Thursday, March 29, 2007

Marah Zahrin? Jangan marah…..

Sang Kelembai: Suka juga baca tulisan orang UMNO yang dibuat dari Ibu Pejabat UMNO (berdasarkan IP) yang jadi penembak curi dalam Blogger Lahabau dan Warongkopi bila mereka menjawab tulisan Sang Kelembai. Itu satu pertanda dan menjadi bukti bahawa ahli UMNO bermula dari Presiden dan ahlinya sudah tidak berilmu, mungkin di zaman Kerajaan Tiga Beranak sahaja dan kalau diubah presidennya mungkin meningkat kembali ilmu mereka.
KomenKu:
Ya… la ilmu ni macam-macam ilmu….ilmu cari duit…ilmu ugut orang….yang tu memang Presiden UMNO gagal. Kalau Zahrin kenal siapa kami orait la…cekap! Bak kata Saifuddin, “Di situ bumi dipijak di situ langit dijunjung” Lainlah blogger macam engkorang banyak duit, tak payah dibayar gaji, semangat nasionalis berkobar-kobar….hentam sana sini, anak bini tak makan pun takpa. Susah nak cari orang macam engkorang.

Sama-samalah didoakan agar blogger ini menjadi anak jantan dan bukan pelacur murahan di Lorong Hj Taib. Sila kenalkan diri.
KomenKu:
Kami tak payah nak tunjuk hebat biar orang kenal kami, Kami bukan mahu glamer! Atau ada peluang peras ugut orang agar digeruni. Kami hanya hamba Allah yang mahu mematahkan cakap-cakap fitnah yang memburukkan sesama insan. Tulisan kamu tu Zahrin bukannya 100% betul tapi gaya kamu macam bagus sangat. Gelarlah apa saja , kerana kami tahu akhlak orang yang mengelar kami.

Rasulullah pernah bersabda:
“Sesungguhnya orang pengutuk tidak boleh menjadi saksi dan memberi pertolongan (bagi saudara-saudaranya) pada Hari Kiamat.” – Riwayat Muslim
“Sesungguhnya bila ada seseorang mengutuk sesuatu maka kutukan itu naik ke langit tetapi pintu-pintu langit itu ditutup tidak mahu menerima kutukan tersebut, kemudian kutukan itu turun ke bumi tetapi pintu-pintu bumi itu ditutup tidak mahu menerima kutukan tersebut, kemudian kutukan itu lari ke kanan dan ke kiri: apabila kutukan itu tidak mendapat tempat maka ia mencari orang yang dikutuknya, apabila orang itu tidak patut mendapat kutukan maka ia kembali kepada orang yang mengucapkan kutukan tersebut”.- Riwayat Abu Daud
“Orang mukmin tidak suka mengutuk-ngutuk”. – Riwayat at-Tirmidzi.
Surah Al- Ahzab: 70-71
“Wahai orang yang beriman, takutlah akan Allah. Dan katakanlah kata-kata yang betul nescaya Allah akan menjadikan amalmu baik. Dan akan diampuni-Nya dosa-dosa kamu”.

**
Terima kasih kerana mempromosi lahabau.blogspot.com dan warong-kopi.blogspot.com.

1 comment:

nakbiarlagi said...

Zahrin being angry. Yes. Very much understandable. Ousted from UMNO. All because of his vicious attack on present leadership.

But why?

Anyway,Zahrin's comments make more sense. Comments from that MP on no ending case of custom is bordering to absurd and childish. Is that what we want?

Khairy talks like a PM. Is that what we want?

Musa Hitam talks like a guy too desperate to push through SJER. Even willing to forgo DEB. Is that what we want?

Musa may be desperate. PM may be desperate.

But i am really desperate. Who cares about my petrol bill? They hike it up, and i foot the bill. Who cares?

NAK BIAR LAGI?