Wednesday, May 21, 2008

Peluru Hidup Buat Karpal!

Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini menerima sepucuk sampul surat mengandungi nota ugutan berserta sebutir peluru hidup di pejabatnya di Jalan Pudu Lama di sini.

Sampul berwarna kuning itu diserahkan oleh seorang lelaki yang tidak dikenali kepada kerani pejabat guaman tersebut kira-kira pukul 12.30 tengah hari ketika Karpal tiada di pejabat berkenaan.

Karpal berkata, beliau hanya mengetahui hal itu apabila dimaklumkan oleh seorang keraninya melalui panggilan telefon kira-kira pukul 12.45 tengah hari ini.

"Selepas diberitahu, saya terus ke pejabat dan mendapati memang ada sebutir peluru serta nota ugutan ditujukan kepada saya".

"Saya seterusnya membawa nota ugutan dan peluru berkenaan kepada polis untuk membuat laporan mengenainya," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini hari ini".

Menurutnya, nota ugutan itu antara lain memintanya supaya jangan mempersoalkan kuasa raja-raja Melayu dan ia adalah amaran pertama penghantarnya.

Komen:

Nampak jelas dan terang pada kita bahawa tindakan Karpal mempersoalkan tentang ketuanan Melayu serta raja-raja Melayu memang satu tindakan yang kurang bijak. Tapi masalahnya Karpal sahaja yang masih "Blur" tak nampak cahaya peluang terakhir sebelum apa-apa perkara yang lebih buruk terjadi. Cuba-cubalah bawa berfikir sebelum nak buat sesuatu.

P/S: Sarang Tebuan Jangan Dijolok, Kalau Dijolok Juga Buruk Padahnya Nanti! Rakyat tetap setia pada Rajanya sejak dari azali, jadi tak mustahil perkara sebegini boleh berlaku bila rakyat merasakan raja yang mereka sembah diperlekehkan tindakan serta kuasa yang ada pada baginda.


No comments: