Monday, April 14, 2008

Pas menyokong DAP yang mengamalkan perkauman Cina yang kuat

Penulis semakin hairan dengan kelakuan Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang, kenapa dia boleh bersekongkol dengan DAP sedangkan pada satu masa dulu pernah mengkafirkan UMNO kerana menjalinkan kerjasama dengan MCA dan MIC?

Akhbar Harakahdaily bertarikh 8 April 2008 menyiarkan satu artikel "BN cuba mainkan isu perkauman - Guan Eng".

Bila pula ianya berlaku sedangkan Guan Englah yang sebenarnya fanatik terhadap kaum Cina sehingga sanggup untuk menghapuskan DEB di Pulau Pinang?

Sementara itu, Haji Hadi pula sanggup bersekongkol dengan orang yang secara terang-terangan menentang Islam, jadi bagaimana pula ini? Adakah pertuduhannya terhadap UMNO kini terpalit pula padanya sendiri?

Pas ini memang pelik kerana dengan UMNO yang nyata pemimpin dan ahlinya terdiri dari orang Melayu beragama Islam, tak sanggup dipeluknya tapi dengan Lim Kit Siang pula dia sanggup berpeluk cium...

Kenapa sanggup melakukan semua itu jika ianya bukan kerana dengki dan dendam sedangkan Islam menganjurkan agar bersilaturrahim sesama umat Islam?

Tapi tindakan pemimpin Pas ini pula jauh menyimpang dari saranan agama Islam sendiri sehingga pelbagai alasan tak masuk dek akal diberikan apabila persoalan ini diajukan kepada mereka.

Mungkin juga ini salah satu tanda akhir zaman dimana agama dipergunakan sesuka hati oleh mereka yang mengaku dirinya ulama sedangkan mereka sebenarnya bukan malah hanya menggunakan agama untuk kepentingan diri sendiri.

Komen:

Bila dah berkuasa, semuanya boleh tolak tepi janji yang penting kuasa. Demi kuasa dan harta benda yang diperolehi dalam kerajaan sementara ini lebih baik dipergunakan sepenuhnya. Segala perkara yang dicemuh rakyat dan yang sebelum ini dilihat sebagai satu kesalahan besar apabila BN memerintah ditelan senyap-senyap dan diratah lumat-lumat. Semuanya boleh sekarang, yang pasti undi dari tauke babi lebih penting daripada undi yang diberikan oleh rakyat. Biarlah jadi barua cina, yang penting kenyang sama-sama. Halal haram belakang kira. Rakyat nak cakap apa sahaja belakang kira, pada mereka rakyat bukan boleh buat apa-apa!

3 comments:

spongegoat said...

so simple... bg org yg benar2 memperjuangkan agamanya, dia pasti tidak akan berkawan rapat dgn Dap.

Dap takkan setuju sampai bila2 dgn hasrat pas jadikan malaysia negara islam, kata penasihat Dap, Dr Chen Man Hin.

"Kami BERKAWAN RAPAT, di peringkat pemimpin tertinggi Dap dan pas, kami sentiasa berbincang, cuma satu perkara yg kami tidak setuju iaitu menjadikan malaysia sbg sebuah negara Islam, kami mahu Malaysia menjadi negara sekular." kata beliau.

Tp bg nik ajis bkn setakat Dap yg terang2 tolak negara Islam dia buat kwn, malah dgn syaitan pun dia buat kawan demi GILA KUASA & PANGKAT

kopi_likat said...

Jgn menang bersorak kampung tergadai oooiii....

sniper said...

belum pun menang sorak kampung dah tergadai ..

mula-mula tunku gadai s'pork kat LKY, kemudian UMNO gadai penang kat gerakan .. dah lama melayu penang merempat ooii ...

baru ni tubuh pulak WPI, terbaru nama Iskandar Malaysia ..dua tiga hari lagi tergadai la tu kat s'pork ..

lagi lama UMNO memerintah, semua akan tergadai ..jangan cakap banyak la.. sapa yang dok buat alibaba tender kerajaan selama ni ?? org umno ka PAS ??

selama ni umno-mca-mic yg dok gadai hak melayu..tetiba pula ungkit PASal maruah melayu ..

MUJUR UMNO-BN KALAH 5 NEGERI baru ni.. terselak habis segala perangai buruk umno-bn.. termasuklah kecoh hal babi.. alih-alih mca sendiri bukak cerita yang adun sepang pun ada syer ..

jangan marah aku la.. marah la datuk mca yang bukak cerita tu .. kalau dia menipu, dah sah umno-mca kaki menipu .. UMNO-BN LA YANG GADAI HAK MELAYU SELAMA NI ..

MANA BIASISWA MELAYU KAT IPT
SAPA BAGI TANAH REZAB MELAYU BUAT SUNWAY TAMBUN
SAPA BAGI MCA BUAT UTAR
SAPA PINDA KUASA RAJA-RAJA
DARI AWAL LAGI.. SAPA BAGI S'PORK KAT CINA ?????