Wednesday, March 5, 2008

Pengundi Hantu , Si Jembalang PAS & Pembangkang

Taktik kotor pembangkang yang habis modal dalam tindakan mereka untuk memancing undi rakyat akhirnya terbongkar jua. Pembangkang yang dengan jelas menunjukkan kegoblokan pemikiran mereka akibat telah kehabisan idea serta kembali mundur dalam mencari alternative baru untuk memancing undi rakyat. Hal -hal terutamanya mengenai rakyat Kelantan yang telah lama keluar dari negeri tersebut menjadi satu contoh besar kelemahan pucuk pimpinan PAS yang tidak langsung menujuk sebarang perubahan dalam menaikan ekonomi negeri Kelantan.

Dakwaan mereka kononnya terdapat pengundi upahan atau pengundi hantu pada PRU-12 yang akan menjelang sabtu ini merupakan taktik kotor pembangkang yang sering diulangi setiap kali pilihan raya, bagi menimbulkan keraguan di kalangan pengundi. Dakwaan yang dibuat oleh pembangkang yang ‘mati kutu’ dan disifatkan sebagai perangai budak hingusan merupakan dakwaan yang digunakan mereka untuk menakut-nakutkan pengundi dengan menimbulkan rasa curiga terhadap ketelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melaksanakan tugas.

UMNO/BN yang sudah faham akan sifat-sifat semulajadi pembangkang yang boleh dikategorikan sebagai bodoh kerana setiap kali menjelang PRU, isu begini akan dimainkan semula apabila pembangkang merasakan mereka akan kalah dalam PRU nanti. Pembangkang mahu menimbulkan rasa curiga di kalangan pengundi dan rakyat serta cuba membuat tomahan dan fitnah akan wujudnya pengundi hantu tersebut. Sebenarnya taktik ini tidak laku, lapuk, tidak lagi diendahkan oleh pengundi walaupun isu itu diulang-ulang sehingga sekarang.

No comments: