Thursday, March 27, 2008

Agenda berani Abdullah

Pelbagai pihak, termasuk pemimpin kerajaan menyambut baik agenda berani Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, yang memperkenalkan pakej tiga langkah bagi mengurangkan beban yang dihadapi rakyat berpendapatan rendah.

Masing-masing berharap pakej itu dapat dilaksanakan dengan berjaya membabitkan sokongan semua pihak bagi memastikan keberkesanannya dapat dinikmati hingga peringkat akar umbi.

Pakej tiga langkah itu ialah mengurangkan impak kenaikan harga barang dunia ke atas golongan isi rumah berpendapatan rendah dan mengehadkan pembaziran serta kerugian disebabkan subsidi; mengkaji semula pelaksanaan pelan ekonomi bagi memastikan faedahnya dinikmati rakyat dan terus berusaha mengurangkan jurang pendapatan di antara dan di kalangan kumpulan etnik serta memastikan keadilan untuk semua rakyat.

Komen:

Ini barulah dikatakan janji kerajaan kepada rakyat. Janji yang mampu dikota dan dilaksana, bukan seperti janji sesetengah parti yang hanya sedap di dengar tetapi habuk pun tarak!

Dengan adanya langkah-langkah berani seperti ini, membuktikan pada rakyat semua bahawa BN tetap komited dengan plan tindakan yang mahukan rakyat sentiasa bebas dari kemelut ekonomi yang dikatakan akan menghasilkan impak yang mampu menggugat kestabilan ekonomi rakyat. Jelas di sini tindakan kerajaan BN tetap no.1 dalam mengekalkan keharmonian sesama rakyat.

No comments: