Tuesday, July 29, 2008

Cerita Bahalol Mengenai Kes Anwar!

PKR adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim claimed that the medical report leaked on Monday confirmed that the sodomy allegations against him were baseless and were politically-motivated.
He urged the police to stop their investigation and to send the medical report to the Attorney-General’s Chambers and classify the case under “no further action.”

The medical report from Hospital Pusrawi, signed by Dr Mohamed Osman Abdul Hamid at 2.14pm on June 28, was leaked on the Internet on Monday.

The report said that there was no medical indication that Mohd Saiful Bukhari Azlan, Anwar’s 23-year-old former aide, had been sodomised.

In the report, Dr Mohamed Osman had also recommended that Mohd Saiful go to a government hospital for further check-up.




Komen:

Kalau bab khabar angin memang 'tip-top speed' kelajuannya. Tak ada benda lain nak buat! Apa dah takut sangat hingga boleh terpikir gaya bangang untuk mereka cerita di dalam blog kononnya Saiful tak kena lewat. Nak buat cerita pun tunggulah hingga ada bukti kukuh daripada polis atau hospital bukannya mereka cerita yang lebih bergaya ala-ala publisiti murahan macam ini. Belum ada cukup bukti yang menunjukkan Anwar tidak bersalah dan kes ini masih jauh daripada selesai. Masalah yang paling ketara kita boleh lihat adalah bagaimana permainan politik Anwar dalam kes ini. Bagi mereka yang memang terlibat secara langsung dalam mereka-cipta cerita karut dalam blog Internet diharapkan duduk tenang dan berfikir, apa ke-jadahnya ko buat tu bahalol!



21 comments:

Mr. said...

Pak Ali (Ahli UMNO seumur hidup)

Pak Ali mempunyai seorang gadis manis. Namanya Millah anak sulung hasil perkahwinannya dengan isteri tercinta. Kesemua anak Pak Ali seramai 6 orang dan Milah adalah harapan keluarga. Walaupun Milah tidak bekerja, Pak Ali mengharapkan anak sulongnya itu di pinang oleh jejaka tampan, anak penghulu seberang bernama Kassim. Kassim orang kaya, kereta nya besar besar. Rumah nya macam istana dan tanahnya berkeping keping luasnya.

Kecantikan Milah memang tiada bandingan. Melintas sahaja Milah di depan, mata bakal tidak berkedip. Kedipan mata walau sesaat memang merugikan. Langkahnya yang tersusun, belah kainnya sampai ke lutut mendedahkan kulit yang putih dan licin memang cukup mengiurkan mata memandang. Rambut Milah tersisir rapi. Bibir nya jingga dan alis matanya cukup menawan. Kalau Pak Haji yang terlihat, boleh tercabut serban dibuatnya. Berapa ramai anak teruna kampung yang jatuh motor, terperosok di dalam kebun apabila melihat Milah berjalan kaki seorang diri di waktu petang. Jelingan mata Milah sudah cukup buat orang tak tidur malam.

Sayangnya Pak Ali adalah orang miskin. Pak Ali sering pening kepala memikirkan masa depan keluarganya. Bagaimana hendak menyara anaknya itu. Bukan milah seorang yang perlu di bela. Sawah kering kontang dan padi tidak menjadi pula tahun ini. Setiap hari Pak Ali akan bekerja membantu orang kampung tak kira siang dan malam hanya untuk menyara keluarga. Kalau di takdirkan Milah bertemu jodoh, Pak Ali bakal bergolok bergadai.

Di sebabkan Pak Ali balik jauh malam, Milah duduk dirumah bersama 5 orang adiknya yang masih lagi bersekolah. Selalunya Milah akan menjahit dan menganyam bunga tempahan orang kampung sehingga lewat malam. Sering menjadi mangsa intai anak anak bujang di kampung. Pak Ali juga sering terserempak pemuda pemuda yang lari lintang pukang ketika waktu pulang. Ramai yang sudah tertangkap kerana mengintai anak daranya itu. Dalam marah, Pak Ali berbangga kerana anak gadisnya itu menjadi idaman jejaka kampung.

Hari ini, Pak Ali bernasib malang apabila sekembalinya ke rumah, kelihatan Milah menangis teresak esak. Anaknya yang lain dikunci di bilik sambil menjerit jerit minta dibuka pintunya. Rambut Milah kusut masai dan bajunya koyak rabak. Terdapat garisan tangan di pipi Milah dan airmatanya mengalir tanpa henti. Pak Ali terkejut dan bertanya .... "Apa yang berlaku Milah?!!!" Jawab Milah terketar ketar sambil teresak esak, "Abah !!! Milah di cabul..... ohhhhhh mmmmmm." Sejurus mendapat jawapan Milah, Pak Ali terjelepok, lemah dan longlai. Lemah seluruh tubuh dan dunia Pak Ali menjadi gelap.

Tidak lama kemudian, Pak Ali bergegas membawa milah ke Klinik daerah yang terletak lebih kurang setengah kilometer dari rumah. "Ijam, kau jaga adik adik ... Ayah nak bawa kak Milah kau ni ke klinik!!, tegas Pak Ali.

Sejurus sampai ke klinik, Pak Ali terus memanggil doktor untuk membuat pemeriksaan.

Sedang menanti, Milah bertanya ... "Abah kenapa kita ke klinik? Bukan kah patut kita ke balai polis dulu?" Masih marah, Pak Ali menjawab, " Kau diam Milah. Abah nak Doktor periksa kau dulu."

Selepas selesai pemeriksaan oleh Doktor, Pak ALi menanti keputusan sambil merenung jauh ke depan. Di dalam kepala dia teramat runsing kerana angan angannya untuk menikahkan Milah dengan Kassim bakal gagal. "Bagaimana kalau Milah sudah tiada dara!!!, " di dalam hati Pak Ali bagai meronta ronta.

Sedang menggeleng geleng kepala .... Doktor memanggil Pak Ali ke dalam pejabat. Orang tua itu dengan berat hati melangkah memasuki ruang pejabat yang bauan obatnya cukup kuat.



Lapuran pemeriksaan tubuh Milah


"Duduk Pak Cik ... bertenang. Saya nak pakcik dengar baik baik penerangan dari saya", kata Doktor Mat. Pak Ali tidak sabar mengetahui apa keputusan pemeriksaan anaknya dan berkata, "Bagaimana Tuan Doktor?" "Sabar Pak cik .... Ini lapuran pemeriksaannya. Anak Pakcik TIDAK di rogol.", kata Tuan Doktor. "Apa !!!????", jawab Pak Ali dengan muka merah padam. Hidungnya kembang kempis tak karuan.

Pak Ali tanpa berlengah lagi menjerit memaki hamun Doktor tersebut. "Kenapa tidak di rogol !!!? Apakah Tuan doktor sudah memeriksa dengan betul? Tuan Doktor jangan tipu saya !!!". Doktor Mat ketakutan dengan sikap Pak Ali yang menjerit jerit tidak tentu pasal.

"Sabar Pakcik ... saya er er er sudah periksa kesemuanya dan anak pakcik masih dara. Tidak dirogol dan tidak berlaku sebarang penganiayaan seks.", jawab Doktor Mat sambil terketar ketar. Pak Ali mencampakkan kerusi ke dinding, lalu keluar. Menarik tangan anak gadisnya dan terus memasuki kereta dan berlalu.

Doktor Mat terpinga pinga. "Pelik orang tua tu ... kita mahu anak kita selamat, tapi dia mahu anaknya di rogol."

Di dalam kereta, marah Pak Ali tidak reda. Di dalam kepalanya semakin berkecamuk. Milah yang pening duduk sebelah berkata ... "Kenapa Abah marah? Kan milah masih suci." Jawab Pak Ali ... "Milah, kalau kau di rogol, abah tak payah buat kenduri. Tapi kalau kau masih suci ... mana abah nak cari duit untuk majlis itu nanti?"

Milah kerutkan dahi, dalam hatinya berkata " Bapak aku ni betul ke?"

Mr. said...

At 2.30pm on Wednesday, 25 June 2008, Senior Assistant Commissioner (SAC) II Mohd Rodwan Mohd Yusof met Mohd Saiful Bukhari Azlan in room 619 of the Concorde Hotel in Kuala Lumpur. Prior to this secret meeting, Rodwan and Saiful spoke on the phone at least eight (8) times.

Three days later, at 2.00pm on 28 June 2008, Saiful went to see Dr Mohamed Osman Abdul Hamid of the Hospital Pusrawi to ‘complain’ that he had been sodomised by ‘a very important person’ and that he wished to lodge a police report. The doctor, however, found no traces or evidence that he had been sodomised and suggested, for purposes of the police report, that Saiful go to a government hospital.

Who is Rodwan, other than the fact that he works for the IGP and is known as the police chief’s bagman and go-between with the organised crime syndicate that controls all the drugs, prostitution, loan-sharking and gambling rackets? Well, read the following archived reports to get a better understanding of this scumbag and slime-ball named Rodwan. Maybe then you can understand why he met Saiful in a hotel room three days before the sodomy allegation against Anwar Ibrahim exploded.



*************************************************


Berita Harian
Rabu, 30 Disember 1998

Seorang pakar forensik Hospital Kuala Lumpur (HKL) memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini bahawa contoh darah Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak boleh digunakan untuk ujian DNA kerana ia diambil dan disediakan bagi ujian HIV, Hepatitis B dan VD (penyakit kelamin).

Dr Zahari Noor berkata, oleh kerana itu beliau menolak permintaan polis sebanyak dua kali supaya contoh darah itu digunakan untuk ujian DNA. Menurutnya, ketika di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman pada 28 September lalu bagi mengambil darah Anwar, beliau ditanya oleh Asisten Mohd Rodwan Mohd Yusof sama ada ujian DNA boleh dilakukan terhadap Anwar. Katanya, beliau menasihatkan polis supaya tidak mengambil darah Anwar untuk ujian DNA kerana Anwar hanya memberi persetujuan supaya darahnya digunakan bagi ujian HIV, Hepatitis B dan VD.

"Pada 15 Oktober lalu, Mohd Rodwan dan SAC I (Senior Asisten Komisioner) Musa Hassan datang ke HKL dan bertanya sama ada mereka boleh mengambil contoh darah Anwar untuk analisis DNA," katanya.

Dr Zahari: Kami memberikan empat sebab kepada polis mengapa ujian DNA tidak boleh dilakukan terhadap darah Anwar:

* contoh itu tidak disediakan untuk analisis DNA,

* ia tidak sesuai untuk ujian DNA,

* pendapat kami ialah keputusan ujian DNA itu tidak boleh dipercayai.

* ia boleh membawa keputusan yang mengelirukan kerana kami menyimpan contoh darah itu di dalam bekas biasa tanpa pengawet atau EDTA.

Katanya, mereka kemudian mencadangkan kepada polis bahawa mereka bersedia pada bila-bila masa untuk mengambil contoh darah Anwar di penjara Sungai Buloh untuk ujian DNA jika tertuduh membenarkannya.


************************************************


"In 1998-1999 trials, Anwar experienced the phenomenon of fabrication of DNA evidence. We had SAC Rodwan illegally removing DNA samples from forensic custody. In cross-examination of the prosecution's witnesses it was exposed that DNA taken from blood samples was planted on the infamous mattress," said Sivarasa.

"When confronted with this fact the prosecution amended its charge and persuaded the judge, Augustine Paul, to expunge the entire DNA evidence from the record, preventing Anwar's lawyers from responding."


*************************************************


Police have never dilly-dallied in investigating the alleged sodomy against Datuk Seri Anwar Ibrahim since the case was reported to police on June 28, said Deputy Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar. He said the police, instead, had been relentlessly seeking relevant and the latest information, besides giving the case priority, as it was a high-profile case.

"We want to solve this case as soon as possible. The investigating officer is constantly looking for new leads. We are doing our best and we need the cooperation of all quarters concerned," he told Bernama when contacted here Tuesday.

Ismail was asked to comment on Home Minister Datuk Seri Syed Hamid Albar's statement on Monday, asking for police to speed up the investigations into the sodomy allegation against the Parti Keadilan Rakyat advisor.

He said since the police investigations began, some quarters had been making speculations and statements that could interfere with the investigations.

"I wish to warn everyone, including bloggers, not to disturb police investigations by disseminating material or information that is inaccurate or false.

"Action will be taken against those who deliberately try to interfere with the investigations. Let the police do a meticulous job," he added.


*************************************************


Sources told The Malaysian Insider that investigators are "crossing the t's and dotting the i's" and will be relying on Anwar's DNA (deoxyribonucleic acid) samples from 1998 when he faced similar charges which cost him the chance to be prime minister.

"Nobody wants a repeat of 1998 when the prosecution had to amend the charges. Anwar has alleged that he had an alibi for the 24 hours on the day the offence took place. So the authorities have to check everything out," said an official who is familiar with the investigations.

"We understand that there is an attempt to quash credibility of the case even before the matter goes to court. The police cannot say too much because then they will be accused of trial by media and ministers cannot say much because they will be accused to interference.

"This case is built on strong scientific evidence," the official added.


*************************************************


This was posted on Susan Loone’s blog:

Susan,

I would like to write the following statement in the name of GOD whom I believe.

I am a government doctor in the rank of consultant working in Hospital Kuala Lumpur (HKL). I know personally the doctors who examined Saiful on that day - 28 June 2008.

The so-called medical report mentioned in the NST is a fabrication or imagination by the UMNO paper. There is no such medical report submitted to the polis yet.

When examining Saiful, the specialist could not find any signs of Saiful being sodomised. Saiful was very cheerful, unlike real sodomised patients who will usually be very sad and disturbed.

Saiful was subsequently admitted to the ward and observed for a day. He was completely well in the ward and not emotionally disturbed.

Please let RPK know of this.

Thanks.

Mr. said...

Nah... amik kau...

http://sloone.wordpress.com/2008/07/29/uncle-pet-wants-to-meet-raja-pet/

WaZiRai said...

tak ada b&w dari pihak hospital dan kenyataan dari doktor yang merawat saiful mana boleh kira ianya sebagai bukti melainkan sekadar hiasan minda dan hati para fanatik al-juburi je!

Anselmo said...

Apakah yang Anwar akan cakap, jika Polis guna nota Pusrawi yang mengatakan ada tanda-tanda mangsa di liwat? Apakah Anwar kata nota awal doktor (MO) itu benar dan betul? Atau Anwar akan kata nota doktor (MO) ini tidak boleh diterima dan perlukan lapuran pakar?Penyokong dan penjilat Anwar sila fikirkan?

Mr. said...

DOKTOR DAN MP UMNO..........

Lima pakar bedah sedang berbincang siapakah yang boleh menjadi pesakit mereka yang terbaik untuk mereka laksanakan pembedahan.

Pakar bedah pertama berkata, "Saya suka melihat seorang akauntan di atas meja pembedahan saya, sebab apabila anda membukanya, segalanya di dalam diri mereka adalah dinomborkan."

Pakar bedah kedua menjawab, "Ya itu mungkin betul, tapi awak patut mencuba juru-elektrik, segalanya dalam kod berwarna."

Pakar bedah ketiga menyambut, "Ohh... tidak!. Saya betul-betul meraskan bahawa pustakawan adalah yang terbaik, segalanya dalam susunan abjad."

Pakar bedah keempat pula bersuara, "Kamu semua tahu, saya sukakan pekerja binaan, mereka selalu mengetahui bila anda tertinggal barangan tertentu dalam diri mereka dan bilakah sesuatu kerja mengambil masa lebih lama daripada yang dijanjikan."

Tetapi pakar bedah kelima membuatkan mereka semua terdiam apabila beliau berkata, "Kamu semua silap, MP UMNO adalah yang termudah untuk dibedah. Mereka tiada berhati perut, tiada perasaan, dan isi kepala mereka sentiasa boleh diubah-ubah."

mrf said...

mr. balaci penjilat anwar no.1...kesian..ko pegi la jahanam dengan puisi2 juburi ko tu..kitorang takde masa nak layan anjing belaan PKR kat sini..

satu hal aku nak bagi tau, semua orang2 kampung dah muak dengan lagak anwar yang konon2 hero rakyat tapi sebenarnya pentingkan diri sendiri.

ada anak perempuan pun masuk disko, kat luar pakai tudung masuk disko habis semua hilang tudungnya.

si raja petra plak kaki minum arak..maklumla isterinya freethinker(takde agama)..kalau orang munafik punya cakap pon PKR percaya..kalau perintah negara habis jahanam huru hara jadinya negara

spongegoat said...

aku tertunggu-tunggu mubahalah dr si saiful & anwar berahing ni... mcm2 teori dek keluar, dr tumpu kes diorg baik fikir camne nak naikkan negara ni..

si saiful dh bersedia nak bersumpah, nuar lewat tu bila plak..

kes dulu pun hakim kata dr segi teknikal je, tp hakim percaya ada perbuatan itu...

Mr. said...

Tetapi pakar bedah kelima membuatkan mereka semua terdiam apabila beliau berkata, "Kamu semua silap, MP UMNO adalah yang termudah untuk dibedah. Mereka tiada berhati perut, tiada perasaan, dan isi kepala mereka sentiasa boleh diubah-ubah."

Kah kah kah...

Mr. said...

UMNO yang kini bercakap tentang perpaduan Melayu dan mahu membela orang melayu, sedangkan UMNO yang menyebabkan orang-orang Melayu ketinggalan..

”siapa bunuh tulisan Jawi, Siapa bunuh bahasa Melayu, Matematik dan Sains dari Bahasa Melayu ditukar kepada Bahasa Inggeris, siapa hendak bunuh anak orang Melayu?,”

UMNO yang selama ini memerintah Pulau Pinang telah menyebabkan orang-orang Melayu merempat.

“orang Melayu memiliki tidak sampai 1 % tanah di Pulau Pinang, kemiskinan tegar dikalangan orang Melayu lebih daripada 60%,”

yusof said...

Sdr penyokong dan penentang, satu pemeriksaan perubatan telah dilakukan ke atas Saiful oleh seorang Pengamal Perubatan berdaftar dengan Majlis Perubatan Malaysia (MMC)yang mempunyai banyak warisan dari Majlis Perubatan United Kingdom ( General Medical Council ), tidak kira beliau hanya berkelulusan asas perubatan seperti MBBS atau MD atau bukan Ahli Kolej DiRaja Perubatan Atau Surgeri United Kingdom (MRCP, MRCS, FRCP, FRCOG dsb) atau mempunyai kelulusan kepakaran Master atau PhD dalam bidang-bidang tertentu, satu pemeriksaan perubatan tetap telah dilakukan dan kesasihannya tidak boleh ditentukan oleh pihak di luar profession perubatan, bukan individu perubatan perseorangan walaupun Ketua Pengarah Perubatan sendiri walaupun beliau mempunyai keahlian atau fellow dengan Kolej DiRaja berdasarkan kedudukan hiraki sahaja di dalam sistem birokrasi negara di bawah kerajaan BN/UMNO, tapi kesasihan pemeriksaan itu hanya boleh ditentukan oleh rakan-rakan seprofession atau peers atau medical fraternity dan hanya orang di dalam bidang dan professioan faham keadaan semasa pemeriksaan di hospital Pusrawi tidak serupa lagi dan tidak boleh dinafikan begitu sahaja jika dibandingkan dengan pemeriksaan yang telah dijalankan di HKL walau pun telah dilakukan oleh pakar-pakar yang mempunyai gelaran-gelaran seperti member atau fello, MSc atau PhD di dalam bidang-bidang tertentu dan apabila kes ini sampai ke makamah, doktor perubatan yang telah dihina oleh teman seprofessionnya dengan hanya gelaran pegawai perubatan atau general pratitioner atau dengan label seorang pendatang asing itu tetap boleh memberi keterangan sebagai saksi. Jika inilah yang kerap terjadi di dalam profession perubatan di Malaysia, ada baiknya doktor-dioktor yang hanya mempunyai kelulusan MBBS atau MD sahaja yang kerap di label sebagai pegawai perubatan kerana tidak pernah menduduki atau gagal kursus kepakaran, ada baik semua mereka menggunakan ijazah MBBS atau MD ( tidak termasuk YB Dr Latif Timb Menteri, orang UMNO kerana dia bos kepada Tan Sri Dr Ismail Merican ) mereka itu untuk mencari pekerjaan lain dan biar doktor yang mempunyai gelaran MRCP, FRCP dan FRCS bla bla itu bertugas di unit-unit kecemasan di sepanjang masa.

yusof said...

Dengan kata lain, pemeriksaan perubatan oleh Dr Mohammad Osman mengeluarkan maklumat perubatan yang lebih segar dari pemeriksaan perubatan yang telah dibuat di HKL setelah selang beberapa jam atau hari atau biasanya seorang doktor sepatutnya menyediakan satu surat rujukan dan ini boleh dianggap sebagai satu lapuran perubatan untuk dibawah oleh pesakit untuk mendapatkan pandangan perubatan lain. Tiada siapa pun yang kenal latarbelakang kehidupan Saiful, samada beliau seorang lelaki sejati atau macam lelaki yang ditangkap di Kota Baru baru-baru ini. Tempuh Saiful sebelum mendapatkan peperiksaan di HKL itu mungkin cukup lama untuk menghasilkan satu 'medical condition" yang baru, Dr Mohammad tenguk lubang jubur Saiful pada ketika diperiksa dan lubang jubur yang sama bila diperiksa oleh pakar HKL sudah menjadi lebih besar. Sebabnya cuma Allah yang mengetahuinya. Jadi maklumat yang dibuat oleh Dr Muhammad itu tetap tidak boleh dinafikan dan beliau harus menjadi salah sorang saksi perubatan.

Mr. said...

How much would it cost to (telephone) call Malaysia from Hell? You'd be surprised!

Queen Elizabeth, Bill Clinton and Ahmad Badawi died and go to hell. But
the devil has only one phone there. Queen says, I miss my England , can I
use your phone and hear how my people are doing down there.

She calls and talks about five minutes. Then she asks:
Well devil, how much do I owe you for the call? The devil says: Five million pounds.
She writes him a cheque and goes back to her chair .

Clinton wants to make a call too. He says I wanna call the US . He talks about ten minutes,
then asks how much do I owe you devil? The devil says Ten million dollars.
He also writes a cheque and goes back to his seat

Badawi is jealous. He says I want to call Malaysia . He calls and talks for about an hour to his
son-in-law who is busy trying to find Mr.Petronas. Then he asks the devil how much
do I owe you?

The devil replies: only one dollar. Badawi is shocked and asks 'why so little?'.

The devils says: if you make a call from one hell to another, IT'S LOCAL CALL ….

mrf said...

ala bodoh nya cakap umno yang bunuh tulisan jawi...ntah2 ko yang tak tau tulisan jawi, jgn salahkan umno pulak..dulu mak ko suruh gi sekolah agama(subsidi kerajaan) ko ponteng..bila dan bengap bebal tulisan jawi nak salahkan umno..

permatang pauh tu berapa ramai yang miskin?apsal wan azizah tak basmi kemiskinan kat situ? sebok sgt kat tempat lain tempat sendiri pon tak terjaga..

sudah la..barua2 anwar ibrahim ni otak dungu mcm himar..diorang cakap apa pun tak boleh percaya..
cuba bayangkan anak anwar masuk disco!! kat luar elok bertudung..mak pon pakai tudung...si bapak lagi dasyat..masuk kuil mcm sami kuil,masuk tokong mcm sami topekong, masuk gereja mcm rahib, masuk masjid mcm ulamak...fuuhh..dasyat..memang layak pimpin negara..tapi anak masuk disco apa cerita??

AnakWatan said...

anak yang mana satu tu...

aku nak jilat puki dia boleh

Mr. said...

Umno suka buat kerja – kerja monyet - yang terbaru ialah mereka bercadang nak melantik seekor monyet untuk menentang Anwar Ibrahim di Permatang Pauh , dimana mereka menganggap Anwar sebagai gagah perkasa seperti harimau!

Agak-agaknya siapakah monyet yang dimaksudkan oleh Ketua Bahagian Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid itu?

Katanya, terserahlah kepada PM Abdullah Badawi untuk menentukan calon di situ. Maka terserahlah kepada Abdullah untuk memilih monyet mana yang paling layak.

Dengar khabarnya, mereka mahu monyet tempatan. Kalau Abdullah bersetuju , tentu dia akan melantik bapak monyet tempatan ; tidak lain ialah Datuk Abdul Jalil sendirilah!

- keratan dari akhbar the Star -Sabtu ms N13"

Timbalan Menteri Kesihatan Dr Abdul Latiff Ahmad yang juga Ahli Parlimen Umno menjadi orang kedua yang mendesak agar pimpinan Umno mengaku kalah pada Anwar di Permatang Pauh. Sebelum ini nada serupa dizahirkan oleh Annuar Musa.

Latiff begitu yakin bahawa Anwar akan menerima kemenangan besar di Permatang Pauh berdasarkan trek rekod beliau dan Wan Azizah yang tidak pernah kalah sejak 1982 dikerusi berkenaan.

Latiff juga mengakui bahawa Anwar memiliki kemampuan berucap yang hebat dan boleh mempengaruhi pengundi. Sehingga kini tiada lawan yang setanding dengan Anwar untuk merebut kerusi paling selamat untuk Penasihat PKR itu.

Sokongan akar umbi Barisan Nasional di Parlimen itu semakin lemah berikutan penguasaan Pulau Pinang oleh Kerajaan PAKATAN. Ini juga dijangka memberikan kemenangan besar buat Anwar.

Latiff mendesak agar pemimpin Umno tidak menyertai Pilihanraya Kecil itu bagi menjimatkan dana SPR yang juga hak rakyat kerana pemenangnya sudah dijangka. Pemimpin Umno juga didesak untuk tidak terlalu ego bagi mengakui kehebatan lawan mereka pada masa ini kerana realiti itu harus ditelan walau pun pahit.
Jangan kerana ingin menunjukan keegoan, Umno akan mendapat malu yang lebih besar kelak dan membazirkan banyak dana untuk mendapatkan kerusi yang tidak memberi manfaat pun pada Umno kerana Pulau Pinang kini adalah milik PAKATAN.

AnakWatan said...

itu adalah nasihat dari seorang yang bachul ... mungkin org tersebut telah dijubur oleh anwar juga....

bvelum tahu anwar menang sebab banyak org datang dengar ceramah dia cuma nak dengar cerita dia sahaja...

banyak org cina cakap mcm tu... yg aku jumpa

AnakWatan said...

aku nak jilat puki anak anwar yg masuk disko ..... sapa nama dia

mrf said...

nurul nuha nama dia

AnakWatan said...

ooo nurul nuha... yg kurang lawa sikit tuh...

mesti puki dah barai niee...

tapi lepas gian boleh jugak kan...

hahahahaha

kata bapak dia alim... apa pasal anak sendiri pun tak boleh jaga..

macam mana nak jaga NEGARA nie

Mr. said...

Kejutan Mesyuarat – ‘Gilanya’ Ahli-ahli UMNO(Monyet/Beruk) Merebut Kuasa

Di Kota Tinggi, Johor pemimpin Tertinggi UMNO, Datuk Seri Syed Hamid Albar menyifatkan mesyuarat dan pemilihan cawangan UMNO yang sedang berlangsung sekarang, adalah yang paling buruk dalam sejarah.

Beliau berkata politik wang sudah menjadi barah dan semakin merebak sehingga ke akar umbi.

Beliau menyifatkan ahli-ahli UMNO mempunyai ‘kemaruk’ yang buruk... semua pihak bertanding seperti hendak berperang

Di bahagian yang sama, Naib Ketua Umno, Mohd Zain Arif, 51, dihina oleh ahli UMNO sendiri dengan menerima satu bungkusan makanan dan bulu anjing,

Di Seremban, seorang pemimpin UMNO ditahan Badan Pencegah Rasuah (BPR), petang kelmarin, kerana disyaki memberi sogokan kepada seorang ketua cawangan supaya mencalonkannya sebagai ketua bahagian pada pemilihan bahagian oktober nanti.

Di Ipoh, Perak, seorang Ahli Jawatankuasa (AJK) UMNO Cawangan Pernas Charter Management (PCM) Bahagian Gopeng cedera di kedua-dua belah kaki akibat dipukul dengan kayu golf selepas seorang rakannya tidak berpuas hati berhubung pencalonan jawatan Timbalan Ketua Umno Bahagian itu, semalam.

Begitulah bagaimana ‘gilanya’ ahli-ahli UMNO merebut jawatan kerana semata-mata mahukan kuasa, dalam lain perkataan mereka sudah benar-benar ‘gila’.

UMNO = BERUK HADHARI!