Dato' Abdul Rahman Al-Habshee di kawasan pilihan raya.

Takkanlah dia hadir secara kebetulan untuk menjelaskan isu Atantuya yang terpalit ke muka Najib. Siapa pula mahu percaya bahawa seorang wartawan yang cedera ringan dibelasah, terlantar di katil hospital hampir 10 hari?

Isu sumpah laknat yang berlarutan sejak 10 hari, mengheret ulama-ulama tanahair dan luar negara dalam polemik, tiba-tiba mati begitu saja sebaik selesai pilihan raya.

Jika ia bukan untuk manipulasi pilihan raya mengapa tidak diteruskan? Apakah rakyat bodoh sangat untuk menilai segala perancangan BN?

Menghimpunkan semua peristiwa yang dianggap menguntungkan politik BN dalam waktu pilihan raya adalah modus operandi yang digunakan sejak hampir separuh abad. Mungkin mula-mula dulu ia boleh memberi kesan.

Lama-kelamaan ia cuma masuk ke telinga kanan dan keluar ke telinga kiri rakyat. Tidak ubah seperti cerita kanak-kanak mengenai seorang pengembala yang berteriak kepada orang kampung bahawa kambingnya dibaham harimau Kali ketiga dia berteriak, tiada siapa mahu mempercayainya setelah dia menipu untuk kali pertama dan kedua.

BN jenuh berteriak bahawa Anwar meliwat, tali barut Amerika Syarikat, terima dana asing,sedia izinkan Amerika buka pengkalan tentera di Sabah, alat DAP, pengkhianat Melayu, gunarasuah untuk jatuhkan Ghafar Baba dulu, terima duit syarikat judi RM60 juta, gila nak jadi Perdana Menteri, mahu pijak kepala PAS dan macam-macam lagi. Tidak mudah lagi orang nak percayainya.

Pilihan raya kecil Permatang Pauh ini memperlihatkan kepada kita bahawa BN, khususnya Umno menyempurnakan kebodohannya dalam pilihan raya.

WaZiRai said...

Salam Ramadan kepada semua sahabat Bloggers,

Alhamdullilah, hari ini (2 September) adalah hari kedua kita berpuasa di bulan Ramadan al Mubarak.

Seperti yang disebut di dalam al,quran bulan Ramadan adalah bulan yang terbaik daripada segala bulan, kita disarankan memperbanyakkan amal ibadat, bermaaf maafan menjaga tingkah laku dan tutur kata.

Kepada semua sahabat Bloggers,

MRF, Yusof, Edie dan anak watan, kita boleh berbeza pendapat tetapi janganlah sampai kita mengunakan bahasa yang kesat, lucah dan memaki hamun antara satu sama lain.

Sebagai golongan profesional dan terpelajar tunjukkan kematangan kita berhujah mengunakan bahasa yang elok dan sedap didengar.

Untuk makluman sahabat-sahabat Bloggers, Blog ini juga dilayari oleh pelajar-pelajar dan tidak elok jika mereka membaca komen-komen yang mengunakan bahasa yang melampau.

Mohon kerjasama kepada semua sahabat Bloggers. Selamat Berpuasa.

(Moderator)

HANTURAYA HANTURAYA said...

DIK SEMUA BERMULA DENGAN ANGAN2. MELAYU JANGAN MATI BERANGAN NAK BERI HAK SAMA RATA KEPADA SEMUA ORANG. KITA ADA HAK ISTIMEWA PUN TAK KE MANA, APA LAGI KITA MERIT. BUKAN TAK PERCAYA, TAPI SEJARAH BUKTIKAN.

yusof said...

Kepada pelayar-pelayar bloger, saya juga mahu mengelakkan guna bahasa aib, bukan saja di bulan ramadan, tapi sampai bila-bila masa pun. Seeloknya bila bicara isu-isu panas, jangan lupa selitkan nilai-nilai yang baik, akhlak mulia atau perlakuan yang lebih sivil. Ingat di dalam membuat ucapan atau pidato, orang Melayu selalui mengakhirinya dengan ucapan mohon maaf jika terdapat sebarang perkataan yang menyingung perasaan.

Di dalam majlis perkebumian Islam, sebelum jenazah di angkat ke tanah perkuburan, sesaorang dari kalangan saudara simati biasa membuat ucapan begini: saya bermohon sekiranya simati pernah membuat apa-apa kesalahan atau dosa, ampunkanlah dosa-doa simati, sekiranya semasa hidupnya pernah berhutang, sila hubungi saya atau sanak-sauudara kami. Maksudnya ialah kita mesti takutkan Allah untuk membuat perlara-perkara yang dilarangnya, jika kita ada membuat dosa bertaubatlah selagi masih hidup, ertinya jika kita melakukan perkara yang mengaibkan manusia lain, kita tetap melakukan dosa kepada Allah dan kita boleh bertaubat, kerana Allah itu maha besar dan penyayang, tapi bagaimana dengan dosa kita pada manusia yang diaibkan, maka kita boleh memohon ampun dari manusia-manusia yang terasa diaibkan, samada kita masih hidup atau akan disebut permintaaan ini sebelum jenazah kita di angkat ke tanah perkuburan.

Maka pada pendapat saya, inilah kelemahan Saiful semasa membuat sumpah laknat di Masjid Wilayah sehari sebelum pemilihan calon di pilihanraya kecil di Permatang pauh. Samada beliau tidak pernah dinasihat dengan betul atau itulah akhlaknya, prosedur sumpah betul atau tidak petul, lewat betul atau betul, Saiful tidak langsung mempunyai akhlak yang mulia atau perlakuan sivil jika beliau sedar penyiaran sumpah laknat lewat dengan perkataan-perkataan yang disebut bukan sahaja memalukan Anwar, tapi turut mengaibkan seluruh kaum keluarganya, sahabat handainya, dan mungkin juga ramai umat Islam dan umat Islam di tempat lain yang mendengarnya. Dosa dengan Allah adalahh antara Saiful dan Allah, tapi bagaimana dengan dosa dengan manusia. Sekiranya Saiful ada menyebut "sekiranya perbuatan saya ini mengaibkan sesiapa pun, maka berdosalah saya dan saya memohon ampun" nescaya orang bukan Islam pun boleh percaya bukan kerana sumpah itu tapi akhlak dan sifat sivilnya. Ini hanya menjadi satu sejarah dan semoga kita semua boleh memaafkan Saiful di atas perbuatannya itu samada dengan sengaja atau atas dorongan pihak lain.

AnakWatan said...

aku sarankan dibulan puasa nie...

yusof dan edie berbanyak lah terawih...

jgn asyik bukak pekong org sana .. aib org sini.....

beristigfarlah bebanyak....

muhasabahlah diri kamu sebelum kamu mebetulkan org lain....

kalau dengar khabar aje tak payahlah nak diperbesar besarkan...

aku balik kg sebelum puasa lepas...

dan ada satu berita yg kalau org pkr dengar mungkin tidak akan percaya...

aku hanya dengar cari mulut org... org kg aku yg sedar dia keje dgn anwar....

tapi bulan puasa ini aku tak nak lah cerita keburukan org ...

marilah kita menjalankan ibadat puasa dgn bersungguh sungguh...

kalau org pkr boleh bersungguh2 membela anwar maka bulan puasa ini tunjukkanlah kesungguhan anda kepada PENCIPTA anda... tuhan sekelian alam...

kepada penzina2 , mat mat rempit, hormatilah bulan puasa ini...

bersyukurlah dgn apa yg kamu ada... jgnlah hidup bergelumah dosa..

ingatlah pada firman ALLAH " La in sakartum lazi da nakum wa in kafartum azabi la shadid"

marilah solat terawih dengan penuh khusyuk....

edie said...

ha..ha..kepanasan penyokong2 totok umno nih..jawapan macam bdk2..dah lebih 62 thn umno tertegak di msia,lebih 51 tahun merdeka,apa dapat? minyak naik? inflasi?rasuah?kes murtad menjadi-jadi..?B.melayu di Inggeriskan?konsert?Zina?Pemimpin berjudi? pendek kata..parti pembangkang dikambing hitamkan aje sbb nak tutup kelemahan pemimpim bn/umno! Umno x layak lagi utk terus tadbir negara jika inilah akhlak pemimpinnya.

Faizal Zakaria's Blog said...

Erm... Ramai yang bermimpi ;-)


Salam perkenalan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

AnakWatan said...

edie aku rasa kau ni tak ada sekutu rapat dgn anwar....

kes anwar nie dah merebak dari mulut ke mulut perihal salah laku dia...

itu pun diceritakan sendiri oleh sekutu yg rapat dgn dia....

fikir2kan lah...

jgnlah membabi buta atau kerana terlalu taksub pada anwar kau halalkan apa yg haram...

aku dah cakap org paling bersih dalam pkr ialah Hadi Awang dan Nik Aziz...

jgn ikut perangai edie.... kata nak pemimpin bersih tapi dia pilih org yg tak bersih juga...

macam ketam mengajar anak dia berjalan lurus...

atau edie nie mungkin telunjuk lurus kelingking berkait....

dah lah edie bulan puasa nie pegi la berterawih.... jgn makan curi curi....

puasa lah genap.. sebulan kau tu dah besar panjang....

muhasabah diri kau tu...

betulkah perjalanan hidup kau tuh....

aku dengar khairy pun bekas tunang anak anwar jugak... pusing pusing kat situ jugak... politik malaysia nie bukan besar mana pun....

mrf said...

kesian yusof..mengata orang sbb guna bahasa aib, tapi yang ko tak habis2 mengaibkan si saiful apsal..
aku banyak layari blog2 pro PKR dan PR..ramai yang maki hamun saiful..kutuk dia serta ahli keluarga..siap kata dia ambik duit haram umno sampai kaya raya 7keturunan pun tak habis..
yang ko ni yusof tak habis2 pertahankan anwar berapa banyak pkr bayar ko guna duit haram anwar yg berjuta-juta tu??ko ingat ko jadi balaci anwar ko boleh hidup sennag ke..kat dunia boleh la..kat akhirat??
habis ko ingat si saiful nak biar diri dia di aibkan mcm tu je...dia bersumpah nak membuktikan kata-kata dia tu bukan rekaan,bukan omong kosong,bukan fitnah semata-mata..salah ke dia nak bersihkan nama dia..yang pembangkang puas maki hamun, mencela siap ada kata nak sula si saiful kalau anwar jd PM nanti..tu semua elok ke..ingat anwar boleh buat sukati dia je..maknanya kalau ko la yusof yg meliwat saiful, orang boleh percaya, tapi kalau anwar,buat buruk mcmana pon org takkan percaya..sebab dia tu maksum ke

mrf said...

ko beruntung yusof sbb kat sini aku sorang je yang maki hamun ko..siap aku kene nasihat lagi jgn guna bahasa kasar..tapi kalau masuk blog2 pembangkang, jgn harap la..kalau tak kene bahasa carut mencarut,maki hamun gerenti dapat..asal ada org BN bagi komen terus kene maki,kene carut,siap kene halau,siap nak carik sampai jumpa org BN yg bagi komen tu dgn guna ip address..

tu la bezanya orang2 umno dgn pkr kalau nak tau..jauh bezanya..orang pkr tuduh org umno tak belajar tinggi, perasan mereka saja yg pandai2..tapi kat permatang pauh pun dah membuktikannnya..dah tau boleh menang pon still belagak samseng..

AnakWatan said...

mrf.... jgn takut la kalau depa nak cari guna ip address....

streamyx guna dynamic ip.... tak boleh kesan punya...
kalau ko disconect dan reconnect balik dapat ip baru....

depa boleh trace area aje...
cuma kalau depa ada org dalam tm tu lain la... hahaha

zaman sekarang nie yg benar org kata salah....

yg salah org kata benar...

aku setuju cakap ko mrf...

kalau si yusof dan edie nie betul betul pejuang keadilan mesti dia pilih pemimpin yg betul2 bersih mcm Hadi Awang tu...

bukan dia pilih si anwar tu...

nie balik balik anwar jugak... mesti ada udang di sebalik batu nie...

ko tgk lah bendera PKR .. kan lambang mata satu...

mata dajal tu...

gaban said...

Apa cerita ni, dlm utusan online:

TPM restui pemukiman BNBBC di luar negara
05/09/2008 2:09pm

KUALA LUMPUR 5 Sept. - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau merestui langkah Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) untuk mengadakan program pemukiman di luar negara pada bulan ini.

Beliau yang juga Ketua Whip Barisan Nasional (BN) berkata, program yang dirancang dari 7 hingga 19 September itu adalah untuk tujuan lawatan sambil belajar.

``Ia tiada kaitan dengan pengumuman Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan pakatan pembangkang pada 16 September ini,'' katanya kepada pemberita selepas melancarkan Rakan Cop Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di sini hari ini. - Utusan

hehehe, semua ni sbb takut la tu kot2 geng2 mp bn melompat, abih diajaknya pegi makan angin

p/s : teringat masa sekolah lak ada 'lawatan sambil belajar'.

yusof said...

Rupa-rupanya anwar tak bermimpi, tapi Najib yang mengalami mimpi buruk. Menghantar BNBB berkelah ke luar negeri ni patut disiasat oleh BPR, tak kiralah untuk apa helah sekalipun. Atau ini dengan langkah ini BN mahu mengali kubur sendiri apabila bilangan wakil raykat mereka berkurangan dalam parlimen. Lalu PR akan melakukan langkah kedua mereka untuk membuang BN dari parlimen.

yusof said...

Ceritanya begini, Najib Abu Lahab telah menyembunyikan semua wakil BNBB ke luar negara antara 7hb hingga 19hb September, kemudian dia akan membuat kenyataan tidak ada wakil BN di sini yang akan melompat ke parti pembangkang pada 16hb September. Pak Lah Abu Dajal pun dah buat kenyataan dia akan menghalang wakil BN melompat ke parti PR. Versi moden cerita Abu Lahab dan Abu Djal. Siapa yang hendak dia perbodohkan kali ini?

AnakWatan said...

anjing anjing pkr masih lagi menyalak yg mahu anwar jadi pm...

sah anjing anjing pkr tidak mahu negara ISLAM....

ulama yg bersih ditolak mentah mentah....


lain kali yusof , edie jawab lah soalan aku.....


yg kau membebel pasal org lain apa pasal....

kau saja nak tiupkan api kebencian pada BN bukan...

mengata org kau tu yg lebih....

mari org2 PAS boikot anjing2 pkr nie....

kenapa ulama dalam PAS kau nafikan...

dasar anjing.... kalau biasa makan tahi tak dimakan dicium juga....

yusof said...

Anakwatan ni dah isi borang untuk masuk PAS? sekurang-kurang boleh tumpang gembira selepas Pakatan Rakyat menjadi parti pemerintah minggu depan, lepas tu bolehlah ubah sikit selera dalam blog ni. Nampaknya seakan-akan BN tu sudah semakin jadi musuh bersama kita, tak kiralah kalau PAS mengetuai kabinet baru ni asalkan BN kita humban ke dalam kandang pembangkang.

gaban said...

dalam mstar maklumkan puak2 bnbbc g ke taiwan, dulu kata nak buat lawatan tengok teknologi pertanian.. x payah susah2, pegi je ke thailand, sbg cth; beras siam, hak tu la duk org2 mlysia duk agung2kan, sampai terpaksa lak kita import dr diorang, sampai sekarang beras2 kita x dpt saingi diorg, so buat apa nak sampai g taiwan, mengarut betul la..

AnakWatan said...

yusof baru nak sebut PAS ke...

selalu ckp mahu anwar jdi pm...

kalau kau org ISLAM dan beriman serta mahukan negara benar benar bersih dari rasuah...

maka Hadi Awang adalah jawapan yg tepat...

bukan anwar yg sudah terpalit najis itu....

semua org dah tahu salah laku dia... penyelewengan dia masa dalam kerajaan dulu...

cuma org permatang pauh yg buta hati buta mata pilih dia

sekarang sepatut nya kau org pilih Hadi Awang...

kalau kau pilih anwar maka kau sama sahaja dgn BN... mengata org konon kau sama juga...

cd ceramah anwar asyik maki org sana sini... itu betul ke...

jgn meludah kelangit ... nanti diri sendiri yg kena...

ANWAR pengasas VENDALISME....

tgklah anjing2 pkr... tunjuk samseng kan... kau baca lah komen mrf tu... siap nak scan ip address konon nak cari sampai dapat konon...

anjing memang macam itu asyik menyalak sahaja kan...

mari sokong HADI AWANG jadi PM...

ps: aku org PAS

edie said...

ha..ha..ha..nak hadi awang jd PM ok..100% aku setuju.So,bila akta hudud dibentang besok jgn ko lari ikut pak mentua x jadi ko che det tuh..oitt..lagi besau pro yahudi tuh..che det tuh..cakap degar degar..tapi bacul..ha..hari ini umno terbukti rasis..apa nak cakap..betul jugak le tindakan ahmad bkt bndera tuh..lagi huru hara negara...www.citrabudiman.blogspot.com

sesumpah@pokka.com said...

Kisah rombongan kak kiah anjur lawatan sambil belajar ahli parlimen Barisan Nasional.

Assalamualaikum.

Dalam berita TV dan akhbar sehari dua ini telah disiarkan berkenaan rombongan 49 ahli parlimen daripada Barisan Nasional yang bertolak ke Taiwan kononnya dalam rangka lawatan sambil belajar. Bagi saya adalah sesuatu yang menarik apabila persiapan berlepas mereka ini mendapat paparan dalam berita. Seolah-olah rombongan pelajar darjah enam anggur ke Zoo Negara.

Ada spekulasi yang mengatakan bahawa rombongan yang dijangka pulang pada 17 atau 18 September ini ada kaitan dengan tarikh 16 September yang diwar-warkan sebagai tarikh Pakatan Rakyat membentuk kerajaan persekutuan. Namun begitu ianya dengan pantas disangkal oleh pemimpin Barisan Nasional sendiri.

Dalam berita semalam Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong-penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) Datuk Bung Mokhtar Radin dengan tegas memberitahu bahawa tujuan lawatan diadakan agar ahli parlimen Barisan Nasional ini dapat belajar tentang teknologi pertanian yang diamalkan oleh Taiwan,bukannya untuk mengelakkan acara 'lompat' MP BN ke Pakatan Rakyat.boleh percaya ke cakap si Bung ni???????

Jika benar seperti yang dikata mengapa mesti semua ahli parlimen Barisan Nasional yang pergi?Mengapa kebanyakannya MP BN dari Borneo??Mengapa tidak hanya dilibatkan ahli parlimen yang dalam Kementerian Pertanian sahaja? Jika mereka mengatakan bahawa ahli-ahli parlimen ini boleh membawa pengetahuan tentang teknologi pertanian ini ke kawasan parlimen masing-masing, mengapa pula tidak dilibatkan sekali ahli parlimen daripada pembangkang?

Kawasan parlimen mereka juga perlu dimajukan dengan teknologi pertanian. Nampaknya cerita rombongan ahli parlimen BN ke Taiwan ini benar-benar menghairankan kita kerana ianya melangkau tarikh ambang 16 September iaitu tarikh yang menjadi igauan pemimpin Barisan Nasional.

Penafian demi penafian dari pemimpin-pemimpin Umno ini sebenarnya melambangkan rasa takut mereka dan bagai mengesahkan akan berlakunya perubahan kerajaan nanti.

Luthfi said...

Kepada anakwatan - Komen anda merapu dan sarat dengan emosi negatif. Hujah berdasarkan kabar angin semata-mata. Komen anda sarat dengan kata-kata makian. Adakah ini caranya anda ingin meyakinkan orang? Amat malang sekali.

Anda adalah hakim yg menjatuhkan hukuman sebelum bicara terhadap DSAI? Telah cukupkah bukti-buktinya?

Kepada mrf - Komen anda hanya menyokong komen dari anakwatan, komen anda tidak tulen.

Kepada yusof - Jgn buang masa di blog ini.

mrf said...

woi..yang korang nak sangat mp bn lompat parti apsal..tu namanya anwar gilakan kuasa..bukan berjuang untuk rakyat..bukan demokrasi..majoriti rakyat dah pilih BN masa PRU 12 haritu..kalau nak buktikan rakyat tolak BN tunggu je la PRU 13 nanti..biar rakyat tentukan.. so skrang lepas PRU 12 dah terbukti majoriti rakyat mahukan BN berkuasa..apahal plak nak nafikan hak rakyat yang dah penat2 keluar mengundi dgn majoritinya memilih BN masa PRU12 haritu.

kepada luthfi, komen yusof dan sampah2 PKR di sini lebih merapu dan sarat dengan sampah tak bervitamin malah berkuman..dalam istilah komunikasinya gosip ataupun grapevine..jadi jgn perasan anda berhak menghakimi komen2 yg ada di sini..anda suka anda stay, tak suka boleh berambus pegi jahanamm..

Luthfi said...

Kepada mrf - Tak perlulah anda terlalu beremosi dalam berkata2. Macam perempuan. Heh.

mrf said...

aku memang perempuan.. daripada ko luthfi yang jantan tapi sanggup biar bontot ko di jolok anwar