Thursday, February 19, 2009

Haru Biru Dalam PKR Kesan Sumpah Laknat Saiful Terhadap Anwar Ibrahim?

" Bawa-bawa bertaubatlah makcik-makcik bertudung yang berada di belakang
YB Elizabeth Wong. Adakah makcik-makcik ini `merestui' perbuatan YB DAP yang
bersekedudukan dengan Pemuda Melayu tanpa berkahwin? "

Lepas satu, satu bala yang menimpa Pakatan Rakyat.

Bermula dengan pengumuman dua Adun PKR dari Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi, ADUN Cangkat Jering Mohd Osman Jailu dan Adun DAP Hee Yit Foong keluar dari Pakatan Rakyat menjadi calon bebas dan menyokong BN menyaksikan Kerajaan campuran pembangkang Perak tumbang.

Tidak sampai sebulan sekali lagi malang menimpa Pakatan Rakyat. Adun PKR kawasan Bukit Selambau, V.Arumugam mengumumkan perletakan jawatan sebagai Adun dan Exco Kerajaan Negeri Kedah dipercayai ada kaitan dengan skandal perempuan simpanan sehingga melahirkan seorang anak.

Terbaru pengumuman mengejut perletakan jawatan sebagai Adun dan Exco oleh Elizabeth Wong, Adun Bukit Lanjan dari PKR ekoran penyebaran gambar bogel Elizabeth yang dipercayai dilakukan oleh teman lelakinya, seorang pemuda Melayu.

Menjadi persoalan, adakah haru biru yang berlaku dalam Pakatan Rakyat pada hari ini khususnya dalam parti PKR adalah kesan daripada sumpah laknat yang dibuat oleh Saiful Bukhari Azlan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim atas tuduhan meliwat?

Walau pun dicabar untuk bersumpah laknat tetapi Anwar sehingga hari ini tidak berani bersumpah dan mengelak dengan memberi berbagai alasan. Saiful berani bersumpah laknat kerana merasakan dirinya di pihak yang benar. Tetapi Anwar mungkin menyedari bala yang akan beliau tanggung jika bercakap bohong.

Banyak pihak melihat kesan sumpah laknat yang dibuat oleh Saiful pada tahun lepas sudah menampakkan kesan. Satu demi satu bala yang menimpa PKR yang dipimpin oleh Anwar. Jika Anwar tidak bertaubat dibimbangi banyak lagi bala yang akan menimpa PKR dan Pakatan Rakyat.

24 comments:

yusof said...

Mana boleh lawan haru biru dalam umno sehingga parti itu diharamkan, tapi pemimpinnya Dr Mahathir dengan rakus mengekalkan kuasa tanpa menghiraukan proses demokrasi dan lebih ganas lagi untuk menghalang sesiapa dari kalangan pembangkang atau dalam parti untuk mempertikaikannya, semuanya di tahan di bawah ISA.

AnakWatan said...

cukup cukuplah yusof...
kenapa kau takut nak mengaku kesalaha yg telah dibuat oleh anwar atau kau tak dapat nak menerima kenyataan...

semua komen aku pasal anwar kau pun tak dapat nak menangkis cuma kau buka cerita lain aje...

maknanya kau juga bersetuju bahawa anwar itu juga lebih jahat dari UMNO..

AnakWatan said...

Ingatlah surah Ali Imran,ayat 26 ini:


“Wahai Tuhan yang mempunyai kerajaan,

Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki,

Dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki,

Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki,

Dan Engkau hinakan orang yang Engkau hendaki,

Ditangan Engkaulah segala kebajikan,

Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa atas sesuatu”

sritribuana said...

Setuju,makcik-makcik yang bertudung tu jangan sangat jaga dan pertahankan yang dah terselak. Bikin malu muslim yang solehah je..tuiiii.
Kalau orang lain tak pakai tudung pun kamu kutuk bagaikan nak mampus..masakan yang dah terpampar kemaluan, kamu nak pertahankan wahai makcik-makcik sekalian.
Yang jantan-jantan tu pula memang lah bukan senang nak tengok kemaluan pemimpin..rasanya mereka tu bukan nak bela..tapi nak belai..
I'm sorry.!!

AnakWatan said...

org lelaki nie... nampak puki mana boleh tak tengok.... rugi beb...

tak kira lah puki amoi tua ke...

hahahhaa... tak kira la mana kaum pun..

yusof said...

Adakah maksud anakwatan kerajaan berMBkan pemimpin umno yang mungkin tidak pernah merujuk kepada surah ini, atau berMBkan seorang pemimpin PAS yang memeng berpegangkan Islam sebab itu beliau akan terus mempertahankan kerajaan yang dipilih oleh rakyat selepas 8 Mac lalu. Tentang Eli Wong masih dalam siasatan polis, ada orang yang rapat dengan Eli yang mengatakan dia sendiri tak tahu bagaimana gamabarnya semasa tidur boleh diambil kerana rumah orang pembangkang sentiasa terbuka untuk orang ramai siang dan malam. Pada satu malam beliau terasa terlalu amat mengantuk sehingga tak tertahan lalu masuk tidur atau tertidur. Di dalam keadaan begini macam-macam boleh berlaku kerana di rumah itu bukan macam rumah orang UMNO yang dijaga oleh polis dan tentera, kita akan dengar cerita sebenar dari siasatan.

AnakWatan said...

kerajaan pakatan rebah lah .. bodoh..

apalah kau nie...

ceritalah apa kebaikan pakatan rebah dah buat hingga kini....

kalau buat salah semua tuduh BN... apa punya orang....

tuduh sana tuduh sini... bukan nak buat keje.....

yusof said...

Kerajaan Pakatan di Perak belum rebahlah anakwatan, MB Perak NO.1 dan exconya masih menjalankan tugas biasa dan akan mendapatkan pengsahan dari makamah tak lama lagi, tak ikut perkembangan ke, kalau rebah macam mana MB No.2 UMNO dan kuncu-kuncunya tu boleh kena gantung dari menghadiri DUN? Masa nak bentuk kerajaan cara curi-curi, mereka kata DUN tak diperlukan, sekarang mereka kata mesti ada kata putus dari DUN dan kata kerajaan BN dibentuk atas titah raja, sekarang kena guna undang-undang untuk mempertikaikan kata putus Yang DiPertua DUN Perak, nampaknya mereka kelihatan berdiri, tapi macam terhoyong-hayang tak tau nak ke mana. Tulah cari pasal sendiri kena.

yusof said...

Gambar bogel dalam keadaan yang memalukan dibuat oleh seorang penceroboh ke dalam rumah Eli Wong dan mengambir foto sesaorang yang sedang tidor dan mungkin dalam keadaan tidor tidak sedar. Keadaan tidor semulajadi lebih sensitif dari tidor tidak sedar. Orang dalam bidang perubatan tahu pesakit dalam keadaan tidor semulajadi dan tidur tidak sedar kerana doktor menggunakan dadah untuk menghasilkan keadaan tidur tidak sedar untuk tujuan melakukan kerja diagnostik dan bedah. Di dalam keadaan tidor tidak sedar sesaorang boleh di buat apa-apa pun, mengubah kedudukan tidor supaya mengiring atau mengangkang. Kalau nak tanggal apa-apa pun dari tubuh tiada masalah. Dadah yang digunakan sungguh hebat kesannya, tapi dadah ini juga menjadi dadah yang kerap disalahgunakan untuk penagih atau untuk tujuan jenayah seperti rogol. Kehebatan dadah ini ada dalam bentuk tablet dan kalau masuk dalam air sungguh larut tanpa sebarang bau dan rasa dan kesannya boleh berlaku hanya dengan mengira 1,2,3 melalui suntikan dan tidak sampai 15 minit setelah ditelan dan paling hebat pesakit atau mangsa hilang ingatan semasa di bawah kesan dadah. Terdapat kesah benar di Hospital Seremban 20 tahun lalu, seorang pakar bius setelah menelan tablet ini untuk berehat, dikejut untuk pergi ke hospital pada pukul 2 pagi, dan keesokan harinya orang bercerita doktor ini datang memakai gaun tidur transparen dengan memakai kasut suaminya memberi rawatan kepada pesakit. Satu dadah yang sempurna untuk menidurkan sesaorang sehingga tidak sedar bajunya ditanggal dan boleh menerima arahan atau diubah tubuhnya supaya mengiring atau mengangkang untuk diambil fotonya dan selepas itu hanyalah sejarah hitam bagi hidup mangsa ini yang tidak akan dapat dilupakan sampai ke akhir hayat. Maka bergembiralah orang yang dapat menggunakan foto ini untuk apa tujuan sekali pun.

sritribuana said...

Yusof, memang you pakar.Pakar lawak.
Suruh Eli buktikan bahawa dia masa tu berada dalam pengaruh dadah.
Yusof O yusof,Pertahankan!!!! lah,pertahankanlah yang mungkar tu..Neraka masih luas lagi untuk kamu huni.

sritribuana said...

Yusof..!Carelessness of ELi is not acceptable.I dont believe BN snap the pictures.They snached the pictures from somebody else ‘yes’.She has to pay the price for her carelessness.Exposing herself to enable ’somebody’to peep and snap her naked body is shameful though she said is not shameful..
Comparatively, please dont talk about UMNO leaders.They are known already.BUT opposition leaders should be smart enough to set good moral examples.When caught of immoral act,dont ever ‘finger-point’to UMNO leaders saying they are also immoral.(2X5)
To me picture taken in whatever manner is an act of immoral.Circulated nationwide.exposing every part of her body and everybody regardless matured or not and even students are curious to see not her service but her body shape etc.Salutation ‘YB’ to her is inappropriate.Now she is no less than a ‘Nude model’at playboys club 'a bunny' not a leader.Without Eli(your idol) there are a lot more ‘highly moral individual’ queing to lead the peoples.
I stand by my argument.

yusof said...

Did I accuse anybody? I only explained about things that could possibly have taken place and ask professionals, these type of drugs can also be obtianed legally for sport purpose like hunting or for animal use and it can easily fall into the wrong hands or people with intentions to do do such things. Security people have also used these drugs for interrogation. They can use on you, your sisters, your mother or those they regard as the enemy of the rulers. Let's wait for the police open and fair investigation.

yusof said...

You did not read the facts properly, Eli did not deliberately expose herself for some snaps, unless she makes a living from phonographic products. How many many time houses in Malysia have been broken in? Does it make sense Eli Wong was waiting in the bed room for someone to take photo snaps in that manner. It was a good work of the intruder and should we classified this as a criminal case? A woman who is being raped and taken photo in that action, may be she is careless to walk alone in the car park, do we accuse her as immoral person?

sritribuana said...

A thief is a thief.waiting for chances. their fortune depends on careless and ignorant people like her.
Accident or whatever due to carelessness shows her standard of quality.Serves her right.
She is a leader mind you.!
Remember Senator Edward Kennedy?Civilised community needs no careless leader.

bluehope said...

Takkan sorang wanita bujang bila masuk rumah sendiri...pastu nak tido...dlm keadaan separuh bogel lagi tu biar kan aje rumah nyer tak bkunci.

Hanya org yg dikenali shj yg akan berada di rumah tersebut..

AnakWatan said...

hahaha... yusof kan pakar menjawab... memang sah yusof nie keling pariah...


mana nak ngaku salah....

jawablah yusof... kau ada tangan nak menaip.... taiplah...

rakyat sekarang dah muak dengan omong kosong anwar aljubri kau tu... dah lah tu kau kata UMNO pakatan rebah kau tu apa kurangnya...

banyak salah laku jugak...

ada jugak ahli pakatan rebah kau tu dari UMNO... hahahah...

kau nie ibarat meludah kelangit... akhirnya kena kemuka sendiri juga...

shahriman said...

Bro Yusof, ini tiada kene mengena dengan dadah atau apa apa konspirasi.

Semua tidak paham dan tidak nampak. BN tidak ada rancangan apa apa, ini adalah peluang. Tetapi targetnya bukan Eliza, bagi saya Eliza tidak bersalah. Targetnya ialah Boyfriendnya seorang ahli PKR.

Dengar kata, ada pakatan dalam PKR yang ingin menjatuhkan eliza. Dan boyfriendnya akan membuka mulut nanti.

shahriman said...

Kalau hendak jatuhkan Eliza adalah mudah sekali, cuma hantar pegawai agama ikut dan tangkap mereka berkhalwat. Atau letakkan camera berbagai angle seperti Chua SOi Lek terkena.

Ini adalah kerja orang dalam yang tidak berpuas hati dengan sikap eliza yang tegas terhadap alam sekitar. Antara saya dengar ada projek pembangunan yang di cadangkan telah di hentikan. Dan dengar kata beliau terpaksa berjumpa dengan Najib dan Pak Lah untuk memberi sokongan kepada beliau untuk menghentikan projek pembangunan tersebut. Yang herannya kenapa beliau terpaksa pergi berjumpa najib/pak lah untuk menghalangnya? saya yakin tindakan beliau telah menaikkan kemarahan setengah pihak dalam PKR.

Sila lihat youtube press conference mengenai tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Beliau ada mengutarakan terima kasih kepada najib dan pak lah mengenai sokongan kepada beliau. Ini adalah spekulasi sahaja, tetapi ia sudah cukup untuk menjadi motif.

AnakWatan said...

Siapa Elizabeth di hati Anwar ?

Selain Tian Chua, Elizabeth dianggap sebagai 'lubuk duit' dari luar negara yang disalurkan melalui NGO untuk membantu PKR. Klik di sini

Elizabeth merupakan secretary-general kepada HAKAM dari 2000-2006 dan sekarang masih menjadi penasihat utama NGO itu.

Dia juga merupakan penasihat utama kepada SUARAM (Suara Rakyat Malaysia) yang mendapat tajaan daripada yayasan Yahudi Amerika iaitu NED (National Endowment for Democracy).

SUARAM mendapat grant tahunan sebanyak $70,000 daripada NED. Bukti klik di sini

Maka tidak hairan dalam Pilihanraya ke-12, aktivis-aktivis SUARAM seperti Elizabeth, Chang Lih Kang (Perak) dan Arucelvam (Selangor) bertanding atas tiket PKR.

Elizabeth juga merupakan fellow hak asasi sebuah yayasan Amerika iaitu Carnegie Council for Ethics and International Affairs pada 2002-03.

Carnegie Council for Ethics and International Affairs pula ditaja the Carnegie Endowment For International Peace

Kedua-dua yayasan Amerika ini mempunyai perkaitan rapat dengan Anwar Ibrahim kerana salah seorang kawan baiknya, Douglas Paal menjadi vice president for studies di yayasan itu. Klik di sini

Kalau ditujuk kepada sejarah hubungan Anwar Ibrahim dan Douglas Paal, sudah bermula sejak tahun 1996 lagi, ketika itu Paal bertugas sebagai wakil Amerika di rantau Asia dengan ibu pejabatnya di Taiwan.

Pada tahun 1998, Anwar Ibrahim telah dilaporkan menyalahgunakan dana kerajaan sebagai Menteri Kewangan dengan membayar RM38 million kepada pelobi APPC (Asia Pacific Policy Centre, berpusat di Taiwan, kepunyaan Douglas Paal untuk melobi Amerika Syarikat.

Hasil lobi itu, Douglas Paal yang juga bekas penganalisis kanan CIA di Jabatan Negara Amerika Syarikat (klik di sini) telah berjaya membawa ahli politik berbangsa Yahudi termasuk William Cohen (Setiausaha Pertahanan Amerika) dan Madeline Albright (Setiausaha Negara Amerika) datang ke Malaysia melalui projek 'Dailog Pasifik' anjuran bersama IKD dan APPC. Klik di sini

Berdasarkan latar belakang di atas, memang wajar Anwar Ibrahim berang apabila kes Elizabeth terbongkar.

Apatah lagi Elizabeth mengambil keputusan drastik meninggalkan semua jawatan politik serta tidak menghiraukan nasihat Anwar.

Memang Anwar akan mengamuk, jika sumber duitnya telah dijolok oleh orang dalamnya sendiri.

Bukankah terdapat persamaan antara Elizabeth Wong dan Anwar Ibrahim yang sama-sama terlibat dengan skandal seks gelap dan ketika mereka dilanda masalah itu, mereka sama-sama berlindung di sebalik tembok besi hak asasi manusia ?

AnakWatan said...

link bagi "klik disini" diatas...

http://elizabethwong.wordpress.com/about/

http://www.ned.org/grants/06programs/grants-asia06.html#malaysia

http://www.carnegieendowment.org/about/staff/index.cfm?fa=expert_view&expert_id=397&prog=zch,zgp&proj=zsa

http://www.icasinc.org/bios/paal_dh.html

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2009/02/kumpulan-badan-pemikir-amerika.html

Umno said...

Yang beriya.. orang pas suruh Ibrahim Ali letak jawatan kerana tegur PKR tu bukan kuku besi ke?? Sampai ugut bunuh membunuh ADUN perak yang masuk bebas tu bukan kuku besi ker?? Pikir patut-patut la Bro.. Pembohongan Anuar makin bertambah Jelas tapi ada lagi yang buta mata.. Pekak telinga..

Umno said...

Mana ada orang tidur pakai cermin mata..?? LOgik ke elizabeth wong tengah tidur bogel orang umno masuk tangkap gambar... ni sama sama geng dia jugak ni..

Tu la buktinya PKR bukan boleh percaya....

sritribuana said...

PAS ( Parti Anak Setan ).Menghasut dan maki hamun orang sahaja yang kuat.Habuk pun tadak.Asalkan tidak menyokong mereka pasti kena maki.
Tengok sahaja lah nanti. habis puak sekolah pondok yang dah tak seberapa lagi dalam PAS yng tinggal puak-puak sekular. Puak-puak sekular dalam PAS ni, nafsu macam iblis.
Tengok YB yang kahwin dengan mualaf Kemboja tu. Bekas idteri dah lah mualaf dan musafir,nak tanggungan nafkah dua orang anakpun kena tuntut di mahkamah.Mana moral nya utz celup.?
Ni Ibrahim tegur PKR pun macam-macam maki Brahim.Dato Hin tegur tu mesti ada sesuatu yang tk betul lah tu. Andainya Dato Hin tak kena cara tegur sekalipun mu kena kecek moleklah.Jangan buat kerja macam ore takdok ugama.

sritribuana said...

Aku ingat sangat suatu waktu dahulu.Orang yang mempelupuri DSI dengan nama Anwar Al-juburi ialah Mat Sabu yang rambutnya macam lembing.Raja khalwat PAS.
Detik Mat Sabu kena tangkap khalwat di Hotel Perdana dahulu ialah masa saat-saat PAS meluluskan undang-undang Hudud di Kelantan.Kepimpinan PAS cover habis-habisan.Tudung dengan kain serban Tok Guru Menteri Besar.HALAL.