Tuesday, February 19, 2008

ChimPAS-Aziz - PAS dakwa mereka klon terhebat



Saintis telah lama mengkaji keajaiban bahasa yang digunakan oleh manusia termasuklah pengkajian bahasa terhadap chimpanzee. Penemuan terbaru terhadap chimpanzee yang telah berjaya diklonkan oleh satu Parti Islam Se-Malaysia atau singkatannya PAS telah memberi nama seekor chimpanzee sebagai Nik ChimPAS-Aziz. ChimPAS-Aziz mempunyai perwatakan yang hebat serta secara tidak langsung mampu menjadikan ahli pertubuhan tersebut berubah bentuk pemikiran mereka dari manusia kepada jelmaan chimpanzee atau lebih hebat beruk. Mereka mempunyai paras rupa seperti manusia tetapi berfikiran lebih terkebelakang dari chimpanzee biasa.

Dalam pada masa PRU ke 12 makin menghampiri waktu, pertubuhan ini sedaya upaya menggunakan ciptaan ChimPAS-Aziz mereka ini untuk memenangi PRU ke 12 ini. Dengan kelengkapan pengaturcaraan menggunakan bahasa “Great Apes Language” mereka mengelurkan manifesto yang bertindak mengkafirkan manusia lain yang menentang pergerakkan pertubuhan mereka itu.

Pertubuhan ini menggunakan ChimPAS-Aziz sebagai bukti yang menunjukkan mereka sanggup menyanjung ketua mereka walaupun ia tidak mempunyai pemikiran seperti manusia. Cuma yang penting bagi mereka adalah ketua mereka mestilah mempunyai pemikiran seperti monyet, chimpanzee atau lebih hebat orang-utan.

Nampaknya parti kerajaan Malaysia mungkin terpaksa menggunakan teknik baru untuk menghadapi PRU-12 ini dengan adanya ChimPAS-Aziz sebagai ketua parti lawan. Ini kerana ChimPAS-Aziz masih mempunyai sifat dan pemikiran kebinatangan serta tidak reti agama serta perjalanan undang-undang dalam Malaysia serta PRU-12.

“Lawan kerajaan ni bukan lawan parti politik tetapi kumpulan ChimPAS-Aziz dari keturunan chimpanzee yang tidak reti agama dan undang-undang Malaysia”. Dari sumber yang boleh dipercayai, undang-undang yang digunakan pakai oleh ChimPAS-Aziz selepas proses pengklonannya adalah undang-undang “Orang Utan, Fatwa Iblis, Kafir dan Halal Liwat”

Dalam satu sessi temubual, ChimPAS-Aziz ada menyebut kepada pemberita “ Anda tulislah macam chimpanzee jangan tulis macam orang-utan kerana ChimPAS-Aziz tak tahu apa pun tentang bahasa orang-utan, ChimPAS-Aziz kira nafsu sahaja” katanya pada pemberita selepas selesai ceramahnya di Kompleks Sangkar PAS Kedah.

3 comments:

Atas Pagar said...

Waah! Aku mula-mula tak tahu nak pangkah mana masa mengundi nanti, 50-50! Tapi lepas baca apa yang engko tulis ni, confirm aku akan pangkah BN! Teruskan! Teruskan! Biasa lah Melayu! Terlebih cerdik! Kuman dalam hutan boleh nampak, tapi babi depan mata pun tak nampak! Eh Malaysia dah merdeka ke hah? Tak perasan pulak!

WaZiRai said...

marilah terus memangkah BN - Kini dan Selamanya

WaZiRai said...

Petikan akhbar 23/02/2008 Utusan Online

TOK GURU KENA KURSUS BUDI BAHASA

TINDAKAN Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyamakan pemimpin UMNO dengan orang utan terus menjadi buah mulut umum.

Pemimpin Barisan Nasional (BN) terutama UMNO memang mengutuk pemimpin negeri Serambi Mekah itu, begitu juga pemimpin badan bukan kerajaan, ahli-ahli akademik dan rakyat.

Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim pula mencadangkan tok guru itu supaya mengambil kursus kesopanan berbahasa di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) di Kuala Lumpur.

‘‘Kita sedia jemput Nik Aziz untuk menyertai kursus bahasa di Aswara tetapi kita yakin beliau tidak akan datang,’’ katanya dalam nada sinis.

Komen:

Panggilan Tok Guru tetapi fikiran lebih kepada Tok Bodo!..Elok le pergi daftar masuk kursus budi bahasa. Nampak sangat minda tak update!