Friday, March 2, 2007

Gambar Lama Imam Hadhari


Gambar lama Pak Lah pergi parti GP Securities tahun 1985 keluar balik di Malaysia Today. GP Securities semasa itu tempat Nizam Tun Razak kerja. Kemudiannya diambil alih Public Bank jadi PB Securities. Gambar hampir serupa boleh didapati dalam buku Syed Hussein Al Attas bertajuk Musa Derhaka. Yang dalam buku tak jadi kontroversi. Rasanya ini dari gambar dalam Malay Mail kerana ingat satu opis bercerita pasal Pak Lah pergi parti.
Nampak sangat la tak ada isu sampaikan cerita-cerita lama pun boleh kuar balik. Cerita dah habis sekarang kuar pulak gambar....lepas ni entah hapa2 pulak la yang nak ditayangkan kepada public.
KOMENKU: Apasal ? salah sangat ke pergi parti? Pergi parti tak semestinya kena mabuk. Mungkin minuman di dihadapan Pak Lah tu air coke, bukannya arak. Menjadi dosa ke kalau Pak Lah kebetulan duduk di meja yang ada botol arak, tetapi tidak meminumnya? Lainlah kalau awak sendiri yang lihat Pak Lah minum arak . Kalau Pak Lah minum maknanya awakpun minum juga kerana coke atau juices tidak dihidangkan.

PantuKu:
Paku dulang paku serpih
Mengata orang dia yang lebih.

Its ok. Everyone have a past. Bertobatlah masing2. MUdah2an berjaya tak buat lagi. Soalnya adakah Pak Lah ini memang seorang yg benar dalam menghayati Islam dan perjuangan Islam? Walaupun ayah atuk orang aliran Islam, tak semesti dia mengikut aliran itu.
Jangan mudah menilai mengikut pandangan mata saja.... Pasal minum tu...kalau tak nampak sendiri Pak Lah teguk air haram tu janganlah cakap macam2, sbb kalau tak betul dah jadi fitnah lagi pun isi hati orang tak boleh dibaca dengan mata kasar...bercakap biarlah berpada-pada apatah lagi pada seorang pemimpin negara.
KomenKu:
Hadis Riwayat Muslim ; Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Cukuplah keburukan seseorang dengan menghinakan saudaranya yang muslim”.

Kita jangan lupa bahawa walaupun dia pass dari Pengajian Islam UM, dia tidak mengikuti aliran Islam. Dia masuk Civil Service.
KomenKu:
Hadis Riwayat At Tirmidzi; “Sesiapa yang menunjukkan kepada hal yang lebih baik bagaikan orang yang melakukannya dan sesiapa yang menunjukkan kepada yang lebih jahat maka ia bagaikan orang yang melakukannya”.
Aliran politik dan aktivismanya menebal Nasionalisma Melayu. Itu bukan isunya Adakah Islam Hadhari tajaan Pak Lah ini betul2 atau hanya lakunan politik yang tak ikhlas?
Amboiiiiii...bukan pasal hati sahaja dipertikaikan malah keikhlasan pun boleh dibaca juga rupanya...
Adakah dia hanya faham Islam Hadhari sebagai oneupmanship terhadap Penerapan Nilai2 Islam dan Wawasan 2020 Tun Dr. Mahathir dan Masyarakat Madani AI? Adakah dia hanya faham Moderate Muslim yang dia khutbahkan adalah perang theological warfare terhadap orang Islam? Undur ... Lah dari kerja Munafiq
KomenKu:
Surah Al-Ahzab; “Wahai orang yang beriman, takutlah akan Allah. Dan katakanlah kata-kata yang betul nescaya Allah akan menjadikan amalmu baik. Dan akan diampuni Nya dosa-dosa kamu.”

4 comments:

gaban said...

iklan Harian Metro yang selalu dimainkan kat TV tu kena hayati dan fahami, bkn sekadar tgk jek....

gilerpolitik said...

sudah sudah la tu...takkan lah tak ada cara lain nak jatuhkan pemimpin negara, tak ada isu baru main isu lama lak yang dikeluarkan...
Lagi pun, perkara berkaitan dengan ISLAM sebagai pegangan hidup seseorang adalah hak dia dengan ALLAH, selagi dia mengucapkan yang beliau masih ISLAM ... itu sudah cukup.

Malaysokmo said...

lagi-lagi gambar pak lah, tu lah tanda pak lah ni orang popular. Tapi orang-orang macam Kadir Jasin, Zaharin, Kunta kinte ni suka Pak Lah popular cara jahat. Yang Raja petra tu pun bukan malaikat, aku dengar dia tu pun ada menyondol anak orang. Zaharin pun rekod menyapu duit, Kadir JAsin pun ada rekod buat claim tak betul. Kalau nak cerita Islam, jangan selak kain orang. ISlam tak suka selak-selak kain ni, jangan aibkan orang, nanti Tuhan akan lebih aibkan lu. Kalau lu nak selak kain orang, ingat orang lain pun boleh selak kain lu, tengok berapa banyak bu?? ada dalam lu punya kain. Elok beringat sebelum kena diperangat (dibakar)

spongegoat said...

kdg2 org yg mengata ni, diorg yg lebih... baik sgt ke perangai kadir jasin tu... brader ron tu... apa cerita masa dulu di kompleks wilayah dgn geng2 dia...