Thursday, March 27, 2008

Kemenangan BN cemerlang

Mana-mana pihak tidak boleh mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan kerana pencapaian Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-12 baru-baru ini masih cemerlang mengikut standard pilihan raya dunia.

Profesor Undang-undang Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof Dr Shad Saleem Faruqi, berkata desakan supaya Abdullah meletak jawatan tidak patut dan tidak adil kerana kira-kira 63 peratus atau 140 kerusi Parlimen yang dimenangi daripada 222 kerusi keseluruhan, menunjukkan Perdana Menteri masih meraih majoriti cemerlang mengikut standard pilihan raya dunia.
Katanya, ramai pemimpin parti politik utama di negara lain, termasuk bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair biasa mendapat majoriti melebihi 60 peratus yang sudah dianggap cemerlang mengikut standard berkenaan.

“Oleh itu di Malaysia, pencapaian kira-kira 63 peratus itu sudah dikira mencapai standard dunia,” katanya selepas menjadi panel pada perbincangan meja bulat Perlembagaan Persekutuan Malaysia Pasca Pilihan Raya Umum Ke-12 di Bilik Senat, Bangunan Canselori, Universiti Kebangsaan Malaysia, di sini, semalam.

Komen:

Tahniah di atas kejayaan BN mengekalkan tampuk pimpinan di Malaysia. Bagi mereka yang sentiasa mempertikai kejayaan BN sekarang - LU ORANG PIKIRLAH SENDIRI!

1 comment:

Unknown said...

hahahaahaaaa...
kakakak...hihihihih...

nak kata pandai tapi tak pandai..
nak kata bodo tapi memang nampak macam bodo pun...

hahahhahaha....
lawak giler artikel nie beb...