Monday, January 28, 2008

Komen Menyedarkan PAS untuk artikel - Tangkapan terhadap rakyat, polis mengganas bagaikan dirasuk

Dipetik dari http://www.harakahdaily.net

Tulisan goblok Saidah Hairan

Komen:

Artikel ini diihat lebih kepada menghina pihak berkuasa Malaysia ( Polis Diraja Malaysia, RELA dan sebagainya). Untuk menyedarkan PAS yang telah tersesat jauh dan tidak mengambil peduli sentimen kemasyarakatan dan tanda hormat sesama manusia, saya mengambil kesempatan untuk menyedarkan penulis agar jangan terlalu melulu melenggokkan kata berbaur menghina kepada pihak-pihak berkuasa Malaysia. Sebarang perkara yang dilakukan bertentangan dengan kedaulatan dan keselamatan dalam negara perlu ditentang demi untuk menjaga keselamatan rakyat.

Kebiadapan dan keganasan anggota polis menangkap secara rambang peserta perhimpunan aman menentang kenaikan harga barangan di KLCC menunjukkan seolah-olah kerajaan BN melaksanakan sistem kuku besi.

Belum sempat peserta berkumpul menyuarakan bantahan, polis terus membuat tangkapan bermula jam 2.45 petang di hadapan Suria KLCC.

Tangkapan awal dilakukan terhadap empat anggota Unit Amal diikuti lapan orang termasuk Setiausaha Dewan Musliamt PAS Pusat, Atirah Aiman Al-Jundi di Ampang Park.

Sejurus itu, polis bagaikan dirasuk terus membuat tangkapan walaupun tiada laungan memprotes atau pengedaran risalah dilakukan peserta perhimpunan.

Dalam perbualan wartawan dengan anggota polis, mereka mengakui mendapat arahan daripada pihak atasan supaya membuat tangkapan terhadap sesiapa sahaja yang cuba berhimpun di sekitar KLCC dan Ampang Park.

Anggota polis, Rela dan SB berada di merata-rata tempat. Mereka tidak memberi peluang langsung terhadap peserta perhimpunan untuk berkumpul.

Enam trak polis penuh disumbat dengan peserta perhimpunan untuk dihantar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis, Kuala Lumpur (IPK).

Komen:

Molek benar para penyokong PAS disumbat masuk dalam lokap kerana sentiasa dengan agenda mereka mengotorkan jalan-jalan dan kawasan lapang sekitar ibu-kota dengan perhimpunan bangang mereka. Mungkin pada mereka, perhimpunan ini bersih tetapi pada umum ia bagaikan sampah bergelumang najis yang mengotorkan pandangan kawasan ibu-kota apatah lagi di sekitar Suria KLCC yang sentiasa menjadi tumpuan pelancong dan orang awam.

Dirasakan tindakan bodoh PAS ini adalah disebabkan arahan pihak atasan yang mengarahkan mereka menjadi anjing pengemis mengemis sekitar ibu-kota mencari makanan untuk memastikan mereka dapat hidup dalam arus politik Malaysia yang 0.1% langsung tidak berpihak kepada mereka.

Syabas diucapkan kepada pihak Polis,RELA dan SB kerana menjalankan tugas dengan cemerlang menembak mati dan menghapuskan anjing-anjing PAS yang berkeliaran sekitar Suria KLCC. Tindakan sebegini dilihat amat perlu pada waktu sekarang kerana PAS sekarang dilihat semakin mendapat penyakit anjing gila takkala Pilihan Raya Umum semakin hampir. Kebusukan minda mereka jika dibiarkan akan merosakkan keharuman Pilihanraya Umum dan juga kemenangan BN kelak. Rakyat tidak mahu kebusukan PAS dengan melepaskan lebih banyak anjing-anjing kurap dijalanan menjadikan kawasan ibu-kota tidak lagi sesuai menjadi kawasan beriadah dan berehat.

Polis bertindak cekap dan pantas dalam penangkapan tersebut. Bermula jam 2.45 hingga 4.15 petang polis telah menangkap 58 orang peserta perhimpunan dan dibawa ke IPK.

Komen:

Pihak Polis Diraja Malaysia sememangnya cekap dalam menjalankan tugas apatah lagi mendapat tugas menangkap kurap jalanan PAS seperti ini. Tahniah diucapkan pada pihak polis dan takziah kepada anda kerana selama ini bodoh kerana tidak mengetahui kecekapan pihak Polis sejak sekian lama ini. Takziah diucapkan kembali pada anda!

Apa hak rakyat ditangkap sebelum sempat menyuarakan bantahan? Apakah kerajaan BN benar-benar takut dengan kebangkitan rakyat sehingga mengarahkan polis bertindak ganas dan biadap terhadap peserta perhimpunan?

Komen:

Bukan Kerajaan BN yang takut pada kebangkitan rakyat tetapi rakyat sendiri meminta kerajaan BN menghapuskan kurap-kurap dan jangkitan panau pada anjing-anjing PAS yang sentiasa menganggu ketenteraman rakyat Malaysia. Jika ditanya kepada umum parti manakah yang paling “Sialogy” jawapannya tak lain dan tak bukan ialah PAS!

Sebelum ini, dalam mana-mana perhimpunan aman anjuran Protes atau PAS belum ada peserta yang membawa sebarang alat berbahaya seperti pisau, cangkul, keris, parang untuk berlawan dengan anggota polis.

Mereka hanya membawa mulut, tangan, kaki, kain rentang dan risalah. Kandungan risalah dan kain rentang hanya untuk menyedarkan rakyat tentang keadaan kerajaan BN yang semakin menekan kehidupan rakyat. Itu saja.

Malangnya, anggota polis telah berlawan dengan rakyat secara ganas. Polis dengan segala kelengkapan terutama Pasukan Simpanan Khas (FRU) menggunakan cota, kasut but, perisai dan 'water cannon' untuk berhadapan dengan rakyat.

Peserta perhimpunan ditangkap tak ubah sebagai seorang penjenayah. Sedangkan penjenayah sebenarnya terlepas bebas sehingga berjaya meneruskan kerjaya sebagai penculik kanak-kanak.

Terfikir sejenak. Dalam kes penculikan dan pembunuhan kanak-kanak, mengapa polis masih belum berjaya menangkap penjenayah terlibat?

Apakah anggota polis di negara Islam Hadhari ini hanya dikhaskan untuk mengintip dan menangkap sesiapa saja yang bersekongkol dengan pembangkang PAS, KeADILan dan DAP?

Komen:

Tindakan pembangkang adalah lebih teruk daripada penculik kanak-kanak. Pembangkang merosakkan akidah dan fahaman berjuta rakyat yang akhirnya terpesong imannya akibat tindakan pembangkang yang mengkufurkan mindanya dengan politik bangang.

Kononnya bersih di depan rakyat tetapi sebenarnya iblis dibelakang masyarakat Pembangkan perlu dihapuskan selumat yang mungkin daripada dibiarkan terus hidup menjadi bisul benanah yang akhirnya melumpuhkan minda rakyat dengan politik neraka iblis mereka ini. Kita tidak mahu lagi ada rakyat yang bertukar menjadi anjing kurap jalanan yang menjadi hamba kepada parti pembangkang yang tidak sedikit pun menjaga minda mereka tetapi sebaliknya merobek minda dan jiwa mereka untuk terus lupa akan asal-usul mereka dan tanggungjawab mereka sebagai rakyat Malaysia yang sentiasa menyokong Kerajaan BN.

Perbualan penulis dengan seorang anggota polis wanita di hadapan Suria KLCC, beliau menyalahkan ibu bapa Sharline Mohd Nasar, 5, kerana cuai menjaga kanak-kanak tersebut.

Kenyataan polis wanita itu mengejutkan saya dan Pegawai Khas Pemuda PAS Pusat, Safarizal yang berada di hadapan beberapa anggota polis di hadapan Suria KLCC.

Safarizal berkata, "Kalau Sharlinie atau kanak-kanak yang diculik itu penyokong pembangkang mesti polis bertindak pantas dan cekap."

Malang polis di Malaysia hanya akur dan taat secara 'membabi buta' terhadap arahan pihak atasan untuk menangkap sesiapa saja yang bersengkokol dengan pembangkang.

Mereka hanya menjadi `pak pacak' menunggu arahan untuk bertindak terhadap rakyat. Tak ubah seperti seekor anjing yang terlalu patuh pada arahan tuannya.

Komen:

“Tak ubah seperti seekor anjing yang terlalu patuh pada arahan tuannya.”

Kata-kata ayat di atas menunjukkan PAS dan ahlinya mula bertindak menghina sesama manusia dan lebih lagi kerana bertindak menghina pihak Polis, RELA dan SB.

Nabi SAW bersabda :-

ان العبد ليتكلم بالكلمة ما يتبين فيها يزلّ بها إلى النار أبعد مما بين المشرق والمغرب

Ertinya : " Sesungguhnya seorang hamba yang bercakap sesuatu kalimah atau ayat tanpa mengetahui implikasi dan hukum percakapannya, maka kalimah itu boleh mencampakkannya di dalam Neraka sejauh antara timur dan barat" ( Riwayat Al-Bukhari dengan Fathul Bari, Bab Hifdz Lisan, 11/376 , no 6477)

Imam Ibn Hajar Al-Asqolani menegaskan bahawa erti hadith ini adalah seorang yang bercakap (termasuk menulis) tanpa jelas maksud ayatnya sehingga menjadikan ia boleh membawa maksud yang pelbagai sehingga sebahagiannya boleh mencarikkan sesuatu hukum. (Fath Al-Bari, 11/376)

Sesungguhnya Islam itu adalah agama yang syumul, yang bukan hanya mengatur hubungan diri kita dengan Allah SWT, menerusi hukum-hakam berkaitan ibadah dan akidah; dan bukan juga hanya mengatur hubungan kita dengan diri kita semata-mata, menerusi hukum-hakam berkaitan dengan pemakanan, pakaian dan akhlak - namun Islam juga mengatur hubungan kita sesama manusia yang mana peraturannya terangkum didalam hukum-hukum muamalah.

Tidak sepatutnya kita mengaku beriman dengan Allah dan RasulNya, jika kita hanya menitik-beratkan penjagaan hukum syara’ yang bersifat peribadi (ibadah, makanan, pakaian dan akhlak) semata-mata tanpa memberikan perhatian yang sama terhadap hukum syara’ berkaitan interaksi kita sesama manusia yang dikala ini tidak diatur dengan hukum Islam.Bukanlah manusia waras kita jika tidak hidup secara bermasyarakat. Masyarakat yang sentiasa mementing kesaksamaan sesama manusia, dan rugilah manusia itu jika dia hanya berfikir dan bertujuan untuk memporak perandakan sesama manusia dan bukannya berbaik-baik antara satu sama lain.

Jelas disini PAS tidak langsung mengambil peduli sentimen perasaan sesama manusia. Pada PAS, siapa yang menghalang mereka perlu dijadikan bahan cacian dan tidak perlu di ambil peduli lagi perasaan mereka. Jelas di sini PAS hanya mementingkan kemenangan tetapi tidak mengambil peduli soal hati dan perasaan rakyat dan masyarakat. Apa kita mahu parti PAS terus hidup menyakitkan hati dan perasaan rakyat terutamanya pihak Polis?

Pernahkah kerajaan memperlakukan sebegini kepada pihak Polis dan sebagainya? Kerajaan mengambil berat soal perasaan rakyat dan masyarakat dan tidak pernah menghina dan mengejek rakyatnya secara terbuka. Jadi di sini saya menyeru jika ada pihak Polis yang bertindak menyokong PAS sebelum ini agar melupakan niat mereka memilih PAS pada Pilihan Raya yang akan datang dan bertindaklah menyokong Kerajaan BN. Jelas di dalam artikel ini PAS menghina Polis dan kaum keluarganya dan tak cukup dengan itu, PAS turut meletakkan mertabat Polis serta keluarganya serendah yang mungkin tanpa mengambil kira perasaan mereka. Ini merupakan tindakkan melampau PAS dan dengan terjadinya hal sebegini marilah berganding bahu menolak pentadbiran PAS dan kewujudannya di bumi Malaysia.

Kepada PAS, janganlah lupa pada undi POS yang dikeluarkan kepada pihak Tentera dan Polis dalam Pilihan Raya. Mungkin PAS tertanya kenapa undi ini tidak pernah berpihak kepada mereka? Jawapannya kerana PAS tidak pernah mengambil peduli soal hati dan perasaan pihak berkuasa Malaysia jadi perlukah mereka menyokong PAS.

Ini adalah soalan logik. Jika PAS boleh main kotor dengan mencerca pihak berkuasa Malaysia maka sampai bila-bila pun mereka tidak akan memperolehi sebarang undi yang menyokong mereka. Sedarlah PAS dunia ini berputar ada masanya di atas dan ada masanya di bawah. Tetapi sayangnya PAS sentiasa di bawah kerana sentiasa kontra dengan hukum alam. Sentiasa di bawah kerana sokongan yang diterima mereka adalah dari golongan yang mempunyai minda dan falsafah yang sama iaitu mencerca dan berfikiran menjatuhkan bangsa dan manusia sesama sendiri dalam hati.

Banyak kes yang membuktikan anggota polis terlalu ganas terhadap rakyat. Kes di Batu Buruk, Kuala Terengganu anggota polis menembak dengan menggunakan peluru hidup ketika meleraikan perhimpuanan aman.

Bagaimanapun, polis tersebut terlepas sedangkan mangsa tembakan rambang itu didakwa di mahkamah Tinggi Kuala Terengganu. Beginilah nasib rakyat Malaysia hidup di bawah kerajaan BN.

Pemimpin BN sedar rakyat mempunyai kuasa untuk menukar kerajaan. Sebab itu mereka menggunakan sepenuhnya kuasa polis untuk menahan kebangkitan rakyat.

Justeru, apakah rakyat masih rela diganasi oleh anggota polis?Jawapannya dalam keputusan pilihan raya umum ke-12.

4 comments:

polis veteren said...

MEREKA YANG MELAKUKAN DEMOSTRASI TU JUGAK BOLEH DISIFATKAN SEPERTI ANJING YANG SEDANG MENYALAK DITEPI BUKIT.
PIHAK POLIS HANYA NAK MENGHALAU ANJING-2 INI DARI TERUS MENYALAK TAK TENTU HALA..JADI BILA ANJING KENE TANGKAP JADI AMANLAH DAN SELAMATLAH NEGARA KITA DARI TERDENGAR SALAKAN YANG MEMBUAT HURU HARA DAN KACAU BILAU.

polis veteren said...

inilah sifat sebenar pembangkang yang sebetulnya bertindak dengan cara sendiri yang bermatlamat untuk menghalalkan cara sungguhpun mereka tahu yang perhimpunan sebegitu amatlah tidak disukai oleh masyarakt awam bimbang akan berlaku sesuatu rusuhan, jika kerajaan membenarkan orang-orang pas untuk membuat demontrasi jalanan. maka tidak mustahil untuk parti-pati yang lain turut mengekori jejak langkah tersebut dan apabila berlaku percampuran kaum dan pergolakkan sesama sendiri akhirnya negara dan masyarakat kita jua yang mendapat bala bencananya. akhirnya negara musnah dek kerana angkara PAs yang bermatlamat untuk menghalalkan cara tanpa berfikir panjang dan lebih waras.
tindakkan melabelkan manusia dengan sama binatang yang dilaknat oleh Allah SWT adalah suatu perkara yang perlu dipandang serius bukan sekadar menggelarkan saja malah telah mmenjatuhkan martabat polis diraja malaysia yang selama ini bertungkus lumus dalam menjaga keamanan negara dan sentiasa memastikan keselamatan negara terjamin daripada sebarang ancaman.
pihak pas seharusnya akur dan tidak bersikap melulu dengan membiadapkan mulut mereka mengeluarkan kata-kata yang sangant dipandang hina oleh islam. adakah wajar untuk Pas diletakkan sebagai parti islam. parti saja islam. orangnya belum tentu betul-betul berpegang pada prinsip islam yang haikiki.
tak ada guna untuk berdemonstrasi atas dasar untuk menimbulkan suasana tegang dalam negara. lebih baik melaksanakan usaha dakwah dan membangunkan ummah sejagat dengan cara yang penuh hikmah dan bijaksana. khasbuat 'kalbun' pas yang durjana.

polis veteren said...

buat orang PAS yang tak sayng mulut dan tak berhati perut..
kata-kata anjing boleh juga dilabelkan kat parti anak buah korang dengan ketua-ketuanya sekali. jadi berhati-hati kalau taknak terkena kat muka sendiri.
telajak perahu boleh diundur..
terlajak kata buruh padahnya!!

umnototok said...

awak semua macam anjing dan babi.
Tapi bercakap guna hadis nabi.