Monday, April 2, 2007

Jangan Termakan Dakyah UMNO/BN???

Soal Jawab, Propaganda, Pakatan BA, Islam, Politik

johnleemk menanyakan:
Saudra Anwar,
Adakah kamu fikir hubungan tegang antara kaum di Malaysia selama 49 tahun terjadi sebab Islam, satu fahaman (agama?) yang imperialis dan bersifat discriminasi.
Contohnya, kerajaan Barisan Alternatif (BA) pimpinan Nik Aziz, MB Kelantan telah meluluskan undang-undang untuk bunuh murtad. Pembunuhan murtad adalah sama seperti pembunuhan bukan Islam sebab murtad itu adalah sebahagian umat non Muslim.
Saya fikir Pas mesti digulingkan seperti parti Taliban di Afganistan, parti Ba’ath di Iraq dan parti Council of Islamic Courts di Somalia. Semua pemimpim tertinggi Parti Islam Se Malaysia (contohnya: Nik Abdul Aziz, Abdul Hadi Awang dan Husam Musa) mesti digantung sampai mati seperti President Iraq Saddam Hussein untuk jenayah terhadap manusia (crimes against humanity) seperti kes pembunuhan murtad.
Kerajaan Barisan Alternatif sejak tahun 1999 telah membunuh sebanyak 1,000 orang murtad (non Muslim) dengan persetujuaan Anwar Ibrahim, penasihat BA.
Johnleemk,
Dari mana sdr perolehi maklumat sedemikian? Saya tidak pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian. seandainya sdr menelaah undang-undang berkenaan di Kelantan, tidak terdapat langsung peruntukan sademikian.Kita boleh memilih untuk berbeda pendapat dengan beberapa pandangan PAS, tetapi adalah amat tidak wajar menghukum mereka berdasarkan fitnah Umno.
KOMENKU:
Tengok tak pasal-pasal dikaitkan dengan UMNO. Apahal? Nampak sangat desperate!!
Kepincangan yang berlaku banyak berpunca daripada dasar dan tindakan kerajaan BN yang enggan membenarkan wacana terbuka dan memberi hak dan kebebasan kepada rakyat. Tafsiran Islam mereka juga sempit tidak menjangkau sudut kebebasan dan keadilan.
KomenKu:
Apahal pulak BN/UMNO yang enggan memberikan kebebasan kepada rakyat? UMNO memelihara kesucian agama Islam. Dulu hang dalam UMNO , hang buat apa? Ngorat bini orang je ka? Atau sekarang buka cerita burukkan UMNO sebab UMNO tak mau terima hang semula, kempunan nak jadi PM? Sian!!! Takdak modai dah ka?

1 comment:

siakapsenohong said...

Tu saja je buat citer sendiri... ketandusan idea so buatlah macam2 untuk naikkan PKR balik... UMNO yang cemerlang dikaitkan la... Muka tak malu