Friday, July 4, 2008

Masihkan anda sokong selepas minda anda disodomee kali kedua?

Dulu...dia seorang Timbalan,
Kini... hanya pemimpin pakar hasutan.


Dulu... Sukma, Munawar, Azizan,

Kini... Saiful Bukhari Azlan.


Dulu... 3 laki 1 perempuan,

Kini... hanya pemuda tampan


Dulu... Mahathir jadi tuduhan,

Kini... siapa pula gerangan?


Dulu... Reformasi diatas jalanan,

Kini... dunia cyber menjadi medan.


Dulu... lebam sebelah pandangan,

Kini... mungkin satu badan.


Dulu... politician nafsu haiwan

Kini... nafsu umpama syaitan.


Dulu... tilam jadi bualan,

Kini... apa pula akan dihumban?


Dulu... semuanya satu lakonan?

Kini... macam siaran ulangan
.

Dulu... kawan jadi lawan,

Kini... siapa akan ketawa sakan?


Dulu... satu dunia bagi tumpuan,
Kini... pasti lebih perhatian.


Dulu... ceramah celah perumahan,
Kini... stadium tempat syarahan.

Masihkan anda sokong Pakatan Rakyat selepas minda anda disodomee oleh Anwar untuk kali kedua?

Ini bukan kali pertama ia berlaku, tetapi sudah masuk kali ke-dua. Bagi sesetengah orang dahulu - , " Biarlah! Kita beri peluang kedua". Tetapi sekarang bila dah masuk kali ke-dua adakah kita terus membaru'a-kan diri untuk terima perkara yang sama dan akan beri peluang untuk kali ke-tiga? Mungkin pada perkara lain kita mampu bertolak ansur, tetapi ini melibatkan maruah negara, bangsa dan agama. Mahukah anda bersongkol bersama-sama dalam hal ini!

Fikir-fikirkanlah tujuan asal mengapa anda menyokong beliau hingga sanggup menidakkan sokongan anda pada kerajaan yang sedia-ada. Adakah anda mahu ketua yang penuh dengan palitan kotor akibat nafsu kesumat di-hati dan mindanya. Adakah manusia sebegini mampu untuk membimbing negara malah diri anda sendiri.

Tepuk tanya tanyalah iman di hati! Walaupun belum ada sebarang sabitan dalam kes tersebut, tetapi tidak mustahil perjalanan cerita ulangan ini akan berakhir dengan plot yang sama. Fikir-fikirkanlah!

17 comments:

yusof said...

sekirnya semua penyokong-penyokong reformasi ditangkap, dihenyak, diikat, dimasuk kedalam peti dan kemudian disuruh diam, tidak berkata apa-apa, mungkin boleh, tak mungkin boleh menyuruh menyuruh atau memaksa mereka jangan langsung berfikir, kalau kerbau pun diperlakukan begini lama-kelamaan akan meronta-ronta juga untuk melawan, inikan pula manusia yang sudah diperlakukan begitu lama, sudah lebih separuh abad, tidak payah pembangkang menyuruh "undilah..., manusia, tetap manusia, bagaiman buruk rupamereka, hanya manusia dicipta oleh Allah dengan akal. Tidak mungkin akal manusia mudah ditutuh atau disetubuhi.

mrf said...

apa ko merepek ni yusop.bila pulak kerajaan buat pembangkang mcm kerbau..mengong la kau ni. melainkan lu rasa diri lu tu kerbau..
anwar pon apsal tak nak bersumpah dgn al quran kalau dia tak salah.
atau pon cetita ni rekaan anwar nak tarik simpati rakyat..

nak menyokong pembangkang tak salah..yg salah apabila taknak mengaku kesalahan pemimpin anda,taksub melampau2..
jgn sampai esok2 air kencing pemimpin anda pun anda anggap keramat..

taksub satu hal, pembangkang juga tak membantu langsung dalam menjana kemajuan negara. ada je yg tak betul, apa kerajaan buat semua salah.. bukan nak bg cadangan ke, bg cadagan pon yg tak masuk akal punya..hari2 nak korek kesalahan walhal tak salah pon, tapi di putar belitkan sehingga nampak ianya menjadi kesalahan dimata rakyat..
apa nak jadi ngan korang ni.. gelek mas idayu dulu kata bantah, last2 jd jugak kt selangor..apahal ??

mrf said...

apa ko merepek ni yusop.bila pulak kerajaan buat pembangkang mcm kerbau..mengong la kau ni. melainkan lu rasa diri lu tu kerbau..
anwar pon apsal tak nak bersumpah dgn al quran kalau dia tak salah.
atau pon cetita ni rekaan anwar nak tarik simpati rakyat..

nak menyokong pembangkang tak salah..yg salah apabila taknak mengaku kesalahan pemimpin anda,taksub melampau2..
jgn sampai esok2 air kencing pemimpin anda pun anda anggap keramat..

taksub satu hal, pembangkang juga tak membantu langsung dalam menjana kemajuan negara. ada je yg tak betul, apa kerajaan buat semua salah.. bukan nak bg cadangan ke, bg cadagan pon yg tak masuk akal punya..hari2 nak korek kesalahan walhal tak salah pon, tapi di putar belitkan sehingga nampak ianya menjadi kesalahan dimata rakyat..
apa nak jadi ngan korang ni.. gelek mas idayu dulu kata bantah, last2 jd jugak kt selangor..apahal ??

mrf said...

apa ko merepek ni yusop.bila pulak kerajaan buat pembangkang mcm kerbau..mengong la kau ni. melainkan lu rasa diri lu tu kerbau..
anwar pon apsal tak nak bersumpah dgn al quran kalau dia tak salah.
atau pon cetita ni rekaan anwar nak tarik simpati rakyat..

nak menyokong pembangkang tak salah..yg salah apabila taknak mengaku kesalahan pemimpin anda,taksub melampau2..
jgn sampai esok2 air kencing pemimpin anda pun anda anggap keramat..

taksub satu hal, pembangkang juga tak membantu langsung dalam menjana kemajuan negara. ada je yg tak betul, apa kerajaan buat semua salah.. bukan nak bg cadangan ke, bg cadagan pon yg tak masuk akal punya..hari2 nak korek kesalahan walhal tak salah pon, tapi di putar belitkan sehingga nampak ianya menjadi kesalahan dimata rakyat..
apa nak jadi ngan korang ni.. gelek mas idayu dulu kata bantah, last2 jd jugak kt selangor..apahal ??

WaZiRai said...

yusof dan sastera kerbaunya!

AnakWatan said...

yusof kerbau yg dicucuk hidungnya.... dah tak tau mana intan mana kaca.... masa BN berkuasa ada cina naik kepala.... tapi bila pkr berkuasa ... cina naik kepala... ada hormat melayu..... bodohlah melayu yg pilih pkr... alamat malaysia jadi singapore no 2 ... dan yusof bolehlah bagi jubur dia kat anwar. servis baik punya yer yusof.... tonggeng jgn tak tonggeng yusof..

yusof said...

Saudara-saudara masih mentah kerana berbangga dengan yang saudara anggap sebagai semangan kemelayuan yang sengaja dibakar oleh kursus BTN menjadi saudara-saudara lebih teruk dari kerbau. Kalau kerbau diperlakukan sedemikian pun lama-lama akan meronta untuk melawan, saudara kelihatan seperti manusia yang dicucuk hidung dan jangan bercakap seperti orang tak baca, sebenarnya UMNO yang menjadikan Singapura No 1, hendakkan kuasa lebih sanggup menipu orang Melayu Singapura menerima pungutan suara untuk masuk kerajaan persekutuan, kemudaian meninggalkan mereka tanpa sebarang amaran, ini kah yang dibanggakan sebagai melindngi Melayu, tak lebih dari gimik kosong dan piliharaya ke 12 lalu barulah tahu orang Melayu sendiri menolak UMNO itu bukan hendak memberi kuasa kepada sesiapa, tapi mereka sudah terlalu jelak dengan sikap pemimpin umno. Jadi kalau lebih lama UMNO/BN menjadi pemerintah, bukan saja Singapore 2 yang memang sudah pun berlaku pada pulau Batu Putih, lepas tu singapore 3, 4 sampai habis semua Malaysia dikerjakan oleh UMNO. Pada masa tu kau orang rupa macam manusia, tapi hidung ditarik macam kerbau. Mengembek, mengembiklah sampai bila-bila.

AnakWatan said...

tapi saudara yusof.... kena ingat ... kalau umno memerintah org cina takla naik kepala mcm sekarang ... tgk la kat selangor... kat pulau pinang dah ada org cina berana berdebat terbuka pasal islam dan confucius... siap tampal kat bas stop lagi... tapi tulis bahasa cina dan inggeris... apa maknanye tu....

dari pada anwar al-juburi tu baik lagi umno....


apa jasa anwar al-juburi tu dah buat.....

kepada pemimpin umno (mungkin sebilangan kecil sahaja) jangan asyik nampak puki aje.... bila bagi puki bagi rasuah sikit gelap mata.... sebab itu ramai remaja melayu terikut ikut... awak tu pemimpin .... akan disoal kelak di akhirat... tanggung jawab besar... tengok apa dah jadi pada remaja melayu... khususnya perempuan...

senang senang bagi puki kat india , cina bangla negro.... kalau anak kamu bagi puki dia mcm tu apa kamu rasa.... keluarkan INDON dari Malaysia.... tengokla akhbar sikit wahai org umno... jgn asyik tgk duit dan tgk puki ajer... org INDON khasnya dari lombok dah banyak larikan anak gadis melayu... kau boleh pikir la takkan la budak mentah umur 17 tahun sanggup lari dgn org INDON yg hidup jauh lebih susah dari org MALAYSIA semata2 kerana cinta... ORANG INDON terkenal dgn ILMU HITAMNYA.... HALAU MEREKA... kalau UMNO nak ambil hati bangsa MELAYU SEMULA ... HALAU INDON... JAGA BANGSA Sendiri dahulu bukan jaga bangsa cina... berapa kerat org cina dlm malaysia jika dibandingkan dgn org melayu....


kalau melayu bersatu mcm masa menentang malayan union dahulu melayu jadi kuat... ini tidak kamu asyik jilat puki aje... puki puki puki ... duit

puki mak engkau la....

yusof said...

Sekiranya berfikir secara negarawan, walaupun manusia yang akan tinggal di atas tanah yang tercinta ini akan salih berganti dengan keturunan mereka yang akan datang, atau mungkin ada masyarakat lain selepas itu, walau pun apa yang akan berlaku, kita tidak dapat menghalang masa atau peristiwa yang akan berlaku kerana kita dan anak-anak dan cucu-cicit sepatutnya sudah bersedia untuk menghadapi masa hadapan, kecuali masih ada tersimpan mimpi bahawa pada satu hari nanti akan ditemui semula negara Melayu sejati yang penduduknya rata-rata orang Melayu dan ini akan membawa tanah kita pijak ini berpecah-pecah kepada kepada beberapa buah negara yang di diami mengikut kaum dan bangsa seperti yang pernah berlaku di Yugoslavia dan sebelum itu Benua India. Atau saudara mimpikan dan mahu keadaan di mana orang Melayu
menjadi rakyat kelas pertama dan yang lain-lain berada di bawah, sekiranya ini yang dimahukan, berapa lama berapa bertahan tanpa melalui konflik yang lebih buruk lagi. Apakah yang dimahukan oleh orang Melayu untuk 50 tahun yang akan datang? Fikirakan

yusof said...

Tidak ke boleh berfikir, Malaysia mesti diperintah oleh orang Malaysia bukan dimonopoli oleh kaum tertentu sahaja dan sekiranya semua orang berfikir sedemikian, maka tidak adal lagi pertimbangan jangkal yang berdasarkan semtimen perkauman, dan walau siapa pun mentadbir negara ini tidak akan lagi berulang perpecahan tanah jajahan ( dalam bahasa Inggeris dismembertment ) seperti yang berlaku dalam tahun 1965 disebabkan oleh imaginasi ganas yang dibakar oleh semangat perkauman yang sempit yang ini telah membawa kepada terlepasnya Singapura dari Malaysia dan ruginya Melayu di kedua buah negara kerana hanya percaya kepada bilangan, bukannya keupayaan. Dulu orang Malaysia tertawakan orang Singapura kerana terpaksa makan tepung kerana beras terlalu mahal. Walau pun orang Melayu Singapura sekarang seperti yang kerap digambarkan oleh orang-orang seperti saudara, mereka mampu makan beras "long grains" yang diimpot dari Amerika, sedangkan orang Melayu di Malaysia disaran makan satu suap nasi sahaja setiap hari dan nak makan tepung sudah tak mampu. Apakah orang Melayu di bawah pemerintahan UMNO masih boleh menjanjikan kehidupan yang lebih mewah di masa hadapan?

AnakWatan said...

susah nak cakap kat orang yg dah kena jubur dek anwar nie...

kalau kau ada satu anak perempuan satu anak lelaki adil ke kau bagi baju kurung kat dua2nya....


cuba kau cakap kat aku adaka mana mana persatuan atau org perseorangan dari bangsa cina dan india memperjuangkanhak keistimewaan orang melayu atau ada depa sokong hak dan keistimewaan orang melayu atau ada depa hormat hak keistimewaan org melayu...


kau cakap la...

kau tengok geng kau karpal geng DAP kau sudah cukup....


cuba kau tanya org cina org india
nak ke depa kongsi harta mereka pada bangsa melayu....

kalau depa tak sanggup kenapa melayu kena tunduk...

kau sial

kalau kau bukan anak jati melayu kau mesti melayu pada nama sahaja ... iman dah hilang mcm mat rempit

tau berzina hari hari ,,, minum arak tu aje...


jgn pertikai hak melayu...
ini tanah melayu... kenapa kena sama rata....

kau tengok singapore lepas cina memrintah ada depa nak kongsi kuasa dengan org melayu....

kat sana kalau kau nak tahu... azan ke khutbah jumaat ke tak boleh suara keluar masjid... paham


itu kau suka... lainla kalau kau pun suka menjubur macam anwar...

masih ada org melayu yg sayangkan bangsa depa lagi la...

yusof said...

Aku Melayu keturunan Bugis dan Riau, pada beberapa ketika ketika remaja dulu, semangat perkauman aku yang dibakar oleh pihak tertentu lebih kuat dari kau sehingga pernah menghunas keris dan tombak pesaka di malam-malam selepas 13 Mei, seandainya aku berada di Kuala Lumpur pada masa, mungkin juga aku boleh membunuh bayi, anak, perempuan asalkan muka cina seperti yang pernah diceritakan oleh teman yang melakukannya semasa berada di sana dan sehingga manjangkau umur hampir menumui tuhan dia masih bertanya mengapa dia secara spontan boleh melakukan perkara ganas seperti itu selepas mendengar semangat berapi-api di dewan Dato' Harun Kg Baru, dan siapa yang boleh mengampunkan dosa-dosanya, adakah saudara mampu bersemangat seperti itu dan melakukan perkara-perkara seperti itu kalau saudara betul-betul bersemangat Melayu?

AnakWatan said...

kau ingat kau aje org bugis aku juga keturunan bugis dari sulauwesi....

kau ada baca akhbar hari ini ... perjanjian pangkor II dengn MB MELAYU PERAK dan DAP PERAK....

itu kau nak sokong kongsi kuasa dengan cina...

yusof said...

kalau gitu baliklah Sulauwesi, sekurang-kurangnya aku ada kaitan dengan Riau yang asalnya sebahagian dari Johor

AnakWatan said...

yusof aljuburi... jgb la ingat kau sorang aje pendekar...

susah kalau cakap dgn org yg dah kena jubur dgn anwar nie....

lagi lagi nak adil konon....

lantak kau la yusof.... al juburi...

jilat jgn tak jilat jubur anwar tu pulak... mcm lagu yg mamat tu nyanyi kat stadium tempat anwar al juburi buat protes.....

tau pulak marah bila org nyanyi sambil tunjuk jubur...

kalau bugis riau tu tak payah cakap la kau jagoan...

apa pasal kau tak nak komen pasal paper hari ini pasal perjanjian pangkor II tu ....

dah tak tau nak putar belit lagi ke...

atau kau memang buta....

mana keadilan yg pkr uar uarkan.... bila cina tunjuk lagak ... DIAM... tak berani bukak mulut...

pekong melyu kau bukak pekong cina kenapa kau tak berani...

kau tau melayu makan rasuah tapi siapa bagi rasuah?

siapa rosakkan bangsa melayu...

kau buta...

kau nak jadi melayu mcm perang candu kat negara cina tu....

bodoh la kau yusof kerbau...

lantak la kau...

masih ada ramai lagi melayu yg tak terpesong macam kau nie...

jgn asyik cari salah melayu aje...

bangsa melayu memang dari dulu dengki dgn bangsa dia aja sendiri...

sikit sikit bomohla... tapi bangsa lain kalau maju tak nak pulak dibomohkan ... ADIL ke tu yusof...

kata keADILAN... kalau bomoh kalau caci kalau nak protes protes semua sekali... baru boleh pakai nama KEADILAN.....

pirahhh ckp tak serupa bikin....

cicakmankampung said...

di petik dari http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19336#505674

Posted: Wed Jul 09, 2008 12:14 pm Post subject: Mukriz kata TibaTiba Anwar Tak Takut Kena Bunuh.

--------------------------------------------------------------------------------

Saya sempat makan malam dgn D.Mukriz beberapa hari lalu.

Sempat dgr sedikit penerangan dari Mukriz. Ada akawan yg bertanya ttg anwar kpd Mukriz , dan mukriz jawap selain dari bahan bukti Azizan, umi ketika kes Liwat dulu, beliau sendiri ada pengetahuan peribadi hasil dari siasatan peribadi beliau. Dan tambahan juga dari cerita ayahanda beliau Tun yg memilki sumber dari risikan tertentu. Pendek kata beliau tak ragu lansung dgn tuduhan terbaru ini.

Paling seronok dgr bila Mukriz kata cara nak lihat anwar bersalah atau tidak ada lah dgn cara respon spontan Anwar.Dan apa kah reaksi awal anwar? ia itu beliau sangka Polis akan menahan nya serta merta.Lalu beliau sembunyi di kedutaan Turki.

Kita boleh lihat dgn kenyataan bercangah antara anwar dgn ambassador turki.Anwar kata di jemput walhal wakil kedutaan kata anwar yg dtg sendiri.

Anwar kata ada org nak bunuh nya. ancaman bunuh jadi bahan nya. Kejap kata dari risikan negara jiran , kejap kata dari risikan tentera (wakil tentera menafikan ada beri maklumat).

Kat situ je sudah nampak canggah nya.

Dan paling mengeli kan hati dalam anwar takut di bunuh tiba tiba beliau tak takut di bunuh di depan puluhan ribu orang, wal hal tempat sebegitu lah pembunuh akan ada.

Anwar sendiri mencanggah kan diri nya sendiri.Apa kah pahlawan PKR yg sentiasa gagah dan berani tak boleh lindung anwar?Tiba tiba pejuang berani mati mcm anwar takut kena bunuh?

Lakonan anwar makin hari makin perlu skrip baru. Perahan otak utk menyelamat kan anwar oleh pemikir nya sudah sampai menguna kan penyiasat persendirian sehinga orang ramai bukak mata dgn syt menawarkan perhidmatan itu. Bahaya bila yg di upah menjadi orang yg membongkar rahsia.

hafizovsky said...

Ihr Dummkopf draußen,die politische Verbindung zwischen Regierungsparteikoalitionen sind nicht mer konkret & daher,wir sind als die Völker des Landes wollen Pak Lah & seine Ministern los gehen!Sie sind verdammt scheiße & auch haben gar keine Energie;um eine transparente Regierung zu formen!Scheiße UMNO!Ihr seid alles Dummkopf!