Tuesday, April 24, 2007

TERJAWAB CAKAP FITNAH ANAK RAZAK ATAU CUCU RAZAK

Ujian DNA anak lelaki Altantuya, Altanshagai Mukhtulga mengesahkan bahawa kanak-kanak lelaki berusia 4 tahun itu merupakan anak Altantuya dengan suaminya. Maka dengan ini sesiapa yang memfitnah
“ Anak Razak atau Cucu Razak” terjawab dengan sendirinya.

Riwayat Muslim:
Daripada Abu Hurairah r.r. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda; “Cukuplah keburukan seseorang dengan menghinakan saudaranya yang muslim.”

Riwayat Muslim:
“Sesungguhnya orang pengutuk tidak boleh menjadi saksi dan memberi pertolongan (bagi saudara-saudaranya) pada Hari Kiamat.”

Surah an-Nur:19;
“Sesungguhnya orang yang suka menyebarkan tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang yang beriman mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian).”

1 comment:

namad said...

Bukan persoalan cucu atau anak. Persoalan besarnya kaitan model berkenaan dengan penganilisis yang juga perunding berkenaan. Motif beliau datang ke Malaysia. Itu yang kami difahamkan oleh Pensyarah Sains Politik kami di UM. Adakah beliau menuntut hak (komisyen) perunding pembelian kapal selam yang hampir RM500 juta. Berdasarkan komen isteri Razak "sumai saya tak ingin jadi PM pun, suami i tak bersalah dalam perkara ini". Itu yang diperdebatkan dalam kelas kami berdasarkan isu semasa. TQ