Monday, August 18, 2008

Orang Permatang Pauh Mahu Anwar Bersumpah

Anwar juga perlu bersumpah - Mufti Perlis

Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainal Abidin menggesa Datuk Seri Anwar Ibrahim juga melakukan mubahalah bagi menghilangkan keraguan orang ramai terhadap beliau selepas pembantunya bersumpah diliwat oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

"Jika Anwar juga bersumpah laknat seperti itu, maka jadilah mubahalah dan kita akan lihat hukuman Tuhan nanti", katanya.

Menurutnya, oleh kerana Mohd. Saiful Bukhari Azlan sudah bersumpah di Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, bagi menghilangkan keraguan tersebut Anwar yang didakwa meliwatnya juga perlu bersumpah laknat.

Dr. Mohd Asri menyifatkan Mohd Saiful menanggung risiko yang besar apabila membuat mubahalah atau sumpah laknat yang mendakwa beliau diliwat oleh Anwar.

Menurutnya, bekas pembantu peribadi Anwar itu akan menghadapi laknat Allah jika dia berbohong dan akan selamat kalau dia bercakap benar.

"Saya terkejut dengan keberaniannya bermubahalah tetapi dia sebenarnya menanggung risiko yang amat besar.

"Jika dia berbohong, banyak kelaknatan akan diturunkan Allah kepadanya," kata beliau.

Mufti Perlis itu ialah tokoh agama yang mencetuskan cadangan supaya Anwar dan Mohd Saiful melakukan mubahalah.

Dr. Mohd Asri bagaimanapun berkata, keberanian Mohd Saiful melafazkan sumpah laknat tersebut menunjukkan pemuda itu yakin dengan apa yang didakwanya.

"Tetapi dia juga perlu faham akan kesan sumpah yang dibuatnya jika dia berbohong".

Komen:

Anwar sudah membuat kenyataan beliau tidak akan bersumpah bimbang kononnya sumpahnya itu akan dimanipulasi.

Beliau mendakwa sumpah yang dilakukan bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan mahu menafikan peluangnya memenangi pilihanraya kecil kerusi Parlimen Permatang Pauh.

Sekali lagi Anwar memberi alasan yang sama bimbang `dimanipulasi'.
Sebelum ini Anwar juga enggan menjalani ujian DNA bimbang hasil ujian itu akan dimanipulasi oleh pihak-pihak tertentu.

Anwar tidak yakin kepada pihak berkuasa boleh berlaku adil kepadanya. Tetapi adakah Anwar juga tidak yakin kepada KEESAAN ALLAH.

Seperti kata Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Mohd Saiful menanggung risiko yang besar apabila membuat sumpah laknat kerana jika dia berbohong banyak kelaknatan akan diturunkan Allah kepadanya.

"Saya terkejut dengan keberaniannya bermubahalah tetapi dia sebenarnya menanggung risiko yang amat besar," kata Dr Asri.

Oleh itu bagi menghilangkan keraguan orang ramai terhadapnya Anwar juga perlu melakukan mubahalah (sumpah) bahawa beliau benar-benar tidak bersalah.

Persoalan yang bermain di fikiran orang ramai sekarang ialah mengapa Anwar berkeras tidak mahu bersumpah sedangkan beliau boleh berbuat demikian di mana-mana masjid di Permatang Pauh?

Saiful berani bersumpah menunjukkan beliau yakin dengan apa yang didakwanya dan jika Anwar yakin dirinya difitnah tidak ada sebab mengapa beliau tidak boleh menyahut cabaran Saiful.

Sebagai seorang Islam kita dituntut untuk menyerahkan diri kepada yang Maha Esa jika merasakan diri kita difitnah dan dianaiya dan inilah yang dilakukan oleh Saiful.

Jika Anwar merasakan dirinya difitnah dan dianaiya mengapa beliau tidak `menyerahkan diri' kepada Yang Maha Esa dengan bersumpah di mana-mana masjid atas nama Allah beliau tidak meliwat Saiful.

Mengapa mesti berlindung dan memberi berbagai alasan mesti disaksikan oleh ulama seluruh dunia dan sebagainya hanya untuk bersumpah menafikan beliau tidak melakukannya.

Hari ini bukan sahaja rakyat di seluruh negara menunggu Anwar menyahut cabaran Saiful untuk bersumpah di mana-mana masjid malah orang Permatang Pauh juga menunggu Anwar bersumpah laknat bagi menghilangkan keraguan mereka.

Jika Anwar gagal berbuat demikian orang Permatang Pauh terutama pengundi-pengundi Melayu terpaksa memangkah calon BN Ariff Shah kerana mereka tidak mahu seorang yang tidak bermoral menjadi wakil mereka.

120 comments:

AnakWatan said...

berani kerana benar....

kenapa anwar suka berdolak dalik....

semua tak kena.... manipulasi lah ... konpirasi politik lah...

apa susah nak bersumpah kalau memang tak bersalah....

cuma org salah aje akan pusing kiri pusing kanan... cari alasan....

konon ulama luar negara nasihatkan jgn bersumpah.... surat panjang berjela konon.... piraaaahhhh

apa kat Malaysia nie dah tak ada ulama ke..... dalam PAS pun ada ulama apa... kenapa tak nak sebut pun.....
saudara yusof sila jawab...

yusof said...

Jadi kalau anwar juga bersumpah, apakah perlu diteruskan ke makamah juga, dan kalau begini mengapa tidak serupa dengan episod tahun 1998? Epidod 1998 bermula dengan Sukma Dermawan dan Dr Hanif Munawar mengaku dilewat secara sukarela di makamah dan mereka semua menerima hadiah selain diseksa dalam tahanan dan merengkok dalam penjara walau pun tidak lama, dan hanya selepas terlepas dari tahanan baru berani mereka menafikan pengakuan itu. Kita pun tahun Sukma diheret semula ke makamah di atas penafiannya. Kes yang baru ni pun serupa juga kerana pertuduhan disebut di makamah menyebut laporan Saiful dilewat oleh anwar secara sukarela, tapi setelah bersumpah atas nama Allah, bila ditanya pemberita, Saiful kata atau jenis orang Islam ini lepas bersumpah atas nama Allah boleh pulak memberikan jawapan yang bertentangan dengan tajuk pertuduhan, adakah ini menandakan akan berulang lagi sejarah, apabila perguam acara kerajaan nanti akan mengubah tajuk pertuduhan; kalau dengan kes Azizan kerana tertekan oleh alabai anwar dan yang ini pulak akibat otak Saiful yang tak konsistant. Siapa yang boleh menafikan yang Saiful sekarang berada di bawah kawalan polis, tanya orang yang pernah ditanah di bawah ISA, bagaimana mereka diperlakukan oleh polis untuk tujuan-tujuan tertentu, samada apa yang telah berlaku pada Sukma Dermawan, Dr Hanif Munawar dan sekarang Saiful. Sepatutnya Saiful juga terlebih dahulu menerima habuan seperti yang dialami oleh Sukma Dermawan dulu, mengapa skrip yang baru ini berbeza sedikit? Tapi Saiful mesti berterima kasih dengan Syed Albar kerana menyelamatkannya dari turut diheret ke makamah sebagai pesalah macam yang dialami oleh Dukma dan Dr Hanif Munawar dulu. Ini menunjukkan semua ini tidak lebih dari sampah serabut perbuatan dendam pihak tertentu dalam UMNO terhadap anwar dan mereka sanggup melakukan dengan apa cara saja walau pun yang tidak pernah dilakukan oleh manusia lain sebelum ini.

Anonymous said...

Anwar bersumpahlah kerana Allah, biarlah Allah menentukan kebenaran, samada didunia mahu pun akhirat. Kenapa takut sangat bersumpah jika benar. Jika UMNO nak manipulasi, biarkanlah.Bukankah Allah itu ada.Anwar apa nak takut sangat dengan manipulasi UMNO.Apa kuasa UMNO,wahai Anwar yakinlah kepada Allah, yakinlah manusia tiada upaya apa pun, percayalah, jika Allah berkehendak kepada Anwar jadi PM, tak perlu 16 September, sekarang pun boleh. Saiful ini orang PKR, pembantu Anwar, tiada kena mengena dengan UMNO.Kenapa menzalimi UMNO, jika Anwar tidak hendak orang lain menzalimi beliau?Kenapa berlaku aniaya dan zalim kepada ahli UMNO?Saiful orang kecil, dia berani menyatakan pertuduhan dengan semua cara, cara dunia mahu pun meminta laknat dari Maha Pencipta, Kenapa Anwar tak boleh?Kenapa PKR tidak ambil peduli hal orang kecil? Bagaiman halnya jika PKR mentadbir nanti? Apakah hak orang kecil dinafikan? Saya minta hak orang kecil juga diberi pertimbangan seadilnya.

yusof said...

Sukma dan Hanif Munawar juga adalah orang-orang yang rapat dengan Anwar tapi dipaksa oleh polis supaya menuduh Anwar melewat mereka. Memang Saiful ini orang kecil, siap tahu bernafsu besar, bukankah setiap manusia itu, walau pun yang terbaring di kali lima, tetap mempunyai motif, samada untuk hidup saja atau menjadi orang besar. Ramai orang miskin di Malaysia dan kalau misikin sepatutnya menjadikan orang insaf. Saiful ini juga dari dari sebuah keluaraga yang berpecah, tapi sepatutnya beliau insaf dan apabila mendapat peluang meneruskan pengajian di sebuah universiti swasta seperti UNITEN itu patut belajar bersungguh hingga berjaya. Ada juga penuntut yang aktif dalam pertubuhan pelajar tapi tidak mengabaikan pelajaran. Jadi apa jenis budak Saiful ni? mungkin silap masuk universiti, kalau belajar ket UITM boleh sertai perhimpunan memprotes cadangan Menteri Besar dan lepas tu dapat kecuali dari menghadiri kuliah. Ini yang dibanggakan oleh pentadbir UITM.

AnakWatan said...

sudah la yusof....

cuba kau jawab pulak soalan aku nie... kenapa anwar tapis blog dia.... kalau org ampu dia ... dia siarkan post org itu...

tapi kalau org kutuk dia.... dia padam pulak....

mana ketelusan anwar... nampak sangat dia tak boleh di kritik.....

pemimpin apa macam nie.... bagus lagi pak lah...

cool aje....

WaZiRai said...

Saudara Yusof, saya bersetuju dengan anak watan apa susah sangat anwar nak bersumpah kalau memang tak bersalah.....

Cuma org bersalah aje akan pusing kiri pusing kanan.....cari alasan...

Kenapa nak dikaitkan dengan umno dalam perkara ini anwar yang buat hal kenapa umno yang perlu jadi kambing hitam....

Kenapa anwar takut sangat nak bersumpah...dinasihat oleh ulama ini...dinasihat oleh ulama itu...

Kenapa nak dikaitkan dengan peristiwa tahun 1998, isunya sekarang jika anwar benar-benar tak buat dia bersumpah atas nama Yang Maha Esa ini adalah fitnah....tutup cerita.

Biar Yang Maha Esa menurunkan bala kepada sesiapa yang berbohong.

Panglima Perang Cyber said...

Sama juga blog Che Det. Saya lihat komen mengampu jer disiarkan di situ.

Anwar lagi tak ada komen kutuk. semua melambung tinggi puji.

Ini tanda tanda awal ketelusan ciptaan ' anwar ' dizahirkan.

Jika bukan orang politik seperti jurugambar pun ditumbuk, adakah ada jaminan orang politik yg mengkritik beliau akan selamat ?

Mungkin Lim Kit Siang kena bersedia jika dikhianati Anwar seperti mana PAS bersedia dikhianati jika benar Anwar berjaya merebut kuasa.

dengan cara'belakang' bulan depan.

Panglima Perang Cyber,

http://penembak-tepat.blogspot.com

yusof said...

Saudara tak terfikir, pada 1998 mangsa lewat anwar membuat pengakuan di makamah yang berakhir dengan mangsa lewat menerima hukuman kerana enggan tunduk kepada polis, kali ini strateginya lain sikit, mangsa lewat tak mahu membuat pengakuan di makamah, tapi membuat sumpah dengan nama Allah di dalam masjid masih di luar makamah, katanya ini pertama kali orang Islam berbuat demikian, maka terkenallah nama Saiful, mungkin boleh masuk Malaysia Book of Record, tapi lepas ni berduyun-duyunlah orang Islam lain meniru cara Saiful menyelesaikan masalah dengan mengangkat sumpah di masjid, memegang koran di tangan kiri dan membaca dengan skrip. Lehat di sekeliling kita betapa teruknya ahlak orang Melayu, berapa ramai yang sudah murtad dan menukar agama, ada yang sampai berani memijak dan membakar ayat koran di parti-parti gila, inikan pula membuat sumpah laknat yang di warnai dengan berbagai isu politik, bagi orang Melayu yang sudah hilang akhlaknya, mengangkat sumpah di luar makamah ni macam makan kacang putih aja, berapa peratus orang Melayu yang masih percaya? Mereka tidak mudah lagi diperbodohkan. Tenguk apa dah berlaku selepas 8 Mac 2008? Tidak mudah kerajaan BN/UMNO akan berjaya memulihkan semula kedudukannya selepas ini atau selepas pilihanraya kecil Permatang Pauh.

AnakWatan said...

habis anak perempuan anwar pi masuk disko tu boleh pulak ye yusof......

kau nie yusof.... bebal betul lah....

kalau nak reformasi.... betulkan org dalam umno ....

buat bantahan ... tekanan suruh org yg korupsi letak jawatan ...

tapi sokong tetap sokong umno bukan tukar parti...

mungkin kau ada kepentingan dalam pkr agaknya....

sokong anwar sokong membawa rebah....
tenuk la kau nie....

AnakWatan said...

kau dah buat isthikarah ker.... dah dapat alamat yang anwar tu lagi bagus....

kalau belum baik kau buat.... sebab kau nie taksub sangat kat anwar....

baik kau taksub pada Rasullullah S.A.W..... tegakkan syiar ISLAM....

cuba kau cakap apa mulianya anwar tu berbanding pemimpin umno yg lain...

masa dalam umno dan kerajaan mustahil dia tak main perempuan....

jgn ckp la.... kalau dia dari umno yg haprak maka dia tetap hapralk jugak....

kata org tua... anjing kalau dah biasa makan tahi , kalau tak makan dicium jugak.....

umno jahat... umno korupsi... habis masa anwar dalam umno tu dia jadi wali ke?

kau jawab yusof

yusof said...

Anakwatan ni otak letak di usus besar, tak ke dapat mesej yang semua orang tahi busuk, kentut pun busuk. Aku setuju semasa anwar dalam umno yang 99% haprak, di ditendang keluar kerana tampuh dalam umno gagal menjadikannya haprak, jadi bila anwar sudah ditendang keluar dari umno, apa yang di tinggal di dalam parti itu tiada lain dari haprak umno saja. Pernah di dalam satu syarahan umum di USM tahun 80'an, anwar pernah di tanya, UMNO itu ibarat tong tahi, kalau macam mana usaha anwar untuk mencucinya, ia tetap tong tahi. Saya rasa anwar terus berusaha untuk mancuci walau pun ia menyebabkan dia sendiri berbau tahi, tapi nasib baik tong tahi ini terlalu busuk untuk anwar dan akhirnya tong tahi ini sendiri menendang anwar keluar. Kalau dah tong tahi, umno itu tetap juga tong tahi buat selama-lamanya.

AnakWatan said...

yusof dugong.....

kalau anwar tu bagus.... tak lah anak perempuan dia masuk disko....

kenapa kau begitu taksub dengan anwar... apa kau nie sebenarnya anwar yang menyamar ker....

lain macam aje punya taksub....

tak ada satu pun kesalahan pada diri anwar tu....

kau letak dia macam ayah pin....

bengong lah kau nie....

kau nie tak ngaji islam ker....
sibuk mencaci ... sibuk cari aib org umno... pekong anwar kau tutup....

kalau nak adil ... dua dua kena adil....

aku pun tak suka pemimpin umno yg korup... tapi aku tak sampai mengadaikan maruah bangsa demi kepentingan diri sendiri...

kalau umno banyak korup ... buat bantahan suruh letak jawatan... bukan cabut lari parti lain...

apa anwar kebaikan anwar dah buat semasa memegang jawatan dalam kerajaan.... setahu aku dia lebihkan cina dari bangsa dia sendiri....

apa kau nie cina atau keling yg guna nama samaran melayu.......

pariah......

ni kalau kalah kat permatang pauh mula la kata undi hantu....

tak ada yg betul org umno nie pada mata kau dan anwar...

dasar kepala batu... kenapa kau tak pegi membodek kat laman blog anwar tu...

pariah... laman blog dia pun tak telus apa .... semua komen negatif dia tak nak dengar.... pemimpin apa macam tu...

kau tengok pak lah... sapa sapa boleh komen dia....

kalau mcm nie la anwar memang sah dia meliwat si saiful tu....

berani kerana benar beb.... apasal mula2 dah mengelabah....

spongegoat said...

bukan sahaja anwar pandai putar belit, nampaknya penyokong2 totok dia pun dah ikut mcm nuar berahing...

apa susah, si sepol tu dh bersumpah dgn nama Allah, dah jelas pun kata2 dia... nuar berahing kalau di pihak yg benar sumpah gak la..

aku rasa dia takut nak bersumpah sbb takut jd mcm dulu, ("sumpah, saya tak buat perkara yg dituduh"- ayat dia lebih kurang la mcm tu, masa kt masjid negara, sampai tian chua pun puak2 diorg bg masuk dlm masjid) - alih2 kena makan dek sumpah, tersumbat dlm penjara.. itu baru sikit je Allah bg..

anwar sebenarnya bapak manipulasi... apa yg terjadi kepadanya hanyalah konspirasi, sedikit pun dia x ckp apa yg berlaku itu merupakan ujian dr Allah Yang Esa.

edie said...

ho..ho...hebat korang.macam duduk serumah dengan najib dan rosmah lagaknya.Aku sokong 100% yusof.anak watan and the gang,korang melatah macam beruk kena belacan,jgn buat2 x ingat,1998 ai bersumpah namun tetap diheret ke mahkamah.Walaupun tahu mahkamah masa tu dilihat pro kerajaan,namun demi keterpaksaan diturutkan juga.Dan apa jadi?Benar2 laknat Tuhan turun!Meninggal wife aziz samsudin accident,Dr ristina majid yang sorokkan umi hafilda meninggal.Umi hafilda sendiri ditolak oleh puteri dan wanita.Adik beradiknya terus berpecah hingga kini.Rahim noor menurut orang merlimau,pernah kena stroke dan macam sasau bila naikkan bendera sorang2 di kg dia,Megat junid kalah dan hidap cancer bertahun sebelum meninggal,Mohtar abdullah peguam negara koma dek angin ahmar berbulan namun dipinggirkan oleh kepimpinan umno di saat sebelum dia meninggal,Azizan abu bakar watak utama,kena tangkap khalwat dalam keadaan dia dan pasangannya tidak sempat lari dan bertelanjang bulat!!!Tapi x pa..korang umno totok akan tetap cakap itu semua kebetulan,terserah.Najib dan rosmah terkait dgn kes altantuya,fuh pandai pulak bersilat.Saman le raja petra tuh!Ini raja petra pulak yg kena,kelakar tuh!Dulu,bak kata yusof,Sukma yang dipaksa mengaku diliwat pun masuk jel,tak pulak suruh bersumpah ke apa?Apasal?Masa tu x terfikirkan skrip macam ni?Dulu usung tilam,konon dah kira gempak le..ha ha..Munawar yang bebulu satu badan tu pun ai dilihat berselera?Betul2 masa tu skrip konspirasi paling bodoh dan tolol.Anak ai masuk disko?Fuh hebat umno totok ni goreng..habis semua tang ai ni dia nak pulun.Masuk disko dengan sape?ko ke?Bapak ko ke? atau org yang buat citer ni frust sbb anak ai x layan cinta haprak dia kot?ha..ha..Ha..sapa lagi ko nak goreng?ok..ok suwei foool tuh?X heran la aku takat sumpah ni..org umno sanggup berbunuh pasal jawatan..alahai setakat bersumpah..sambil tersasul..ni perkara enteng je.Skrip nampak ok tapi longgar..kita tengok nanti mahkamah kerajaan ni amik kira x sumpah ni?ai dah bawak ke mahkamah syariah ok kita tengok.suwei fool ni pun macm uncle pet-pet dia jugak..lemah lutut kot?Logiknya boleh ke ai paksa dia tonggeng dan bukak bontot dia?adik korang sendiri pun belum tentu boleh senang2 bukak bontot..dalam sumpah kata sekali..dalam repot berkali-kali..fuh..hebat skrip bodoh umno kali ini.liwat episod 2 (kebangangan yang melampau-lampau bangangnya)Repot pusrawi x boleh pakai konon..doktor tuh doktor yg beriman walau warga myanmar tapi ketakutan dia pada Allah lebih dari ketakutan ahli umno totok pada Dr M dulu!asal ai disokong aje liwat pun sampai,dulu liwat la ni pun liwat..umno nih pemimpin dia dah x da yang baik akhlak..yang tinggal dalam umno nih perasuah,perompak..kaki judi,penyangak,penyamun,penzina..apalah malang malaysia..pemimpin yang memerintah semua jenis yang rosak akhlak..itulah yang ahli umno totok ni banggakan..nauzubillah..kan lebih baik korang buat patung umno (macam tugu negara tuh)pakat panggil ramai2 ahli umno pi sembah..letak bunga ka..boleh?

edie said...

La ni pandai la..cakap org taksub ai.Dulu bila sedetik cakap che det pun kecut telur nak lawan.Semua betul..semua betul..che det masa tuh..kalau difikir x masuk syurga jugak x tau la..hebat sungguh 'pengampuan,pembodekan' oleh pemimpin2 umno totok dan ahli-ahlinya..bila dah keluar dan che det x da jawatan korang pakat hentam ramai2. ..konon dialah paling haprak..ha..ha.umno..umno..permainan korang ni kuno sungguh.kalu besok najib jd mcm che det ka ai,mungkin ahli umno totok ni akan cakap mcm2 jugak..kat najib masa tuh..tengoklah pak lah nanti..macammana ahli umno totok ni belasah pak lah besok..masa dalam jawatan x berani nak angkat muka,bila dah x da jawatan fuh..masa tulah ayam jantan,tenuk jantan semua keluau..tengoklah nanti..ai digambaukan seburuk2 manusia gamaknya.walhal yang jauh lagi tengkorak belitung tuh ada dalam umno.mana kes raba bontot pempuan hari tuh? apasal korang x bantai bekas menteri yg cabul tuh!Cua soi lek..sip bikin video lagi..sapa taja tuh?itu aje le contoh terbaik seorang bapa yg bn boleh tunjuk?Seorang suami yg terbaik? itu ke ghupa oghangnya?fuh..x pulak umno totok ni bantai.kes bunuh mic dan mca punya orang tuh..apa nak kata? baiklah tuh konon..berbanggalah menjadi sebahagian ahli umno totok buta mata buta hati..ya..baguslah..teruskanlah..mudah2an dapat le tanah ke saham ke..aku tetap anggap kes ai konspirasi.1998 punyalah lama bicara macam nak terbalik dunia last2 kes gugur..macam tu aje..x cukup bukti..so banyak yg telah aku belajar dari kes yang lepas.Terhakis sudah keyakinan aku pada sistem keadilan yang sebenar2nya.Tetapi pada mereka yang menjalankan amanah kerana takutkan Allah..syabas. Aku harap sangat masih ada lagi spesis yang beriman dan bertakwa pada Allah di dalam sistem perundangan negara nih,insya Allah.

edie said...

pemimpin umno..yg korang puji dan bodeki tuh pun bukan le baik akhlak diorang..kurang2 pun keluarga ai semua bertudung,Alhamdulillah..sudah2 lah jadi warga umno totok ni..berenti le buat keje sia-sia ni..bersubahat buat keje x senonoh ni.umno dah lama dah bergelumang dgn tahi.pemimpin umno yg kaya raya tuh berak kencing,korang ahli bawahan pulak nak jadi pencacai tukang cebokkan..hah..sudahlah..baik korang pi jumpa najib dan rosmah tarbiyahkan..ttg hukum Allah ni..Jeanne tuh jgn lupa,shahrizat,kak pidah,bini che det sekali.anak syarizat lawa woo..duduk dkat bangsar pulak tuh..disko punyalah keliling..x pulak ko nampak dia ke disko kan?ha ha..umno totok..

yusof said...

Edie bakal menjadi Rambo dalam blog ni dan saya akan menyokongnya. Jangan hanya membuat keputusan berdasarkan apa yang dilihat dalam TV, tidak semudah sesaorang Islam melakukan sesuatu sehingga ke tahap mengaibkan diri dan keluarganya sendiri. Ingat adakan mudah bagi Sukma dan Hanif Munawar dan diikuti pula dengan Azizan membuat pengakuan sehingga mengaibkan diri dengan harapan boleh juga mengaibkan diri orang lain. Taniah kepada kecekapan kerja-kerja halus polis Malaysia. Tanya pada orang yang pernah di tahan polis atau di tahan di bawah ISA, golongan tertentu dalam pasukan polis hanya menggunakan kemahiran untuk menggunakan kaedah menyeksa orang tahanan sehingga orang tahanan boleh melakukan apa saja, termasuk membuat pengakuan yang boleh mengaibkan diri sendiri, mengaibkan keluarga dan mengaibkan diri orang lain, mengaibkan Islam dan mengaibkan seluruh negara. Sungguh malang Malaysia, segala ilmu dan kemahiran mereka hanya digunakan untuk memenuhi agenda politik golongan yang sudah terdesak menanti tersungkur.

ketam said...

Heheheh korang tak sedarke Anwar pergi Amarika pu pergi letak bunga kat patung kat sana??

Satu lagi korang taksedarke Anwar masuk UM pun kerana dasar kerajaan yg bagi kuota kat bumiputera..kalau ikutkan metrokrasi Anwar tak layak pun masuk UM dah la tu belajar ijazah mudah PENGAJIAN MELAYU pun kantoi ke buat malu je..nasib baik UM bagi peluang kedua itu pun dapat GENERAL DEGREE saja..

Walaupun pemimpin UMNO kotor tetapi diorang jaga hak melayu hak islam..PKR?? jaga hak anwar??? jual hak tanah melayu biar org agama lain persoalkan agama islam.. tapi tak boleh kata apa pasal pemimpin ISLAM dalam PKR berapa kerat saja..yg ramai pengikut islam yg ikut mcam anjing R SIvarasa,Jeff Ooi ,Tony Phua.

UMNO biar kata kotor tapi masih jaga hak melayu islam..

Anwar pulak bila nak suruh BUAT PENGAKUAN SUMPAH ATAS NAMA ALLAH macam2 bagi alasan.. ramai pulak mempertikaikan tindakan SAIFUL.. Sukma,Azizan,Dr apatah tak pernah BERSUMPAH DENGAN NAmA ALLAH.. alasan udah sahaja kenapa ANWAR tak berani BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH kerana dia tahu ALLAH akan berikan kelaknatan hukuman terus kepada dia di dunia ini..

Kepada semua yg mempersendakan tindakan SAIFUL BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH.. BERTAUBATLAH KERANA ANDA MEMPERTIKAIKAN KEBENARAN YG DIBOLEHKAN DALAM ALQURAN DAN HADIS NABI.

wassalm

AnakWatan said...

aku sokong KETAM 1000%....

beruk beruk pkr nie sibuk sibuk nak tolong anwar cari alasan apasal....

bukan susah nak bersumpah... tak payah keluar 100 Juta pun....

kalau betul tak bersalah .... bersumpah lah.... nie sibuk sibuk cari seribu alasan....

topiknya : kenapa susah sangat nak bersumpah....

habis cerita....

Laxmana said...

ok..ok..kenapa ai x nak bersumpah?paling2 tepat jawapannya korang umno totok ni pegilah tanya sendiri.Tapi kalau nak dengar aku punya komen boleh..banyak sebenarnya komen aku yg kat atas tu krong terkedu utk membalasnya..aku rasa hepi sngt..sbb pemuja-pemuja umno ni mana boleh jawab isu2 tu semua..lidah pendek ha ha..tapi bila terkeluar citer bohong liwat ni..hah macam beruk dapat bunga..fuh dialah hero dialah melayu terkuat dan teragung di dunia..aku sependapat dgn mufti2 negara ai x perlu bersumpah!Full stop.Apa korang punya pandangan terpulang.Kalau bunuh pun sanggup buat..setakat sumpah..kecik punya hal..dosa bunuh tu lagi kecik dari dosa tak bersumpah ye?jawab soalan2 aku kat atas tuh dulu..wahai umno totok semua..konon bila kalah p.raya melayu tergadai..melayu terhakis...ha ha..aku x da selera nak bercakap pasal melayu atau bangsa nih..aku bernafsu sangat nak citer pasal Islam yang indah,Islam yang merentasi bangsa,ideologi,Islam yang tidak ada kaum tertentu di dalamnya.Hatta muhajirin dan ansar disatukan di atas nama Islam bukan atas nama bangsa.Kalah p.raya melolong macam melayu x cukup tanah,tergadai le konon..melayu mana tergadai?melayu umno le tergadai.Pun bukan Pas yg gadaikan,pemimpin totok korang le yg gadaikan korang..tanah kt kampung amik murah dr orang kg jual mahal..pemimpin melayu tolong melayu konon..kalah judi berjuta2 boleh pulak..Osu sukam..eehhmuka tak malu nak bertanding lagi..betul2 kulit tebal melayu x tau malu..tak takut Tuhan!!
So, kalau ai bersumpah..apa korang nak buat?kenduri?mandi lubuk?hantuk kepala kat meja..?peluk najib cium lutut dia?aloo..sekalipun ai tuh Tuhan tunjukkan dia salah..aku x mungkin peluk umno balik..selagi perasuah,perompak,penyamun,kaki judi,penzina dan mereka yang memperlekehkan agama tuh memimpin Umno,soli..aku rela duduk masjid selamanya..isunya bukan sumpah atau tidak..isunya siapa dalang belakang ini semua?bila si jahil suruh si jahil bersumpah..jadi le macam suwei fool..yg korang kononnya jaguh melayu..fuh melenting ai x nak sumpah..konon.so kalu sumpah setel kes ke umno totok?setel ke? najib sumpah x amik komisen? siapa razak baginda?apsal kes tantuya cam kalut je?Mana bala? fuh ststmen bala yg first tuh..takut aku baca..ngeri..najib bersetubuh dan liwat tantuya..tup tup besoknya bala hilang...siap batalkan repot lagi..hebat2 skrip pemimpin totok korang ni..Tuhan nampak beb..
hmm ai sumpah aje habis cerita?anakwatan..ko ni budak lagi..netek pun x habis..dulu ai sumpah jugak..x setel pun..ko ni sapa nak suruh kes setel?loyar ke..peguam ke?adik angkat najib ka?tukang bancuh kopi najib ka?tukang massage rosmah ka?sakit hati pulak bila ai x sumpah balik..dah majoriti mufti cakap ai x payah sumpah dan x payah layan pun si fasik..tuh semua..rujuk kes 98 dulu katanya.habis nak cakap ape..anak watan ni sape?tinggi benau ilmu dia ni ke? geli aku.jawab komen aku yg lepas tuh dulu..dik..

Laxmana said...

si ketam pun satu totok lagi..ada gambau ai letak bunga kat patung tuh?mana gambau?sapa2 pun boleh cakap.aku pun boleh cakap adik kau kakak kau jantan lain bawak,tapi aku cakap aje.Bukti? mana adakan..dosa macam tu fitnah.so ko jgn jadi ketam ngajau anak jalan betul,sedangkan ilmu ko pun x seberapa org yang diajaukan lagi teruk jalannya.la..ai masuk um pun ko nak isukan..aduh..betul2 pendek atau otak otak ko besar sebelah ni..malas aku nak jawab isu macam budak kecik ni..masuk u pun nak jadi usu?fuh..banggalah tu bawak isu ai masuk um kuata kerajaan..la..bangga le tuh..cari le isu lain dik..belajau sirah nabi tuh dulu..ko suruh bloger lahabau ni pegi belajau sekali.Nabi x bezakan org ikut kaum.org yahudi pun nabi jaga,nabi buat baik,akhlak baik.pokoknya mesej ttg indahnya Islam itu sampai pada org yang benci/bukan Islam.org yg bukan Islam jgn didiskriminasikan hanya kerana kita Islam,malah kita perlu..tunjukkan contoh dan akhlkak yg terpuji mudah2an mereka boleh terima Islam.Itulah dakwah nabi yang merentasi semua kaum,yg penting bersatu di atas nama Islam. Ai x bersumpah tidak menunjukkan dia bersalah.tapi suweifool yg aku tengok gelabah!

AnakWatan said...

eddie .. bengong....

kau nie taksub sangat kat anwar al juburi kenapa laa....

apa kau dapat bahagian ke sebab kau tolong jawab bagi pihak dia.....

kalau kau ada baca blog nie.. dari mula...
aku dah cakap aku tak peduli sapa sapa...

umno... apalagi si anwar al juburi tu

baca balik komen komen yg lepas...

aku tak kata umno tu alim... kau cakap kat aku kat mana ada negara yg tak korupsi....

cina sokong anwar sebab anwar akan jadi batu loncatan untuk mereka ambil alih malaysia dari tangan melayu.....

tapi kalau umno.... masih lagi melayu memerintah.... walaupun kat belakang cina masih lagi kenyang....

kalau anwar memerintah.... habis hak hak melayu nak dikikis.....

bukan makin jadi pembela melayu... macam kau nie

ilmu aku tak tinggi .... tapi semangat melayu aku tinggi...

bukan macam kau.... pkr...

isu kau sekarang minyak.... hak samarata... ada kau menjunjung ISLAM... oo lupa berapa kerat org melayu dalam pkr tu..

yg ada cuma barua cina dan keling aje....

maaf aku terlupa....

sebab tuh kau bermati matian tegakkan si anwar tu...

aku cakap apa salah bersumpah tunjuk anwar x bersalah... bukan keluar berjuta juta pun....

tu pun payah... dah la laman blog anwar tak boleh ada komen negatif.... apa itu keadilan ke...

kata pati keadilan.... piraaahhhhh

Laxmana said...

aloo..adikku ketam yg sendeng,x sumpah pun Tuhan balas jugak.jgn melatah..ko macam main nyorok2 kecik2 dulu.ha..kau amik ye...sumpah x amik? ha..sumpah cepat..macam tu ke?Ketam..belajau belajau jgn cakap benda yg ko x tau..k..aku menangis sambil ketawa tengok lumut dekat ketiak ko..kasihan tengok dengkelnya peengetahuan ko..

yusof said...

Aku tak tahu berapa umur anak ketam dan anakwatan sepuluh tahun lalu. Bukankah anwar sudah pertama kali bersumpah di masjid negara 10 tahubn lalu walau pun tidak disiarkan di TV3 dan media-media BN lain dan aku fikir anwar tak akan bersumpah lagi kerana kalau sudah dua kali bersumpah, nanti orang UMNO kata anwar memang mempunyai hobi bersumpah dan sebalum ini pun penyokong umno sudah melabel anwar sebagai sesumpah. Jadi Saiful ni bukanlah orang Islam pertama bersumpah atas nama Allah, mungkin yang pertama bersumpah di hadapan kamera TV kerana itu yang sudah dirancang oleh Saiful dan orang-orang di belakangnya. Semua orang menghidu tujuan sebenar Saiful bersumpah dengan nama Allah dan janganlah terperanjat semakin ramai orang mempertikaikannya dan Saiful ni sedang menunggu laknat ke atas dirinya di dunia dan di akhirat.

AnakWatan said...

apa pasal kau begitu taksub membela anwar tu...

melainkan kau salah seorang org kanan dia....

kalau takat org biasa tak la sampai begitu totok sekali kau memuja anwar tu...

apa salah bersumpah.... bukan bagi alasan kiri kanan depan belakang...

puaskan hati rakyat..... org nak tengok kebenaran anwar pulak... ada paham....

dan sapa akan kena laknat.....

bodoh la kau nie... yg kau sibuk sibuk bukak pekong umno aje apa pasal ....

anwar tu alim ker.... sampai tak ada dosa,,,

kau jadi org tengah sudahlah .... mati pun anwar tak jamin kau masuk syurga....

dalam DAP tak ada rasuah ker tak ada pekong ker....

sekarang kau belum memerintah lagi...

kalau kau jadi umno mata kau jugak gelap....

kau sibuk sebab kau tak dapat... cuba kalau dapat mesti senyap.....

sanggup kau letak melayu kat lubang jubur anwar....

semat mata nak bahagian dunia nie yang kau jugak tak bawak mati....

aku nak tanya edie... apa bangsa kau...

cina... keling atau melayu....

kalau kau melayu ada kau nampak cina atau keling nak sibuk sibuk hormat melayu....

tengok melayu bercakaran depa suka la... dalam kerja sekarang pun ada kasta....

cina gaji tinggi melayu gaji rendah.... apa lagi kau nak ....

biar melayu merempat...

kau tengok singapore.... lepas ambil alih dari melayu ada nak kongsi kuasa....

depa lambak org cina dari luar jadikan melayu minoriti....

ada muka melayu dalam kerajaan....

kalau pun dulu umno salah bagi kat cina...

tapi cina tu ada kesian kat melayu yang di tipu oleh umno....

makin dipijak adalah...

kau nie bebal ... kalau taksub dengan Rasullullah S.A.W aku tabik.... ini dengan anwar... ceeeeehhhh

WaZiRai said...

Edie selamat datang ke blog ini. nampaknya yusof tak keseorangan selepas ini.

Seperti kata anak watan blog ini tidak pernah menapis apatah lagi menyekat hanya komen komen yang sedap didengar sahaja.

Saya tidak dapat mengenal pasti edie ni saudara atau saudari atau pun ditengah-tengah kerana bunyi komen tu ada ketiga-tiga kategori ini.

Apa pun awak adalah penyokong tegar anwar yang kalau dipotong dua puluh kali pun awak masih terbayang wajah anwar.

Isunya sekarang edie, kenapa anwar tidak mahu bersumpah dan seperti kata anak watan sumpah itu tidak memerlukan modal sejuta pun!

Apabila Saiful bersumpah di Masjid Wilayah Persekutuan, pada hari jumaat selepas asar sebelah mimbar sambil memegang al-quran, orang ramai mula ragu terhadap anwar.

Keraguan orang ramai ini hanya akan terjawab jika anwar juga bersumpah seperti kata mufti perlis sumpah saiful itu tidak lengkap jika anwar juga tidak bersumpah.

Ini kata mufti perlis seorang tokoh ulama yang dihormati di negara ini.

Edie, walau pun anda cetek pengetahuan agama tetapi jangan mempermainkan sumpah laknat yang dibuat Saiful.

Mengikut kata Mufti Perlis, sumpah yang dibuat oleh Saiful itu telah mengikat beliau dengan Yang Maha Esa dan jika beliau berbohong akan turunlah laknat ke atas dirinya.

Ini bukan main-main edie. Saudara boleh bergelak ketawa tetapi sebagai seorang Islam, saudara jangan mempermainkan hukum Tuhan.

edie said...

so ko nak aku aku jd macam ezam?masuk umno dan bersihlah dari segala dosa?wah..banyak besar umno punya darjat?sebab ada pemikiran macam koranglah..bangsa melayu lebih jauh tertindas.Melayu..melayu..ha melayu le yg ramai masuk AF tuh,org cina buat kelab malam org melayu jugak yang tersadai..melayu le yg ramai hiruk pikuk kat konsert.Umno/bn bagi lesen bukak kedai nombor,kelab malam melayu yang jd regular customer..ada korang perasan benda ni?masuk ratu cantik dulu..melayu le.sampai mufti kena pecat..ko setuju ke?fuh..dosa membunuh tu lagi kecik dari dosa x nak sumpah..cuma aku nak tanya lepas ai sumpah(katakanlah..)apa nak buat?apa nak buat?boleh jadi satu beban pulak pada ko ai x nak sumpah..apa hal?Dulu masa 2004,pkr dan Pas kalah teruk..apa yg umno dan bn x kata?fuh macam2..la ni bila dah tersepit nak bermuzakarah lah..apa la..sudah le macam lepaskan anjing tersepit..dulu masa pkr menang satu je kerusi..umno cakap dah nak terkubur le,kain kapan le..apa le..hah sekarang 6 tempat sekali tumbang..baru tau langit tinggi ka rendah..siap ada isu liwat lagi..cara org x da tamadun umno ni berpolitik..ni wazirai jepun mana pulak ni..cakap macam bagus..je..aku sekali2 pun x de niat utk mempermainkan hukum,tp aku jd sedih terharu bila tengok orang jahil suruh orang jahil bersumpah..so apa jadi?2 kali jahil lah..wah bila kutuk umno x patriotik lah apalah..kenapa selepas 50 tahun umno masih x boleh diterima orang secara total?kenapa?sebab parti umno hilang barakahnya(rujuk kenyataan Datuk Zainal Abidin Sakom).Rasuah memanjang..umno makin dibenci..bukan makin dijulang.wazirai ka,ketam ka..anak watan..ka korang ygtaksub pada pemimpin umno..sampai x boleh nak rasional..ceh..malu aku anak melayu yang buta mata dan hati..ko peluklah najib tuh..pak lah hadhari ko tu..peluklah..islam ugama aku..bukan islam hadhari ye..

yusof said...

Bukan ke anwar sudah membuat sumpah 10 tahun dahulu, satu lagi sumpah di masjid dan di hadapan keluarganya yang dirakamkan ke dalam viedo. Jadi anakwatan dan wazurai menganggap anwar mempermainkan tuhan ketika membuat sumpah itu dan perlu diulangai lagi macam mengambil sampel DNA. Mesti ke bersumpah di hadapan kamera TV supaya dapat ditayangkan di seluruh negara melalui TV popular seperti TV3 kecuali ada udang di sebalik batu.

edie said...

taksub dgn rasulullah?bodoh kenyataan ni..Rasulullah sendiri pun x minta di puja dan diagungkan..cukuplah setakat berselawat ke atasnya..maulidurrasul tuh..hari tu aje yg orang melayu islam ni sayangkan rasul?hari lain jadi apa?bisul?wah..umno totok..macam2 benda ko buat konon suruh tunjuk sayangkan nabi..Nabi pesan tutup aurat,pakai tudung..jgn rasuah..jgn fitnah orang..x nak pulak shahrizat ikut,pidah ikut..sapa suruh berarak bawa bendera cakap sayangkan nabi?sapa suruh?Duduk masjid berselawat ramai-ramai lagi baik..

edie said...

ha..betul usop..silapnya ai dulu bersumpah x panggil tv3..x glamour..kalu boleh suwei fool tuh kena bersumpah di pentas jomheboh..lagi real..kann.fuh..bila orang yg umno bela bukan main lagi..apa yg dibuat semua betul..cuba musuh dia,jgn cakap le.bersin pun boleh masuk jel!

AnakWatan said...

aku rasa edie nie memang cetek dalam ugama.......

apakah kau tak ngaji ugama?

sedangkan ALLAH berselawat atas Nabi.... betapa mulianya Baginda pada sisi ALLAH.....

kau edie belajar la kat tuan guru pas ... ada hikmah juga pas masuk pkr nie... boleh tunjuk ajar kau dan anwar sikit.....

Nauzubillah.......

pkr = parti kureng rasional

sebab tu pemikiran depa selalu ikut kata hati.....

Laxmana said...

anakwatan,memang le Allah bersalawat ke atas kekasihnya Muhammad Rasulullah, ape masalahnya?apa yg ko nak cakap sebenarnya anak watan?x paham abang..apa..ada point ka dah habis point..ok usop..satu cerita best..salah seorang imam yg dikatakan ada dalam majlis sumpah tuh..sebenarnya bukan imam!!Malah kawan2 kita di putarajaya dah cek nama yg dikatakan itu sbg imam sebenarnya cuma pembantu ehwal islam dan tidak pernah dilantik sbg imam!Malah sebenarnya imam masjid wilayah pun x da masa tuh!fuh..umno..umno hebat skrip korang ni..hebat..

AnakWatan said...

baik kau ngaji ugama semula edie....

aku nak cerita panjang lebar kau bukan paham....

yg kau taksub pada anwar sampai tahap nie apa hal....

sudah lah baik kau berselawat atas Nabi.... ada pahala....

aku pun tak taksub kat org umno...

apa kau bagi jubur kau juga kat anwar ker?

AnakWatan said...

aku nasihatkan yusof dan edie supaya jgn terlalu taksub dengan anwar.....

aku pun dalam blog nie tak pernah nak backing mana mana pemimpin umno....

apa aku dapat....

sebab kalau kita tolong org yg ALLAH turunkan bala' kita akan dapat murka ALLAH....

lantak depa la.... ssatu ketika dulu depa pun pernah berkawan baik.... dalam politik jgn terlalu emosi....

gajah sama gajah gaduh pelanduk mati di tengah tengah.....

kau sokong anwar ... kalau anwar naik ada dia ingat kau ker.... banyk org yg reformasi untuk dia masa dia dlm penjara dah lari dari dia...

ada yg kata dia langsung tak tanya khabar....

aku cuma nak melayu bersatu dan menjunjung ISLAM .....

apa salah kalau reformasi dalam umno itu sendiri... buang org yg korup... nie berpecah berpuak....

sapa yg untung....

sejak zaman melayu melaka lagi melayu sering berpecah... akhirnya....

edie said...

silap besar ko cakap aku taksub..silap..aku x mintak ai apa2 pun dik..cuma berharap dia naik jadi pemimpin dan selamatkan m'sia dari pemimpin umno yg korup akhlak dan moral ni..tolonglah..aku dah muak tengok pemimpin umno ni tipu rakyat macam anak watan dan kawan2 dia.nak harapkan najib?aduh lagilah dik ooii..4 tahun kat putrajaya tuh..dah cukuplah..permainan org politik ni menjijikkan..diorang ni cukup takut dgn ai.aku x tau apsal.masa ai dlm penjara pun diorg dah cukup risau..bila ai dah keluar lagi gelabah.nasib baik abg ko dah pindah dik..kalu x jd balaci jugak kat sana tuh..korang budak2 lagi,cakap ikut utusan dan berita,tv3,rtm alahai dik..ko x caya terpulang le..x paksa..tapi aku cukup-cukup yakin perancangan dan strtegi kotor umno ni akan terdedah sedikit demi sedikit.salah satu sebab inflasi kita naik dan ekonomi kita slow..sebab ni le..rasuah sana dan rasuah sini..cerita ai agen yahudi tu..alah..cerita dongeng je..korang yg pecaya x usul periksa..apa bukti ai agen yahudi?setakat gambau 2 3 keping dok tunjuk dia becakap dgn wolfowitz sudah dikata agen yahudi..menteri luar m'sia pi jumpa su amerika tu nak cakap apa?abis yg pak lah pi jumpa bush senyap2 nak cakap apa?jumpa pm jepun galak kali apasal?umno jadi kalut ni sebabnya takut sangat ai naik jadi pm dan bongkarkan banyak kes..terpulang..nak caya atau tidak..banyak dik oii..kalil yakub rasuah,ali rustam,najib lagi le..fuh..majoriti pemimpin umno ni korup dik..rosak..menimbun fail kotor tuh..ini bukan taksub tapi soal kebenaran..suwei fool tu pun akan terperangkap jugak nanti..majlis hari tu memang lakonan.ada dengar jugak hari tuh suweii fool tuh x pegang quran sebenarnya...tapi masih siasat lagi..x berani komen.ok ini last..aku x paksa dan terpulanglah ko nak labelkan aku apa..aku cuma pandang ai sbg lambang sebuah kebenaran sejagat itu saja.kalu bekas tpm ko boleh sepak aje..apatah lagi kita rakyat biasa.tapi kalu ai naik dan buat keje x senonoh ko tengok nanti..lagi cepat dia tegolek..aku x dtg lagi sini cuma nak pesan..jgn bersubahat dgn umno,parti kebendaan,parti perasuah berlindung,parti tindas rakyat marhain,parti hiburan,ohh..jgn jgn..

yusof said...

Sebagai seorang Islam, aku percaya segalanya adalah atas kuasa Allah, tapi manusia juga dicipta oleh Allah untuk menggunakan akal. Jadi aku memang sangsi tujuan Saiful mengangkat sumpah laknat kerana membuat sumpah itu terlalu peribadi terutama apabila melibatkan perkara yang mengaibkan agama Islam, jadi mengapa "upacara" sumpah ini dilakukan di hadapan kamera untuk ditonton oleh seluruh negara melalui sebuah saluran TV yang popular seperti TV3 satu lagi rasionalnya ialah melakukan sumpah di hadapan orang-orang yang berkenaan sahaja adalah untuk mengelakkan kekeliruan,disalahtafsir dan lebih teruk lagi disalahgunakan untuk tujuan-tujuan lain termasuk politik. Lihatlah tak sampai 24jam, benda sampah ni sudah masuk menjadi tajuk websit ini dan turut digunakan di dalam pilihanraya kecil Permating Pauh. Jadi apa lagi tujuannya walau apa pun yang diucap oleh Saiful itu sehari sebelum pilihan raya kecil, burung kakak tua pun boleh dilatih bertutur demikian dan Saiful pun sepupu dekat burung kakak tua, sampai 26hb ini peranan sumpah Saiful akan dipergunakan sepenuhnya oleh jentera pilihanraya umno kalau tak dapat menang pun, mereka akan seboleh-bolehnya akan mengaibkan anwar sehingga keputusan keluar dan lepas anwar masuk parlimen pun, mereka akan terus melakukkannya. Orang-orang seperti ini sudah hilang pedoman hidup, apa saja boleh dilakukan. Pengndi Permatang Pauh semuanya sudah tahu, umno cuba pusing kiri, pusing kanan pun tak makan. Habislah mereka kali ini.

AnakWatan said...

edie apa kau pasti anwar akan selamatkan malaysia.....

selamatkan malaysia dari siapa....

dari tangan melayu dan jatuh ke tangan cina....

umno korup cina masih untung.... dapat projek ...

kalau pkr korup nanti siapa yg untung...

aku nak tanya kau edie adakah cina sibuk sibuk nak tolong org melayu...

cina ni ibarat diberi betis nak peha...

kau nak reformasi biarlah dalam umno...

kau tahu apa ada dalam pkr tu kan...

kau ambil iktibar dari singarpore sudahlah.....

bila cina dapat kuasa... jgn harap dia lepaskan lagi...

tapi umno masih melayu...

azan boleh laung kuat kuat....

adakah kau pasti anwar tak akan korup.... kau dah check rekod dia dulu dulu ker....

dia bersih ker.... dulu dia hentam pas.... sebab dia dalam umno....

sekarang dia hentam umno sebab dia dah tak boleh masuk umno balik....

berapa umur kau... ingat org tua-tua ada berkata

... bukan tua itu tuah ....
... bukan muda itu mudah...

apa kau ingat kau tua bangka tu ilme kau tinggi ke...

ada juga org tua berperangai macam budak kecik.... mungkin kau dan anwar termasuk golongan ini...

kenapa kau tak sebutpun memperjuangkan bangsa sendiri...

kau sibuk pasal si saiful tu apa pasal....

dia dah bersumpah... kalau dia salah nanti dia kena laknat lah...

sekarang rakyat nak tengok anwar pulak bersumpah... habis cerita

kalau dia salah dia jugak kena laknat...

kalau dua dua salah dua dua kena laknat.... itu yang anwar takut dik oiii...

tak payah cerita pasal org lain... topik sekarang ialah kenapa si anwar tu berdolak dalik.....

habis cerita... si saiful tu betul ker tidak betul ke dia dah bersumpah... kita tengok la apa akibatnya nanti...

haa... kenapa anwar takut....
edie kalau anwar tu BAGUS kenapa laman blog dia tak boleh bagi komen negatif .... habis dipadam dia... kau jawab dik....

yusof said...

Melayu untuk Melayu, hidup Melayu,Cina untuk Cina, hidup Cina, India untuk India, hidup India, Jawa untuk Jawa, hidup Jawa, Bugis untuk Bugis, hidup Bugis, Mendeleng untuk Mendeleng, hidup Mendeling, Mamak untuk Mamak, hidup mamak, Kadazan untuk Kadazan, hidup Kadazan, Iban untuk Iban, hidup Iban, Bidayu untuk Bidayu, hidup Bidayu, Bengali untuk Bangali, hidup Bengali.., tapi Singapura dan Batu Putih terlepas tangan.. inilah hasil kerja selama 50 tahun UMNO menguasai Perikatan dan kemudian BN, tujuannya hanya untuk memberi nyawa kepada UMNO, hidup UMNO. Ini yang mahu dipertahankan oleh UMNO secara terang dan halus, mereka membahagi dengan cara "satu untuk kau, lebih dua untuk aku, jangan kata aku dapat lebih, semua termaktub dalam perlembagaan" yang lebih tu untuk kroni-kroni. Anwar sudah 61 tahun tak boleh hidup selama-lamanya, tapi prindip dan ideologinya mampu melampaui generasi dan prinsip ini kalau dipakai di Malaysia adalah lebih sesuai untuk kehidupan di masa hadapan yang menghendaki semua rakyat dari berbagai bangsa bersaing atau bekerja sama dalam keadaan senang dan dalam keadaan susah. Bukankah ini yang dikatakan semangat patriotik di dalam konteks masyarakat berbilang kaum sebagai resepi ke arah pembentukan sebuah bangsa Malaysia. Maka inilah yang dimaksudkan oleh eddie "anwar mahu menyelamatkan Malaysia". Mengapa sukar untuk di terima?

WaZiRai said...

Edie, awak tahu atau tidak apa yang awak cakap ni.....majlis pada hari itu adalah lakonan?

Saiful tak pegang Quran sebenarnya...

Inilah akibatnya kalau sudah terlalu taksub sehingga tidak lagi boleh berfikir dengan waras...

Kalau Saiful tidak memegang Quran, dia pegang apa wahai cik edie???

Tengoklah TV bacalah surat khabar seluruh negara termasuk nik aziz dan haji hadi mengesahkan Saiful pegang Quran...

Kesian sungguh pada edie dan yusuf diperalatkan oleh anwar sedemikian rupa sehingga itik u katakan ayam...

Belum terlambat untuk kembali ke pangkal jalan....

AnakWatan said...

kata yusof :

Bukankah ini yang dikatakan semangat patriotik di dalam konteks masyarakat berbilang kaum sebagai resepi ke arah pembentukan sebuah bangsa Malaysia. Maka inilah yang dimaksudkan oleh eddie "anwar mahu menyelamatkan Malaysia". Mengapa sukar untuk di terima?

kau buktikan pada aku yusof....

adakah cina dan keling bersemangat patriotik macam itu?.....

cakap melayu pun pelat....

kau cakap kat aku mana cina dan keling menghomati bahasa kebangsaan?

aku tengok cina dan keling lebih suka berbahasa inggeris... cakap melayu pun pelat....

gaji cina tinggi gaji melayu rendah... walaupun melayu lebih bagus dari cina...

contoh kat tmpt keje aku aje sudah cukup.... masih ada kasta.....

mana patriotiknya......

mulakan dari bangsa cina dan keling dulu baru suruh melayu buat...

kau nie mesti cina atau keling .. yusof...

memang ramai cina suka cara anwar sebab depa boleh pijak lagi melayu...

pegi mampus la kau dengan anwar keparat tu....

nak bersumpah pun jadi isu besar....

apalah seronoknya kau jadi pencacai anwar tu...

AnakWatan said...

kata yusof :

Bukankah ini yang dikatakan semangat patriotik di dalam konteks masyarakat berbilang kaum sebagai resepi ke arah pembentukan sebuah bangsa Malaysia. Maka inilah yang dimaksudkan oleh eddie "anwar mahu menyelamatkan Malaysia". Mengapa sukar untuk di terima?

kau buktikan pada aku yusof....

adakah cina dan keling bersemangat patriotik macam itu?.....

cakap melayu pun pelat....

kau cakap kat aku mana cina dan keling menghomati bahasa kebangsaan?

aku tengok cina dan keling lebih suka berbahasa inggeris... cakap melayu pun pelat....

gaji cina tinggi gaji melayu rendah... walaupun melayu lebih bagus dari cina...

contoh kat tmpt keje aku aje sudah cukup.... masih ada kasta.....

mana patriotiknya......

mulakan dari bangsa cina dan keling dulu baru suruh melayu buat...

kau nie mesti cina atau keling .. yusof...

memang ramai cina suka cara anwar sebab depa boleh pijak lagi melayu...

pegi mampus la kau dengan anwar keparat tu....

nak bersumpah pun jadi isu besar....

apalah seronoknya kau jadi pencacai anwar tu...

Tank Carnage said...
This comment has been removed by the author.
Tank Carnage said...

nampaknya masih ada saki baki tentera Anwar yang galak memenangkan si lahabau penasihat PKR ini. Mungkin tanpa penyokong PKR sendiri tahu, Anwar bukanlah seorang ahli PKR yang berdaftar. Dia hanyalah orang biasa yang tiada 'attach' dengan mana-mana parti termasuklah PKR. Jadi dari sini sudah jelas bagaimana perancangan Anwar. Mahukan kuasa untuk dirinya dan mempergunakan tentera-tentera yang goblok dalam berfikir secara rasional serta minda mangkok kelas bangang. Minda mereka telah digilap hingga tidak mampu lagi menerima kebenaran malah ada yang sanggup menolak dan mempersendakan kebenaran agama. Hanya muka je harap melayu tapi hati lebih kurang sama je dengan dajal. Tujuan mereka hanya satu memenangkan ketua mereka walau apa cara sekali pun. Buang masa sahaja untuk kita membantu menyedarkan mereka ini yang telah tepu otaknya dan berkeladak minda serta hati mereka. Cakap apa pun tak guna kerana mereka tetap merasakan mereka dan Anwar sahaja yang betul. Apa nak kata semua dah anggap Anwar macam sugar-daddy dia orang. Tetapi yang paling 'best' mereka lebih menerima Anwar sebagai idola mereka sedangkan kita tahu hanya satu sahaja idola untuk orang Islam - Nabi Muhammad S.A.W

p/s: Kepada 2 budak suruhan Anwar Al-Juburi ni ( tak kisahlah mereka menyamar atau tidak, nak cakap bapak bontot korang yang paling service bagus atau tidak) kalau rasa Anwar bagus pergilah tolong julang dalam laman blog dia tak payah nak sibuk tak tentu pasal nak menegakkan benang basah air korang kat sini kerana korang hanya kutu kecil yang sesuai untuk diganyang dan disilambam di sini.

ysnizam said...

Tula..
maner ader orang FANATIK anwar nak mengaku dier FANATIK ANWAR..

Biler takder modal..
Last2..

Dier sebut pasal islam..
Ikut rukun dan peraturan islam..
Ya la kalau dah guner fakta islam..
Saper nak membangkang yer tak..??

Pastu kalau kiter bincang sket kelemahan UMNO/BN..
Abis dijajanyer..
Abis dikutuknyer..

nie lah stereotaip orang2 FANATIK pembangkang..
Dari dulu lagi..
Asyik pikir NEGATIVE..

AnakWatan said...

aku saran kan anwar tak payah berpolitik lagi lah....

buat direct selling... mcm amway ker..

gerenti x sampai sebulan dah jadi crown ambasador....

maklumlah ahli fanatik ramai kan...

tak gitu yusof....

AnakWatan said...

jadi boleh pakai mercedes s320 sendiri punya... bukan pak dia punya...

kelakar anwar pembelit al juburi nie... dulu masa kena tangkap ada 2juta simpan dalam rumah tak kan mercedes pun tak mampu nak dibeli..

Aisy Faris & Aisy Fitri said...

Aku tidak kisah kalau yang kelahi ini ialah melayu dan cina tapi aku kesal sama-sama melayu. bangsa lain tersenyum simpul tanda kemenangan ada di tangan mereka . Aku lebih rela nik aziz jadi peganti dari anuar yang banyak porak perandakan bangsa melayu sendiri . kita mesti pilih pemimpim yang bersih bukan yang disyak . aku rasa ramai lagi yang sesuai kenapa anuar dinobatkan tidak kira parti mana asal berkhidmat untuk negara bukan untuk dendam , bimbang hancur bangsa melayu . Masa aku grade dulu aku kerja kedai komputer gaji 300 , ader seorang cina yang kerja sama aku gaji dia 1000 kelulusan hanya SPM saja ... Inikah dinamakan keadilan . Aku kesal kita bergaduh itu sahaja . Berbalik pada isu liwat , kalau ini fitnah Anuar perlulah bersumpah , allah sahaja maha mengetahui , jangalah direka cerita yang bukan-bukan , saiful bersumpah itu hak dia , mungkin dia tahu segalanya , dia dengan Allah , kita tak payah menilainya. Anuar perlu berhenti merosakan bangsa . madsud aku kalau dia sayangkan negara tinggalah bidang politik , ramai yang lebih bersih daripadanya . wallahualam

yusof said...

simpati kita pada MINA dan MINA ini adalah berapa ramai da Minah-Minah dan Mat-Mat yang jadi mangsa akibat dari permainan politik dan selewing ekonomi umno yang kononnya perlu kuasa untuk beri makan orang Melayu dan berkongsi-kongsi dengan geng mereka dalam MCA dan MIC, tapi orang-orang biasa di bawah dalam kehidupan ekonomi berlaga-laga di antara satu sama lain, berdendam satu sama lain, bersyak-wasangka satu sama lain di dalam sistem yang sengaja menyekat perubahan, tapi aku nasihat MINA jangan jadi morong kerana suasan di sini adalah akibat dari sistem yang ada sekarang yang telah diselewengkan terlalu lama, seperti yang pernah disebut oleh sebuah agensi dagang antarabangsa baru-baru ini yang meletakkan Malaysia di bawah sekali di kalangan negara-negara Asian di dalam sistem organisasi perniagaan yang masih primitif, keputusan besar dalam perniagaan masih terikat pada perhubungan lama dalam keluaraga, kaum dsb disebabkan oleh sistem politik dan dasar ekonomi menentang perubahan. Jadi jangan harap syarikat Cina nak memberi kelebihan pada Melayu atau bangsa lain sentimen bukan bertambah baik, tapi semakin parah selagi sistem politik dan dasar ekonomi yang ada sekarang mahu dikekelkan. Kalau ada tekad diri dan mahu lihat perubahan, cubalah bebaskan diri dari pengaruh sistem politik dan dasar ekonomi yang ada sekarang.

shah said...

saudara eddie dan saudara yusof, bercakap memang pandai. Tapi nak laksanakan yang susah. Tak yah nak cakap banyak sebab lebih banyak kita cakap lebih banyak kita dosa. Kita tunggu jer nanti hari pembalasan di Padang Mahsyar. Jam tu kita tau liwat ke tidak. Tak yah nak pening kepala korang dia liwat ke tidak, dia bagus ke tidak. tak ada yang bagus selain Nabi. No body perfect. Jadi tak yah cakap bebanyak kata orang itu tak baguslah. sebab yang cakap tak bagus tu lebih tak bagus dari yang dikata tak bagus.

yusof said...

Kepada Shah, bukankah kata-kata hikmat Melayu "yang bulat tak akan datang bergolek, yang pipih tak akan datang melayang" dan dalam koran itu ada juga banyak pengajaran yang lebih hebat dari kata-kata Melayu ini yang semuanya mengalak manusia bertekad diri menghadapi cabaran dunia. Ada satu lagi tulisan pernah ditinggalkan oleh seorang orientalis di kurun ke 16 semasa Empayar Othmaniah menghampiri ke kemuncaknya berlatar belakangkan peristiwa di Eropah semasa tentera Islam dikatakan sudah pun berada tidak sampai 100 batu di luar kota Vienna, psikologi orang barat pada ketika itu sudah hampir menerima hakikat yang Empayar Othamaniah bakal pengganti Empayar Rom, cerita orientalis ini tertulis di dalam sebuah warkah ke pada Charles ke V salah seorang yang boleh memilih Maharaja Rom, begini katanya, "mengapa orang Turki semakin menjadi bangsa dominan dan kita masih ke belakang, setiap orang Turki percaya bahawa segala berada di tangannya untuk mencapai kejayaan hidup sebagaimana ia percaya kepada kuasa pencipta yang mencipta jasadnya, tidak semua boleh ditutunkan dari seorang ayah kepada anak-anaknya, sebagimana ia menikmati ilmu dan kehalusannya, ia tetap percaya pada tekad dirinya, tidak kira bagimana ia dilahirkan ke dunia dan siapa mentadbir tempat tinggalnya, maka dengan sebab itu seorang petani pun boleh menjadi seorang yang terkenal, sementara kita ( orang barat pada ketika itu ) masih bergantung kepada hubungan-hubungan lama untuk mencari kedudukan dalam hidup". Tekad adalah sesuatu yang lebih kuat dari besi waja. Jikalau Saiful sudah membuat sumpah laknat di atas nama Allah yang di siarkan melalui saluran TV popular di tonton ke seluruh negara dan luar negara, individu yang menghadapinya dengan tekanan yang lebih berat dari sebuah gunung yang menimpanya akan segera kendur dan terus menurut kehendak orang-orang lain, kecuali beliau percaya kepada kebesaran Allah yang mencipta jasad dan mindanya yang telah memberikan segala kekuatan pada dirinya untuk menghadapi semua dugaan ini hingga ke akhir hayatnya. Inilah ciri-ciri seorang pemimpin yang unggul.

shah said...

Kan betul saya cakap, lebih baik kita diam dari kita terus bersuara tak tentu pasal. Ini tak menguntungkan kita semua. Kita diam pikir dalam2 betulkah tindakan kita selama ini. Diam tak bermakna kita menyerah, bising tak bermakna kita menang. Pikir-pikirkanlah....

shah said...

Tambahan untuk saudara Yusuf. Salah satu lagi ciri pemimpin unggul ialah dia tidak akan takut kerana benar dan pemimpin anda sekarang macam mana? Takut ke tidak untuk kebenaran. Buat ajalah sumpah itu, Nak takut wat pe sebab tak salah. Hanya orang bersalah aja takut bersumpah. Takut memakan diri. Buat sumpah kerana Allah dan bukan atas sebab lain. Ini akan menaikan lagi seorang pemimpin unggul. Tak gitu saudara Yusuf.

AnakWatan said...

yusof nie dah lah bebal... otak berkarat pulak tu....

yg kau begitu taksub membacking si anwar tu apa pasal....

mcm mcm kau tulis ... pusing kiri pusing kanan ... kadang kadang keluar tajuk... semat mata nak backing anwar al juburi tu...

jawapan cuma satu ....

buktikan kebenaran kalau benar anwar tak salah... jgn berdolak dalik...

apa kau ingat si anwar tu mr clean ker... tak ada korup ... tak ad dosa...

kenapa takut nak bersumpah.... jgn putar belitkan isu ini...

aku tengok kat blog anwar tu siap dia siarkan petikan dari kitab al-fatani dan al-kelantani lah....

apa kau ingat org bodoh... itu kitab dari org patani dan kelantan...

mcm org tak ngaji....

bukak kitab AL-Quran (yusof tak pandai sebut.. dia sebut koran macam org yahudi)

cari nas dari AL-Quran baru org percaya....

Rasulullah S.A.W ada menyebut dalam khutbah wida' (kalau yusuf tahulah)...

...semua kamu sama pada sisi ALLAh kecuali dalam IMAN dan TAQWA....

...aku tinggalkan kamu dua perkara nescaya jika kamu ikut kamu akan selamat... iaitu AL-QURAN dan SUNNAH ku....

rujuk pada dua perkara ini.... jgn putar belitkan lagi cerita....

kenapa nak cerita jauh jauh...

otak keling betul lah kau nie yusof...

kalau dua dua salah dua dua kena laknat.... habis cerita...

ini siap panggil gus dur la... semata mata nak suruh dia buat fatwa...

aku tak kata apa apa pasal gus dur... tapi kat indon tu banyak pengikut syiah... banyak bawak fahaman wahdatul wujud.... sebab itu kawin boleh pakai nikah batin aje...

Tank Carnage said...

kepada penyokong fanatik pkr. Baca paper hari ni korang tak rasa ke yang parti sokongan korang ni penuh dengan kekotoran, jenayah, maksiat dan semua yang dilaknat tuhan. Menggunakan kuasa yang ada ke jalan yang menghancurkan negara dan rakyat. Sama juga seperti mana perancangan dan tindakan yang dibuat oleh si al-juburi. Ini kes bapak membontot anak-anak jadi pak turut.

1) Dua Exco kerajaan negeri Perak bersama empat orang lagi ditahan oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) kerana disyaki terlibat dalam sogokan wang lebih RM100,000 dan seks bagi mempercepatkan kelulusan satu projek perumahan bernilai RM180 juta di Seri Iskandar, kira-kira 40 kilometer dari sini.

Tiga suspek termasuk Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Pembangunan Insan dan Badan-Badan Bukan Kerajaan Perak, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu, 57, ditangkap pada pukul 6 petang semalam di sebuah hotel di sini, diikuti penahanan dua lagi suspek di sekitar bandar raya ini hasil maklumat orang ramai.

Mohd. Osman, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR), ditahan bersama bekas ADUN Bota, juga daripada PKR, iaitu Kapten (B) Usaili Alias, 56. Turut ditahan ialah Juruteknik Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP), Ruslan Sahat, 46; Ahli Majlis Daerah Perak Tengah yang juga peniaga, Zul Hassan, 45; serta seorang lagi ahli peniagaan, Fazirul Azim Ismail, 30.

AnakWatan said...

yusof kau jawab kenapa laman blog anwar tak boleh komen negatif....

kata keadilan....

mana keadilan aljuburi kau tu.....

yusof said...

Jawapannya, kalau nak tahu benar atau tidak, tunggu saja bila kes ini dibaca semula di makamah dalam masa 20 hari lagi, selepas itu boleh dilihat prosesnya pada setiap hari samada di dalam media , kalau dapat masuk makamah lagi baik.

AnakWatan said...

yusof kau tak jawab pun soalan aku...

kenapa laman blog anwar al juburi tak boleh bagi komen negatif...

habis dipadam ...

kata parti keadilan.... mana keadilan kau nie.....

tengok dari dulu lagi aku tanya kau tak pernah nak jawab...

otak keling betul la yusof nie

Tank Carnage said...

yusof dah tak boleh nak jawab lah tu sebabnya benda yang memburukkan parti idolanya tuh mana dia nak mengaku. Dia pun bukannya ada kuasa untuk tentukan macam mana perjalanan blog Anwar tuh, cuma dia diberi kuasa oleh al-juburi untuk jadi pak turut dan pak hangguk je.

AnakWatan said...

yusof berpijak lah pada bumi yg nyata.....

yg salah kau kata salah....

yg betul kau kata betul...

bukan putar belit bermati matian nak tegakkan benag yg basah...

umno pun bnyk salah aku tak pernah nak backing depa pun...

kau boleh baca komen komen aku ... adakah aku backing mana mana pemimpin umno...

kalau melayu berpecah siapa yg untung... bangsa lain ketawa tgk melayu bergaduh....

kau suka ke... melainkan kau nie bangsa cina atau keling pakai nama melayu masuk akt sini saja nak api apikan org melayu supaya benci umno..

tumbangkan umno supaya senang anwar dan kroni kroni dia ambil alih malaysia....

aku tahu cina bnyk sokong anwar sebab depa nak jadikan anwar batu loncatan... aku dah berapa kali cakap....

kau nie jenis kepala batu....

bodoh sombong....

tau la kat umno tu ada yg pariah... inilah masa keluarkan depa... tapi bukan dengan cara berpecah belah....

ada anwar berani cakap pasal negara ISLAM... ada anwar berani cakap nak tegakkan syiar ISLAM...

ada anwar cakap nak keluarkan melayu dari kemiskinan...

ada anwar cakap nak samaratakan ekonomi melayu dengan bangsa lain....



masyarakat madani jubor dia....

shah said...

Komen dari anakwatan memang betul, aku pun sama juga tak sokong orang yang tak betul, kalau betullah anwar itu bagus kenapa dia nak hentikan DEB, bagi sebab kenapa DEB di mansuhkan akan membawa kebaikan kepada orang melayu. Sama juga macam kes 10% Uitm tu. Apa kebaikannya memberi kuota 10% tu. Cakap tanpa bukti sapa yang percaya. Kata boleh turunkan harga minyak mana caranya. Kalau setakat tambah subsidi kerajaan sekarang pun boleh bagi. Tapi tak delah sekolah buku percuma, kena bayar. Jalan raya rosak teruk. sekarang ini bersubsidi sikit pun teruk apatah lagi jika subsidi banyak bertambah teruk lah jalan tu. yusof cuba jawab tu apa yang anakwatan tanya. Aku setakat dah boleh mengundi nie belum pernah dengar kata Anwar nak tolong bangsa melayu nak sama ratakan taraf hidup orang melayu. tak pernah bro, tak pernah. kalau ada pun cakap macam tak cakap sebab tak buat langsung. Ada idea tapi simpan tah bila nak keluarkan. Pemimpin agung akan memberikan segala ilmunya untuk tolong rakyat bukan cakap ada banyak idea tapi tak keluarkan. Nak tunggu naik PM baru nak bagi nak wat ape. dah terlambat.

yusof said...

Ditakdirkan seminit selepas ini, sebagi menyambut cabaran tekanan akibat dari sumpah laknat Saiful di atas nama Allah, maka anwar pun turut menyahut cabaran ini dengan mengangkat sumpah laknat atas nama Allah yang beliau tidak melewat Saiful, jadi selepas ini Antara Saiful serta orang-orang di belakangnya dan Anwar SERI, SATU SAMA boleh boleh buang kes makamah ke? Tidak mengkin kerana selepas 10 September ini selepas kes di baca semula yang mengatakan bahawa sesiap yang melakukan hubungan seks luar tabii secara sukarela akan dihukum penjara maksima dan sebatan menurut kod 337B, dan selepas itu mengapa hanya Anwar saja yang duduk dalam kandang orang salah dan Saiful duduk di sebelah pendawaraya atau wakilnya sebab kalau menurut kod jenayah ini adalah antara pendawaraya menentang Anwar dan Saiful. Sepuluh tahun dulu, bila kes dibuka pendakwaraya menang 2 dan anwar kosong akibat dari pengakuan lewat oleh Sukma dan Hanif, tapi lepas tu pengadil baru memberikan keputusan anwar menang. Kita tunggu sebutan semula 10 September ini dengan pertuduhan pertama dibaca menyebabkan Saiful mengeluarkan pernyataan yang bertentangan, adakah pendawaraya akan mengubah tajuk pertuduhanlagi? Jadi apakah sebenarnya tujuan sumpah laknat Saiful dan benda-benda lain muncul berturut-turut kes pukul jurukamera, Akta DNA, penahanan esco Perak dan adalah akan timbul dalam beberapa jam sebelum pilihanraya kecil Permatang Pauh berjalan. Adakah semua ini kebetulan sahaja dan ada banyak lagi peristiwa secara kebetulan yang akan muncul, apakan tiada langsung muslihat di belakang semua ini, Anwar macam one man army melawan bermacam di hadapannya, orang yang mempunyai keyakinan tinggi macam akan anwar tidak akan mudah tunduk. Prinsip-prinsip yang diperjuangkan oleh akan sampai juga ke parlimen tidak lama lagi. Aku percaya semua ini karut dan anwar tidak akan membiarkan dirinya terperangkap.

AnakWatan said...

yusof kata:
"anwar tidak akan membiarkan dirinya terperangkap"

atau dia takut perangkap makan diri dia balik...

yusof... yusof... kenapalah ada manusia mcm kau nie ... begitu taksub dgn anwar....

apa anwar nie wali atau nabi ke pada mata kau... come on la beb....

baik kau taksub pada ISLAM

sapa sapa cuba menghina ISLAM kau pancung...

bukan biarkan cina dan keling mempermainkan ISLAM....

kau tengok anwar tu ... forum memluk ISLAM pun tak kata apa pun...

ini ke ciri ciri pemimpin unggul....

memperlekehkan sumpah yg dibuat dengan nama ALLAH...

sibuk mencari fatwa supaya dia tak perlu bersumpah....

surat panjang berjela....dari ulama konon.... mana dia... pi la scan letak dalam blog dia...

baru ada bukti.... ini cakap aje...


lagi lagi anwar.... panjang berjela pulak tu hujah kau...

yusof said...

Sdr Anakwatan, di antra anwar yang sudah kita kenali sedikit sebanyak tentang motif hidupnya dan aku tidak memperkecilkan Saiful kerana dia pun manusia mempunyai motif hidup. Tapi selepas selesai kes ini Saiful, seperti Azizan dulu akan hilang dari pandangan dan ingatan orang ramai, sementara anwar akan tetap menjadi tajuk peristiwa penting di Malaysia, sama dia masuk dipenjara lagi atau tidak itu sudah dilaluinya, tapi sekiranya dia masih enggan tunduk dan meneruskan tekanan ke atas UMNO, nescaya akan ada seorang lain dalam bentuk episod baru membuat tuduhan melewatnya, tak tau apa alasan kerajaan untuk memerangkap anwar pada ketika itu, tapi caranya serupa, menggunakan tektik kotor mengaibkan orang apabila sudah terdesak.

yusof said...

Hujah aku mendahului masa, kalau 5 atau 10 tahun lagi umur anwar 71, pada ketika itu lanskap politik semakin bergelombang, andainya UMNO masih berkuasa mungkin hanya dengan kelebihan kerusi yang boleh dikira dengan jari, sekiranya mereka masih berjaya menghalang anwar memasukki parlaimen, anwar di luar parlimen macam sekarang terus menjadi semacam duri mencucuk jubur orang UMNO. Pada ketika itu UMNO akan menjadi lebih rakus kerana sudah terasak ke hujung jalan, pada ketika itu majoriti orang Melayu kata Selamat Tinggal UMNO.

Laxmana said...

salam..ho..ho..bebal tak sudah..budak2 hingusan ni nak cakap politik.Aku sokong ai x sumpah sebab :

- ai dah laporkan pada mahkamah syariah ok.harap faham ye. walaupun malaysia ni negara islam sekular kira oklah masih ada mahkamah syariah.ai kata tuduhan yg saiful buat adalah palsu dan dia serah pada mahkamah syariah yg memutuskan.faham?jadi kiranya mahkamah syariah setelah menjalankan perbicaraan mengikut perundangan islam dan Al Quran dan mendapati ai salah,ai sedia terima hukumannya.jika mahkamah putuskan ai perlu bersumpah juga dia akan buat. tidak ada masalah.ai dah bagi statement tegas semalam.Pokoknya dia telah melaporkan pada mahkamah syariah.So yg suwei fool dok gelabah pergi sumpah tuh kenapa? Siapa yg x percaya mahkamah? ai ke suwei fool-tolongjawab!
2- Katakanlah ai dah bersumpah sekarang..apa nak buat lepas ni? x payahlah masuk mahkamah..gugur lah kes kan? balik rumah dan tunggu ajelah laknat Tuhan.3 tahun?10 tahun? Sebab dah bersumpah..masing2 dah kata x salah dan telah diliwat..melalui bersumpah.x payahlah mahkamah jatuh hukumkan..biar Tuhan aje yg adili.-tolong jawab!
3-ai agen yahudi?korang cakap ikut sedap,fakta x da..ok..ok..siapa sebenarnya pro yahudi dan agen yahudi? Siapa undang pasukan kriket israel tahun 97 dulu?ai ke?Pas ke?Pasukan pingpong israel siapa panggil?pasukan chelsea siapa panggil? dan siapa yg perkenalkan pada korang george soros?ai ke? Dr M kan? fuh..macam2 kita seranahkan si soros tu kan? akhirnya 2006 siapa yg salam balik dgn soros?Dr M kan?Siap kata bukan si soros yg buat,org lain..apa hal dr m ni? singapura kan negara proksi bush yahudi.siapa yg banyak bagi sedekah kt singapore?bukan m'sia ke?air lah,pasirlah,pulau batu putih lah..siapa dibelakang projek menaiktaraf sistem it pdrm?siapa orangnya?apa syarikatnya?pak lah peluk michele yeoh..siapa laki dia?kata tanah israel tanah haram untuk malaysia..tapi org israel yahudi bersepah kat m'sia.boleh meniaga lagi,apa citer? Tolong jawab!itm 10%?2002 Dr m dah bukak 10% kuata pada non malay utk mrsm dan cadangan ini dipanjangkan juga pada uitm.fuh..masa tuh x da yg melawan pun?utk makluman 105 kuata uitm dah pun dibuka dulu lagi for non malay utk matrik.maknanya pintu tu dah bukak dah pon..apasal x berarak masa tuh? Tolong jawab!kitaorg sokong ai mmg x dapat apa2.korang taksub dgn umno ni banyak ke masyuk?ada macam ezam masyuknya?sebelum masuk umno susah gedaung hidup.lepas masuk umno siap renovate rumah..tolong jawab!
So,pendekkan cerita..tolonglah jawab soalan abg yg banyak kat atas tu dik..profesional sikit.jawab biar ada asasnya.Tapi kalau x mampu nak jawab,aku akan anggap korang ni x lebih dari pencacai umno yang takut hilang kuasa..melayu konon..cih..islam x terjaga nak jaga bangsa..?DEB konon..ceh..rukun iman tak terbela,syariat x terjaga,akademi fatasialah,jom hebohlah,mat rempitlah,artis melayu kawin cerai, rukun islam pun x buat betul nak jadi pejuang islam hadhari konon..aduh..melayu umno yg lupa diri dan x sedar diuntung..yusof jgn pening layan budak tukang pegang tombak umno ni..tak de pekdah..biau le dia tenggelam dalau lautan kuasa dan imaginasi melayu..melayu..melayu...

yusof said...

Sumber ilmu dia orang ni satu aja, BTN dan babak-babak BTN akan pastikan dia orang ni macam lembu dicucuk hidung

edie said...

Yusof..ni yg kelakau sesangat..k,
jumpa najib mengadu diliwat 25hb Jun,bila wartawan tanya saya diliwat kali pertama pada 26hb jun..berapa kali liwat? baru satu kali..dalam aduan pada najib dan umno.dah berkali2..ayoo yoo ama apa..suweii fool lu jgn bikin malu sama umno punya supporter dekat ini lahabau blog..malu oo..yusof..98 itu skrip x cantik...banyak longgar fakta x solid,oklah..ini taon diorang ingat mau bikin solid sikit la..kasi masuk itu sumpah pulak..diorang ingat sudah perfect la..Tuhan x izinkan jugak..x perfect jugak..lagi haru biru..mula2 aje dah kantoi..25hb la..26 hb la..mintak biasiswa la..x habis belajau pun nak mintak biasiswa..fuh..1 kali le..6-7 kali le..ada mahkamah syariah x nak pergi mengadu..menyorok..pulak.aduh..aku nak tunggu anakwatan dan konco2 dia yg terer ni jawab soalan aku kat atas tuh..dah lari menyorok ikut suwei fool kot..

yusof said...

Kalau macam tu edie, pendakwaraya kena sedia soalan MCQ untuk memilih yang mana satu untuk disebut pada 10 September ini, dia beri 10 minit pada hakim untuk pilih, kalau tak kena, dia kena tangguh hari lain untuk sebut pertuduhan, la ni bulan Ogos, patut kena panggil hakim August Paul sebab dia pakar hakim tak relevent, jadi dia pun beri tau pendakwaraya, pertuduhan dah tak relevent, tutup kes.

yusof said...

Aku pun muskil tentang kelakuan Saiful semasa angkat sumpah dengan mata memandang kertas skrip, sampai boleh tersasul tarikh kejadian, banyak lagi boleh komen tentang tarikh ni, aku tak ingat ada ke dia sebut dalam tarikh hijrah, sedangkan tarikh masihi pun hampir tersilap. Kalau kejadian ini pertama kali dalam hidup, kalau banyak kali tak boleh ingat, tapi kalaulah pertama kali tak mudah dilupakan sehingga tepaksa menulis tarikh ini besar-besar dengan marker dalam kertas, tu pun boleh tersasul. Memang dah sah budak ni sewel.

AnakWatan said...

Satu 'pembohong besar' Anwar - Musa Aman

BUKIT MERTAJAM 21 Ogos - Dakwaan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa negeri Sabah mundur dan ramai pemimpinnya akan menyertai pakatan pembangkang merupakan satu 'pembohongan besar'.

Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman berkata, Anwar sanggup menggunakan taktik kotor untuk meraih sokongan daripada penduduk Permatang Pauh terhadapnya.

"Itu semua adalah tipu helah dan taktik kotor Anwar. Kenyataan yang dibuatnya itu adalah satu pembohongan besar kepada penduduk di sini.

"Dia menipu anda semua dengan mengatakan kami akan melompat parti dan menyertainya supaya dia boleh jadi Perdana Menteri," katanya.

Beliau berucap pada majlis makan malam calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, Datuk Arif Shah Omar Shah bersama penduduk Bagan Serai di sini malam tadi.

Kehadiran Musa yang turut disertai oleh Timbalan Ketua Menteri Sabah, Raymond Tan Shu Kiah dan Datuk Yahya Hussin, Ahli Parlimen Pensiangan, Tan Sri Joseph Kurup dan Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Joseph Pairin Kitingan adalah sebagai tanda sokongan kepada Arif Shah untuk menghadapi pilihan raya kecil itu.

Menurut Musa, tidak ada satu pun parti BN di Sabah yang akan menyertai pakatan pembangkang kerana kerjasama daripada BN telah membawa kemajuan kepada negeri tersebut.

"Kalau dulu, PBS adalah pembangkang, namun disebabkan kedudukan itu sukar untuk parti ini membawa kemajuan, sebab itulah PBS menyertai BN.

''Sejak itu pembangunan dapat dirasai oleh semua penduduk, tidak kira di kawasan bandar ataupun pedalaman," jelasnya.

yusof said...

Anakwatan ni dad tak pandai menulis, cuma pandai cut and paste, monyet pun boleh dilatih buat ni. Ketua Menteri Sabah dan kuncu-kuncunya datang ke mari dengan guna duit rakyat sebagai membayai tambang untuk berkempen ke permatang pauh, mungkin sebagi persiapan membawa "hantu-hantu" dari Sabah untuk mengundi.

Laxmana said...

SIAPA BONEKA SIAPA?

PM Dr M menggunakan sebarang peluang yang ada untuk meneruskan fitnah dan tohmahan terhadap DSAI bagi mengurangkan sokongan dan simpati rakyat terhadap DSAI. Tuduhan bahawa terdapat pemimpin tempatan mengikut telunjuk kuasa barat ditujukan kepada DSAI. Dakwaan beliau tersebut berlandaskan peristiwa berikut:-


· Polisi dan dasar kewangan DSAI bagi menangani kegawatan ekonomi mirip dasar International Monetary Fund (IMF)


· DSAI mendapat layanan istimewa (permaidani merah) ketika melawat Amerika


· DSAI lebih mesra dengan kuasa barat berbanding PM sendiri yang sering mengecam dan dikecam barat


· Timbalan Presiden Amerika Al Gore menyokong perjuangan menuntut kebebasan dan keadilan oleh Gerakan Reformasi secara terbuka


Di sini saya ingin memberikan beberapa hujah ringkas bagi mematahkan hujah-hujah PM itu:-


· DSAI memilih dasar mirip IMF kerana dasar tersebut adalah tepat pada waktu negara mula dilanda kegawatan akibat kejatuhan nilai RM. Objektif utama Kementerian Kewangan pada waktu itu adalah untuk mengelak kejatuhan nilai RM secara berterusan (sebelum diperkenalkan dasar kawalan modal).


· DSAI mendapat layanan istimewa ketika melawat Amerika kerana lawatan beliau adalah sebagai Pengerusi Komiti Pembangunan, Bank Dunia yang mengadakan mesyuarat di Amerika


· Sebagai Timbalan PM, sudah semestinya DSAI menunjukkan sikap berbaik-baik dengan semua pihak termasuk pihak barat (terutama apabila PM sendiri asyik mengecam kuasa barat ini).


· Jika dibaca keseluruhan ucapan Al Gore, beliau menyentuh mengenai demokrasi yang merangkumi kebebasan bersuara, mengkritik, berhimpun yang sememangnya diperjuangkan oleh Gerakan Reformasi.


Jika DSAI dianggap boneka barat kerana berbaik-baik dengan kuasa barat maka PM juga boleh dianggap “BONEKA YAHUDI” kerana cuba berbaik-baik dengan golongan Yahudi berdasarkan hujah-hujah berikut:-


· PM menjalinkan kembali hubungan dua-hala di antara Malaysia-Israel dan membenarkan rakyat Malaysia melawat Israel


· Menjalinkan hubungan perdagangan dengan Israel. Tahun 1996, Bank Hapoalim (bank terbesar Israel) menandatangani perjanjian dengan sebuah bank (terkemuka) Malaysia bagi memudahkan urusan kewangan di antara Malaysia dan Israel


· Tahun 1997, PM menjemput delegasi pemuda Yahudi diketuai Penolong Ketua Pengarah Kementerian Pendidikan Israel melawat Malaysia


· Tahun 1997 juga, PM menjemput pemain kriket Yahudi datang ke Malaysia


· Tahun 1997 juga, polis (di bawah PM) diarah menangkap dan mendakwa rakyat yang menyertai demonstrasi menentang lawatan Israel tersebut


· Tahun 1998, PM melantik Salomon Smith Barney Inc (penasihat kewangan berbangsa Yahudi) sebagai penasihat kewangan negara bagi bekerjasama dengan Bank Negara memulihkan ekonomi

Oleh yang demikian, siapa boneka siapa? DM

yusof said...

Semua itu fakta yang tak boleh dinafikan, yang paling mereka takuti ialah Dasar Kewangan IMF, sebuah badan yang bertaraf autonomi dan bebas, bukan macam syarikat Yahudi Salomom Smith Icn yang memang ditubuhkan untuk mengaut keuntungan bagi pemegang-pemengan sahamnya dan dengan itu bersedia menjadi penasihat atau rakan penipu jika bayarannya memuaskan. Cara IMF melaksanakan dasarnya tidak beza dengan kaedah "receivership" yang memerlukan pengambilahan syarikat yang bermasalah, perlu diselidik keadaan kewaangannya sebelum keputusan dibuat, dan dalam keadaan ini sudah tentu akan terpaksa mendedahkan sebarang kelemahan atau jika ada sebarang penyelewengan. Inilah yang ditakuti oleh Dr Mahathir dan kroni-kroninya sehingga banyak penulisan editor di akhbar di bawah kawalan UMNO kerap menyebut dasar IMF itu akan mendedah pekong di dada itu merujuk kepada penyelewengan dasar ekonomi baru. Sehingga ini selagi UMNO memerintah, pekong-pekong itu masih dapat disembunyikan dan selagi itulah rakyat akan terus tertindas dan hidup di dalam segala kepincangan. Kita tidak boleh bersekongkol dengan orang-orang yang mahu mempertahankan dasar dengan menggunakaan manisfeto membantu orang Melayu sebagai helah, sedangkan matlamat sebenar adalah untuk terus menutup jenayah mereka dan menerukan aktiviti mengaut kekayaan.

AnakWatan said...

edie dan yusof.... aku rasa kau nie bukan melayu....

kalau kau nak tertongeng sama macam anwar to kau pegi lah...

tak guna cakap apa pun kat aku...

atau mungkin kau saki baki daripada umno yang kena terajang lalu tak puas hati...

itu la sebab keluar macam macam cerita.....

macam anwar ... masa dalam umno tak pernah kata umno jahat.... bila kena terajang...

mula dendam kesumat keluar....

apa dulu dia mr clean ke...

langsung tak makan rasuah ...

langsung tak bagi projek kat kroni kroni dia....

kau jawab edie dan yusof....

otak keling jugak kau nie....

lain ditanya lain dijawab....

soalan aku lepas lepas kau takut nak jawab,,, baca la balik komen aku tu.... apa aku tanya kau....

pariahhhhh...

kalau dapat bahagian mesti kau diam....

ini kau tak dapat bahagian sebab tu mulut kau bising mencanag sana sini yg umno tu tak bagus....

aku bukan cut and paste tapi aku bagi cerita lengkap daripada utusan malaysia....

kau tengok guan eng bedebat ....

cakap melayu dah lah terabur... paham pun tidak....

inikah org org PKR yg KAU BANGGA BANGGAKAN.....

cakap macam jubor baru kena liwat ngan anwar aje....

ketam said...

Kekawan dapatkan maklumat pasal anak lelaki ANWAR sdr cerita dia dah tertekan pasal dia tahu bapak dia main belakan...

AnakWatan said...

anak dia dah tahu... habislah anwar.....

anwar jgn overconfiden boleh menang nanti malu besar....

AnakWatan said...

Kabinet bayangan Pakatan Rakyat kini tersebar

KUALA LUMPUR: Senarai 'Kabinet Bayangan' Pakatan Rakyat yang kini dikatakan tersebar di Permatang Pauh, menampilkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan tiga Timbalan Perdana Menteri, termasuk Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Dua lagi Timbalan Perdana Menteri diberi kepada peguam Anwar yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), R Sivarasa dan Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee.

Malah, senarai itu turut diperoleh Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) di Parlimen, hari ini.


HADI kenapa tak ada dalam senarai anwar....

org org PAS ... keluar dari PKR.,...

anwar hanyalah anjing tersepit....

yusof said...

anakwatan tertipu dengan taktik lapok BN dan UMNO. Semua orang PR sudah diberi amaran dua hari lalu, jadi aku tak terperanjat dengan senarai kabinet ni. Ni macam pilihanraya kat Lunas dulu, orang BN sendiri cetak gambar wakil MIC pakai baju padri Kristian dan tuduh orang Keadilan lakukan, tapi kalah juga dalam pilihanraya. Orang UMNO dah jadi macam dalam cerita Abu Lahab tanam harta bawah padang pasir, untuk elak orang curi hartanya, dia pun letak tanda "Di sini tak ada harta Abu Lahab". Orang bodoh nak menipu dengan cara bodoh.

AnakWatan said...

yusof jawabla dulu soalan aku yg kat atas atas tu .....

yusof said...

Aku nak jawab pendik aja, Tok Guru Nik Aziz pun dah kata Sumpah Saiful tu tak boleh pakai, sesiapa aja boleh menghidu bau busuk di sekeliling sumpah Saiful ini. Kita tak tahu berapa banyak dia dapat sampai ayah dia yang tak membesarkan dia tu pun menempel diri untuk tumpang semangkok. Lepas ni mereka akan hilang dari pandangan orang ramai, samada action plan ini berjaya atau tidak. Kita tunggu episod ke 3 nanti, tu pun kalau UMNO masih wujud.

edie said...

hmm..kabinet bayangan pulak..entah sapa2 punya kerja alih2 kata PKR punya..itu semua biro latihan umno punya kerja le tu..aku pun umno kat cawangan jugak.ketua penerangan pemuda lagi..tapi x pernah pun atend meting.bosan dan rasa berdosa. mesyuarat perwakilan, salam mesti ada sampul.berdosa..2 3 pagi pun calon cari nak rayu undi.macam lapau sangat.alahai ketam..anakwatan..anak ai tertekan?lah..cerita bapuk mana ko dapat nih?semalam bagus dia kat permatang pauh.duduk sebelah shamsul.siap ai x halang anak dia masuk politik,cuma katanya berhati2,banyak puaka dalam umno nih..x pernah surut.soalan aku pasal siapa pro yahudi nampaknya x terjawab,jadi ginilah..korang nih dah jauh mengarut,aku tau ko x boleh jawab punya.nanti ada lagi yg gempak..ko tunggu.aku telanjangkan pemimpin umno pada korang..jawab x pakai otak dan fakta..main belasah macam najib belasah komisen kapal selam..ha..sampai la ni najib x saman raja petra..sebabnya nak tau x? aku bagi tau..tapi kena sabau le..aku x peduli apa label ko nak bagi pada ai..terpulang le..yg penting akhlak buruk pemimpin umno ni aku akan dedahkan satu2..soalan aku x terjawab bukak cerita lain..ceh..bebudak hingusan..baru setahun jagung cakap politik..macam dah berpuluh tahun tido bawah kelangkang rosmah..ceh..

yusof said...

Abu Lahab dan Abu Jahal nak membodoh-bodohlan pengundi Permatang Pauh, lebih 2 hari lalu orang sudah beri amaran tentang surat layang kabinet bayangan, dalam beberapa jam lalu selepas berita Najib angkat sumpah, ada juga kata-kata mungkin akan ada surat jemputan kepada orang ramai uhtuk menyaksikan anwar pulak angkat sumpah laknat, cuma di mana tidak pasti, cuma beberapa jam lalu baru kita tahu tempatnya di Penanti kerana semalam hari jumaat terakhir sebelum pilihanraya kecil, tapi nak angkat sumpah boleh buat bila-bila, cuma angkat sumpat hari jumaat sebelum pilihanraya bukan setakat untuk mencari kebenaran, tapi untuk mencari undi lebih. Yang ini saya yakin anwar tak akan buat.

edie said...

yusof,masuk kerajaanrakyat.blogspot.com,di sini banyak bukti sahih ttg korupnya akhlak pemimpin melayu umno.mesti terperanjat punya!juga citrabudiman.blogspot.com

Unknown said...

yusof aljuburi dan edie al juburi....

kenapa jawab pendek aku tnaya banyak....

apa kalau nama anwar mesti besih ker.... kepala hotak kau....

itulah pasal kalau dah terlalu taksub dah tak tahu mana benar mana salah....

apa yg kau boleh jamin kalau pkr memerintah tak ada korupsi tak ada penyelewengan..... baik kau jawab edie dan yusof.....

tengok selangor aje sudah lah ....
isu memeluk islam
isu kandang babi...

apa yg DAP perihatin kepad masyarakat melayu....

kenapa buat kandang babi dekat tempat melayu kenapa tidka dekat tempat cina... kan cina dan keling aje makan babi.....

jgn asyik carik pekong org....
tengok diri kau sendiri...

kau memang sengaja nak porak perandakan bangsa melayu....

edie dan usof sial... itulah yg anwar cakap juga kat ceramah dia....

kau memand bukan org melayu la edie dan yusof....

kalau kau tak boleh jamin pkr itu bersih dan tak korup apa bezanya pkr dengan umno....

cuma yg aku nampak kau dapat bahagian lah pulak...

kau jawab la ... jgn keluar cerita pasal org lain,.....

ini antara aku dan kau....

AnakWatan said...

yusof dan edie jgn pandai ckp diri org cermin diri kau tu...

aku dah muak tgk kau asyik sibuk pasal org lain.... kau tak boleh jawab secara rasionalke....

macam kau tu bagus sangat....

hah jawablah ... kau boleh jamin ker pkr tak akan korup macam umno....

geli aku tengok lim guan eng jawab debat .... dah lah bahasa melayu lintang pukang...

ini ke org melayu nak pilih...
dah berapa generasi duduk malaysia masih tak fasih berbahasa melayu....

ORG MELAYU JGN TERTIPU DGN DAKYAH YUSOF DAN EDIE....

edie said...

sham..a ah la..isu babi dan Islam kat Selangor..kan lupalah..alamak camna nak jawab nih..aduh..aloo..ko baca berita mana?isu babi kat selangor kan dah senyap pasal khir toyo termalu sendiri.rupanya projek babi nih projek bn.diorang dah lama buat paperwork nih.Siap ketua kampung tuh dan yb karim masa tuh pergi German masuk dalam kandang babi.Gambar diorang keluar pulak dlam m,siakini.Paling best orang kuat mca sendiri pecah lubang pasal projek babi,rupanya ada syarikat melayu di belakang projek babi ni.Masya Allah..satu ekor babi ada levi.apa nak kata..umno kan serba boleh.Ketua kampung sendiri setuju kandang babi tuh kat kg dia,ape citer?kalau x takkan dia pergi German sekali..umno pujuk le tuh...Memeluk Islam? forum tu ke? ko cerita terus terang le..hmm murtad x nak cerita?negara Islam hadhari banyak kes murtad?Lina Joy,fatimah le..ai ke suruh diorang murtad?ke negara kita negara hiburan?ko x rasa sedih ke kes murtad tuh?negara Islam tau..siap hadhari lagi..x malu ke?PKR korup?Entah le..tapi umno korup memang dah terbukti dan terimakasih le kerana mengaku umno tuh korup..x payah aku ulas lagi..ko pun dah tau sangat kan umno tuh korup..ha..ha..lim guan eng..dah tentu le dia cina yang pelat berbahasa melayu..ko pikir koh buah sukun tuh banyak terer cakap melayu?Pertubuhan dia kata persetubuhan..ko x dengar malam tuh?kalau koh buah sukun tuh bagus x kan le rakyat penang tolak dia?Satu2nye negeri yg ditadbir pembangkang dimana PMnya datang dari negeri itu..malunya aku..sudahlah jgn jadi juak umno tuh lagi..x berbaloi..umno gadaikan dan perbodohkan bangsa melayu ko x nampak?hmm dah tengok lifestyle anak najib dalam blog kerajaanrakyat?najib kata ubah gaya hidup..ko tengoklah anak dia..

yusof said...

Aku dah tau eddie, orang UMNO kalau masa senang hidup berpura-pura, kalau dan berada dalam kandang pembangkang baru nak bersura, melantak sana melantak sini. Orang Melayu Pulau Pinang kata beruntung sekarang kalau ada orang UMNO dalam keadaan tercekik sebagai pemgangkang. Dulu masa dalam BN dengan bilangan ADUN yang ramai tu, takda seorang pun yang bersuara menentang projek-projek di bawah parti gerakan sejak zaman DR Lim hingga zaman Dr Koh, tanah-tanah orang Melayu di ambil alih oleh Perbadanan Pulau Pinang, sebab orang UMNO sudah awal-awal terima duit sogok, jadi takda pun seorang nak bersuara; dulu ada satu ladang babi dekat bandar Bayan Baru, orang Melayu buat rungutan banyak kali sampai anak-anak babi berkeliaran di kawasan rumah orang Melayu, tapi orang UMNO buat de aja, yang ada pun buat sikit pura-pura, lepas tu senyap bila keluar amaran dari ketua mereka. Begitu juga kandang-kandang babi yang bersepah-sepah dari Sepang hingga ke Port Dikson, ada orang Melayu sampai berbuih-buih mulut komplain, tapi orang UMNO buat de aja, sebab ramai orang UMNO yang ada syer dalam perusahaan babi, termasuk bekas Menteri Besar N.S, bila dah sampai ramai orang mati kena wabak penyakit dan suara reformasi muncul, baru orang-orang UMNO nak berpura-pura, nasib baik Mamak Mahathir lantik Pak Lah jadi gembala babi untuk menguruskan masalah babi tu. Itulah cara orang umno hidup berpura-pura bila senang, kalau orang Melayu nak rugi undilah mereka. Kat Johor pula orang UMNOlah yang menjual maruah agama Islam bila kesemua ADUN mereka mengundi untuk memansuhkan hari Jumaat dari menjadi hari rehat dan dia orang semua lebih gembira rehat hari Sunday yang dimuliakan oleh orang Kristian. Kemudian UMNO juga mengurangkan kuasa Raja-Raja Melayu melalui pindaan perlembagaan untuk memudahkan mereka meluluskan undang-undang baru sesuka hati. Kalu nak undi pun, bagi sikit aja untuk letak dia orang dalam kandang pembangkang, barulah mereka boleh belajar jadi ADUN. Inilah dia perangai sebenar orang UMNO, kalau takda dia orang pun lagi baik kita kerana kepuraaan mereka nak mempertahankan agama Islam dan hak orang Melayu hanya propaganda semata-mata.

yusof said...

Ertinya eddie, pengundi Melayu Pulau Pinang, terutama dari Permatang Pun sudah pun tau, UMNO akan mempamerkan sebagai pembela bangsa Melayu apabila sudah berada di kandang pembangkang, kalau semasa mereka menguasi dua pertiga kerusi parlimen dan kerajaan negeri mereka semua lupa, berpura-pura nak satukan bangsa Melayu, gila kuasa kerana kuasa di parlimen saja tak cukup mesti rampas sikit kuasa raja-raja Melayu secara halus melalui parlimen, menjual maruah Melayu, dan agama Islam. Cukuplah setakat ini, suruh parti UMNO berlajar insaf sebagai pihak pembangkang pula.

mrf said...

bagusss..ahli keluarga anwar semua bertudung..

khabarnya anak anwar si nuha penah masuk disco siap pakai dressing nampak bahu lagi tu..tu pasal azizah letak jawatan nak jaga anak-anak yang mcm mula nak jadi liar..

aku penah tanya kat blog pro pkr..diorg jawab balik tu bukan disco..cuma party tertutup dikalangan kenalan rapat..

bila keluar dgn keluarga bertudung, tapi mlm pergi parti nampak bahu,tudung ntah kemana..sama lah hipokrit anak beranak..tak pyh lah nak ckp umni tak pakai tudung..org PKR pon ramai yg tak bertudung..

mrf said...

yusof percaya kata-kata nik aziz yg sumpah saiful tak boleh pakai..

siapa nik aziz???tinggi mana ilmu dia? maksum ke dia?
apakah berdosa sumpah dengan memegang al-quran?? berdosa kah sumpah dgn nama allah didalam masjid??
kenapa nik aziz tergamak meletak al-quran sama taraf dengan kitab kristian sebab menuduh saiful tiru cara kristian

kalau mcm tu pegi masjid dan mengaminkan doa pun dah tak boleh sebab akan dikata orang tiru kristian..
betapa jumud dan rosak pemikiran makhluk2 allah yang terima bulat2 kata-kata ulamak plastik pas..

yusof said...

Aku tak kata orang Islam tak boleh bersumpah atas nama Allah, tapi cara mereka bersumpah ini dari mulai sehari penamaan calon sehingga ke hari ini pun pemimpin umno percaya setiap sumpah yang dia orang buat mempunyai nilai bilangan penggundi dan aku rasa sampai saat akhir masuk hari mengundi pun akan ada pemimpin umno membuat sumpah dengan harapan boleh meningkatkan bilangan undi untuk wakil mereka atau mengurangkan bilangan undi DSAI, sumpah Saiful mempunyai nilai undi 10,000, sumpah Najib bernilai undi 5,000, Duta Malaysia ke Mongolia pun membuat sumpah dengan harapan akan membawa 5,000 undi dan dalam beberapa jam nanti kita akan dengar bekas MB Perak pula mengangkat sumpah untuk memberi bonos undi kepada wakil UMNO. Oleh pengundi tak boleh ditipu dengan gula-gula, mereka gunakan agama. Tapi aku yakin walau pun DSAI punyai nilai undi melebihi 30,000 walau pun tak buat sumpah. Lepas tu pak Lah, Najib dan orang umno lain akan menyumpah diri masing-masing bila kalah dalam pilihanraya kecil ini.

yusof said...

Kalau orang nak ungkit perangai buruk pemimpin umno serta anak-anak mereka, sampai dah takda bahasa untuk menggambarkannya. Kalau blog ni digunakan untuk mengaibkan orang lain, maka teruskan agenda ini. Ketua Pemuda UMNO Hishamuddin tu memang orang tau kaki perempuan semasa sebelum kawin. Awal 1990'an, Bapak saudara aku seorang SB pernah menyerbu sebuah klab di Batu Pahat dengan gadis di bawah umur bersama dengan Hishamuddin, tapi takda tindakan boleh dibuat. Bila bapak saudara hantar mesej ke Bukit Aman, bukan diterima, tapi kena marah dengan orang sana. Satu lagi kesah dari seorang SB, Hishamuddin sampai menculik anak gadis bekas Ketua Hakim untuk dibawa ke sebuah parti gila, tapi takda tindakan dibuat dari laporan bekas Ketua Hakim ini. Ini adalah contoh sekecil habok perangai Ketua Pemuda UMNO ini yang sama juga dengan perangai sepupunya yang menjadi TPM sekarang. Ini ke orang-orang yang memimpin negara tak lama lagi?

AnakWatan said...

Yusof bengong....

agaknya kau nie keling atau cina...

sebab tu kau tak paham sumpah nie...

jgn cakap kalau tak paham....

kau sebut dalil2 dan nas nas dalam AL-Quran.... jgn pakai hentam buta aje....


kau bagi tau aku kau boleh jamin ke yg anwar dan pkr tak akan korup....

tak bagi projek pada kroni kroni depa....

kalau kau tak boleh jamin apa bezanya pkr dan umno...

lebih baik pilih umno ... dalam umno ada melayu ...

dalam pkr ada cina ada keling....

keling naik atau cina naik depa pentingkan bangsa mereka dulu.,...

kau tengok kat tv DAP ajak melayu masuk....

melayu barua baru masuk terus jadi naib pengerusi...

samalah mcm parti komunis malaya dulu.... nak dapat sokongan melayu letak melayu jadi ketua...

tapi yg berkuasa setiausaha agong dia...

piraaahhhhh...

yusuf lembu edie keldai

mrf said...

kalau nak di ceritakan keburukan si yusof ni memang takde kata2 yang boleh menggambarkan buruknya perangai yusof anak beranak..samalah mcm balaci pencacai angkat najis anwar si raja petra tu. dah la minum alkohol, bini pulak free thinker,takde agama..memang dah takde kata2 lagi nak menggambarkan betapa buruknya perangai balaci2 PKR..apa punya bahalol la yusof ni..nama sedap, otak tak bley pakai..

mrf said...

haha yusof... ko ingat ko je ada bapak sedara sb..aku pon ada..bapak sedara, abang kandung, adik, bapak mertua aku semua nye polis..ocpd sampai la inspektor..aku pon boleh cakap adik aku buat rush kat club exclusive dapat tangkap si anwar tengah layan gadis GRO masa dia jd menteri..aku boleh cakap anwar kaki perempuann suka main pelacur kat hongkong masa abang aku jadi polis pengiring masa anwar jadi menteri..

polis siap ada video salah laku seks anwar masa dia jd menteri..ops scorpion tu masa thn 1996-1997..haha..ko junjung la anwar pujaan hati ko tu.bahalol bahalol..si yusof ni la baru lahabau namanya..

ha ha..yusof yusof..

edie said...

rasanya korang yg x faham.mrf,shah dan anak watan.ai dah lapor pada mahkamah syariah..full stop.So pada pandangan korang yg dungu ni mahkamah syariah x da kuasa ke nak suruh ai bersumpah jika diperlukan?kalau mahkamah putuskan ai perlu bersumpah tetapi dia x nak jugak..ok itu aku boleh terima.tu lah aku kata,suwei fool menggelabah,dan imam yg terbabit dah pun buat pengakuan..Aku percaya ai difitnah.Terpulanglah, kebebalan korang aje yg x nak terima.Ego mempertahankan pemimpin umno yg korup akhlak tuh.kalau akhlak pemimpin umno bagus, umno pun akan jd baik.x payah ada pas x payah ada dap dan pkr..x payah..tapi pemimpin umno hari ini bukan setakat gila kuasa malah harta sekali.itu yg umno hilang barakah..bak kata datuk zainal abidin sakom..bekas exco selangor zaman khir toyo.umno sepatutnya boleh jadi kuat dan teguh dgn menghimpunkan semua umat melayu,tapi kenapa tidak jadi begitu?Sebab pemimpin umno dah hilang arah..kiblat mereka berbeza sungguh jika dibandingkan dulu-dulu.Hari ini kuasa dan harta jadi perlambangan kekuatan.Bukan kata pembangkang,malah sesama mereka pun sanggup bertikam, berbunuh, fitnah dan berpuak.So..mana contoh terbaik umno nak tunjuk?Budaya siapa ni? Budaya yahudi kan? tengok aje kes 1988,Dr M dan ku li..ohh..bila dia berbunuh dan fitnah memfitnah sesama umno,x pe..itu kira masalah dalaman..x kira satu dosa di sisi Islam ke? Rasuah wang dalam umno tuh terkeluar le dari landasan hukum?Itu kira dosa dalaman umno le..x berdosa le tuh..itulah statement bangan najib dan mahathir dulu.Politik wang adalah masalah umno bpr jgn campur.
video seks ai?mana dia ada ke?fuh cerita baru tuh..tunjuk le hantar le youtube..boleh..biar satu m'sia tengok..cakap macam nak rak..hmm..dap komunis ye..gerakan dan mca bagus..lupa ke ling liong sik pernah cabar nak ambik tanah org melayu bagi kat cina di melaka?nasib baik x bagi..koh su koon gadai tanah melayu di penang..x nak citer?alahai..umno totok..kan baik ko buat patung najib dan pak lah kat rumah ke kat padang ke..suruh semua org kampung datang sembah..ko ingat bila x sokong umno tuh bodoh?x patriotik? ceh..aku sokong agenda umno..bukan pemimpin umno.pemimpin umno yg korup hari ini le yg telah menjahanamkan reputasi umno di mata org melayu hari ini..kenapa mesti ada banyak parti yg menentang umno?sebab akhlak pemimpin umno dah rosak.kalau akhlak pemimpin umno bagus..aku percaya politik malaysia x kan jadi macam hari ini..

AnakWatan said...

edie yg bebal...

pekong anwar kenapa kau tak sebut...

bingai.....

mrf said...

bodoh nyeeerr edie ni..saiful buat sumpah sebab nak bersihkan nama dia..orang semua maki hamun kutuk dia cakap bohong..dia bersumpah yang dia bercakap benar..bukan semata2 bersumpah nak bgtau anwar geli-gelikan bontot dia..

ko paham tak..saiful tu nak buktikan yg dia tak tipu..kalau ko jadi saiful ko nak dok diam biar orang terus maki hamun ko?? bila dia tak muncul korang tuduh dia mcm-mcm..pengecut la, munafik la.bila dia muncul dan buat sumpah korang tuduh lagi mcm2..apa punya keling paria la orang2 pkr nih..

yusof said...

mrf dan anakwatan ni otak aja bersaiz otak manusia, tapi akal macam tunga. Kalau Saiful nak mencari kebenaran dengan besumpah tak payahlah buat depan kamera TV popular di dalam suasana yang penuh menimbulkan keraguan, kecuali tujuan untuk mengaibkan orang lain, bukan itu tujuan bersumpah dalam Islam. Sebab itulah Imam Masjid Wilayah sedar tentang muslihat ini dan mufti wilayah boleh cakap apa pun dengan mnyifatkan Iman itu hanya seorang pegawai rendah bermaksud semua pegawai rendah itu bodoh tak pandai baca ilmu, mesti ada Sarjana Muda, Sarjana atau PhD. Kalau Saiful tu tak buat laporan polis dan kesnya dah masuk makamah pun, tup tup Saiful buat sumpah, sehari sebelum pencalonan pulak, nampak benar dia tak yakin pada laporan polis atau telah berbohong di dalam laporan polis, maka dengan sebab itu dia gunakan cara lain pula. Orang Permatang Pauh tak bodoh macam mrf dan anakwatan.

yusof said...

mrf dan anakwatan ni otak aja bersaiz otak manusia, tapi akal macam tunga. Kalau Saiful nak mencari kebenaran dengan besumpah tak payahlah buat depan kamera TV popular di dalam suasana yang penuh menimbulkan keraguan, kecuali tujuan untuk mengaibkan orang lain, bukan itu tujuan bersumpah dalam Islam. Sebab itulah Imam Masjid Wilayah sedar tentang muslihat ini dan mufti wilayah boleh cakap apa pun dengan mnyifatkan Iman itu hanya seorang pegawai rendah bermaksud semua pegawai rendah itu bodoh tak pandai baca ilmu, mesti ada Sarjana Muda, Sarjana atau PhD. Kalau Saiful tu tak buat laporan polis dan kesnya dah masuk makamah pun, tup tup Saiful buat sumpah, sehari sebelum pencalonan pulak, nampak benar dia tak yakin pada laporan polis atau telah berbohong di dalam laporan polis, maka dengan sebab itu dia gunakan cara lain pula. Orang Permatang Pauh tak bodoh macam mrf dan anakwatan.

edie said...

Pekong apa sayang?pekong ke tok pek kong?pekong ai ke pekong najib?ke pekong dua-dua sekali? atau najib aje?ha..ha..dah x boleh jawab le tuh..aku bukak web pemuda umno..KJ,lain2 menteri punya blog,hantar komen kritik,haram x keluar.Bodo semua nak di puji dan puja.Bila bukak web ai,bagus yg kritik dia pun ramai..bahasa pun pedih jugak..ai gentleman..x macam menteri dan mp umno,penakut..bacul.

ai dah lapor mahkamah syariah..sudah le..apahal yg sakit hati ai x bersumpah lagi?Biar le mahkamah putuskan.apa jaminan kalau ai bersumpah yg kes x akan diteruskan? tentu korang pun nak tau kan adakah betul ai meliwat atau suwei fool menipu?so..biar mahkamah bicarakan dulu.betul ke suwei fool dah bersih nama dia? ye ke? ye ke?fuh..dahsyat umno totok ni..pada suwei fool berani buat berani tanggung!ceh..kalau betul lapor le mahkamah syariah..

AnakWatan said...

kepala hotak kau la edie... aku sendiri dah hantar lebih 10 kali komen kat blog anwar kenapa dia padam....

aku sendiri hantar.... bukan aku dengar cakap org...

kau tu yg bebal....

apa anwar aljuburi kau tu kau dah anggap nabi ker...

dah tak ada pekong...

kenapa kau nak pertikaikan saiful

dia nak buat apa lantak la dia...

keluar tv glamour apa...

kalau kau dah kena jubur dengan anwar kau buat lah macam saiful...

edie said...

hah..bersumpah sbb nak masuk tv utk glamour.anyway..aku x cakap tp ko yg cakap.So aku dah linkkan statement last ko pada blog yg lain..hmm..oklah..umno totok..ko peluklah umno tuh..kuat2 jgn bagi telepas tau..sbb umno dah nak masuk muzium ni..aku x sabau nak tengok pemimpin pujaan ko siang dan malam tuh dibicarakan sorang-sorang..nanti..Insya Allah..Anwar Ibrahim bakal perdana Menteri Malaysia yg ke 6..tinggalkan umno..pemimpin korang dah x sayang lagi bangsanya,negaranya dan paling utama pemimpin umno hari ini memperlekehkan ugama Islam..sana konsert sini konsert..bodek ampu..rasuah..soi lek..bunuh..diskriminasi..fitnah..fuh banyak lagi..tinggalkanlah..umno tuh..ko x rugi..

edie said...

Syukur alhamdulillah..dsai menang dgn majoriti lebih baik..wahai orang kampung...umno totok sekelian..lihatlah kuasa Tuhan..lihatlah..kebesaran Allah..DSAI dizalimi pemimpin pujaan korang,tapi Allah lebih mengerti..Syukur ya Allah..hancurkan kezaliman..hancurkan umno dan BN!!!

yusof said...

Akibat sumpah laknat Saiful sudah memakan diri orang-orang umno. Sekarang bos-bos umno kena start bungkus kain baju, orang-orang baru nak mengambil tempat mereka di Putrajaya sedikit masa lagi.

AnakWatan said...

kepala hotak kau la edie dan yusof....

apa anwar tu wali ke...

kaau dia betul kenapa dia takut nak bersumpah....

kenapa kau nak sibuk dgn saiful.... itu antara dia dgn ALLAH....

penjubor kau tu kau patut sibuk...

apa dia tak pernah makan rasuah ker...

apa janji dia nak tegakkan ISLAM...
setahu aku forum memluk ISLAM pun dia sokong...

cuma PAS aje sibuk pasal negara ISLAM...

apa dia ada sibuk nak naikkan bangsa melayu.....

mari kita tengok... jgn kau mendahului ALLAH.....

DIA yg tentukan bukan kau...


jgn backing org yg salah kelak kau juga dapat akibat daripada ALLAH....

jgn pandai sebut ALLAH tapi kau tak tahu ...

AnakWatan said...

masa dia berkuasa dulu dia pernah menzalimi org jugak.... jgn ckp ini pertolongan dari ALLAH...

kau jgn over sangt.... tak paham UGAMA jgn pandai hentam.... aje

aku cakp sikit la kat kau... kau blh tanya ulama....

org yg dizalimi akan ditolong ALLAH dgn syarat org menzalimi tu kita tak buat apa apa ... samada maki hamun dsb....

tapi anwar pun mulut celupar ... kuat maki org sana sini... apa kesss beb

edie said...

yusof..begitulah..org yg tidak boleh terima hakikat..sama2lah kita tengok anakwatan dan konco2nya ni..agaknya besok dsai naik jd pm..dia dan Tun M pun akan lari dr m'sia kot? Tahniah..PKR..biarlah semakin kuat kita ditekan Insya Allah semakin teguh pula keyakinan masyarakat..biarlah si anakwatan dan konco2nya dimakan sumpah laknat suwei fool tuh..aku dah ajak tinggalkan umno yg dah kuat sakitnya tu x nak..biarlah..x guna paksa..biarlah si luncai terjun dgn labu2nya..ajak sekali lelabi..Ya Allah syukur kami panjatkan kepada Mu..dengan kemenangan ini, maka jadikan kami hamba yg terus memperteguhkan agamaMu Ya Allah..jadikan kami ikatan yang memperteguhkan pakatan rakyat..berikan hidayahMu kepada mereka yg masih teraba2 dalam samar.Bukakan hati mereka untuk bersama2 kami menjadi sebahagian dari pejuang pakatan rakyat.Ya Allah mohon kami moga agar Islam sentiasa m'jadi kiblat perjuangan kami..Ya Allah..hancurkan kezaliman,hasad dengki manusia munafik,sedarkanlah orang2 umno yg sebangsa dan seagama dgn kami agar jgn terus tersesat..Amin..
wahai anakwatan..terimalah hakikat..pemimpin umno dah x releven!!

AnakWatan said...

edie ... ediee...

kau jgn terlalu ghairah....

kalau kau nie melayu dan ISLAM...

aku bagi nasihat kat kau...

jgn ingat ini satu rahmat....

mungkin juga bala' nampak seperti rahmat...

ada juga rahmat nampak seperti bala'

jgn tergopoh gapah... ilmu kau masih mentah lagi walaupun mungkin kau dah berumur 40 tahun.....

yusof said...

Anakwatan ni mugkin dah umur baliq, tapi akal macam bayi. Tenguk tektik sumpah Saiful tak menjadi, lepas tu sekelip mata nak lulus Akta Dakwa Nama Anwar (DNA) sebab nama Anwar esok dah ada dalam parlimen. Lihat aja macam mana wakil-wakil umno yang macam kayu-kayu mati tu nak berbahas perkara teknikal tentang DNA ni, tapi dia orang tu muka aja macam manusia, bila pendekar bunyi wisel, semua angkat tangan menyokong, tapi aku rasa ramai antara mereka dah sedia nak angkat tangan, "kami sokong Parti Rekyat", lepas bngkuslah BN dan UMNO.

yusof said...

Anakwatan ni mungkin umur aja dah baliq, tapi akal macam bayi. Tenguk sumpah Saiful tak menjadi, lepas tu dengan sekelip mata nak lulus Akta Dakwa Nama Anwar (DNA) sebab nama Anwar esok dan ada dalam pralimen. Lihat aja macam mana wakil-wakil umno yang macam kayu-kayu mati tu nak berbahas perkara teknikal tentang DNA, tapi dia orang tu muka aja macam manusia, bila pendekar bunyi wisel, semua angkat tangan menyokong, kalau ada yang tak buat nayalah akibatnya, tapi aku rasa ramai antara mereka ni dah sedia nak angkat tangan, "kami sokong Parti Rakyat", lepas tu bungkuslah BN dan UMNO.

yusof said...

Anakwatan ni mungkin umur aja dah baliq, tapi akal macam bayi. Tenguk sumpah Saiful tak menjadi, lepas tu dengan sekelip mata nak lulus Akta Dakwa Nama Anwar (DNA) sebab nama Anwar esok dan ada dalam pralimen. Lihat aja macam mana wakil-wakil umno yang macam kayu-kayu mati tu nak berbahas perkara teknikal tentang DNA, tapi dia orang tu muka aja macam manusia, bila pendekar bunyi wisel, semua angkat tangan menyokong, kalau ada yang tak buat nayalah akibatnya, tapi aku rasa ramai antara mereka ni dah sedia nak angkat tangan, "kami sokong Parti Rakyat", lepas tu bungkuslah BN dan UMNO.

AnakWatan said...

wahai pencacai anwar kenapa kau begitu taksub dengan anwar....

kalau kau nak pemimpin bersih ...

kenapa kau tak sebut nik aziz atau hadi awang....

beliau tak ada lagi skandal....

lebih lebih lagi beliau tinggi pengatahuan UGAMAnya...

inilah pemimpin yg sepatutnya kau pilih....

bukan anwar al-juburi tu....

apa nik aziz dan hadi awang tak berkemampuan ke... kau cakap la...

kenapa kau pilih anwar yg terang terang sama busuk dengan UMNO yg kau caci tu....

kenapa kau tak pilih pemimpin yg betul betul bersih.... kalau kau nak pembaharuan....

anwar dulu pun korup... apa kau boleh jamin dia jadi begitu baik lepas ini... cehhh

aku begitu muskil tgk pencacai PKR nie.... konon nak cari pemimpin lebih baik dari UMNO konon....

anwar tu jugak bekas UMNO...

kenapa tak pilih yg betul betul bersih....

itulah kalau dah taksub... buruk pun kata baik.... pendek kata langsung tak ada salah lagi....

kau jawab la... kenapa kau tak nak HADI AWANG atau NIK AZIZ jadi PM....

mereka terang terang nakkan negara ISLAM....

mungkin sebab kau pun penjubur mcm anwar kot sebab tu kau nak anwar supaya fahaman sekular boleh diteruskan lagi... judi, zina masih boleh lagi kan...

kalau kau betul betul nakkan pemimpin yg bersih .. anwar bukan lah jawapannya...

nampak sangat kau pun 2 X 5 aje... kau kata org kau pun sama.... hahahah

yusof said...

Berfikirlah secara matang, hapuskan segala kesan dari BTN. Apabila buat pertama kali UMNO dan BN bungkus, pencaci umno tak perlu bimbang, aku rasa saki baki mereka tetap ada di parlimen, yang cantiknya ini bermakna lengkapnya satu putaran politik di Malaysia dan bermulanya satu lambaran baru di dalam pembikinan sebuah negara dan putaran ini harus dibiarkan terus berlaku barulah berhasilnya sebuah negara yang maju dan disegani di seluruh dunia. Anwar, Hadi Awang, Nik Aziz, Pak Lah, Kit Siang dan generasi muda dalam politik itu bagaikan pemain-pemainnya, kalau mengulangai perbuatan buruk atau melakukan rasuah akan turut tersingkir dari permainan politik dan aku rasa kalau berlaku pertukaran kerajaan esok, mereka yang berada di dalam kerajaan baru ini akan menghdapi cabaran yang lebih hebat kerana menghadapi rakyat yang telah terreformasi. Rakyat yang merubah senario politik sekarang, mereka juga berkuasa merubahnya sekali lagi pada masa akan datang. Selamat datang ke Malaysia baru.

AnakWatan said...

wahai pencacai anwar kenapa kau begitu taksub dengan anwar....

kalau kau nak pemimpin bersih ...

kenapa kau tak sebut nik aziz atau hadi awang....

beliau tak ada lagi skandal....

lebih lebih lagi beliau tinggi pengatahuan UGAMAnya...

inilah pemimpin yg sepatutnya kau pilih....

bukan anwar al-juburi tu....

apa nik aziz dan hadi awang tak berkemampuan ke... kau cakap la...

kenapa kau pilih anwar yg terang terang sama busuk dengan UMNO yg kau caci tu....

kenapa kau tak pilih pemimpin yg betul betul bersih.... kalau kau nak pembaharuan....

anwar dulu pun korup... apa kau boleh jamin dia jadi begitu baik lepas ini... cehhh

aku begitu muskil tgk pencacai PKR nie.... konon nak cari pemimpin lebih baik dari UMNO konon....

anwar tu jugak bekas UMNO...

kenapa tak pilih yg betul betul bersih....

itulah kalau dah taksub... buruk pun kata baik.... pendek kata langsung tak ada salah lagi....

kau jawab la... kenapa kau tak nak HADI AWANG atau NIK AZIZ jadi PM....

mereka terang terang nakkan negara ISLAM....

mungkin sebab kau pun penjubur mcm anwar kot sebab tu kau nak anwar supaya fahaman sekular boleh diteruskan lagi... judi, zina masih boleh lagi kan...

kalau kau betul betul nakkan pemimpin yg bersih .. anwar bukan lah jawapannya...

nampak sangat kau pun 2 X 5 aje... kau kata org kau pun sama.... hahahah

jawablah yusof kerbau... kenapa masih nakkan anwar yg jelas satu masa dahulu adalah seorang yg kotor...

kenapa tak calonkan saja Nik Aziz atau Hadi Awang...

mereka masih bersih lagi... berilah peluang pada Ulama memerintah pulak... apa kau takut hukum HUDUD ker?????

AnakWatan said...

Kalau PAS memerintah aman malaysia nie... daripada anwar aljuburi tu...

cari salah org aje... macam tak pernah buat salah

yusof said...

Wahai anakwatan siapalah aku nak memilih Anwar, Hadi Awang, Nik Aziz ke jadi PM, siapa yang boleh melawan takdir, dengan takdir Allah, Kit Siang bin Abdullah atau Kapral singh bin Abdullah jadi PM dan laksanakan HUDUD, tak mustahil kalau Allah nak menentukannya. Yang pentingnya kita berada di Malaysia Baru, malaysia lama tetap jadi kenangan.

AnakWatan said...

sapa suruh kau pilih...

aku suruh org PKR ramai ramai pilih ...

fikir dengan akal yg waras... bukan ikut nafsu dan perasaaan

mrf said...

biarkan orang-orang pkr menari ala-ala monyet kat sini..makin lama makin seronok tengok gelagat monyet-monyet ni menari persis disimbah minyak panas..

monyet-monyet ni hanya melihat keburukan tanpa melihat kebaikkan yang dilimpahkan kerajaan terhadap rakyat..

jika isu kenaikkan harga barang, maka disalahkan pula pihak kerajaan..aku tak nampak kerajaan dapat untung bila harga barang naik..yang untung tokey2 cina sebab diorang pembekal,pengedar,pengeluar..yang kene maki kerajaan..hugak..dah tu pulak terpaksa bagi subsidi..

cina-cina yang makin goyang perut makin kaya raya,ketawakan orang melayu yang marahkan kerajaan macam monyet makan cili..dah tu pulak melayu2 monyet jelmaan pejuang pkr ni sebok nak perjuangkan hak kesamarataan rakyat..lagi untung cina2 ni..

gua bukan racist beb..tapi gua dh kerje mcm2 tempat sebelum ni..gua pegi semayang jumaat masuk ofis lambat 10 minit kene buang kerje beb..bos siap cabar aku kalau nak buat aduan ke apa ke tapi dia warning aku dia boleh sue aku balik sebab langgar kontrak..gila ke apa..agama bangsa lain kapir-kapir ni tak sensitif..nak melayu je kene sensitif agama bangsa lain..

Panglima Perang Cyber said...

Edie : mana ada Anwar bersumpah..ko tak dengar ke mufti kata sumpah kena guna walllahi wabillahi watallahi..


Nuwar kata apa dalam video eide kata sumpahan dia tu ?

saya berani bersumpah dengan nama Allah...

Kesian, hidup hidup kena tipu ....

Saya cabar carilah sumpah Anwar tahun 1998 tak ada pun.

Anwar bijak guna perkataan putar belit minda penyokong fanatik dia mcm ko edie...

Sudahlah...

Terima hakikat Anwar sudah tidak relevan lagi sekarang, dari dulu dan selamanya...

Panglima Perang Cyber

http://penembak-tepat.blogspot.com