Monday, May 7, 2007

Jangan paksa saya dedah skandal peribadi anda - kata dua Anwar kepada Najib

HarakahdailyDato' Seri Anwar Ibrahim mengingatkan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak, jangan memaksa beliau menyentuh soal peribadi atau skandal membabitkan TPM kerana ia akan lebih menyulitkan keadaan.Anwar berkata, sejak beberapa bulan lepas dan sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Ijok, beliau tidak pernah menyentuh perkara yang boleh disifatkan sebagai serangan peribadi. "Saya sudah jelaskan, saya tidak bangkit soal peribadi, jika dibangkit soal peribadi parah Dato' Seri Najib hendak jawab. Itu yang saya beri mesej kepada dia, jangan ulang bahawa saya menyerang peribadinya," tegas Anwar dalam wawancara eksklusifnya bersama Harakah di pejabat beliau di Petaling Jaya hari ini.
KOMENKU:
Auta padukang Anwar tak habis lagi….gertak orang tak habis-habis….mana Ezam? Mana enam kotak? Dua pilihanraya umum telkah berlalu…penyokong pembangkang dah terlena menunggu nak tahu apa isi kandungkan dokumen dalam kotak-kotak tu. Awat tak hebahkan…takkan nak tunggu dinosor hidup balik baru nak bagi tau….

Anwar yang Penasihat Parti Keadilan Rakyat menegas, apa yang dibangkitkan sejak beberapa bulan lepas ialah desakannya supaya Najib menjelaskan isu yang berkaitan dengan pembunuhan Altantuya Shaariibu dan isu komisyen RM520 juta.
KOMENKU:
Nak jelas apa lagi Anwar…DS Najib sudah jawaab takde kena mengena. Kem. Pertahanan sudah jawab pasal isu Sukhoi.

"Jawablah isu ini satu persatu. Umpamanya dalam kes pembunuhan tidak dijawab, dalam kes komisyen juga tidak dijawab.
"Beliau menjawab 'saya tidak terlibat, Allah menjadi saksi', ini bukan jawapan yang bertanggungjawab," tegasnya.
KOMENKU:
Mengenepikan ALLAH nampaknya. Kemneterian Pertahanan jawab pun engkau masih kata ada komisyen, kini ‘atas nama ALLAH’ pun engkau masih nafikan. Teruk betuk perangai hipokrit engkau.

Katanya, isu penglibatan Najib dalam soal rasuah dan komisyen terlalu ketara sudah dibangkitkan sejak beberapa bulan yang lalu, tetapi tidak dijawab. "Kemenangan kita ialah kerana di Ijok, dia terpaksa menjawab, tetapi jawapan itu cukup lemah dan leceh.
KOMENKU:
Menang apa Anwar? Fitnah!! DS Najib menyelamatkan orang ramai daripada terpengaruh daripada angkara fitnah engkau. Kasihan mereka.
Riwayat at-Tirmidzi;
“Sesiapa yang menunjukkan kepada hal yang lebih baik maka bagaikan orang yang melakukannya dan sesiapa yang menunjukkan kepada yang lebih jahat maka ia bagaikan orang yang melakukannya.”


"Sekurang-kurangnya isu Najib yang dibangkitkan di Ijok, akan kekal diminda rakyat di seluruh negara bagaimana sebenarnya lagak dan keperibadian bakal PM," tegasnya.
KOMENKU:
Terkilan sangat nampak, sebab tak dapat jadi PM. Anggap je takde rezeki Anwar. Sudahlah bawa bertaubat la….

Anwar turut menolak dakwaan bahawa beliau hanya menumpukan 'serangan' terhadap TPM sebaliknya tidak membangkitkan isu berkaitan dengan kelemahan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi. Menurutnya, sejak beberapa bulan ini, beliau turut membangkitkan mengenai kelemahan pentadbiran, kegagalan memacu pertumbuhan ekonomi meyakinkan dan kelembapan pimpinan PM Abdullah sehingga rasuah menular dan soal pembangunan yang tidak seimbang dan sebagainya.
KOMENKU:
Pak Lah takde pulak “beli pengaruh” dengan pink form walaupun dia jadi Menteri Kewangan.

"Cuma tentunya, sensasi dan minat menjurus kepada Najib, tekanan itu menyebabkan Najib berada di tahap yang paling defensif sehingga beliau mengarahkan pihak polis bertindak lebih keras (khusus di Ijok)," ujarnya.
KOMENKU:
Keras kemende? Penyokong PKR yang liar!! Ganas dan kurang ajar!! Kalau Khairy engkau kata samseng, tapi penyokong PKR macamana? Nak pukul orang dengan kayu lagi…tua bangka tak malu…sebenarnya (orang tua yang bawa kayu nak pukul Khairy) nak duit RM 3 juta dan geran tanah TOL yang dihuni oleh kelompok penyokong PKR. Geran boleh dibantu tapi RM …RM… mana mau cari….UMNO tak amalkan rasuah. Maka Ketua (orang tua) kepada 80 orang ahli PKR yang nak masuk UMNO tu beranglah kerana hasrat tak tercapai.

Namun kata Anwar, beliau menjangkakan bahawa jentera BN termasuk media massa dan elektronik akan menyerang balas beliau lantaran kesungguhannya berkempen untuk calon KeADILan, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
KOMENKU:
Engkau pandai serang orang. Orang lain pun pandai serang engkau.

Anwar berkata, serangan terhadap beliau oleh media elektronik khususnya RTM dan TV3 adalah merupakan kesan positif kempen yang dijalankan di Ijok. "Aksi yang sedikit (dakwaan menari di pentas) digembar-gemburkan, saya akan jelaskan di Taman Melewar malam ini," ujarnya.
KOMENKU:
Itu belum kata-kata yang berbunyi perkauman , nak hapuskan hak Melayu semasa berkempen di Machap dulu.

Mengulas mengenai hasil keputusan pilihan raya Ijok beliau puas hati kerana KeADILan dapat menembusi kawasan pengundi Cina jauh melebihi angka yang disasarkan. Menurut beliau, Tan Sri Khalid memperolehi 60 peratus undi kaum Cina dan berjaya mengekalkan 50 peratus undi di kalangan kaum Melayu, tanpa menafikan kegagalan untuk menembusi kawasan estet.
KOMENKU:
Engkau banyak kelentong orang-orang estet tu, kesian mereka.


"Undi Melayu dipertahankan tanpa mengira penipuan, lebih RM100 juta dibelanja dengan rasuah, dengan penglibatan Dato' Seri Najib, dengan keganasan polis, saya fikir mempertahankan 50 peratus undi Melayu sudah cukup baik bagi pilihan raya kecil," katanya.
KOMENKU:
Kalau dah malu sebab letak calon Melayu pun kalah, ngaku sajalah.


Kata Anwar, beliau gembira kerana melalui kempen pilihan raya Dun Ijok, seluruh jentera PAS dan DAP dapat digembeleng bersama untuk menentang BN.
KOMENKU:
Pirrah main wayang! DAP minta 52 kerusi Parlimen, boleh bagi?

No comments: