Friday, April 6, 2007

Nak gelak besaq utk perangai Hasrul!

Apalah yg nak diherankan dengan org yang menentang kerajaan sedangkan dia sendiri tak sedar diri bahawa kesenangan dan kesejahteraan yang diperoleh adalah atas landasan yang sama... org sebegini kalau dibiarkan menjadi pembelit kepada yang lelain dan bila dilayan maka timbullak polemik sedemikian...
Apa yang perlu beliau sedar hasil daripada tulisan dia...
Mana saudara tahu yang kami tulis dan kami jawab sendiri? Bukan semua orang pandai, tapi tak semua orang bodoh! Hanya dari tak sampai 10 perkataan awal dari mana-mana penulisan kita dah boleh 'menjejak' siapa penulisnya.
JAWABKU:
Kalau setakat serkap jarang aje semua org boleh buat...

Selama ini kami memberi komen-komen yang menentang pembangkang tetapi tidak disiarkan.Dalam 'blog' sendiri pun 'tak disiarkan'. Hehehe. Lain macam saja bunyinya ni. Atau anda tak faham bahasa saya? Atau saya yang tersalah tafsir?
JAWABKU
La...apa lak lain macamnya...kan sama gak, kami menyatakan yang benar kerana tidak mahu menjadi munafik

Kami hanya ‘sembah’ ALLAH!Baguslah kalau macam tu. Saya sembah Allah jugak! Dan saya takdak mazhab. Mungkin anda bermazhab Hadhari. (Fahamkan benar-benar yang saya sebut - 'MUNGKIN')
JAWABKU
MUNGKIN itu satu prasangka yang tidak baik... dan anda perlu faham Islam Hadhari itu bukan mazhab la... Fahamkan benar2 apa maksud yang tersirat. Dan kalau tak faham jangan la cakap sembarangan.

Kami tak heran pun…. Dah lali hidu dengan caci maki dan fitnah oleh golongan yang menjadi pencacai. Saya tak mintak maaf kat saudara pun. Saya meminta maaf pada Sang Kelembai kerana saya khuatir yang komen saya 'bisa mengotori blog beliau'. Apa perlunya saya meminta maaf pada anda?
JAWABKU
Sapalah yang suruh mintak maaf, fahamkan jugak lah perkataan tak heran tu...
menurut kamus dewan edisi ketiga hlm837 : maaf ialah kerelaan melepaskan atau membebaskan seseorang dari hukuman atau denda kerana sesuatu kesalahan manakala hairan (kamus dewan hlm 427) adalah berasa pelik atau ganjil ketika melihat atau mendengar sesuatu... maknanya kalau tak hairan itu membawa makna tak berasa pelik atau tak berasa ganjil la bertemu org seperti saudara.

Akhir kalam, sebarang komen dari 'puterinusantara dan konco-konconya' adalah TIDAK DIALU-ALUKAN! Ini kerana saya hanyalah blogger picisan yang menghasilkan hanya blog picisan. Buang karan orang Ibu Pejabat UMNO saja.
JAWABKU
Tidak dialu-alukan kerana tidak dapat terima kenyataan, dan penilaian ke atas blog itu dibuat berdasarkan apa...hanya kerana bubuh nama sebenar dan letak gambar dah rasa macam hebat lah sedangkan blog saudara pun masih di tahap bawahan...

Kalau dah 'dahsyat' sangat, saya mencadangkan anda menghalakan muncung meriam anda pada Rocky Bru ka, Sheih ka, Marina ka, Dato Ron ka, Penarik Beca ka.. atau kalau taktau mana nak pi, cuba pi tengok kat Susan Loone, situ ada banyak link!
Itu pun kalau berani la! Hehehehehe!

JAWABKU
Kenapa nak halakan muncung meriam lak... Kan ini negara demokrasi...Kita ada hak dan tanggungjawab... jangan sampai la nak mengganggu ketenteraman org lain dan halakan kesilapan sendiri pada mereka dengan harapan mereka akan membela saudara...

No comments: