Friday, March 21, 2008

BN masih relevan


Barisan Nasional (BN) masih relevan dan popular di kalangan pengundi walaupun gagal mencatat majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-12 baru-baru ini.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, ini berdasarkan jumlah undi yang diperoleh BN masih mengatasi pakatan pembangkang.

Katanya, pada pilihan raya umum lalu BN memperoleh 4.1 juta undi berbanding Parti Keadilan Rakyat (PKR) 1.4 juta undi manakala Pas dan DAP masing-masing 1.1 juta undi.

‘‘Sebenarnya orang yang mengundi menentang BN juga terkejut kerana tidak sangka ini akan berlaku dan mereka juga bimbang.

‘‘Kita tahu rakyat kini gelisah kerana mereka sudah biasa dengan BN selama 50 tahun,” katanya kepada pemberita selepas menyertai sambutan Maulidur Rasul 1429 Hijrah anjuran Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas cubaan ‘membeli’ Ahli-Ahli Parlimen BN dengan tawaran mencecah jutaan ringgit sebagai usaha menjatuhkan kerajaan.

Sambil menyifatkan, tindakan itu sebagai cubaan ‘menangguk di air keruh’, beliau yang juga Setiausaha Agung UMNO menegaskan BN kini masih kukuh.

‘‘Saya hendak ingatkan mereka supaya jangan hendak menjadi bodoh. Mereka ingat BN boleh diibarat seperti air keruh. Sebenarnya air masih jernih kerana ahli Parlimen kita sedar BN adalah satu-satunya parti yang boleh membawa Malaysia ke depan,” katanya.

Tengku Adnan berkata, pihaknya juga akan menghantar kumpulan perisik ke seluruh negara bagi menyiasat cubaan jahat parti pembangkang itu.

Mengulas mengenai keputusan Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, beliau percaya tindakan tersebut dilakukan dengan penuh keikhlasan.

‘‘Dia orang Pemuda, dia pun dari Pemuda saya, saya juga dari kilang Pemuda, saya tahu kilang Pemuda ini lain sikit, saya tidak percaya ia dilakukan atas faktor kecewa,” katanya.

Ditanya sama ada beliau ada meminta jawatan sebagai menteri, Tengku Adnan berkata, ia merupakan prerogatif Perdana Menteri.

Komen:

BN tetap nombor 1. Segala usaha yang akan dilakukan selepas ini adalah untuk memastikan BA kecundang di dalam PRU-13

4 comments:

UMNO Cawangan Desa Jaya said...

Apsal nak kena jadi menteri untuk jadi setiausaha agung? Boleh dapatkan penjelasan tak?

Anonymous said...

adeh bro, Kalau tak ada kursi sabah and sarawak. Rasa2 nya menang ke BN?

yusof said...

Kalau menurut Nujum Pak Belalang, sebatang kayu yang lurus, kedudukan UMNO sudah mengarah ke pangkal, semakin tenggelam.

nemesis said...

bn maseh lagi releven?hmm...maseh lagi kot...entahlah!!