Tuesday, February 19, 2008

Masuk Bakul Sampah Masih Bangga Nak Angkat Sendiri

Dipetik dari : http://www.malaysia-today.net

Laman web dan bloggers pro pembangkang sudah pasti akan menggunakan internet sebagai medium utama dalam menghadapi propaganda Barisan Nasional sepanjang kempen Pilihan Raya Umum ke 12 ini.

Komen;

Laman web pembangkang tak payah nak terlalu over dengan sikap zionis dalam memerangi usaha telus kerajaan dengan menggunakan web bloggers untuk menjadikan medium berkempen.

Pelawat laman blog sudah bijak menapis maklumat dalam membaca fakta tulisan laman blog dan tidak lagi menerima maklumat dengan cara membabi buta, kerana sejak akhir-akhir ini pro pembangkang cuba menyalurkan sebanyak mungkin maklumat pendusta untuk mengaburi pandangan masyarakat yang jelas cuba mengaibkan kerajaan BN.

Disebalik pelbagai usaha BN untuk menyekat kebebasan penyebaran maklumat, ianya ternyata gagal menghalang kemaraan rakyat yang semakin sedar dengan pelbagai salahlaku serta penyelewengan pemimpin kerajaan.

Walaupun internet terhad kepada segmen tertentu dari kalangan pengundi, namun perkembangan pesat teknologi maklumat serta peningkatan rakyat celik IT amat membimbangkan BN, terutamanya menantu perdana Menteri, Khairi Jamaluddin.

Pengendali laman web terkenal Malaysia-Today, Raja Petra Kamarudin, berpendapat, internet tetap digunakan secara konsisten dan lebih aktif oleh rakyat Malaysia sejak pilihanraya umum 2004 setelah tercetusnya gelombang reformasi kebangkitan rakyat akibata tangkapan Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Komen:

UMNO tetap utuh! dengan pencapaian di dalam jangkaan. pada pilihanraya 2004 BN memenangi 198 kerusi daripada 219 kerusi yang dipertandingkan. Jelas sekarang keyakinan rakyat pada parti Barisan Nasional masih lagi kuat sungguh pun berbagai serangan dibuat oleh pembangkang. Gunakalah apa cara teknologi secanggih mana sekalipun BN tetap nombor satu!

Kita telah bersedia dengan strategi diperingkat bloggers untuk berhadapan dengan pihak umno sejak 10 tahun yang lalu, bukan hanya dalam jangka masa mendekati pilihanraya ini. Tegasnya.

Meskipun ramai yang mempunyai tanggapan mengenai kepentingan web tersebut yang masih dipandang rendah akan keberkesanannya kepada pengundi, Raja Petra memaklumkan bahawa terdapat sebilangan pengundi yang berusia dalam lingkungan 40 hingga 50 tahun yang tidak pernah mengundi sebelum ini mendaftar untuk mengundi dalam pilihanraya kali ini selepas terkesan dengan pengaruh maklumat pada laman web.

Komen;

Mendaftar undi sebab terpengaruh dengan maklumat pada laman web??pelik bin ajaib. Dalam blogs semua rekaan cerita..samada benar atau palsu masih belum pasti. Patukah kita percaya pada blog bloggers yang sengaja membuat cerita-cerita palsu dengan memperbesar-besarkan cerita tertentu demi tujuan mencari publisiti pengunjung supaya melayari laman blog mereka.

Seperti masuk bakul angkat sendiri. Sendiri baca sendiri puji. Sungguh malu dan tidak sedar diri! Maklumat yang disebarkan oleh pembangkang tiada lain berunsur firnah yang cuba menganiayai kerajaan dan pemimpin. Apa yang disarankan kerajaan semua diterbalikkan cerita oleh pembangkang terutama oleh bloggers haprak wal jahanam yang menentang kerajaan!!

2 comments:

Atas Pagar said...

Hah? Apa? UMNO tetap butuh? Ish silap tu! Tu lah, berkobar-kobar sangat nak bela BN, sampai tersilap taip! Biasanya yang semangat lebih macam ni anak JKKK kampung je. Lebih sudu dari kuah! Menteri pun tak cakap macam tu... Engko pulak yang lebih-lebih!

WaZiRai said...

Manusia yang komen bukan-bukan dalam blog sokong PAS dan pembangkang ni selalunya anjing terbiar pembangkang. Minda lebih busuk dari ketuanya. Biasalah kalau ketua dah CimPAS-Aziz anak anak sama ikut jadi tapir