Thursday, July 24, 2008

Kita Benasib Baik!

Malaysians should adopt a positive attitude over the government's decision to cut fuel subsidies, said Akhmed Shaptukaev, the director-general of Russian-based Invest-Capital Ltd. "You are fortunate as you are still enjoying a fuel subsidy. Your oil price is also not high.

"Russia produces 10 million barrels of oil a day, 10 times more than Malaysia's output. Yet, the price of our fuel is much higher than yours. Our salaries are also lower.

"Malaysians should be grateful for the prevailing situation with regards to fuel prices. In the end, the government will return savings from subsidies to the people," he said.

Komen:

Mekanisme yang diwujudkan oleh kerajaan dalam membendung masalah kenaikan harga minyak dan juga barangan runcit di pasaran perlu dipandang secara positif. Negara lain belum tentu akan lakukan seperti mana yang kerajaan kita usahakan. Kerajaan sentiasa berfikiran terbuka dan mementingkan kesusahan rakyat dalam negara. Walaupun masih ada yang hidup kais pagi makan pagi kais petang tak tentu lagi, kerajaan masih dalam usaha untuk meminimakan masalah sebegini.

Janganlah kita mudah terpengaruh dengan dalil-dalil hampeh! sipolan-sipolan yang berkata kononnya mereka mampu mengurangkan harga minyak sedangkan buktinya jelas, negara luar masih tidak mampu memikirkan cara paling effektif untuk mengurangkan harga minyak seperti mana yang diwar-warkan itu.

LIMAU PURUT 3 SERANGKAI - BUTA PERUT TAKDAK AKAI!

p/s: Allah berikan kita tenaga dan tulang 4 kerat untuk kita bekerja mencari nafkah halal dalam dunia bukannya diberikan untuk kita menagih simpati dari orang lain semata-mata. Fikirlah samada hidup kita adalah untuk makan atau kita makan untuk hidup!

12 comments:

yusof said...

Nak bandingkan dengan Russia adakah kerana pemerintah di bawah parti UMNO/BN berjaya menggantikan tempat Kesatuan Soviet cara mengawal penentang keraajaan dan ketika Russia dalam Soviet dulu merupakan negara yang mempunyai ladang gandum terbesar di dunia tapi rakyatnya hampir setiap hari beratur untuk membeli roti sama seperti Malaysia sebuah negara pengeluar Minyak Kelapa Sawit terbesar tapi kerap bekalan minyak masak terpaksa dicatu. Ini macam cerita 2 x 5

mrf said...

ntahhape2 si yusof..
jaga dan perhatikan PAKATAN RAKYAT pujaan anda tu sebelumnak kondem umno..

ntah hapa2..kat negeri serambi mekah sebelum ni ada gig/konsert haram laki pompuan mabuk bercampur gaul..lepas tu ada ratu maknyah la pulak..
apa nik aziz buat?tidor ke apa?ulamak apa mcm tu?negeri sendiri tak terjaga nak tuduh umno tak islam..haprak punya orang..lu lagi haprak la yusof..

AnakWatan said...

yusof nie tak tau bangsa apa... mungkin penyamar sahaja yang nak pecah belahkan orang melayu.....


takkan melayu hilang di dunia... yusuf...


ORANG MELAYU TAK PERLUKAN BANTUAN ORG CINA ATAU KELING UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA....


TAPI ORG CINA ATAU KELING PERLUKAN SOKONGAN MELAYU KALAU NAK PERINTAH MALAYSIA....


JANGAN MIMPI LA...


DULUPUN MASA TUNTUT KEMERDEKAAN ORANG MELAYU LAH YANG BERIYA IYA DAN BERSUNGGUH SUNGGUH BERSATU....

PKR ... konon nak sama rata nak adil... kepala jubor kau yusof...

kau la org yang hendak melinkupkan bangsa melayu....

kau pikir kalau cina atau keling dapat perintah malaysia sekali aje...

kau ingat depa akan kongsi kuasa.... sudahlah...

jgn harap... kau tengok singapore la... ada hak sama rata dengan melayu.... jgn cakap pasal umno...


kalau cina PAP tu baik kenapa depa tak nak kongsi kuasa dengan melayu....


kau pi sana kau tengok sejarah pembukaan singapore... depa tukar org cina yg bukak singapore tu.. kau tahu tak...

jubor kau la yusof...

aku rasa kau bukan melayu...

atau kau keturunan anak zina melayu.... macam mat rempit ... tau puki , minum arak , meragut....

bangsa lain pun hidup cara bebas la konon tapi maju...

mat rempit apa ada.... moto kapcai buruk.. tu pun curik...

anak perempuan melayu apa ada....

bagi puki free kat mat rempit kat cina kat bangla ..
jadi perempuan simpanan....


nak pakai mercedes... jauh sekali...

AnakWatan said...

PPP syor semua komponen BN bubar untuk tubuh parti BN
28/07/2008 12:39pm

KOTA BHARU 28 Julai — Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) Datuk M. Kayveas mengesyorkan agar semua parti komponen Barisan Nasional (BN) dibubarkan dan kemudiannya bersatu menubuhkan sebuah parti baru dinamakan Parti BN.

Katanya, cadangan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat agar Pas dan UMNO dibubarkan adalah satu cadangan munasabah tetapi perlu diperluaskan kepada semua parti dalam komponen BN.

“Di Malaysia tidak perlu banyak parti, cukup ada Parti BN dan parti Pakatan Rakyat. PPP bersetuju dengan cadangan tok guru (Nik Aziz) itu,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - Bernama


tu baru kabar angin...

bangsa lain sudah gentar bila melayu bersatu....


BERSATULAH MELAYU........

biar yusof tonggeng jubor dia kat anwar...

kita pertahankan ketuanan melayu...

jangan biarkan MELAYU diperintah bangsa asing di BUMI SENDIRI.....

yusof said...

Saudara-saudara ni tak baca matematik, kalau semua wakil rakyat UMNO dan PAS bersatu dari segi politik pun belum cukup untuk membentuk sebuah kerajaan persekutuan, jangan ingat orang lain bodoh macam kau orang. Maka itulah maksud yang tersirat di dalam kenyataan dari parti PPP. Cuba kau bayangkan sekiranya semua wakil rakyat dari UMNO dan PAS membentuk satu blok dan yang lain-lain tu termasuk parti BN lain membentuk satu blok lagi dengan PR, siapa yang mempunyai cukup kerusi untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru? Tapi satu mesej yang jelas lagi jelas ialah, UMNO sudah tidak relevan untuk berfungsi sebagai parti pendokong untuk membentuk kerajaan persekutuan.

AnakWatan said...

apalah kau bodoh yusuf....

kalau umno dan pas bersatu tentulah banyak kerusi parlimen dan dun di kuasai melayu....

kita bukan cakap pasal sekarang...
PM pun bila bila boleh adakan pilihanraya (jika terpaksa)

jadi pada waktu tu... pas dan umno bergabung tentu depa tanding semua kawasan dan negeri.... jadi realitinya ... MELAYU masih relevan...

tentu melayu undi melayu.... itulah kiraannya... MELAYU BERSATU


tapi tak taulah kalau ada MELAYU yang suka ikut telunjuk cina...
makan babi sama-sama, robohkan masjid sama-sama, azan tidak dilaungkan lagi ... nak jaga hati cina la katakan...

AnakWatan said...

kepada mat rempit yang tengah baca blog nie...

kau memang sial.... iman dah tak tau letak kat mana...

hidup hari hari berzina... mudah mudahhan mati tengah berzina biat kekal dalam neraka...


apa kau dapat ... kemajuan , ilmu, harta sebab itu melayu boleh dikotak katikkan oleh bangsa lain...

MELAYU = harta + perempuan..

tu tak kira golongan VIP .... Org UMNO pun sama....

macam mana nak tadbir negara kalau tau jilat puki aje... tau berzina sana sini sahaja...


cina cakap perempuan melayu murah senang dizina... memang betul

tapi kenapa cina kaya.... kau mat rempit atau sapa sapa kaki zina

apa kau dapat....

dapat puki dapat dosa...

menang sorak kampung tergadai...

mrf said...

bangang la yusop..ko yang tak baca matematik.kerusi parlimen labih 50% umno pegang..campur pas sure boleh kekal perintah negara kalau mca,mic, or gerakan nak kluar BN..sebab diorang yang kalah teruk bukan UMNO..

org2 pkr pon dulu asalnya umno,mana ada pas masuk pkr..so tak mustahil jika pas n umno jd geng, ex umno dalam pkr akan balik kedalam umno..so lu yusof apahal??mau jilat bontot anwar lu jilat lah..gua tak mau..haha
yusop..yusop...penjilat bontot anwar no 1

illiyya said...

jangan jd bangsa melayu yg hancuskan melayu. Punya la baik Pak Lah kt Anwar..kuarkn dia dr penjara.. kalo zaman Dr.M. mampuih la nk tgk luar skang ni.. tu pn tetap nk jatuhkan Pak Lah. Sapa lg kalo bkn rakyat nk sokong kerajaan. dr aku kecik smpai lani, mcm2 benefit aku dpt dr krajaan sedia ada. tp apa PKR dpt beri kemajuan yg sma. sbb suma cam gila kuasa. suma nk tnjk hero jatuhkan umno.

WaZiRai said...

Kalau dah perangai macam Anjing...kalau dilepaskan tetap jadi anjing juga..maka jadilah pepatah 'bak melepaskan anjing tersepit - kita sendiri yang di NGAP! nya'

yusof said...

Macam UMNO selepas pilihanraya 1969 apabila dilepaskan terus mengigit PAS sehingga sanggup menggunakan undang-undang darurat ke atas negeri yang majoritinya Melayu dan sekarang selepas pilihan raya 2008 tersepit lagi. Betul kata-kata Tun Perak lebih 500 tahun yang lalu, anak harimau jangan diajar merasa darah, apaila sudah dewasa akan memakan tuannya, boleh membawa erti jangan sekali menyokong peyalahguna kuasa, kelak sesudah mereka mempunyai lebih banyak kuasa akan menekan pihak yang pernah menyokongnya. Itulah sifat UMNO sebenar. Tahun 2006 naik harga minyak petrol dan memberi janji akan menggunakan subsidi petrol untuk memperbaiki pengangkutan awam di luar bandar, tapi habuk pun tak da, tapi beberapa hari lalu kerajaan di bawah BN/UMNO membenarkan bas sekolah untuk dipakai sebagai pengangkutan awam. Inilah perangai UMNO selagi dibenarkan memerintah kerajaan persekutuan.

Mr. said...

1. Rakyat Bercakap Tentang Kehidupan Yang Tertekan, UMNO Bercakap Tentang Mercedes...anak haram!
2. Pemimpin2 UMNO sering bercakap tentang integriti, buat pelan integriti, namun rasuah menjadi amalan negara!

Note:
UMNO nak ajak PAS bergabung....?
HANTU RAYA nak jadi WALI... logik ke?