Monday, March 3, 2008

Kata-kata Tun telah di-edit

Isu mengenai Tun mengaku memecat Anwar serta video yang boleh di tonton melalui YouTube bukanlah merupakan pengakuan yang sebenar kerana cerita sebenar mengenainya telah di-edit dan diubah untuk diguna pakai oleh pembangkang manaburkan fitnah dan melaga-lagakan pemikiran rakyat. Ini semua perancangan pembangkang kerana:

Kata-kata beliau telah di-edit sebelum di masukkan kedalam YouTube. Samada tindakan ini dilakukan sendiri oleh manusia bodoh yang memasukkannya atau sebaliknya adalah tidak dapat dipastikan. Di bawah adalah kata-kata Tun yang telah di-edit oleh pihak yang dajal dan tidak bertanggungjawab.

“Saya pun menyalah gunakan kuasa juga masa saya dulu. Lihat dato' Seri Anwar apa jadi kepadanya? Saya tangkap, saya taruk masuk dalam tahanan. Semua orang nampakkan? Saya tangkap Dato' Seri Anwar..taruk dalam tahanan. Bukan dia ada sebab-sebab apapun.. takdak, takdak sebab apa pun..Bukan ada kesalahan apa pun yang dilakukan oleh Dato' Seri Anwar. Takdak langsung. Sebab itu, ini adalah suatu kezaliman. Tetapi masa itu susah sikit, ada kuasa ni susah. La ni dah takdak kuasa, bolehlah buang. Sebab tu ada cadangan.........”

Sebaliknya berikut merupakan kata-kata Tun yang sebenarnya:


Ada orang menuduh saya pun menyalah gunakan kuasa juga masa saya dulu. Lihat dato' Seri Anwar apa jadi kepadanya? Saya tangkap, saya taruk masuk dalam tahanan. Semua orang nampakkan? Saya tangkap Dato' Seri Anwar..taruk dalam tahanan. Bukan dia ada sebab-sebab apapun.. takdak, takdak sebab apa pun..Bukan ada kesalahan apa pun yang dilakukan oleh Dato' Seri Anwar. Takdak langsung. Sebab itu, ini adalah suatu kezaliman. Tetapi masa itu susah sikit, ada kuasa ni susah. La ni dah takdak kuasa, bolehlah buang. Sebab tu ada cadangan........



Jadi di sini jelas menunjukkan video tersebut telah diubah kebenarnya oleh pihak dajal yang terbabit dengan tujuan untuk memburuk imej Tun. Pihak dajal ini Cuma mahu melaga-lagakan rakyat agar mempercayai bahawa Anwar tidak bersalah sedangkan secara terang-terangan beliau merupakan manusia bertopeng manusia tetapi berfikiran syaitan. Lihat di bawah mengenai pendedahan berkaitan Anwar dan zombinya dalam tindakan mereka menyokong IFC & Bar Council yang bertujuan besar merosakkan agama Islam serta memesongkan akidah orang Islam.

4 comments:

adie said...

...kalau betul tolong lah publish the " original copy of the video " as what u have claimed ....ada ka ?????????

IbnuHassan said...

Kalau diteliti ayat yang kononnya 'kata-kata Tun yang sebenarnya' saya berpendapat kenyatan Tun macam tak kena. Kalau Tun kata dia kena tuduh atau ada orang tuduh kenapa ayat seterusnya bunyinya satu pengakuan bertentangan dengan ayat pertama yang berbentuk penafian. Ini dapat diperhatikan terutama pada ayat "Bukan ada kesalahan apa pun yang dilakukan Dato' Seri Anwar,....".

Jadi kesimpulannya kenyataan Tun yang asal adalah benar dan tidak disunting (jangan guna perkataan "edit" - martabatkan bahasa melayu!!)

Kau ni jenis penabur fitnah ke? Celakalah orang suka menabur fitnah. Penyokong IFC sebenarnya bukannya PAS, PKR atau BERSIH yang tak kaitan dengan penubuhan IFC lah bongok.

politikkita said...

Dr Mahathir Perjelas Putar Belit Pembangkang

Alor Star -- Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata dakwaan kononnya beliau menganiayai Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menangkap dan memenjarakan bekas timbalannya itu adalah satu “sinis" atau sindiran.


Katanya, rakaman klip video ucapannya yang menyentuh mengenai penyalahgunaan kuasa dan kes Anwar adalah dipetik dalam satu ceramahnya dua tahun lalu.

“Ya memang saya berkata begitu dalam sinis atau “camdek” kata orang Kedah kerana saya hairan masih ada orang yang percaya saya menangkap Anwar dan penjarakan dia sedangkan yang mendapati dia salah tu bukan saya, mahkamah, hakim.

“Tujuh hakim kata dia salah jadi macam mana dia masih juga berkata kononnya saya berasa bersalah kerana melakukan tangkapan terhadap dirinya... saya tidak mengaku bersalah (memecat Anwar).

“Soal salah tak salah tak timbul sama sekali. Dia ditangkap adalah atas dakwaan pihak polis, pendakwa raya dan mahkamah yang menghukumnya bahawa dia memang bersalah,” kata beliau di kediamannya di Kampung Titi Gajah di sini, semalam.


Katanya, beliau sendiri berasa pelik apabila sesetengah individu masih mendakwa beliaulah yang menghukum Anwar sedangkan perkara itu terbukti tidak benar.

Dr Mahathir berkata, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu) adalah seorang yang tidak mempunyai pendirian malah sanggup menggunakan apa cara untuk mendapatkan peluang demi kepentingan dirinya.

Beliau berkata, Anwar adalah seorang yang sangat oportunis dan disebabkan itu walaupun Anwar (sebelum menyertai Umno) sering mengkritik Umno tetapi Anwar kemudian memohon untuk menyertai parti itu kerana mahu menjadi Perdana Menteri.

Katanya, Anwar datang berjumpa dengan beliau dan memohon untuk menyertai Umno dengan alasan beliau percaya dan yakin dengan prinsip perjuangan Umno dan mahu “mengubah dari dalam”.


“Dia nak masuk Pas. Tetapi dia nampak jika masuk Pas, tiada peluang langsung untuk menjadi Perdana Menteri... dia mintak nak masuk Umno... bukan kita panggil... saya tak bawa dia masuk (Umno).

“(Kononnya) Dia nak ubah Umno dari dalam... yang sebenarnya masuk-masuk saja (Umno) tak dan (belum sampai) dua hari, dah nak jadi Ketua Pemuda, setahun lagi naib presiden, setahun kemudian nak jadi Timbalan Presiden... saya lapan belas tahun baru boleh jadi wakil rakyat dan 28 tahun baru boleh jadi menteri... Saya sanggup tunggu, dia masuk-masuk tu nak pergi jadi Perdana Menteri sampai sanggup suruh budak-budak dia maki saya dan kata saya amalkan kronisme dan nepotisme, sedangkan Anwar yang bersikap begitu”, katanya.

Dr Mahathir berkata, Anwar memang seorang yang bermuka-muka dan sekarang menyebabkan rakan baiknya Dr Chandra Muzaffar mengkritiknya.

Dulu, bekas Perdana Menteri itu berkata, Chandra menyokongnya sepenuhnya dan marah kepada beliau kononnya beliau (Dr Mahathir) menganiaya Anwar. Tetapi kini lihat apa Chandra kata mengenai Anwar.

“Anwar jika bercakap dengan orang Palestin, dia sokong Palestin, bila cakap dengan orang Cina dia sokong Cina. Bila cakap dengan Hindraf dia pun kata Hindraf betul. Bila cakap dengan orang Melayu... dia orang Melayu...,” katanya.

putra said...

style org dh nk kalah praya...macam cacing kepanasan...he3