Wednesday, May 23, 2007

Hangat!! Skandal dua sahabat

Dipetik daripada :http://www.pilihanrayakini.blogspot.com

Anwar dan Wolfowitz memang bersahabat baik. Wolfowitz adalah antara orang asing yang pertama ditemui oleh Anwar selepas dibebaskan pada 2 September 2004, ketika menjalani rawatan di Munich, Jerman. Paul Wolfowitz, 62 tahun, telah membantu Anwar mendapat pekerjaan di peringkat antarabangsa. Selepas pertemuan dengan Paul Wolfowitz pada 28 Februari 2005 di Pentagon, Amerika Syarikat, Anwar telah dilantik sebagai pensyarah jemputan di John Hopkins University dan satu jawatan tertinggi di Bank Dunia. Terbaru, menurut Azmin Ali (Naib Presiden KeAdilan Rakyat), Anwar akan ditawarkan jawatan tertinggi dalam pengurusan kewangan Bank Dunia (diterajui Paul Wolfowitz) pada Februari 2006.

Wolfowitz

Tindakan yang diambil Wolfowitz dua tahun lalu dengan menyediakan pakej kenaikan pangkat dan gaji tahunan yang lumayan, bernilai kira-kira RM700,000 kepada kekasihnya Shaha Riza, kini menjadi duri yang perlu dilalui ketika beliau memulakan kempen memerangi rasuah dalam Bank Dunia. Syor menyediakan pakej gaji yang lumayan kepada Shaha Riza dilaporkan hanya satu aspek yang berkisar di sebalik kepimpinan Wolfowitz. Malah, Wolfowitz juga dikaitkan dengan tindakannya membawa beberapa orang kanan parti Republikan, pimpinan Bush dan Naib Presiden Dick Cheney, ke dalam Bank Dunia.

Anwar

Anwar pernah menjalin hubungan sulit dengan Shamsidar Taharin iaitu isteri Azmin Ali (bekas setiausaha sulit Anwar). Antara orang yang mengetahui maklumat ini ialah Dr Qistina Majid. Suatu ketika perbualan telefon Anwar dan Shamsidar pernah disiarkan meluas dalam internet. Semua orang tahu skandal Anwar dengan Shamsidar namun atas sebab teknikal Anwar dapat melepaskan diri

1 comment:

gaban said...

Depan orang melayu masa ceramah x de lak sentuh pasal nak hapus DEB, tp bile depan orang lain macam barua! memang betul2 barua la si anwar n kuncu2nya itu...

cth: hinggakan berani si tien chua pertikaikan DEB dan pada 10 April 2007 yang lalu, di Persatuan Wartawan Asing di Singapura si pengkhianat bangsa dan negara ini (DSAI) berucap "Dasar Ekonomi Baru merupakan satu dasar yang perlu dimansuhkan... Dasar Ekonomi Baru menyukarkan Malaysia untuk menandatangani Perjanjian Perdagangan Bebas dengan US"

Tanamkan dalam diri anda semua dan pakat ramai2 berkempen 'Anwar Ibrahim Pengkhianat Bangsa'

Orang melayu yang khianati bangsa sendiri, agama sendiri, negara sendiri..

kalau boleh catatkan dalam mana2 buku sejarah!