Tuesday, May 20, 2008

Pakatan Rakyat Ciplak Idea BN

Pemberian insentif RM1,000 kepada setiap anak Selangor yang berjaya memasuki institusi pengajian tinggi (IPT) oleh kerajaan campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas, bukan idea baru sebaliknya diciplak daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Datuk Abdul Rahman Palil berkata, pemberian insentif tersebut di bawah kerajaan BN pernah diuruskan oleh Lembaga Zakat Selangor (LZS) serta diberikan kepada semua pelajar yang lahir dan bermastautin di negeri ini tanpa mengira jumlah pendapatan keluarga.

Menurutnya, dulu LZS memberikan bantuan RM1,000 setahun sehingga pengajian pelajar berkenaan tamat bagi meringankan beban terutama keluarga yang mempunyai ramai anak, tidak termasuk peralatan pengajian seperti komputer.

Komen:

PR mana ada idea baru pun. Semua ciplak dari kerajaan juga. Nak bagi subsidi itu dan ini semuanya ciplak kaw-kaw dari kerajaan BN sepenuhnya. Parti baru tubuh, mana ada pemikir yang beridea bernas untuk cipta benda baru.

Ketua PR ramai datang dari kerajaan BN, jadi mana mereka boleh fikir sendiri untuk cari idea baru. Ciplak aje lah untuk kesenangan sendiri!


1 comment:

Sukatikaulah said...

ciplak pun tapi di laksanakan lebih baik dpd jadi pencetus idea tapi haram tak buat.Dok sapu masuk poket sendiri ada la.