Friday, April 27, 2007

KHALID HUTANG BANK ISLAM RM 175 JUTA

TS Khalid Ibrahim hutang RM 175 juta daripada Bank Islam untuk membeli 6.5% saham Guthrie. Kebenaran diberikan oleh PNB kepada Khalid setelah DS Anwar Ibrahim menulis surat kepada pemimpin Tertinggi PNB . Pada masa itu DS Anwar Ibrahim menjawat jawatan sebagai Menteri Kewangan Malaysia. Dengan hutang tersebut juga telah merosakkan perniagaan Bank Islam kerana akhirnya ia menjadi hutang lapuk.

KomenKU:
Aku difahamkan cita-cita sebenar Khalid ialah nak memiliki 20% saham Guthrie secara peribadi. 6.5% saham pun hutang, ada hati nak miliki 20% saham milik Guthrie! Sepatutnya Bank Islam kejar dan lelong segala harta dia dan rampas saham tu. Senang –senang pinjam tak bayar. Orang lain pinjam sepuluh ribu daripada bank pun kena kejar dek bankers. Cakap bergedegar…ekor bergelumang taik.

1 comment:

Fazrul Che mat said...

Di sambil saudara mem'blog', saya cadangkan agar saudara meletakkan sedikit ads di ruangan blog saudara! ianya membolehkan saudara menambanh pendapatan sambil memblog! kalau saudara berminat, lawatilah blog saya di "http://thefunnymaker.blogspot.com/" dan klik pd banner "Monetize your site with AdBrite". saya menjemput saudara melakukan perkara ini kerana blog saudara tersenarai di ejen carian Yahoo.com dan Google.com! Harap saudar menerima pelawaan saya ini! Terima Kasih!